علت گرم شدن کف پا و دست ها

علت گرم شدن کف پا و دست ها در شب ، زمان بارداری ، ورزش و..

۰
علت گرم شدن کف پا و دست ها در شب ، زمان بارداری ، ورزش و..
نمره 5 از 1 رای

علت داغ شدن کف دست و یا ساق پا و افزایش ناگهانی دمای بدن میتواند بیانگر تغییر وضعیت عمومی بدن و یا نشانه ای از بروز بیماری باشد. در این پست آی آر میکس قصد داریم مهمترین علت گرم شدن کف پا و داغ شدن کف دست در زمان بارداری و انجام فعالیت های ورزشی را به همراه راهکارهای کاهش علائم آن بیان کنیم. با ما همراه باشید.

چرا همواره دست ها و کف پاهای من گرم هستند ؟

Why Are My Hands and Feet Always Hot

همانطور که دست های سرد میتوانند ناراحت کننده باشند ؛ علت داغ شدن دست ها نیز بیانگر مشکلات فیزیکی است. برخی از بیماری هایی که میتوانند علت داغ شدن دست ها باشند عبارت اند از:

التهاب پوستی کف دست (Palmar Erythema) : یک بیماری نادر پوستی که که ممکن است با سوزش و یا قرمزی بیش از اندازه کف دست و حتی انگشتان همراه باشد.

علت گرم شدن کف پا و دست ها

دردهای مزمن و خشکی عضلات و مفصل ها (Fibromyalgia) : بیماران با دردهای عضلانی و خشکی مفاصل اغلب داغ شدن کف دست و پا ها را احساس می کنند. برای درمان سوزش کف پا و دست ها در این موارد میتوان از یوگا ، ماساژ و طب سوزنی و درمان گیاهی سوزش کف پا کمک گرفت.

سندروم کانال کارپ (Carpal Tunnel Syndrome) : این سندروم به فشارهای عصبی میانی اشاره دارد. زمانی که عصب هایی که از بازو به کف دستان کشیده شده اند تحت فشار قرار بگیرند میتوانند علتی برای داغ شدن کف دست و یا سوزش یا بی حسی دست ها باشند.

نوروپاتی محیطی (Peripheral Neuropathy) : علت داغ شدن کف دست ها یا علت گرم شدن کف پا می تواند اختلال عصبی به نام نوروپاتی محیطی باشد که روی تحریک پذیری عصب دست و پاها تاثیر می گذارد.

دیستروفی رفلکسی سمپاتیک (Reflex Sympathetic Dystrophy) : این بیماری به عنوان دردهای منطقه ای در اندام های بدن شناخته می شود که اغلب پس از ضربه و یا آسیب در برخی از اندام ها به خصوص دست ها بروز می کند و می تواند علت داغ شدن کف دست و یا تعریق بیش از حد آن باشد.

اریتروملالژیا (Erythromelalgia) : یک اختلال ژنتیکی بسیار نادر و مربوط به عروق خونی خاصی است که از دست ها تا ران پا جریان دارند ، یکی از علایم اریتروملالژیا داغ شدن ساق پا و یا دست ها می باشد.

در برخی از موارد رنگ ارغوانی کف دست ها ارثی و فاقد علت شناخته شده است. با این حال برخی موارد نظیر بارداری ، داروها ، آلرژی های پوستی و.. در داغی کف دست و پا در کودکان و بزرگسالان موثر هستند.

داغ شدن کف پا در بارداری

علت گرم شدن کف پا به عوامل متعددی ارتباط دارد. سوء مصرف الکل ، بارداری ، یائسگی ، کمبود ویتامین های ۶-B و ۱۲-B ، دیابت نوع یک و دو و.. تنها برخی از علت گرم شدن کف پا هستند. داغ شدن کف پا در بارداری که نشانه ای رایج است به دلیل افزایش وزن بدن و تورم پاها و همچنین تغییرات هورمونی در دوران بارداری بروز میکند. مجموعه این عوامل علت داغ شدن بدن در این دوران است.

علت گرم شدن کف پا

از راهکارهای درمان سوزش کف پا در طب سنتی تنها در برخی از موارد میتوان استفاده نمود. به یاد داشته باشید ؛ در صورتی که علایم سوزش و گرما بیش از دو الی سه روز به طول انجامید و یا با گسترش موضع یا بی حسی همراه شد در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه نمایید. البته در موارد یائسگی و بارداری ممکن است بتوان برای کاهش علائم از درمان سوزش پا در طب سنتی استفاده کرد که به دلیل حساسیت این دوران بهتر است زیر نظر پزشک معتبر انجام شود.

علت داغ شدن بدن و داغ شدن ساق پاها در حین دویدن

با توجه به اینکه در چه شرایط آب و هوایی ورزش می کنید علائم و درمان متفاوت هستند. در صورتی که در هوای گرم می دوید ضمن اینکه حین ورزش کردن نیز به طور متوسط افزایش دما اتفاق می افتد ممکن است احساس سرگیجه ، خستگی و یا گرفتگی عضلات و حتی لرزش بدن را تجربه کنید که علت اصلی آن تبخیر زیاد آب بدن است. برای دویدن در هوای گرم باید آب زیادی بنوشید ضمن اینکه استفاده از لباس های سبک و رنگ روشن ، محافظت از سر با استفاده از کلاه و عینک و ورزش در اوایل صبح یا در انتهای عصر به کاهش علایم و جلوگیری از افزایش دمای بدن و داغ شدن کف پا ها کمک می کند. توجه داشته باشید هر گاه در حین ورزش یا دویدن احساس خستگی کردید پیش از بروز سرگیجه و یا مستولی شدن خستگی بر بدن، دویدن را با قدم زدن جایگزین کنید و یا در سایه و به دور از آفتاب کمی استراحت نمایید. در صورتی که از تردمیل برای دویدن استفاده می کنید پست قبلی آی آر میکس با عنوان ۵ توصیه برای استفاده صحیح تردمیل و طرز استفاده از آن برای لاغری را مطالعه نمایید.

علت گرم شدن کف پا

در صورتی که در شرایط آب و هوایی سرد اقدام به دویدن در فضای باز میکنید، اگر از لایه های متعدد لباس استفاده کنید چون پس از کمی دویدن دمای بدن افزایش پیدا میکند باد سردی که به سر و صورت شما برخورد می کند حالتی مانند تب و لرز را سبب می شود. برای جلوگیری از بروز این علایم بهتر است متناسب با سردی هوا از یک لایه لباس چسبان و یک لایه لباس رویی استفاده کنید. پوشاندن سر با کلاه ، بازوها و همچنین ساق پا با استفاده از شلوار ورزشی توصیه می شود.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

چه عوامل دیگری را برای علت گرم شدن کف پا و دست ها می شناسید؟ به عقیده شما درمان گیاهی سوزش کف پا تا چه اندازه موثر است؟ نظرات و پیشنهادات خود را برای درمان سوزش کف پا و علت داغی کف دست و پا در کودکان و بزرگسالان در بخش نظرات آی آر میکس با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی