ساخت و نصب کابینت

آموزش نحوه ساخت و نصب کابینت ام دی اف برای آشپزخانه، محاسبه متراژ، اندازه گیری و..

۰
آموزش نحوه ساخت و نصب کابینت ام دی اف برای آشپزخانه، محاسبه متراژ، اندازه گیری و..
نمره 2.3 از 4 رای

طراحی و تغییر دیزاینی که به واسطه دستان هنرمند شما خلق می شود به مراتب ارزشمندتر از هر نمونه آماده و پیش ساخته قابل تهیه در بازار است. علاقه مندان به هنر نجاری، در این پست آی آر میکس با آموزش نحوه ساخت و نصب کابینت آشپزخانه ام دی اف و ساخت کشو MDF در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

آموزش رایگان ساخت و نصب کابینت آشپزخانه ام دی اف و ساخت کشو MDF

How to Build and Install MDF Cabinets

مراحل ساخت و نصب کابینت ام دی اف خیلی ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در بسیاری از موارد ساخت کابینت مشابه ساخت مجموعه ای از جعبه ها و ترکیب آن ها با یکدیگر است. ابتدا ابزار مورد نیاز برای ساخت و نصب کابینت را مهیا کنید و سپس با طی مراحل آموزش ساخت کابینت آشپزخانه میتوانید کابینت دلخواه خود را بسازید.

ساخت و نصب کابینت

ابزار مورد نیاز:

  • تخته سه لایی (اندازه و نوع آن به طراحی بستگی دارد)
  • متر اندازه گیری
  • مته
  • مته تیز کن
  • میخ
  • چسب چوب
  • سنباده
  • تراز

آموزش اندازه گیری و روش محاسبه متراژ کابینت

قبل از اینکه اندازه گیری و روش محاسبه متراژ کابینت را آغاز کنید باید طرح واضحی از کابینت های دلخواه خود داشته باشید و سپس اندازه گیری های دقیق را برای فضای آشپزخانه انجام دهید. میتوانید واحدهای اندازه گیری سفارشی خود را اعمال کنید و یا از اندازه های استاندارد کابینت متناسب با ایده طراحی و فضای آشپزخانه استفاده نمایید. همچنین میتوانید از نرم افزار اندازه گیری کابینت با نام کابینت کار برای بدست آوردن اندازه های استاندارد کابینت استفاده نمایید. این نرم افزار فارسی اطلاعات دقیقی درباره اندازه درب کابینت و بادخور درب کابینت نیز در اختیارتان می گذارد. با اندازه گیری و محاسبه متراژ کابینت میتوانید مقدار چوب مورد نیاز خود را تخمین بزنید.

انتخاب چوب برای ساخت کابینت آشپزخانه

یک کابینت معمولی از پشت، دو طرف، قسمت بالا و زیرین تشکیل می شود. البته این حالت متناسب با طرح ذهنی شما میتواند تغییر کند و کار نهایی با نصب تخته رویی کابینت به پایان می رسد. شما می توانید کابینت ها را از تخته چند لایی سخت یا چوب نرم بسازید. برای طرف هایی که پنهان هستند می توانید از تخته سه لایی که ارزان تر است، استفاده کنید و قاب رویی را با چوب جامد بسازید.

ساخت قاب کابینت

پس از برش تخته سه لایی میتوانید قطعات را کنار یکدیگر بگذارید و با استفاده از مته آن ها را پیچ کنید همچنین بکاربردن زبانه برای اتصال قطعات از امنیت بالایی برخوردار است. از یک مته تیز کن برای ایجاد سوراخ های تمیز و دقیق استفاده کنید. پیش از نصب کابینت ابتدا تمامی قطعات را آماده نمایید. اگر قصد ندارید از پایه برای کابینت استفاده کنید پروفیل ام دی اف جایگزین خوبی محسوب می شود. پس از اینکه قاب اصلی کابینت به طور کامل ساخته شد میتوانید مرحله نصب قاب رویی را آغاز نمایید. با استفاده از مته سوراخ های منظمی برای اتصال صفحات ایجاد نمایید. مرحله بعدی لبه چسبانی است که باید با دقت و به کمک چسب چوب این کار را انجام دهید در نهایت هر گونه بیرون زدگی چسب و علامت اندازه گیری را پاک نمایید.

ساخت و نصب کابینت

نحوه نصب کابینت

ابتدا ریل های مربوط به کشوی کابینت را در جای خود (با فرورفتگی ۸ سانتی به داخل کار) نصب کنید استفاده از ریل در کشوهای چوبی تحمل وزن بیشتر را ممکن می کند. برای نصب کابینت روی دیوار باید از اتصالات مخصوص کابینت استفاده کنید. پیش از نصب قطعی و محکم کردن کابینت روی دیوار ابتدا کابینت های بالایی را از لحاظ تراز بودن، بسنجید. در صورت همتراز بودن کابینت را با استفاده از مته و میخ پیچی ۲٫۵ اینچی (۶ سانتی متری) به دیوار نصب کنید. این کار را برای سایر کابینت ها نیز انجام دهید.

ساخت و نصب کابینت

اگر به ساخت ابزار گوناگون علاقه دارید پیشنهاد می شود پست قبلی آی آر میکس با عنوان آموزش ساخت بخاری برقی ساده دست ساز : فن دار ، ۱۲ ولت و با المنت را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست آی آر میکس مراحل ساخت و نصب کابینت را آموزش دادیم. نظرات سودمند خود را در زمینه مراحل ساخت کابینت ام دی اف با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید پیشنهادات خود را در مورد نرم افزارهای کاربردی اندازه گیری کابینت و روش های اندازه گیری درب و بادخور کابینت در بخش نظرات عنوان کنید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی