ساخت مهر در خانه

آموزش تصویری ساخت مهر در خانه به کمک رنگ ، سیب زمینی و یا یک تکه چوب

۰
آموزش تصویری ساخت مهر در خانه به کمک رنگ ، سیب زمینی و یا یک تکه چوب
نمره 3.6 از 10 رای

ساخت مهر در خانه علاوه بر جنبه سرگرمی و تفریح کودکان برای تزیینات تولدها و طراحی روی لباس های ساده نیز کاربرد دارد. در این پست آی آر میکس دو روش آسان ساخت مهر فوری که جایگزین مناسبی برای ساخت مهر ژلاتینی در منزل است ارائه می کنیم. قابل ذکر است که قیمت ساخت مهر فوری برای سرگرمی کودکان در این روش ها بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است. با ما همراه باشید.

چگونه با استفاده از ابزار در دسترس و ساده در منزل مهر بسازیم ؟

How to Make a Stamp with Simple and Accessible Tools at Home

ساخت مهر و نشانه های برجسته علاوه بر کودکان برای بزرگسالان نیز جالب است. راه های مختلفی برای ساخت مهر وجود دارد از این روش ها می توان به ساخت مهر ژلاتینی در منزل ، ساخت مهر آنلاین رایگان و یا دستگاه ساخت مهر برای ساخت مهر فوری تحویل در محل اشاره کرد. در این پست دو روش برای ساخت مهر در خانه (ساخت مهر با سیب زمینی و چوب) معرفی می کنیم. قیمت ساخت مهر فوری در این روش به اندازه تهیه مقدار کمی رنگ و یک عدد سیب زمینی یا یک تکه چوب است.

ساخت مهر در خانه با سیب زمینی

ساخت مهر با سیب زمینی برای نقاشی کودکان ، تصویرسازی روی بوم یا مقوا و تزیین کاغذ کادو مناسب است.

۱- برای تهیه این مهر به یک عدد سیب زمینی خام ، کمی رنگ دلخواه و یک برگه کاغذ و چاقوی تیز نیاز دارید. می توانید به جای سیب زمینی از یک تکه پاک کن بزرگ و یا چوب پنبه استفاده نمایید.

ساخت مهر در خانه

۲- سیب زمینی را شسته ؛ آن را به صورت مساوی و صاف برش داده و به دو قسمت تقسیم کنید.

ساخت مهر در خانه

۳- یک طرح ساده بکشید و آن را روی لبه سیب زمینی بچسبانید و با استفاده از چاقو روی سیب زمینی طرح را برش دهید. برای شروع می توانید از طرح های ساده مثل ستاره و یا قلب استفاده کنید.

ساخت مهر در خانه

۴- مقداری رنگ را در روی سطحی مسطح و به صورت یکنواخت پخش کنید تا یک لایه نازک از رنگ سطح را بپوشاند.

ساخت مهر در خانه

۵- طرح روی سیب زمینی را روی رنگ فشار دهید. هدف تنها پوشش طرح با رنگ است و نباید میزان رنگ زیادی به طرح جذب شود. در صورت بروز اشتباه مقداری از رنگ روی سطح را با لبه چاقو بردارید و یا سیب زمینی را زیر شیر آب بشویید و مجدداً امتحان کنید.

ساخت مهر در خانه

۶- طرح رنگی خود را روی برگه یا کاغذ مد نظر بگذارید و اندکی فشار دهید تا طرح روی کاغذ منتقل شود. به یاد داشته باشید ؛ برای چاپ طرح رنگی روی سطوح مستحکم تر نظیر پارچه و لباس باید فشار بیشتری اعمال کنید.

ساخت مهر در خانه

۷- با یک بار آغشتن سیب زمینی به رنگ تا سه طرح مناسب میتوانید روی کاغذ ایجاد نمایید.

ساخت مهر در خانه

۸- پس از اتمام مرحله انتقال طرح روی کاغذ ؛ اجازه دهید رنگ ها کاملا خشک شوند ، برای تسریع در روند کار میتوانید از یک سشوار برای خشک کردن استفاده کنید.

ساخت مهر در خانه
ساخت مهر فوری تحویل در محل با کمک چوب و ابزار برش

۱- برای ساخت مهر چوبی زیبا در منزل به تکه چوب صاف ، ابزار برش و کنده کاری ، سنباده مخصوص چوب و مقدار کمی رنگ نیاز دارید.

ساخت مهر در خانه

۲- طرح مد نظر خود را روی یک تکه چوب بکشید. سعی کنید طرح بین ۲ الی ۳ سانتی متر ضخامت داشته باشد.

ساخت مهر در خانه

۳- در اطراف طرح خود با استفاده از ابزار برش و کنده کاری فضای خالی ایجاد کنید. این فضاها باید به اندازه ای عمیق باشند که با آغشتن رنگ از سطوح اصلی طرح متمایز شوند.

ساخت مهر در خانه

۴- رنگ را با استفاده از یک غلطک روی سطح صافی پخش کنید به نحوی که یک لایه نازک از رنگ به صورت یکنواخت روی سطح باقی بماند. برای ایجاد طرح های چند رنگ میتوانید نوارهای رنگی مختلف را روی سطح پخش کنید و اجازه دهید با یکدیگر ترکیب شوند.

ساخت مهر در خانه

۵- طرح را به آرامی در رنگ قرار دهید به نحوی که تمام سطح طرح به جز فضاهای خالی به رنگ آغشته شود.

ساخت مهر در خانه

۶- اگر برخی از سطوح طرح رنگ ندارد با انگشت مقدار کمی رنگ به آن بمالید.

ساخت مهر در خانه

۷- طرح رنگی را روی سطح مورد نظر خود قرار دهید ؛ با اندکی فشار و ثابت نگاه داشتن مهر ، طرح منتقل خواهد شد.

ساخت مهر در خانه

۸- پس از ایجاد طرح های مد نظر، اجازه دهید کار خشک شود.

ساخت مهر در خانه

نظرات و پیشنهادات شما ؟

تجربه ساخت چه نوع مهرهایی را دارید! ساخت مهر ژلاتینی در منزل ، ساخت مهر آنلاین رایگان یا با استفاده از دستگاه ساخت مهر ؟ نظرات و پیشنهادات ارزنده خود را در زمینه طراحی و ساخت مهر در خانه و ساخت مهر فوری در بخش نظرات آی آر میکس با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی