تمام آنچه که باید در مورد ژست عکس پسرانه و مردانه بدانید + مجموعه تصویر نمونه

۲
تمام آنچه که باید در مورد ژست عکس پسرانه و مردانه بدانید + مجموعه تصویر نمونه
نمره 3.8 از 6 رای

امروز در آی آ میکس قصد داریم در مورد ژست عکس مردانه تکی، سلفی و اسپرت صحبت کنیم و ایده هایی را به شما معرفی کنیم تا عکس های زیبایی ایجاد کنید.

معرفی ژست عکس مردانه تک نفره، اسپرت، سلفی

How to Take a Selfie Like a Male Model

بیشتر پست های آموزشی بر روی ژست عکس زنان تمرکز می کند و اطلاعات زیادی در مورد ژست عکس آقایان وجود ندارد. شما اگر یک راهنما پیدا کنید تنها چند ژست عکس مردانه را به صورت عکس نمایش می دهد و در مورد اینکه چرا این ژست برای مردان بهتر است توضیحی نمی دهند. صحبت کردن در مورد چرایی و چگونگی ژست های عکس مردانه به عکاسان و حتی شما کمک می کند تا بدانید چه نوع ژست عکسی بهتر است.

موقعی که شما از یک خانم عکس می گیرید بیشتر سعی می کنید که انحنای بدنش را نشان دهید. در حالی که در عکاسی از مردان نشان دادن انحنای بدن مهم نیست و مردان بیشتر دوست دارند قدرتمند، با اعتماد به نفس و خوش تیپ به نظر برسند.

نکاتی که به شما کمک می کند تا ژست عکس بهتری پیدا کنید عبارتند از:

  • چیزهایی که به دوربین نزدیکتر هستند بزرگتر به نظر می‌ رسند.
  • چیزهایی که از دوربین دور هستند کوچکتر به نظر می‌ رسند.
  • لنزهای با فاصله‌ کانونی بیشتر عمق را تخت می‌ کنند (به‌ طور مثال اگر فردی دماغ بزرگی دارد، دماغ او در زمان استفاده از لنز ۱۲۰ میلی‌متری کوچکتر از زمان استفاده از لنز ۵۰ میلی‌متری است).
  • لنزهای با فاصله‌ کانونی کوتاه، صورت را گردتر و پفی تر نشان می دهد.
  • چیزهایی که به ‌صورت مستقیم رو به دوربین قرار گرفته ‌اند کوتاهتر به نظر می‌ رسند.

ژست عکس مردانه تکی

نکاتی وجود دارد که در ژست عکس مردان تاثیر گذار است که در ادامه هر یک از این موارد را توضیح خواهیم داد:

تاثیر خط فک در ژست عکس تک نفره مردانه

به عنوان یک عکاس اطمینان حاصل کنید که خط فک به خوبی مشخص شده است و به صورت زاویه ای و تیز است. از او بخواهید که چانه اش را کمی پایین بیاورد و گردن را کمی به طرف بالا بکشد تا قسمتی از گردن از دوربین خارج شود. شما می توانید با استفاده هوشمندانه از سایه خط چانه را از گردن جدا کنید.

تاثیر چشم ها در ژست عکس

چشم‌های گرد و درشت برای آقایان مناسب نیست. چشم های این چنینی باعث ترس و سردرگمی می شوند. از سوژه بخواهید که به صورت زیرچشمی نگاه کند یعنی کمی پلک ‌هایش را ببندد طوری که تنها پلک پایینی جابجا شود و پلک بالایی تکان نخورد. این ژست عکاسی باعث می ‌شود که به ظاهر آقایان کمی عصبانیت، بازیگوشی اضافه شود.

 ژست عکس مردانه

شیب سر در ژست عکس شما تاثیر گذار است

هرگز اجازه ندهید آقایان سر خود را به سمت دوربین بچرخاند این یک ژست زنانه زیبا است که در صورتی که برای آقایا استفاده شود می تواند از مردانگی آنها بکاهد. برای آقایان شیب سر باید به صورت نرمال و دور از دوربین نگه داشته شود. البته توجه داشته باشید که از این کار را زیاد انجام ندهید چون ظاهری خشن و مغرور ایجاد می کند.

چند نکته در مورد ژست عکاسی

  • ممکن است یکی از چشم‌های سوژه عکاسی شما از دیگری کوچکتر باشد. در این مورد ژست عکاسی را به ‌گونه‌ ای انتخاب کنید که چشم کوچکتر به دوربین نزدیکتر باشد.
  • اگر سوژه عکاسی شما زیاد پلک می زند، از او بخواهید که چشمانش را ببندد و از یک تا سه بشمارید و بر روی عدد سه چشمانش را باز کند و عکس را بگیرید
  • اگر سوژه عکاسی شما غبغب بزرگی دارد که نمی توان با جابجایی فک به سمت بیرون و پایین آن را حذف کرد ژست عکاسی مناسب این است که از دست او برای پوشاندن غبغب استفاده کنید.

 ژست عکس مردانه

  • اگر سوژه عکاسی شما دماغ بزرگی دارد از یک لنز تله استفاده کنید و از چهره به ‌صورت مستقیم عکس بگیرید.
  • اگر سوژه عکاسی شما صورت‌ چاق دارد از لنز تله برای لاغر نشان دادنش استفاده کنید.
  • اگر سوژه پیشانی بلندی دارد یا قسمت جلویی موهای او ریخته است می ‌توانید کادربندی را از پایین انجام دهید تا بخش کمتری از پیشانی دیده شود.
  • اگر سوژه عکاسی شما پلک‌ های افتاده ‌ای دارد از زاویه‌ بالاتری از او عکس بگیرید تا مجبور شود کمی رو به بالا نگاه کند و چشم مجبور شود کمی بیشتر باز شود.

شکل بدن در ژست عکس مردانه

بهترین شکل بدن آقایان برای عکاسی شکل V است  که به معنای شانه های پهن و کمر باریک است. در ادامه برای بدست آوردن ژست مناسب عکاسی برای آقایان  به بررسی نحوه بدست آوردن شکل V می پردازیم.

ژست عکس مردانه و شانه ها

شانه ها تا جایی که ممکن است باید پهن به نظر برسند. برای این کار شما شانه هایتان را به سمت دوربین خم کنید تا شانه ها به دوربین نزدیک تر شود ( نکته ۱چیزهایی که به دوربین نزدیکتر هستند بزرگتر به نظر می‌رسند).

نحوه قرارگیری کمر در ژست عکس مردانه

برای اینکه کمر شما کوچکتر به نظر برسد و حالت V را ایجاد کند کمر نباید به صورت مستقیم رو به روی دوربین قرار بگیرد ( نکته ۲ چیزهایی که از دوربین دور هستند کوچکتر به نظر می‌رسند و نکته ۱ چیزهایی که به دوربین نزدیکتر هستند بزرگتر به نظر می‌رسند و نکته ۵ چیزهایی که به ‌صورت مستقیم رو به دوربین قرار گرفته ‌اند کوتاهتر به نظر می‌رسند). شما می توانید با ایجاد تعادل میان دور نگه داشتن کمر و نزدیک نگه داشتن شانه ها به دوربین به پیدا کردن حالت V کمک کنید.

 ژست عکس مردانه

طرز ایستادن در ژست عکس مردانه تکی

ایستادن صحیح برای ژست عکس مردانه بسیار مهم است. از سوژه عکاسی خود بخواهید که صاف بایستد و شانه ها را خم نکند و در عین حال عضلات شکم را سفت نگه دارد.

نحوه قرار گیری دست در ژست عکس تک نفه مردانه

آقایان وقتی کاری با دستشان انجام نمی ‌دهند، بلد نیستند با آن‌ها چه‌کار کنند. پس شما باید دست هایتان را به چیزی مشغول نگه دارید. برای مشغول نگه داشتن دست ها ما در ادامه به شما پیشنهاد هایی می دهیم:

  • دست‌ها را در جیب کنید، یا تنها شست دست در جیب قرار گیرد یا چهار انگشت در جیب و انگشت شست به لبه‌ جیب چسبانده شود
  • دست خود را به حلقه یا سگک کمربند وصل کنید.
  • یک دست آویزان در کنار و دست دیگر در جیب یا کنار کمر

 ژست عکس مردانه

  • بازوها ضربدری روی سینه و کمی پایین تر از شانه ها
  • در حال درست کردن کراوات
  • در حال مرتب کردن سر آستین ‌ها

 ژست عکس مردانه

  • قرار گرفتن دست‌ها روی جسمی مانند توپ فوتبال، گیتار یا سایر لوازمی که ممکن است سوژه به استفاده از آن علاقه داشته باشد
  • یک دست در جیب باشد و دست دیگر کت را روی شانه بیاندازد

 ژست عکس مردانه

ژست عکس مردانه اسپرت

هنگام ایستادن پاها را به یکی از حالت های زیر قرار دهید:

  • پاها  در قسمت ساق به صورت ضربدری باشد و وزن روی پای عقب باشد
  • پاها را به اندازه‌ عرض شانه‌ باز کنید و یک پا را کمی نزدکیتر از دوربین قرار دهید.
  • هنگامی که به دیوار تکیه می دهید و پایی که نزدیک دوربین است را کمی بالا ببرید و زانو را کمی خم کنید
  • پایی که نزدیک دوربین است را کمی بالاتر از دوربین قراردهید مثلا پا را روی سنگ، پله و موارد مشابه قرار دهید و قسمت خارجی ران به طرف دوربین باشد.

ژست عکس تک نفره مردانه

در حالت نشسته پاها را به یکی از حالت های زیر قرار دهید:

  • در حالتی که روی صندلی نشسته اید یک ژست عکس طبیعی این است که یک پا را روی پای دیگر بیاندازید طوری که قوزک روی زانوی دیگر قرار بگیرد و از زاویه بالاتر عکاسی شود.
  • یک ژست عکس دیگر این است که کمر را به میز تکیه دهید و دست ها را به صورت ضربدری روی سینه قرار دهید.

 ژست عکس مردانه

  •  و نکته دیگری که برای ژست عکس باید در نظر بگیرید این است که سوژه عکاسی نباید به هیچ وجه به صورت مستقیم رو به دوربین باشد.
  • در حالت نشسته سوژه نباید به‌هیچ‌ وجه به شکل مستقیم رو به دوربین باشد

نکاتی برای ژست عکس سلفی

قانون ۱ –  سلفی تنها در صورتی سلفی است که شما از خودتان عکس بگیرید. عکسی که توسط دوستان یا همکاران از شما گرفته می شود دیگر سلفی نیست. پس چند دقیقه وقت بگذارید و خودتان را با دکمه های تلفن آشنا کنید. شما می توانید از دکمه افزایش صدا برای گرفتن عکس سلفی استفاده کنید.

قانون ۲ –  در مرحله عکس گرفتن اطمینان حاصل کنید که در عکسی که می گیرید چیز جالب و فوق الاده ای برای اشتراک گذاری وجود دارد مثل هواپیما، لیموزین، پشت صحنه یک واقعه و غیره. عکس گرفتن با حیوان خانگی و بچه ها خیلی ساده است.

 ژست عکس مردانه

قانون ۳ – نور را پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که نور به طرز وحشتناکی صورت شما را روشن نمی کند. از روشنایی نور اجتناب کنید به جزبرای اهداف هنر که می توانید از نور استفاده خلاقانه کنید.

 ژست عکس مردانه

قانون ۴ – لبخند بزنید، کمی اخم کنید، هرکاری که می خواهید انجام دهید. هیچکس دوست ندارد شما را تنها در دفتر کارتان ببیند.

 ژست عکس مردانه

قانون ۵ – برای مثال وقتی که شما در یک مهمانی هستید می توانید بعد میهمانی با دوستان خود به بالکن بروید و آن لحظه را ثبت کنید.

 انواع ژست برای عکس گرفتن آقایان

 ژست عکس مردانه  ژست عکس مردانه

 ژست عکس مردانه  ژست عکس مردانه

 ژست عکس مردانه  ژست عکس مردانه

 ژست عکس مردانه  ژست عکس مردانه

 ژست عکس مردانه  ژست عکس مردانه

در آخر از شما کاربران گرامی دعوت می کنیم برای گرفتن سلفی از ۵۰ ایده ای که در پست بیش از ۵۰ ایده عالی و ژست خلاقانه برای گرفتن سلفی معرفی کرده ایم استفاده نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس سعی کردیم تمام نکاتی که در مورد ژست عکس تک نفره برای آقایا است را به شما آموزش دهیم. اگر نکته ای جا مانده یا نظر و پیشنهادی دارید آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. محمد گفت:
    0

    نکات بسیار آموزنده و عالی بود.سپاسگزارم

  2. Danial گفت:
    0

    Awly bod

تبلیغات متنی