اتفاقات عجیب دنیای فوتبال

اتفاقات عجیب دنیای فوتبال ایران و جهان + ویدیو / تصاویر

۰
اتفاقات عجیب دنیای فوتبال ایران و جهان + ویدیو / تصاویر
امتیاز دهی به نوشته

دنیای فوتبال همیشه رخداد های عجیبی را به خود دیده است ، در این پست عجیب و جالب ترین اتفاق های افتاده در دنیای فوتبال ایران و دنیا را نشان میدهیم.

تغییر سرنوشت بازی در ۲۰ ثانیه

اتفاقات عجیب دنیای فوتبال

در دنیای فوتبال لحظات و نتایج عجیبی رقم می خورد که شاید تا سالها مشابه آن اتفاق نیفتد و سرنوشت یک بازیکن یا یک تیم یا قهرمانی یک فصل در ثانیه ای عوض می شود. پیکارهای دسته اول فوتبال انگلیس به هیچ عنوان حساسیت کمتری نسبت به لیگ برتر ندارد. در پایان فصل گذشته لیگ دسته اول انگلیس پس از اینکه تیم‌های کاردیف و هال سیتی موفق شدند جواز صعود به لیگ برتر را کسب کنند.
۴ تیم سوم تا ششم دسته اول در مرحله پلی‌آف به مصاف هم رفتند تا درنهایت یک تیم جواز صعود را بگیرد و این تیم هم کریستال پالاس بود که در فینال با گل دقیقه ۱۰۵ واتفورد را شکست دادند و به لیگ برتر راه یافتند.اما در یکی از دیدارهای نیمه نهایی پلی آف، دور برگشت بازی واتفورد و لستر سیتی برگزار شد که واتفورد با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد تا در نهایت در مجموع ۲ دیدار به پیروزی ۳ بر ۲ دست یابد و راهی مرحله فینال شود. دیدار رفت دو تیم با نتیجه ۱-۰ به سود لستر پایان یافته بود.نکته جالب توجه در این بازی تغییر سرنوشت بازی در عرض ۲۰ ثانیه و با درخشش مانوئل آلمونیا دروازه‌بان سابق آرسنال و کنونی واتفورد بود.

چهره بازیکن لستر پس از از دست دادن پنالتی که باعث شد گل سوم واتفورد به ثمر برسد

اتفاقات عجیب دنیای فوتبال

در وقت‌های تلف شده بازی و در دقیقه ۹۷ یک ضربه پنالتی نصیب تیم لستر شد که درخشش آلمونیا دروازه‌بان واتفورد در دو مرحله مانع از گل شدن توپ و حذف تیمش شد. در ادامه بازیکنان واتفورد اقدام به ضدحمله کردند و موفق شدند به گل برسند تا نتیجه بازی ۳ بر یک شود و جواز حضور در فینال پلی‌آف را کسب کنند زیرا اگر گل به ثمر نمی‌رسید واتفورد حذف می‌شد! (از زمان مهار پنالتی تا به ثمر رسیدن گل ۲۰ ثانیه طول کشید)پس از این گل داور سوت پایان را به صدا در آورد و جیان فرانکو زولا سرمربی واتفورد که از خوشحالی سر از پا نمی‌شناخت به همراه هواداران واتفورد به داخل زمین ریختند.

 


غیرمنتظره ترین اتفاق فوتبال ایران

این دیدار برای نماینده فوتبال مازندران اهمیت چندانی نداشت و ارتقاء این تیم از رده چهارم جدول به رده سوم می توانست تنها دستاورد نساجی چی ها در این دیدار باشد.

اتفاقات عجیب دنیای فوتبال

هر چند نتیجه این دیدار برای نادر دست نشان اهمیت خاص خودش را داشت. مربی ای که نسبت به حساسیت های کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال علیه خود به ستوه آمده بود و دوست نداشت در این دیدار بهانه ای دست آنها بدهد.

تیم فوتبال نساجی مازندران در آخرین دیدار فصل ۹۲ – ۹۳ لیگ دسته اول فوتبال ایران مقابل شهرداری یاسوج با اتفاقات عجیب و غریبی مواجه شد که شاید تا سال ها از اذهان هواداران این تیم پاک نشود.

در نیمه اول این دیدار اتفاق خاصی را از سوی بازیکنان دو تیم رخ نداد تا اندک هواداران حاضر در ورزشگاه خود را با شعارهای متفاوت مشغول کنند ولی هرچه اتفاق و حاشیه بود در نیمه دوم رخ داد.

در دقایق ابتدائی این دیدار یک بازی پایاپای و تقریباً هجومی را از سوی بازیکنان هر دو تیم شاهد بودیم ولی از دقیقه ۷۰ بازی اتفاقاتی روی داد که شاید هر چند سال یکبار شاهد آن باشیم.

در این لحظه مجتبی رمضانی با جا گذاشتن حسن هوری، دروازبان باتجربه تیم شهرداری یاسوج در آستانه به ثمر رساندن اولین گل نساجی بود ولی به یکباره یکی از بازیکنان ذخیره تیم شهرداری یاسوج که پشت دروازه مشغول گرم کردن بود وارد زمین شد به سرعت خود را به درون دروازه رساند و در یک عملیات انتحاری توپ را با ضربه سر به بیرون زد.

برای چند ثانیه بهت و حیرت بازیکنان و نیمکت نشینان دو تیم و اندک هواداران نساجی را فرا گرفت و سپس جو بسیار جالبی در ورزشگاه شهید وطنی به راه افتاد.

عده ای نسبت به این حرکت بازیکن شهرداری اعتراض می کردند و عده ای هم که نتیجه این دیدار برای آنها مهم نبود فقط می خندیدند.

از سوی دیگر تمام بازیکنان نساجی ضمن اعتراض به این حرکت عجیب و غیرمنتظره بازیکن  حریف از داور خواستند تا به حساب نساجی، گل محسوب شود.

بازیکنان شهرداری یاسوج نیز با اسکورت بازیکن خطاکار خود را که توسط داور با کارت قرمز جریمه شد ، به سمت نیمکت ذخیره تیم شان هدایت کردند و احمدی ، سرمربی ارزشی و بااخلاق شهرداری یاسوج نیز هاج و واج به این بازیکن نگاه می کرد و نمی دانست در آن لحظه باید چه عکس العملی از خود نشان دهد.

داور این دیدار نیز پس از مشورت با کمک داور بازی رأی به ضربه آزاد غیر مستقیم از روی خط شش قدم تیم شهرداری یاسوج داد تا اعتراضات نسبت به این تصمیم شدت بیشتری به خود بگیرد.

اتفاقات عجیب دنیای فوتبال

به هر حال هر ۱۱ بازیکن شهرداری یاسوج با کلی کلنجار روی خط دروازه تیم خود قرار گرفتند و خود را به سرنوشت سپردند تا بازیکنان نساجی از این موقعیت عالی چه استفاده ای می برند.

ضربه خطا با شوت بسیار محکم صابر میرقربانی نواخته می شود و توپ به کتف دست بازیکن تیم شهرداری یاسوج برخورد می کند ولی داور اعتقادی به ضربه پنالتی ندارد تا واکنش شدید اندک هواداران نساجی را به همراه داشته باشد.

بازیکن خطاکار تیم شهرداری یاسوج چند لحظه بعد از اقدام جالبش در گفتگوئی کوتاه به خبرنگار بلاغ گفت: در آن لحظه تنها کاری که برای تیمم می توانستم انجام دهم همین کار بود و فقط امیدوارم اقدام من برای شهرداری یاسوج مثمر ثمر واقع شود.

فقط ۵ دقیقه زمان نیاز بود تا تمام آرزوی های بازیکن تیم شهرداری نقش برآب شود. صابر میرقربانی با ضربه سر دروازه تیم شهرداری یاسوج را هدف قرار می دهد و در حالی که می رفت تا توپ از کنار دروازه به بیرون برود ، پویا خاورپور مثل اجل معلق سر رسید و با یک بغل پای فنی توپ را به تور دروازه حریف دوخت تا بار سنگین غم و اندوه بازیکن تیم شهرداری یاسوج و دوستانش را فرا گیرد.

اما عکس العمل هواداران نساجی پس از گل اول تیم شان نیز بسیار جالب بود. آنها با شعار مخصوص خود طوری وانمود کردند که داور این دیدار از تیم شهرداری یاسوج است و این باخت را به او تسلیت گفتند.

البته گل دوم نساجی نیز خالی از حاشیه نبود و در دقیقه ۹۳ بازی یکی از مدافعان تیم شهرداری یاسوج شوت بازیکن نساجی را با دست از روی خط دروازه بیرون کشید تا یکبار دیگر جنجال و حاشیه ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر را فرا گیرد.
داور بازی نیز طبق قانون مدافع تیم حریف را اخراج کرد و رأی به اعلام ضربه پنالتی به سود نساجی داد.
اما اوج هیجان و جنجال در صحنه خروج این بازیکن از زمین روی داد.  هواداران نساجی که انتظار نداشتند در یک دیدار دو صحنه غیراخلاقی از بازیکنان تیم حریف ببینند نسبت به این اقدام بازیکن تیم حریف واکنش نشان دادند تا او نیز با دادن انواع و اقسام فحش و ناسزا هواداران نساجی را به مقابله به مثل دعوت کند و صحنه زشتی در ورزشگاه به راه بیافتد.
مأموران حاضر در ورزشگاه نیز ضمن دعوت به آرامش طرفین خیلی زود توانستند جو را آرام کنند ولی یکی دو تن از هواداران نساجی دست بردار نبودند و معتقد بودند بازیکن تیم شهرداری یاسوج از الفاظ بسیار رکیک استفاده کرد و  به خانواده هواداران نساجی توهین کرده است.
 اتفاقات عجیب دنیای فوتبال
بالاخره دو دقیقه پس از گل صابر میرقربانی که با ضربه پنالتی به دست آمد بازی به اتمام رسید تا نساجی مازندران در یک روز پاک فوتبالی اسباب سقوط شهرداری یاسوج به عنوان یکی از پرهوادارترین تیم های فوتبال ایران را رقم بزند.
اما نظرات هواداران نساجی در خصوص اتفاقات این دیدار نیز جالب بود.
یکی می گفت: عجب بازیکن پرروئی بود . شانس آورد نساجی نیاز به امتیاز نداشت وگرنه این بازیکن را وسط زمین چال می کردیم
دیگری می گفت: خیلی باحال بود . خودم شهرداری یاسوج را دوست دارم. چون باید تیم هائی که هوادار ندارند سقوط کنند.

چرا شهری مثل یزد که ۵۰۰ تماشاگر هم ندارد باید دو تیم داشته باشد ولی شهرداری یاسوج پرهوادار حذف شود؟ خیلی دوست داشتم این حرکت بازیکن شهرداری سبب شود تا این تیم در لیگ باقی بماند. اگر این اتفاق می افتاد این بازیکن اسطوره شهر یاسوج می شد و باید تندیسش را وسط میدان مرکزی شهر نصب می کردندو نفر بعدی: باز می گویند تیم نساجی حاشیه دارد. وقتی خود حاشیه نساجی را ول نمی کند ما باید چیکار کنیم. باز خدا را شکر که امتیاز نمی خواستیم و برای ما یک بازی تشریفاتی بود وگرنه معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد.

یکی از هواداران باسابقه نساجی: اصلاً چرا باید بازیکن حریف پشت دروازه خود تمرین کند؟ این همه هزینه که برای چمن مصنوعی کردند چرا چمن را تا پشت تابلویهای تبلیغاتی ادامه ندادند تا بازیکن در دو قدمی دروازه دست به همچین کاری بزند؟ منم اگر بودم برای نجات تیمم این کار را می کردم.

من از این بازیکن شاکی نیستم و اتفاقاً بعد ازگل اول نساجی دلم برایش سوخت ولی اگر دیگر بازیکن این تیم را که با دست جلوی گل دوم نساجی را گرفت و اخراج شد را ببینم یک چک آبدار نثارش می کنم.

حالا که اخراج شدی چرا به مردم فحش ناموس می دهی ؟ مسئولان هم تا اتفاقی می افتد سریع به سمت ما می آیند. بابا مگر ما لولوخرخره هستیم ؟ اگر جلوی این بازیکنان بی ادب را بگیریند هیچ اتفاقی روی نخواهد داد.

تیم نساجی با این پیروزی رده سوم لیگ دسته اول فوتبال کشور در فصل ۹۲-۹۳ را به خود اختصاص داد و شهرداری یاسوج به لیگ دسته دوم سقوط کرد.


 اتفاق عجیبی در بازی شهرداری اردبیل و ماشین سازی

 همان طور که در تصاویر می بینید ، بازیکن در حین بیرون رفتن از زمین از روی برانکارد به بیرون افتاده و درگیری را با پزشکیاران حاضر در ورزشگاه آغاز کرده است .

در فوتبال ایران اتفاق عجیب کم رخ نمی دهد اما این یکی نوبر پاییز است !

اتفاقات عجیب دنیای فوتبال

اتفاقات عجیب دنیای فوتبال

اتفاقات عجیب دنیای فوتبال

اتفاقات عجیب دنیای فوتبال


۵ گل عجیب دنیای فوتبال

 نظر شما راجب این رخداد ها چیست ؟
کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی