رفع کبودی چشم و صورت

علت و روش های رفع کبودی چشم و درمان خون مردگی لب ، گردن و بازو

۱
علت و روش های رفع کبودی چشم و درمان خون مردگی لب ، گردن و بازو
نمره 3.6 از 5 رای

اگر از وجود کبودیهای زیر چشم و یا خونمردگی‌هایی که یک شبه روی پوست بدن ایجاد میشوند ناراحت و به دنبال راه چاره برای رفع کبودی هستید. در این پست روشهای ساده و در دسترس برای رفع کبودی زیر چشم و رفع کبودی گردن بعلت مکیدن نواحی حساس پوست ارائه شده است. با آی آر میکس همراه باشید.

درمان خونمردگی و رفع کبودی گردن ، بازو بعلت مکیدن

Treatment Methods for Sucking and Bruising

وجود کبودی ناشی از hickey به اندازه جوشهای پوستی آزاردهنده است . اما واقعاً هیکی (Hickey) چیست؟ هیکی که به عنوان علامت بوسه یا عشق نیز شناخته میشود در صورت مکیدن ، بوسه عمیق و شدید و گاز گرفتن نقاط حساس و نرم پوست مانند لب ، گردن و بازو ایجاد می گردد. در پی آن رگهای خونی کوچک شکسته شده و خون به بافت اطراف سرایت می کند. هیکی در ابتدا قرمز رنگ است ولی با گذشت زمان متناسب با شدت آن به رنگ بنفش و یا قهوه ای متمایل میشود. در هر حال هیکی نیز یک جراحت است که نیاز به درمان دارد. رفع کبودی صورت ناشی از مکیدن ، رفع کبودی لب بعد از بوسه و رفع کبودی گردن بسته به مقدار آسیب به عروق خونی بین ۵ تا ۱۲ روز به طول می انجامد. در ادامه روشهایی برای رفع کبودی و درمان خونمردگی ناشی از میکدن ارائه شده است.

۱- کمپرس سرد

چند قطعه یخ را در داخل یک حوله بپیچید و به مدت ۱۰ دقیقع روی هیکی قرار دهید. سرما درد ناشی از هیکی را کاهش میدهد و برای از بین بردن جای کبودی قدیمی موثر است. برای جلوگیری از یخ‌زدگی پوست میتوانید از یک عدد قاشق فلزی نیز استفاده کنید. قاشق را به مدت ۱۰ دقیقه در فریزر قرار داده ، سپس روی آن را با یک دستمال بپوشانید و به آرامی روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

۲- ماساژ

ماساژ با کاهش رنگ در رفع کبودی صورت ناشی از مکیدن موثر است. با دو انگشت خود به صورت دایره وار به مدت یک تا دو دقیقه ناحیه آسیب دیده را ماساژ دهید. برای ماساژ از هر نوع روغن بدن میتوانید استفاده کنید. این حرکت را در جهت مخالف زخم نیز انجام دهید. تاثیر ماساژ در درمان کبودی و خونمردگی ناشی از هیکی به شدت آسیب آن بستگی دارد.

رفع کبودی چشم و صورت

۳- استفاده از یک مسواک

به منظور درمان کبودی و خونمردگی میتوانید از یک مسواک برای کاهش رنگ و از بین بردن جای کبودی قدیمی استفاده کنید. بهتر است از یک مسواک تازه برای این کار استفاده نمایید. ضمن اینکه حرکت آرام مسواک به تحریک جریان خون کمک میکند اما فشار بیش از حد ممکن است توروم و قرمزی ناشی از هیکی را وخیم‌تر نماید.

۴- کشیدن پوست

این روش یکی از دردناکترین و در عین حال موثرترین روشهای رفع کبودی گردن و بدن است. در این روش باید پوست ناحیه آسیب دیده را در جهت های مختلف بکشید تا صاف شده و قرمزی و تورم آن از بین برود. سپس مانند مالیدن کره روی نان ؛ ناحیه هیکی را به سمت خارج حرکت دهید. پس از این حرکت ممکن است کمی پوست شما مرطوب و قرمز شود ولی جای نگرانی نیست و به زودی برطرف خواهد شد.

۵- کمپرس گرم

از یک دستمال و یا حوله گرم روی ناحیه هیکی استفاده نمایید . همچنین میتوانید از گرمای ملایم سشوار به همراه ماساژ روی قسمت آسیب دیده بهره ببرید.

کمپرس آب گرم

۶- ماساژ با الکل

یکی از سریعترین روشهای رفع کبودی هیکی استفاده از الکل برای مالش روی ناحیه آسیب دیده است. اما این روش در صورتی که تنها چند ساعت پس از ایجاد هیکی استفاده شود ؛ پاسخ گو و موثر خواهد بود. بهتر است از یک پنبه برای مالیدن الکل روی سطح پوست استفاده کنید ضمن اینکه الکل پوست را خشک میکند و باید بعد از استعمال از لوسیون بدن برای مرطوب کردن ناحیه هیکی استفاده کرد. این روش باید ۵ بار در روز و به مدت یک الی دو روز برای رفع کبودی انجام شود.

۷- روغن نعناع

روغن نعناع نیز خواص مشابهی برای رفع کبودی و درمان خونمردگی ناشی از مکیدن و بوسه دارد. مقدار کمی روغن نعنا را به آرامی روی ناحیه آسیب دیده بمالید. ممکن است در ابتدا حس سوزن سوزن شدن داشته باشید ولی این علامت به زودی از بین خواهد رفت. همچنین در صورتی که به روغن نعنا دسترسی ندارید میتوانید از روغن بادام و یا روغن زیتون استفاده کنید.
خمیردندان نعنایی نیز جایگزین خوبی برای روغن نعنا است.

روغن نعناع

اجازه دهید خمیردندان به مدت چند دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس به وسیله یک دستمال گرم آن را از سطح پوست پاک کنید. این روش رویآسیب دیدگی های اخیر بهترین عملکرد را دارد. توجه داشته باشید که بیش از روزی یک بار نباید از این روش استفاده کرد. زیرا ممکن است باعث بروز حساسیت پوستی شود.

۸- آلوئه ورا

آلوئه ورا یک مرطوب کننده طبیعی است که به خاطر ویژگی های ضد التهابی و تسکین دهنده آن شناخته شده است. حساسیت پوست را در ناحیه آسیب پذیر کاهش می دهد و باعث بهبودی مویرگ های شکسته می شود. عصاره آن را دو تا سه بار در روز روی پوست خود بمالید. در صورتی که به این گیاه دسترسی ندارید میتوانید از لوسیون و کرم بر پایه آلوئه ورا استفاده کنید.

رفع کبودی چشم و صورت

۹- پرتقال

پرتقال منبع خوب ویتامین C و برای بهبود زخم ها حیاتی است. ضمن اینکه دارای خواص سفیدکنندگی است که در بازه زمانی کوتاهی موجب رفع کبودی می شود. نوشیدن آب پرتقال تازه در سرعت بهبود موثر است. همچنین میتوانید یک تکه پرتقال را مستقیما روی محل آسیب دیده قرار دهید.

۱۰- پوست موز

استفاده از پوست موز یک روش ساده و خانگی برای رفع کبودی گردن و رفع کبودی لب بعد از بوسه است. پوست موز را برش داده و آن را به مدت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه (۲- ۳ بار در روز) روی ناحیه کبودی قرار دهید. این روش سایز کبودی را به طرز قابل توجهی کاهش خواهد داد.

۱۱- کره کاکائو

کره کاکائو یک عامل شفادهنده برای Hickey و رفع کبودی های دیگر است. از کره کاکائو پس از کمپرس گرم استفاده کنید تا اثربخشی آن افزایش یابد. به یاد داشته باشید که بعد از استعمال کره کاکائو ناحیه آسیب دیده را ماساژ دهید.

رفع کبودی چشم و صورت

۱۲- ویتامین K

ویتامین k از لخته شدن جلوگیری میکند. میتوانید از کرم یا لوسیون حاوی ویتامین k دو تا سه بار در روز استفاده کنید. ضمن اینکه مصرف غذاهای حاوی ویتامین k و مکمل نیز در شفابخشی هیکی موثر است.

۱۳- پماد رفع کبودی Arnica Salve

پماد رفع کبودی Arnica Salve در درمان هیکی و کاهش درد و تورم موثر است. همچنین موجبات ترمیم مویرگ های شکسته شده را فراهم می آورد.

۵ روش برای درمان و رفع کبودی صورت

کبودی زیر چشم ممکن است بر اثر یک حادثه و تصادف اتفاق بیافتد در این پست روشهای پنجگانه برای درمان کبودی چشم و رفع کبودی صورت ارائه شده است.

رفع کبودی چشم و صورت

۱- کمپرس سرد

هنگامی که در طی حادثه ای صورتتان کبود میشود میتوانید برای درمان کبودی چشم و جلوگیری از وخامت بیشتر بلافاصله از کمپرس سرد استفاده نمایید. در حالت ایده‌آل میتوانید از یک قطعه یخ پیچیده در حوله ، یا بسته سبزیجات موجود در فریزر به مدت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه برای رفع کبودی صورت استفاده کنید. بعد از گذشت ۲۴ الی ۴۸ ساعت کمپرس سرد را با کمپرس گرم برای جریان یافتن منظم خون در ناحیه آسیب دیده جایگزین نمایید.

۲- ویتامین C

مصرف غذاهای حاوی ویتامین C در رفع کبودی صورت و خونمردگی موثر است. و با استحکام بخشی به دیواره عروق خونی ، روند بهبود را تسریع می کند.

رفع کبودی چشم و صورت

۳- آنزیم بروملین (Bromelain)

آناناس و پاپایا هر دو حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و آنزیمی تحت عنوان بروملین (Bromelain) هستند که به کاهش تورم و لخته شدن خون کمک می کنند. فقط به نوشیدن و مصرف این میوه ها اکتفا نکنید بلکه مصرف یک مکمل ۲۰۰ -۴۰۰ میلی گرمی میتواند کبودی صورت را زودتر برطرف نماید.

۴- نرم کننده لب (Lip Balm)

استفاده از نرم کننده لب روی ناحیه کبودی ، به طرز چشمگیری در عرض چند ساعت رنگ کبودی را روشن تر می کند. پس از آن میتوانید از یک قاشق و یا کمپرس سرد برای کاهش التهاب اولیه استفاده نمایید.

رفع کبودی چشم و صورت

۵- گرد فلفل قرمز

یک درمان باستانی در کشورهای تایوان و چین برای رفع کبودی ؛ استفاده از مخلوط ۵ واحد وازلین رقیق شده به همراه یک واحد گرد فلفل قرمز در محل آسیب دیدگی است. البته کرم فلفل قرمز نیز وجود دارد که استفاده از آن جزء در نواحی خیلی نزدیک به چشم میسر است.

آموزش ویدیویی رفع کبودی زیر چشم

نظرات و پیشنهادات شما؟

همراهان گرامی آی آر میکس نظرات و پیشنهادات سازنده خود را در زمینه راه‌های درمان و رفع کبودی چشم و از بین بردن جای کبودی قدیمی با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. Ty گفت:
    0

    سلام خسته نباشید،وقت بخیر.
    کبودی گردن بعدازبوسه خطرناکه؟؟
    یعنی ممکنه ب خآطرخون‌مردگ منجربه مرگ بشه؟

تبلیغات متنی