وسایل مورد نیاز خانه

معرفی انواع وسایل ضروری و مورد نیاز خانه، آشپزخانه برای جهیزیه عروس

۰
معرفی انواع وسایل ضروری و مورد نیاز خانه، آشپزخانه برای جهیزیه عروس
نمره 4 از 1 رای

وسایل مورد نیاز خانه در صورتی که برای شما در خانه اتفاقی بیفتد کم و کاستی های خودش را نشان می دهد. با داشتن تمام لیست وسایل مورد نیاز در مواقع خطر یا اتقاق بدون آن که مضطرب و نگران شوید میتوانید آن مشکل را در خانه سپری کنید. با آی آر میکس همراه باشید تا وسایل مورد نیاز آشپزخانه عروس را به شما معرفی نمایم.

 لیست لوازم مهم و مورد نیاز خانه مجردی و ضروری جهیزیه عروس

 Things Everyone Should Keep in Their Home

سعی کنید خانه خود را با لیست وسایل ضروری منزل که امروز آی آر میکس در اختیار شما می گذارد مجهز کنید. با آی آر میکس همراه باشید تا در ادامه لیست وسایلی اعم از ملزومات ایمنی، مراقبت از خانه، پخت و پز و سرگرمی برای مهمان شما و سلامت خانواده خود را به شما معرفی کند.

لیست وسایل ضروری منزل: جعبه کمک اولیه، کپسول آتش نشانی و ..

جعبه کمک های اولیه وسیله و لوازمی است که در بیشتر آشپزخانه منازل پیدا می شود. تا هنگام وقوع حوادث تا رسیدن اورژانس از آن استفاده کنیم. یک سری وسایل مانند چسب و گاز استریل، ضد عفونی کننده، مسکن، الکل از جمله مواردی هستند که بهتر است هنگام آماده کردن جعبه کمک های اولیه از گذاشتن آنها غافل نشویم.

وسایل مورد نیاز خانه

مورد دیگری که باید در لیست وسایل ضروری جهیزیه قرار بگیرند وسایلی هستند که در هنگام قطع برق از آن ها استفاده می کنیم. مانند: چراغ قوه که میتواند نقش حیاتی در هنگام قطع برق باشد و وسایل دیگر مانند: بطری آب، شمع، باطری و غذاهای کنسروی که کمک بسزایی در کنترل اضطراب و نگرانی در مواقع قطع برق است.

وسایل مورد نیاز خانه

حریق ممکن است در هر گوشه ای از منزل شما شکل گرفته و پیشرفت نماید. بودن کپسول آتش نشانی جز وسایل ضروری آشپزخانه، پارکینگ و… است و اگر منزل شما دو طبقه است بهتر است در هر طبقه از کپسول آتش نشانی برای حفظ امنیت خود و خانواده استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز خانه

دتکتور منو اکسید کربن سنسور الکتروشیمیایی است که به دو دسته صنعتی و خانگی تقسیم می شود. گاز منو اکسید کربن را به عنوان قاتل سفید معرفی می کنند. چون قابل دیدن و بویدن نیست. دتکتور منو اکسید کربن در صورت وجود خطر آژیر می زند تا شما را از وجود گاز منو اکسید کربن در خانه با خبر کند. پس این وسیله مهم را به وسایل مورد نیاز آشپزخانه عروس اضافه کنید. فراموش نکنید اگر خانه شما بزرگ یا دو طبقه است حتما از دتکتور بیشتری در محیط خانه استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز خانه

پارچه های برزنتی سایزهای محتلفی دارند و برای مصارف مختلف در خانه استفاده می شود و به دلیل ضخیم بودن و خاصیت ضد آب و کشش بالای که دارد بعنوان کاور روی وسایل مورد نیاز خانه در هنگام موارد ضروری استفاده می شود. اگر در محل سکونت شما طوفانی رخ دهد با استفاده از این پارچه های برزنتی می توانید روی وسایل را بپوشانید تا وسایل خانه به اطراف پرت نشود.

وسایل مورد نیاز خانه

سوت از دیگر وسایل مورد نیاز خانه در هنگام مواجه شدن با خطر است. با اعضای خانواده خود موارد استفاده از سوت در مواقع خطر را بیان کنید که چه مواقعی از سوت استفاده کنند مانند: آتش، حیوانات خطرناک و .. تا بقیه اعضای خانواده را در جریان خطر بگذارند. سعی کنید در هر طبقه منزل و اتاق های مختلف سوت را برای مواقع ضروری قرار دهید.

وسایل مورد نیاز خانه

وسایل مورد نیاز آشپزخانه عروس: جارو، دستکش، دستمال نانو و ..

با استفاده از این مدل جارو و خاک اندازها نظافت روزانه‌ منزل یا آشپزخانه شما راحت‌تر انجام خواهد شد. تمیزکردن سطوح مختلف با جاروهای دسته‌ بلند مانع ایجاد خم شدن و در نهایت کمر درد می‌شود. این مدل جارو ها با دسته های پلاستیکی و فلزی موجود در بازار است که دسته‌ها فلزی برای کارکردن استحکام بهتری دارند و بعد از گذشت زمان دچار آسیب‌ دیدگی نمی شوند.

وسایل مورد نیاز خانه

از دیگر وسایل ضروری آشپزخانه دستمال های نانو هستند. این مدل دستمال ها جذب کننده خاک و چربی هستند دستمال نانو آب را کاملا به خود جذب می کند و با یک فشار کم تمامی آب موجود در دستمال نانو خارج میگردد و فقط دستمال نمدار برای تمیز کردن سطوح آشپزخانه باقی میماند.

وسایل مورد نیاز خانه

دستکش های ظرفشویی از وسایل مورد نیاز خانه که مصارف زیادی دارند. به یاد داشته باشید که استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده است که باعث تحریک و سوزش پوست دست شما می شود. با استفاده از دستکش های ظرفشویی می توانید از بهداشت دست و ناخن های خود محافظت کنید. برای عمر بهتر دستکش ظرفشویی بعد هر بار استفاده آن را خشک کنید.

وسایل مورد نیاز خانه

دستمال مرطوب برای از بین بردن جرم و ضد عفونی سینک دستشویی، سینک ظرفشویی، کاشی های جرم گرفته، وان حمام، از بین بردن جرم های روی آینه حمام و دستشویی استفاده می شود. عدم نیاز به آب و همچنین قدرت ضد عفونی کنندگی آن فوق العاده است . پس از پاک کردن کاشی های جرم گرفته خانه و سینک ظرفشوی توسط این دستمال، حداکثر پس از دو دقیقه سطوح مورد نظر را با آب بشویید.

وسایل مورد نیاز خانه

تیغه شیشه پاک کن یکی از بهترین وسایل مورد نیاز آشپزخانه عروس است که به راحتی می توان تمام سطوح شیشه ای و کاشی های حمام و دستشویی را از قطرات آب پاک نمایید. بهتر است هنگام خرید هزینه بیشتری کنید تا تیغه شیشه پاک کن بهتری برای انجام کارهای روزانه خود داشته باشید.

وسایل مورد نیاز خانه

سبدهای چوبی و پلاستیکی یا فلزی برای نظم بخشیدن به وسایل نقش بسزایی دارند. برای نظم دادن به کابینت خوراکی ها هم گزینه خوبی هستند. قرار دادن دستمال های آشپزخانه داخل سبد بهتر از گذاشتن آنها در کشوهای کابینت است چرا که سریع تر می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

وسایل مورد نیاز خانه

برای تمیز کردن قسمتهای از خانه که مدت ها است تمیز نشده میتوانید از حوله و پارچه های قدیمی استفاده کنید. بعد از استفاده از این حوله ها، آن ها را در ماشین لباسشویی بیندازید تا تمیز شود و برای کارهای دیگر استفاده کنید. چون این پارچه و حوله ها به مرور پرز خودش را از دست داده و بسیار آبکشی خوبی دارند که جز بهترین وسایل مورد نیاز خانه برای خانم های خانه دار است.

وسایل مورد نیاز خانه

جارو برقی جز جدا نشدنی لیست وسایل ضروری جهیزیه است. به یاد داشته باشید قبل از خرید جارو برقی نیاز های خود را بررسی کنید که چه جارو برقی مناسب فضا شما می باشد. به طور مثال اگر شما سگ یا گربه در خانه نگه می دارید باید جارو برقی در لیست وسایل ضروری منزل یادداشت کنید که به راحتی محیط شما را از مو حیوان خانگی تمیز کند. و یا اگر آلرژی دارید بهتر است جارو برقی با فیلتر مخصوص تهیه کنید. اگر قصد دارید جارو برقی را به دست بگیرید و بین طبقات حرکت کنید بهتر است جارو برقی با وزن سبک بخرید. اگر هم آرتریت یا آرتروز دارید جارو برقی بخرید که با آناتومی بدن بیشتر همخوانی داشته باشد.

وسایل مورد نیاز خانه

یک سری لکه های خیلی قوی یا قدیمی بر روی ظرف ها و لیوان به مرور زمان به وجود می آید که با اسکاچ پاک نمی شوند. یکی از انواع وسایل مورد نیاز اشپزخانه برس های مخصوص ظرف هستند که به شما کمک می کند خیلی ساده و در کمترین زمان ممکن از شر لکه های روی ظرف و ظروف خود راحت شوید.

وسایل مورد نیاز خانه

وسایل مورد نیاز آشپزخانه عروس: سرویس چاقو، مخلوط کن، سرویس قابلمه و ..

وقتی شما شروع به آشپزی می کنید به یک سری وسایل ضروری آشپزخانه نیاز دارید. بیشتر دستورات غذا به چاقو نیاز دارند و کمتر دستور غذا هست که به چاقو نیاز ندارد. برای سریع تر شدن مراحل آشپزی چاقو تیز نقش مهمی را ایفا می کند. پس در انتخاب چاقوی مناسب برای آشپزخانه هم دقت کنید تا تمام انتظارات شما را برآورده کند تا از آشپزی لذت ببرید.

وسایل مورد نیاز خانه

سرویس قابلمه ها با مدل های مختلف سرامیکی، چدن، تقلون و .. در بازار موجود است که انتخاب آن و قرار دادن در لیست وسایل مورد نیاز آشپزخانه بستگی به هزینه ای دارد که شما برای خرید قابلمه در نظر دارید. بهتر است از قابلمه های استفاده کنید که جنس نسبتا مرغوبی داشته باشد چون رابطه مستقیمی با تغذیه و سلامت شما دارد.

وسایل مورد نیاز خانه

لگن های استیل آشپزخانه وسیله پرکاربرد برای خانم های خانه دار است که برای تمام امور آشپزی برای تهیه غذا از لگن های استیل استفاده می شود. از مزایا لگن های استیل این است که راحت شسته می شود. یک رنگ هستند و تمام لکه ها سریع از روی لگن استیل پاک می شود. بهتر است از تمام سایزهای موجود در بازار برای وسایل مورد نیاز خانه تهیه کنید.

وسایل مورد نیاز خانه

آشپزی از کارهایی است که هر یک از ما هر روز  با آن مشغول هستیم برای دستیابی به نتیجه بهتر در امر آشپزی نیازمند وسایل و لوازم زیادی خواهیم بود. از جمله ابزار های مهم در آشپزخانه عروس که همیشه در دسترس است کفگیر، قاشق بزرگ، ملاقه و .. می باشد که به کمک آن ها می توانیم کار های مختلفی را در حین آشپزی انجام دهیم. این ابزار آشپزخانه در سه مدل چوبی، پلاستیکی و استیل در بازار موجود است.

وسایل مورد نیاز خانه

سینی های استیل مخصوص فر و ماکروفر هم وسیله کاربردی در آشپزخانه است. که برای سرخ کردن سبزیجات و درست کردن انواع کوکی و شیرینی ها استفاده می شود سعی کنید از سینی های استیل مرغوب و در سایز های مختلف با دیوار های بلند و کوتاه برای تهیه غذا استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز خانه

مخلوط کن یکی از وسایل مورد نیاز خانه است. پوره کردن و خرد کردن از ظایف اصلی مخلوط کن است. ممکن است برای خرد کردن و ترکیب مواد کوکو بیش از نیم ساعت زمان لازم باشد. این در حالی است که با مخلوط کن این زمان به ۵ دقیقه کاهش می یابد.

وسایل مورد نیاز خانه

وسایل مورد نیاز داخل یخچال عروس: پنیر و لبنیات، شکلات و …

انواع پنیر و لبنیات یکی از وسایل مورد نیاز داخل یخچال عروس است. در حال حاضر انواع مختلف پنیر و ماست در بازار موجود است که با توجه به ضائقه خود میتوانید خرید کنید و در یخچال قرار دهید.

وسایل مورد نیاز خانه

انواع ظرف ها و لیوان های برای پذیرای مهمان، جز لیست وسایل ضروری منزل است. شما با توجه به بودجه که دارید سعی کنید برای پذیرای از مهمان خود از لیوان ها و ظرف های زیبا و شکیل استفاده نمایید.

وسایل مورد نیاز خانه

برای تهیه دسر های مختلف و پذیرایی از مهمان خود حتما در یخچال خود شکلات با طعم و شکل های مختلف داشته باشید. در بیشتر دستورات کیک های خانگی، موس و انواع دسر شکلات برای مزه و تزیین قطعا استفاده می شود.

وسایل مورد نیاز خانه

استفاده از خوشبو کننده و شمع های معطر محیط بهتری را برای مهمان شما فراهم می کند. سعی کنید از خوشبو کننده های ملایم استفاده کنید و بر روی وسایل پارچه ای برای ماندگاری بهتر بپاشید. پیشنهاد می کنیم برای داشتن وسایل مورد نیاز خانه مطلب ۱۵ ایده های خلاقانه و جالب ساخت وسایل دست ساز برای دکوراسیون منزل را مطالعه بفرمایید.

وسایل مورد نیاز خانه

اگر مهمان شما قرار است شبی را در خانه شما سپری کند بهتر است سبدی را برایش آماده کنید و وسایل ضروری مانند: حوله، برس، دمپای و .. برایش محیا کنید. تا مهمان شما ساعت خوشی را در خانه شما سپری کند پس این لوازم جزو وسایل مورد نیاز خانه است.

وسایل مورد نیاز خانه

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا این مطلب شما را با لیست وسایل ضروری جهیزیه آشنا کرد؟ میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در بخش دیدگاه با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی