آموزش تصویری نحوه بستن قفل فرمان و پدال ماشین + ویدیو

۰
آموزش تصویری نحوه بستن قفل فرمان و پدال ماشین + ویدیو
نمره 2.6 از 22 رای

قفل فرمان ابزار مفیدی برای پیشگیری از سرقت خودرو محسوب می شود اما طریقه بستن قفل فرمان کمی مشکل است. حتی اگر شخصی موفق به بازکردن درب خودرو شود، در صورت استفاده صحیح از قفل فرمان و پدال بازهم موفق به رانندگی با خودرو و درنتیجه سرقت آن نخواهد شد. امروز در آی آر میکس قصد داریم تا شما را با نحوه بستن قفل فرمان و پدال آشنا کنیم.

طریقه بستن و زدن قفل فرمان و قفل پدال ماشین پراید ، ۲۰۶ ، سمند و..

Learn How To Lock The Steering Wheel And Pedal, And Get Familiar With All Kinds Of Steering Lock

قفل فرمان ابزار مفیدی برای پیشگیری از سرقت خودرو محسوب می شود. حتی اگر شخصی موفق به بازکردن درب خودرو شود، در صورت استفاده صحیح از قفل فرمان، باز هم موفق به رانندگی با خودرو و در نتیجه سرقت آن نخواهد شد. وقتی قسمتی از قفل فرمان از پشت شیشه معلوم باشد، خود به تنهایی میتواند عاملی فیزیکی و بصری برای جلوگیری از سرقت عمل کند. چون بازکردن قفل فرمان حداقل به چند دقیقه وقت برای باز کردن نیاز دارد و همین اتلاف وقت ریسک کار را برای سارقان بالا میبرد و در نتیجه آنها را از سرقت منصرف می کند. قبلا در آی آر میکس مطالب مختلفی در مورد ایمنی خودرو از جمله آموزش صحیح رانندگی در برف و بازکردن قفل خودرو بدون نیاز به ریموت و سوئیج منتشر کرده ایم و امروز میخواهیم تا شما را با طریقه بستن قفل فرمان آشنا کنیم.

نحوه اندازه گیری فرمان و روش بستن قفل فرمان

قفل فرمان از دو قسمت فلزی مجزا تشکیل شده است که قسمت اول در فضای داخلی فرمان قرار میگیرد و قسمت دوم از خارج از فرمان به این قسمت متصل و قفل می شود. در ابتدا قفل را در وسط فرمان ماشین قرار دهید، دستگاه دارای دو برآمدگی در طرفین خود می باشد پس برای صحیح بستن قفل فرمان، قسمت اول را بر روی فرمان قرار دهید و قسمت دوم را به این قسمت متصل کنید و فشار دهید تا دستگیره کاملا بر روی فرمان چفت شود. سپس باید چک کنید دسته بلندی که بر روی قفل وجود دارد مانع حرکت فرمان می شود یا خیر.

چگونه قفل فرمان را ببندیم

در آخریم مرحله طریقه بستن قفل فرمان می بایست بعد از جای دادن دو قطعه در یکدیگر، دستگیره را قفل کنید. برای این کار از کلید هایی که در اختیارتان است استفاده کنید و بعد اطمینان از قفل شدن سیستم، دستگیره را چند بار تکان دهید تا مطمئن شوید که قفل فرمان کاملا صحیح در جای خود محکم شده است و از جای خود خارج نمی شود. برای جدا کردن سیستم، بعد از بازکردن قفل آن توسط کلید، دو قسمت فلزی را به طرف مخالف یک دیگر بکشید تا قفل فرمان باز شود. سپس آن را از روی فرمان بردارید.

قفل فرمان چگونه امنیت خودروی شما را تامین میکند؟

با توجه به اینکه قطعه طولانی تر و بلندتر در مقابل شیشه قرار میگیرد، این خود عاملی بصری و فیزیکی برای جلوگیری از سرقت خواهد بود، زیرا اگر حتی کسی موفق باز کردن درب خودرو شود، رانندگی با قفل فرمان غیر ممکن خواهد بود زیرا امکان چرخش کامل فرمان وجود نخواهد داشت. چنانچه کسی بخواهد با این وسیله رانندگی کند هنگام چرخاندن فرمان به چپ و راست، قفل فرمان به شیشه و درب گیر خواهد کرد و امکان کنترل آن وجود نخواهد داشت و تنها راه بازکردن قفل فرمان است.

البته سارقین ممکن است اقداماتی برای شکستن قفل فرمان انجام دهند. مثلا ممکن است که از یک اهرم برای شکستن قفل استفاده کنند که این کار به فرمان نیز آسیب خواهد زد و یا ممکن است از یک انبر برقی برای بریدن قفل فرمان استفاده کنند که برای این کار هم باید یک منبع تغذیه همراه خود داشته باشند و حتی در این صورت امکان از بین رفتن فرمان نیز بسیار بالاست. در حالت کلی هرگونه اقدام برای شکستن قفل فرمان زمانبر است و با سروصدای بالایی همراه است و درنتیجه ریسک کار را برای سارقین بالاتر خواهد برد و در اکثر مواقع آنان را از سرقت خودرو های مجهز به قفل فرمان منصرف خواهد کرد.

اندازه های قفل فرمان

قفل فرمان در اندازه های استاندارد در بازار وجود دارند که برای انواع خودروهای سبک و ون و مینی ون ها مناسب است اما برای خودرو های سنگین و تریلی ها نیز میتوان قفل فرمان در سایز بزرگ را فروشگاه ها پیدا کرد. البته در بازار لوازم جانبی برای قفل فرمان ها نیز وجود دارد که به شما کمک میکند تا از قفل فرمان در برابر شکستن و.. محافظت کنید.

برای آشنایی بیشتر با طریقه بستن قفل فرمان ویدئو زیر را ببینید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

پایین بودن کیفیت برخی خودرو های موجود در بازار باعث شده تا شاهد افزایش سرقت خودرو ها باشیم استفاده از قفل فرمان روشی ارزان و کار آمد است که تا حد زیادی جلوی سرقت خودرو را خواهد گرفت. چنانچه شما هم تجربه استفاده از قفل فرمان یا پرسشی در زمینه طریقه بستن قفل فرمان دارید لطفا در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی