تراز كردن ماشين لباسشويي

علت لرزش و تراز نبودن ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی و ..

۱
علت لرزش و تراز نبودن ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی و ..
نمره 4 از 1 رای

تراز کردن ماشین لباسشویی به روش های مختلفی انجام می شود. به راحتی می توانید علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی و .. را تشخیص دهید. لباسشویی هایی که درب آنها از جلو باز می شود در مقایسه با لباسشویی هایی که درب آنها از بالا باز می شود بیشتر دچار لرزش می شوند. با آی آر میکس همراه باشید تا علت تراز نبودن ماشین لباسشویی را به شما آموزش دهیم.

تراز کردن ماشین لباسشویی و علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ : پایه زیر ماشین، پیچ ترانسلیت ، تنظیم پایه و ..

How to Fix a Shaking Washing Machine

اگر ماشین لباسشوی شما هنگام گردش تکان های شدیدی می خورد و یا در طول زمین حرکت می کند؛ به احتمال زیاد نیاز به تراز کردن پایه های زیر ماشین لباسشویی و.. دارد. این ایرادات همیشگی هستند و اصلاح آن بسیار راحت و آسان است. با آی آر میکس همراه باشید تا نحوه تراز کردن ماشین لباسشوی به روش های محختلف را یاد بگیرید.

علت تراز نبودن ماشین لباسشویی

در قدم اول علت تکان خوردن ماشین لباسشویی را هنگام چرخش بررسی کنید. علت معمولا به طور ناگهانی بعد از جا به جایی ماشین لباسشویی یا خرید آن اتفاق می افتد.

  • در ماشین لباسشویی خود را باز کنید و دقت کنید که لباس ها بطور منظم در مخزن چیده شده اند. اگر لباس ها یک طرف مخزن هستند حتما لباس ها را به طور مساوی در مخزن قرار دهید. در ماشین لباسشویی خود را ببندید و دوباره ماشین لباسشویی را روشن کنید. اگر این روش باعث تنظیم شدن ماشین لباسشویی شما شد همیشه به این نکته توجه کنید.
  • یکی از عوامل اصلی ایجاد لرزش و صدای نامطلوب در ماشین لباسشویی قرار گرفتن لباس ها در ته مخزن به دلیل نیروی جاذبه میباشد. معمولا برای رفع این مشکل شرکت های مختلف در صدد بالانس کردن لباس ها در مخزن شستشو بوده اند. در این روش با کنترل میزان بار روی موتور اصلی سعی در پخش کردن لباس ها در مخزن شستشو دارند. قرار دادن لباسها بصورت گلوله شده در مخزن لباسشویی مناسب نیست.
  • اگر دستگاه ماشین لباسشویی جدید خریداری کردید و آشنایی با نحوه کار با آن را نمیدانید. امکان دارد پیچ ها و پایه ها بعد از نصب به درستی در جا خود قرار نگرفته است که باعث لرزش شدید ماشین لباسشویی شما می شود. برای تست این مرحله در ماشین لباسشویی خود را باز کنید و با دست به مخزن فشار آرامی وارد کنید. اگر پیچ های نصب مخزن به درستی محکم شده باشد مخزن نباید بصورت عمودی حرکت کند. به همین صورت وقتی مخزن ماشین لباسشویی را تخت فشار دست قرار می دهید بعد از رها کردن باید مخزن به عقب برگردد. مخزن داخلی را به عقب فشار بدهید تا ببینید هیچ صدایی از آن می آید یا خیر.

تراز کردن ماشین لباسشویی

برای تنظیم لرزه گیر ماشین لباسشویی، باید ماشین لباسشوی خود را به یک طرف شیب کنید. شاید پایه زیر ماشین لباسشویی به خوبی تنظیم نشده باشد. ماشین لباسشویی را به یک طرف شیب دهید. مراقب باشید هنگام بررسی تنظیم بودن پایه زیر ماشین لباسشویی زیاد شیب دار نکنید تا پایه ها دچار ایراد و عیبی نشود. این پایه ها وقتی از حالت قفل خارج می شود و با دست قابل چرخیدن است.

تراز کردن ماشین لباسشویی

دوباره دستگاه خود را تنظیم کنید و اطمینان پیدا کنید که تمام امکانات ماشین لباسشویی مرتب کار می کند. برای تست یا آزمایش این مرحله بهتر است جلوی ماشین لباسشویی بشینید و با کمک دست ها ماشین لباسشویی را تکان دهید تا بفهمید کدام طرف ماشین لباسشویی سطح اتکا خیلی کمی با زمین دارد. زاویه داخل عکس در زیر نشان دهنده حرکات شما برای آزمایش این امتحان بود.

تراز کردن ماشین لباسشویی

برای تراز کردن ماشین لباسشویی با کمک  انبردست، پیچ ترانسلیت ماشین لباسشویی را بررسی و تعمیر کنید. دقت داشته باشید پایه های ماشین لباسشویی تراز باشد هر چهار ضلع دستگاه باید در امتداد یک خط قرار بگیرند. تراز بودن پایه ها عامل مهمی برای جلوگیری از تکان خوردن ماشین لباسشویی به حساب می آید. اگر ماشین لباسشویی شما جدید است و تمام موارد را رعایت کرده اید ولی باز هم با مشکل تکان خوردن ماشین لباسشویی مواجه هستید احتمال این است که در زمان مونتاژ در کارخانه، آبکش اصطلاحا تاب برداشته است.

تراز کردن ماشین لباسشویی

 وقتی مطمئن شدید که تمام پیچ ها در مخزن برای تراز کردن ماشین لباسشویی به درستی استفاده شده می توانید برای آزمایش دوباره ماشین لباسشویی خود را روشن کنید.

تراز کردن ماشین لباسشویی

اگر پیچ ها تنظیم ماشین لباسشویی به هر دلیلی غیرقابل استفاده (شکسته یا ..) شوند. می توان از زیر دری های مخصوص استفاده کنید . این زیر دری ها قابل انعطاف، قابل برش زدن و .. می باشند و برای استفاده روی سرامیک و کاشی ساخته شده است.

تراز کردن ماشین لباسشویی

از زیر دری های مخصوص برای زیر پایه های ماشین لباسشویی خود برای رفع صدای ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ استفاده کنید تا تمام پایه های ماشین لباسشویی شما در یک سطح و اندازه قرار بگیرند.

تراز کردن ماشین لباسشویی

بعد از انجام دادن تمام مراحل بالا برای تراز کردن ماشین لباسشویی در آخرین مرحله دوباره ماشین لباسشویی خود را روشن کنید و بررسی کنید ببینید که مشکل صدای زیاد ماشین لباسشویی شما حل شده یا خیر.

تراز کردن ماشین لباسشویی

در آخر پیشنهاد می کنیم برای درست کردن جرقه گاز خود، پست علت جرقه نزدن فندک اجاق گاز و آموزش تعمیر آن در خانه را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس نحوه تنظیم پایه لباسشویی ال جی، سامسونگ و.. را به شما آموزش دادیم. مسلما لیست امروز کامل نیست و روش های دیگری برای از بین بردن صدای زیاد ماشین لباسشویی وجود دارد. شما می توانید روش های دیگری برای بر طرف کردن صدای ماشین لباسشویی ال جی با نظرات و پیشنهادات خود در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. پارسا ترابی گفت:
    6

    الجی برخلاف تبلیغات بسیار دارای لرزش میباشد

تبلیغات متنی