ساخت بادبادک

آموزش کامل مراحل ساخت بادبادک های کاغذی و پارچه ای

۰
آموزش کامل مراحل ساخت بادبادک های کاغذی و پارچه ای
نمره 4.3 از 100 رای

ساخت بادبادک برای کودکان بسیار ساده و لذت بخش است. همه بچه ها بادبادک هایی که در مناطق و فصول بادخیز، در آسمان به پرواز در می آید دیده اند. ساخت بادبادک از تفریحات سالم و پرتحرک برای کودکان و حتی بزرگسالان است! حتما کودکان را نیز در ساخت این بادبادک با خود شریک کنید. در مطلب امروز آی آر میکس قصد داریم شما را با نحوه ساخت بادبادک آشنا کنیم.

ساده ترین روش برای ساخت بادبادک های دست ساز و مقوایی

How to Make an Easy Kite

اگر دنبال فعالیتی خانوادگی می‌گردید که همه اعضای خانواده در آن مشغول شوند و یک بازی و تفریح شاد برای کودک‌تان فراهم کنید، ایده ساخت بادبادک یک پیشنهاد است. خوبی ساخت بادبادک در این است که وسایل خاصی نیاز ندارد و در کنار تفریح ساخت بابادک آموزشهایی را برای کودک همراه دارد و در انتها هوا کردن بادبادک خود یک چالش هیجان انگیز خواهد بود. قبلا شما را با ۴۰ ایده جالب و خاص ساخت کاردستی برای کسب درآمد آشنا کرده ایم و در مطلب امروز آی آر میکس شما را با نحوه ساخت بادبادک پارچه ای و مقوایی آشنا خواهیم کرد.

آموزش ساخت بادبادک پارچه ای

برای شروع ساخت ابتدا شما باید یک چهار چوب T شکل بسازید برای این کار باید یک چوب به اندازه ۵۱ سانتی متر و یک چوب به اندازه ۶۱ سانتی متر انتخاب کنید. سپس این دو چوب را به صورت یک صلیب یا یک به اضافه روی هم قراردهید و به کمک چسب و نخ در جای خود محکم کنید اگر بخواهید که بادبادک شما ابعاد بزرگ تری داشته باشد باید از چوب های بزرگتر استفاده کنید اما نکته مهم این است اندازه چوب ها باید ۱۰ سانتی متر با هم اختلاف داشته باشد.

ساخت بادبادک

در انتهای هر قسمت از چوب نسبتا شیار هایی عمیق برای عبور نخ ایجاد کنید، این نخ ها بعدا برای اتصال چهار چوب بادبادک به بدنه آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ساخت بادبادک

حال باید نخ را از میان شیار هایی که در مرحله قبل ایجاد کرده اید عبور دهید برای این کار باید نخ را دو تا سه بار اطراف هر شیار بچرخانید و سپس به سراغ شیار بعدی بروید.

ساخت بادبادک

در این مرحله نوبت به ساختن بادبان بادبادک میرسد. برای این کار یتوانید یک کیسه پلاستیکی یا یک پارچه به ابعاد ۱۰۰*۱۰۰ سانتیمتر انتخاب کنید و با براش اضافه ها آن را به شکل یک مربع دربیاورید.

ساخت بادبادک

حال نوبت اتصال بدنه و چهار چوب است، چهار چوب را که از قبل آماده کرده اید در وسط پارچه قرار دهید و دور نخ ها را با خط کش علامت بزنید.

ساخت بادبادک

اطراف محل خط کشی شده را با فاصله ۵ سانتیمتر برش بزنید. دقت کنید هر قدر برش شما تمیز و دقیق باشد عملکرد و پرواز بادبادک بهتر خواهد بود.

ساخت بادبادک

لبه های بریده شده پارچه را به چسب آغشته کنید. برای این کار از انواع چسب مایع، چسب آهن و یا حتی سیریش نیز می توانید استفاده کنید.

ساخت بادبادک

چهار نخ در اندازه حداقل ۲۰ سانتیمتر ببرید و از سه گوشه بالا و نقطه مرکزی رد و در یک نقطه مانند شکل زیر جمع کنید.

ساخت بادبادک

برای باله بادبادک از یک پارچه طرح دار استفاده کنید. یک پارچه در ابعاد ۱۵۰*۱۰ سانتیمتر انتخاب کنید و در قسمت پایین بادبادک گره بزنید.

ساخت بادبادک

برای باله های کناری نیز همین کار را با انتخاب یک پارچه طرح دار در ابعاد ۳۰ در ۱۰ سانتیمتر برای هر باله انتخاب و در محل خود گره بزنید.

ساخت بادبادک

بادبادک را به شکل دلخواه تزئین و از به پرواز در آوردن آن لذت ببرید.

ساخت بادبادک

آموزش ساخت بادبادک مقوایی

این نوع بادبادک راحت ترین و ساده ترین نوع بادبادک است و در کمتر از چند ساعت ساخته می شود. برای ساخت این نوع بادبادک به ابزار زیر نیاز دارید.

  • مقوا در ابعاد ۲۲*۲۸ سانتی متر
  • چسب نواری
  • چسب مایع
  • قیچی
  • روبان
  • نخ
  • دو عدد چوب

برای شروع مربع را از وسط تا کرده و به دو نیم کنید:

یک تکه از چوب ها را بصورت مستقیم از بالا به پایین و تکه دیگر را بصورت منحنی روی چوب قبلی و بر روی بدنه با نوار چست محکم کنید

برای پرواز بهتر چسب های اضافی را بادقت از گوشه ها ببرید و مطمئن شوید که چوب ها محکم در جای خود چسبیده اند برای اطمینان بیشتر میتوانید بجای چسب نواری از چسب مایع استفاده کنید.

برای ساخت باله ها از چند تکه روبان در اندازه دلخواه کمک بگیرید و به کمک چسب آن ها را در محل های مشخص بچسبانید. توجه کنید هر مقدار باله های بادبادک بلند تر باشد پرواز آن زیباتر خواهد بود.

از گوشه های بادبادک چهار نخ به اندازه ۲۰ سانتیمتر عبور دهید و همه آنها را در یک نقطه و به نخ اصلی گره بزنید. بعد از انجام این کار بادبادک شما آماده پرواز است و میتوانید در کنار فرزندان خود از به پرواز درآوردن آن لذت ببرید.

نظرات و پیشنهاد های شما؟

ساخت بادبادک و به پرواز درآورن آن خاطره مشترک بسیاری از ما است. تا قبل از ظهور لوازم دیجیتال مثل موبایل و رشد بی رویه و فراگیر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بسیاری از ما اوقات فراغت خود را اینگونه سپری کرده ایم شم امروز سعی کردیم شما را با ساخت دو نوع بادبادک آشنا کنیم. اگر شما هم تجربه ای در مورد ساخت بادبادک یا بازی با آن دارید، آن را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی