آموزش کامل روش خوردن غذا با چوب چینی یا چاپستیک کراه ای

۳
آموزش کامل روش خوردن غذا با چوب چینی یا چاپستیک کراه ای
نمره 4.3 از 21 رای

غذا خوردن با چاپستیک در ابتدا کمی عجیب و گیج کننده است اما وقتی طریقه استفاده از آن را آموختید به دست گرفتن آن برایتان لذت بخش و ساده خواهد شد. امروز در آی آر میکس غذا خوردن با چاپستیک را به شما دوستان آموزش میدهیم.

آموزش طرز استفاده از چوب چینی و طرز دست گرفتن چاپستیک کراه ای

شاید موقعیت کاری در یک کشور آسیایی شما را مجبور میکند که با چاپستیک قضا بخورید یا علاقه به قضا های آسیایی به شما این انگیزه را میدهد تا طریقه استفاده از چاپستیک را بیاموزید.

ما در آ آر میکس میخواهیم آموزش غذا خوردن با چاپستیک و طریقه به دست گرفتن آنرا آموزش دهیم با ما همراه باشید.

طرز گرفتن چاپستیک در بین انگشتان

غذا خوردن با چاپستیک

برای غذا خوردن با چاپستیک ابتدا چاپستیک اول را برداشته و بین انگشت وسط و شست خود قرار دهید ، شست شما برای نگه داشتن چاپستیک استفاده میشود و نمیگذارد که بیش از حد حرکت کند.

سپس سه انگشتان پایینی را جمع تا چاپستیک را ثابت نگه دارید و بتوانید انتهای آنرا به راحتی حرکت دهید. (همانند نگه داشتن قلم اما اینبار قلم شما دراز تر است)

بعضی از اشخاص برای غذا خوردن با چاپستیک ترجیح میدهند بجای انگشت وسط از انگشت اشاره استفاده کنند. در این حالت کنترل چاپستیک کمی دشوار اما شیوه قضا خوردن شما رسمی تر میشود.

غذا خوردن با چاپستیک

فیلم این مرحله را در ادامه مشاهده کنید:

شما برای خوردن غذا با چوب چینی نیاز به هر دو چوب آن دارید پس چاپستیک دوم را ورداشته و آنرا میان انگشت اشاره و شست خود قرار دهید. در این حالت چاپستیک دوم در بالای اولی قرار میگیرد و شما میتوانید با فشار شست بر روی چاپستیک دوم آنرا کنترل کنید. توجه داشته باشید قسمت های علامت دار یا نازکتر در چاپستیک مانع از سر خوردن و حرکت اضافه میشود.

غذا خوردن با چاپستیک

فیلم این مرحله را در ادامه مشاهده کنید:

میتوانید از میز یا سطح صافی برای آسان تر شدن روند یادگیری استفاده کنید. پس از بدست گرفتن آنها به این نکته توجه کنید که انتهای چاپستیک ها نباید به شکل X باشد زیرا غذا خوردن برای شما سخت میشود. اگر چاپستیک ها در دست شما ثابت ماندند و توانستید چاپستیک دوم را با شست تکان دهید در دست گرفتن آنها موفق شده اید.

غذا خوردن با چاپستیک

فیلم این مرحله را در ادامه مشاهده کنید:

بعد از اینکه طریقه بدست گرفتن چاپستیک ها را آموختید آنها را به دست بگیرید به طوری که دستتان زاویه ° ۴۵ داشته باشد. سپس بر روی یک نوع قضا تمرین کنید تا شیوه قضا خوردن با آنرا بیاموزید.

پس از تمرین بر روی مدل های مختلف غذا ذر اندازه های متفاوت و آموختن نحوه غذا خوردن با چاپستیک خود را با خوردن نودل محک بزنید.

آداب و رسوم غذا خوردن با چاپستیک

غذا خوردن با چاپستیک

فیلم این مرحله را در ادامه مشاهده کنید:

در اغلب میزهای ناهار خوری آسیایی ( چه در خانه و چه در رستوران ) بشقاب بزرگی از غذا وجود دارد که تمام افراد حاضر از آن غذا بر میدارند. اگر شما با این آداب و رسوم راحت نیستید سعی کنید قضایی سفارش دهید که در یک کاسه یا بشقاب کوچکتری سرو شود تا آنرا با شخص دیگری به اشتراک نگذارید. اگر غذایی سفارش دادید که در برداشتن آن به مشکل بر خوردید جای ابتدا و انتهای چاپستیک را تغییر دهید.

غذا خوردن با چاپستیک

فیلم این مرحله را در ادامه مشاهده کنید:

قوانین و رسوم غذا خوردن با چاپستیک به شیوه برداشتن غذا و گذاشتن آن در دهان ختم نمی شود. در ادامه چند مورد از قوانین غذا خوردن با چاپستیک را ارائه میدهیم.

  • اگر غذا نمیخورید چاپستیک های خود را به جای گذاشتن بر روی میز در غذا فرو نکنید ! این عمل نوعی توهین به اشخاص حاضر در کنارتان میباشد.
  • از اتنهای چاپستیک برای تکه کردن غذا استفاده نکنید.
  • غذایتان را از چاپستیک خود به چاپستیک دیگران پاس ندهید.
  • چاپستیک های خود را پس از اتمام غذا در گوشه ضرف یا کاسه ول نکنید ، این عمل نوعی توهین به حساب می آید.
  • با چاپستیک های خود به دیگران اشاره نکنید ، در فرهنگ آسیایی اشاره کردن به دیگران نوعی توهین به حساب می آید چه با انگشت و چه با چاپستیک.

غذا خوردن با چاپستیک

فیلم این مرحله را در ادامه مشاهده کنید:

در هنگام خوردن برنج با چاپستیک بهتر است که آنها را در کاسه کمی بیشتر فرو ببرید تا مقدار بیشتری از برنج را بردارید، اگر روند خوردن غذا برایتان کمی دشوار شد کاسه غذا را بلند کنید و به دهان خود نزدیک کرده تا راحت تر غذا بخورید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

آیا اموزش در دست گرفتن قاشق چینی برایتان نا مفهوم بود ؟ یا نکات و پشنهادات مفید تری مد نظرتان است که میتواند به این مطلب کمک کند؟ آنها را با ما در بخش پیشنهادات به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۳ دیدگاه

  1. سوده گفت:
    18

    سلام مطلبتون در مورد چاپستیک خلی مفید بود ولی پر از غلط املایی های فاحش بود

  2. فریبرز گفت:
    4

    عالی بود

  3. فاطمه گفت:
    0

    آموزش چوب هاشی عالی ، کامل و قابل درک بود ممنون

تبلیغات متنی