اصول اسباب کشی

فوت و فن بسته بندی سریع لوازم و اصول اسباب کشی آسان و کم هزینه را بیاموزید + ویدیو

۰
فوت و فن بسته بندی سریع لوازم و اصول اسباب کشی آسان و کم هزینه را بیاموزید + ویدیو
امتیاز دهی به نوشته

اینکه بتوانید در طول زمان در مکان‌های مختلفی اقامت داشته باشید جالب است. اما امان از وقتی که روز اسباب کشی فرا برسد و با اصول اسباب کشی آشنا نباشید! برای اسباب کشی آسان قبل از اینکه کارتن اسباب کشی تهیه کنید، باید نحوه اسباب کشی منزل را بیاموزید. با آی آر میکس همراه باشید تا نکات کلیدی و بهترین روش اسباب کشی آسان را فرابگیرید.

اصول اسباب کشی

اصول اسباب کشی آسان و بهترین روشها برای جا به جایی منزل

Easy Packing Techniques And Best Practices For Moving Home

پاسخ مناسب به سوال ” چگونه اسباب کشی کنیم ؟ “؛ شما را با نکات مهم در اسباب کشی آشنا خواهد کرد که ضمن صرفه جویی در زمان می توانید هزینه های جا به جایی منزل خود را نیز کاهش دهید. با پیروی از نکات زیر افراد از آسیب‌های اسباب کشی منزل در امان می‌مانند و قادر خواهند بود سریعتر، هوشمندانه‌تر و ارزان‌تر جا به جا شوند.

۱- زودتر شروع کنید
مهم نیست شما چقدر در اسباب کشی منزل خوب عمل می کنید. همیشه بسته بندی لوازم در کارتن اسباب کشی بیش از انتظار شما طول خواهد کشید. بهترین روش اسباب کشی شروع از دو تا سه هفته قبل از روز موعود است. خوب است که ابتدا به بسته بندی کتاب ها و ظروف شکستنی بپردازید.

۲- بسته بندی استراتژیک
کارتن اسباب کشی را علامت گذاری کنید. برخی از لوازمی که در روز اول بعد از اسباب کشی منزل به آن نیاز دارید را مشخص کنید. برخی از این اقلام عبارت است از: لباس ها ، حوله ، لوازم بهداشتی.

۳-یک اتاق برای بسته بندی داشته باشید
از یک اتاق کوچک و یا گوشه ای از منزل خود به عنوان ایستگاه بسته بندی استفاده کنید. جعبه و کارتن اسباب کشی را در اندازه های مختلف و مناسب برای حمل تهیه کنید. همچنین به اقلام لازم برای اسباب کشی نظیر ؛ کاغذهای بر چسب، روزنامه باطله و چسب بسته بندی نیاز خواهید داشت.

۴- جعبه ها را ذخیره کنید
وقتی برای یک اسباب کشی از جعبه ها استفاده کردید در صورتی که آنها سالم ماندند در محلی مانند انباری آنها را نگه داری کنید. این تکنیک برای افرادی که به صورت سالیانه جا به جا می شوند و اجاره نشین هستند بسیار کاربردی است.

۵- کارتن اسباب کشی را سنگین نکنید
خیلی از افراد فکر میکنند که جعبه های بزرگ برای اسباب سنگین استفاده می شوند. اما به یاد داشته باشید یکی از نکات مهم در اسباب کشی استفاده از کارتن های بزرگ برای لوازم سبک و بسته بندی اقلام سنگین در کارتن ها و جعبه های کوچک است. به عنوان مثال کتاب ها را که اغلب سنگین هستند در جعبه های کوچک بسته بندی کنید.

۶- هوا را بسته‌بندی نکنید
یکی از اشتباهات در نحوه اسباب کشی منزل ؛ خالی کردن قفسه های دراور ، کمدها و کنسول پیش از بسته بندی است. این کار علاوه بر اضافه کردن زمان بسته بندی باعث می شود که بخشی از فضای وسیله نقلیه و کامیونی که برای جا به جایی استفاده می کنید نیز از بین برود. بنابراین کمدها و قفسه ها را با پارچه کتانی و یا لباس ضخیم و یا لوازم داخلی خودشان بسته بندی کنید. این نکته در مورد بسته بندی چمدان ها نیز صادق است.

۷- کیسه‌های زباله گنج هستند
کیسه های بزرگ زباله به دلیل ضخیم بودن و قابلیت انعطاف برای اسباب کشی منزل مفید هستند. داخل کیسه های زباله را با اقلام نرم و غیر شکستنی پر کنید. آنها می توانند در فضاهای خالی کامیون که جعبه جای نمیگیرد مستقر شوند.

۸- لباس‌های آویزان
لباسهایی که در چوب لباسی قرار دارند را بسته بندی نکنید. آنها را به صورت آویزان و صاف در صندوق عقب ماشین خود جای دهید تا در محل جدید فقط در داخل کمد آویزان شوند.

۹- ضربه گیرها
پتو و حوله ساحل را بسته بندی نکنید. میتوانید از آنها به عنوان ضربه گیر برای اشیای شکستنی نظیر: لوستر و لامپ ها استفاده نمایید.

۱۰– برچسب دو طرفه
در هر دو طرف جعبه ها برچسب گذاری نمایید. برچسب ها شامل محتویات شکستنی و محل مربوطه اقلام است. (مثل: شکستنی- آشپزخانه)

۱۱- آماده باشید
قبل از اینکه باربر و کامیون حمل بار برسد کار بسته بندی خود را تمام کرده باشید. اجزای مبلمان را در صورت نیاز از هم جدا کنید. بازوها و اطراف مبلمان را با نوارهای محافظ محصور کنید. این کار سرعت جا به جایی را افزایش می دهد در نتیجه هزینه ساعتی کمتری برای اسباب کشی پرداخت خواهید کرد.

۱۲- بخش‌بندی
برای قرار دادن اسباب در کامیون ابتدا فضای داخلی آن را قسمت بندی کنید. اول اسباب سنگین را از انتهای کامیون به سمت جلو قرار بدهید و سپس به بخش بعدی بروید. فضاهای خالی بین بخش ها را با جعبه های کوچک و کیسه های بسته بندی پر کنید.

چگونه اسباب کشی کنیم ؛ شیوه بسته بندی اسباب و لوازم منزل

ممکن است در گامهای اولیه بسته بندی یا جا به جایی منزل خود قرار داشته باشید. اصول اسباب کشی منزل پروسه ای خسته کننده و برای برخی از افراد تا حدودی نگران کننده است. برخی از لوازم شکننده اند و برخی نیاز به حمل با دقت بیشتری دارند. راهنمایی های این بخش شما را به یک حرفه ای در اصول اسباب کشی و بسته بندی اثاث تبدیل خواهد کرد.

بسته بندی لوازم آشپزخانه (ظروف ، لیوان ، لوازم برقی)

بسته‌بندی لامپ‌ها و آماژورها

بسته‌بندی مایعات

بسته‌بندی تخت خواب و تشک

بسته‌بندی کاناپه و مبلمان

نظرات و پیشنهادات ؟

همراهان گرامی آی آر میکس نظرات و پیشنهادات مفید خود در زمینه چگونه اسباب کشی کنیم و اصول اسباب کشی ساده و کم هزینه را با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی