Mushroom

ترکیب هنر و طبیعت: ساخت مبل و لوازم خانه با استفاده از قارچ و چوب

۳
ترکیب هنر و طبیعت: ساخت مبل و لوازم خانه با استفاده از قارچ و چوب
امتیاز دهی به نوشته

امروز در آی آر میکس قصد داریم شما را با طراحی جدید مبلمان آشنا کنیم. در این طراحی جدید برای ساخت مبلمان علاوه بر استفاده از چوب از قارچ استفاده شده است.

ترکیب قارچ و چوب برای ساخت مبلمان

Combining fungi and willow to create functional furniture

معماری های امروزی به سمت معماری های سبز در حرکت هستند. معماری سبز به معنای استفاده از مواد طبیعی است و از مزایای معماری سبز یا خانه سبز می توان به استفاده از گیاهان طبیعی به عنوان الهام دهنده طراحی زنده اشاره کرد. هدف معماری سبز به حداقل رساندن مصرف مواد تجدید ناپذیر و جایگزینی آن با مواد تجدید پذیر است. استفاده از قارچ (که در هر جایی و در هر فصلی قابل رویش است) به جای چوب (که مدت زمان زیادی طول می کشد که یک نهال به یک درخت تبدیل شود) کمک می کند که ما بیشتر به این هدف نزدیکتر شویم.

mycelium-timber-6

ساختار قارچ

ساختار اغلب قارچ ها از رشته‌ ها و یا ریسه‌ های نخی شکل به نام هیف تشکیل شده است. در قارچ های پست ، ریسه‌ ها یا هیفها فاقد دیواره عرضی هستند. انشعابات هیفها یا ریسه‌ ها شبکه‌ ای به نام میسیلیوم را بوجود می‌ آورند. شبکه میسیلیوم را می‌ توان به صورت کپک بر روی مواد آلی مختلف مشاهده کرد. آنزیم هایی که توسط قارچ های مختلف بوجود می‌ آیند می‌ توانند انواع مواد آلی را تجزیه کرده و به مواد ساده‌ تری مبدل کنند. قارچ ها از لحاظ ساختار یاخته‌ ای جزء یوکاریوتها هستند در اطراف هسته و دیگر اجزای یاخته‌ غشای دو لایه وجود دارد. در اطراف یاخته، دیواره یاخته‌ای حاوی کیتین قرار می‌گیرند.

mycelium-timber-2

طراحی و ساخت مبلمان با قارچ

سباستین کاکس و نینلا ایوانوا پتانسیل قارچ را به عنوان یک ماده خام بررسی کردند. قارچ ها سرشار از پتاسیم، ویتامین D و مواد مغذی حیاتی هستند که یکی از فوق العاده ترین غذاهای طبیعی است که شما می توانید آنها را در فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید.

mycelium-timber-3

بافت های ریز و میکروسکوپی در قارچ وجود دارد که میسیلیوم نامیده می شود. میسیلیوم قارچ به طور طبیعی به مواد دیگر می چسپد و به قارچ کمک می کند که به صورت خوشه ای در جاهای مختلف رشد کند.

mycelium-timber-4

میسیلیوم قارچ را می توان با خاک اره یا الیاف مخلوط کرد و در ساخت صندلی، پایه های میز و دیگر وسایل استفاده کرد.

mycelium-timber

سباستین کاکس و نینلا ایوانوا با استفاده از قارچ و چوب لوازم جانبی متنوعی طراحی کرده اند و امیدوارند که در آینده بتوانند وسایل جانبی بیشتری طراحی کنند.

mycelium-timber-5

در آخر پیشنهاد می کنیم پست خلاقیت در وسایل خانه : از صندلی نامریی تا قالیچه پرنده! را مطالعه بفرمایید. استفاده از مبلمان ساخته شده با قارچ خود می تواند خلاقیتی در وسایل خانه باشد.

نظرات و پیشنهادات؟

نظرات و پیشنهادات خود را در مورد تولید مبلمان با قارچ را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۳ دیدگاه

  1. دنیا گفت:
    0

    بسیار عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید

  2. دنیا گفت:
    0

    خیلی جالب و خوب بود و موفق باشید و خسته نباشید

  3. سعید گفت:
    0

    خیلی ایده جالبی بود و موفق باشید

تبلیغات متنی