صدا دادن موتور یخچال

بررسی علت صدا دادن موتور، فن یخچال سامسونگ، ال جی، هیمالیا و رفع صدای آن

۲
بررسی علت صدا دادن موتور، فن یخچال سامسونگ، ال جی، هیمالیا و رفع صدای آن
نمره 3.7 از 3 رای

صدا دادن موتور یخچال و آلودگی صوتی یکی از خطرات اجتناب ناپذیر زندگی مدرن است. یخچال و فریزر چون در حال خاموش و روش شدن هستند یا یخ ساز آن ها کار می کند صدای غیر طبیعی بوجود می آید. اما اگر یخچال شما سر و صدای زیادی دارد با آی آر میکس همراه باشید تا علت صدا دادن یخچال ال جی، سامسونگ و هیمالیا را برای شما بیان کنیم.

علت صدای غیر طبیعی و تق تق یخچال ساید ال جی، امرسان و ..

How to Reduce Refrigerator Noise

بدون هیچ شک و شبهه ای یکی از لوازم برقی خانگی که همواره در حال کار کردن است ، یخچال فریزر است که بدون آن نمی توانید زندگی کنید. اگر یخچالتان سر و صدای زیادی دارد، با این راهنمایی ما در این پست همراه باشید . شما از این اطلاعات برای عیب یابی یخچال خودتان می توانید استفاده نمایید و با توجه به مدل دستگاهتان آن را تعمیر کنید. با آی ار میکس همراه باشید.

علت صدا دادن موتور یخچال ساید سامسونگ، ال جی و ..

صدا دادن موتور یخچال می تواند به موضوعات مختلفی بستگی داشته باشد. اگر یخچال فریزر شما هنوز در گارانتی است میتوانید از متخصصین و کارشناس مربوطه استفاده نمایید یا اگر خانه شما استیجاری است از مالک تقاضا کند این مشکل را برطرف نماید. سعی کنید از سرویس کار های مجاز مخصوص مارک یخچال و فریزر خود استفاده کنید. یا خودتان علت صدای تق تق یخچال را بررسی نمایید. یکی از ساده ترین و شایع ترین علت ها ارتعاش یا لرزش یخچال و فریزر است که از استارت یخچال و فریزر بوجود می آید. برای رفع این مشکل از یک پا دری زیر پایه یخچال و فریزر برای رفع سر و صدای یخچال و فریزر خود استفاده نمایید. در صورتیکه صدا از سمت داخل فریزر و دیواره ی پشتی آن می آمد و با باز شدن درب فریزر یا یخچال صدا به سرعت قطع می شد.

علت صدا دادن موتور یخچال :

  • موتور معیوب است.
  • یا اتصالات موتور به شاسی شل شده است.
  • فن خراب شده است.
  • دکمه های حسگر مشکل دارند.

صدا دادن موتور یخچال

اثرات صدای غیر طبیعی یخچال در آلودگی های صوتی محیط زندگی

نویز یخچال و فریز ها به ندرت بلند می شوند و در بلند مدت باعث مشکل افت شنوایی می شوند. اما نکته ای دیگر این است که سر و صدای بیش از حد یخچال و فریز باعث استرس و دلهره کودکان است. وقتی که یخچال و فریزر در حال استارت برای خاموش و روشن هستند سعی کنید به کنار فرزدان خود بروید و در صورتی که از خواب بیدار شدن یا در بیداری از صدای فن یخچال سامسونگ، ال جی و.. ترسیدند با آنان صحبت کنید تا صدای تق تق یخچال را فراموش کنند.

صدا دادن موتور یخچال

 

علت صدای خارجی یخچال الکترواستیل، سامسونگ و ..

سر و صدایی که از بیرون یخچال فریز می شود احتمالا به علت فن خنک کننده یا کمپرسور است. گاهی ممکن است  در حالی که در یخچال و فریزر را باز و بسته می کنید این صدا را بشنویید. در قدم اول برای رفع صدای غیر طبیعی یخچال امرسان، الکترواستیل و .. مطمئن شوید که تمام قفسه ها و در ها به درستی در جایی خود قرار گرفتند و پیچ های موجود روی دسته های یخچال و فریزر را چک کنید تا بسته باشند و اگر احساس کردید دسته شل شده است آن را محکم نمایید. اگر احساس کردید که سر و صدای تق تق یخچال از پشت آن است برق آن را جدا نمایید و یخچال را به جلو بکشید. قسمت قرار گرفتن فن روی یخچال و فریزر را چک نمایید. برای اینکه مطمئن شوید این سر و صدای غیر طبیعی از فن نیست آن را جدا کنید و مجدد برق آن را برای مدت خیلی کوتاهی وصل نمایید. اگر بعد از جدا کردن فن صدای تق تق یخچال کاملا از بین رفته بود مشکل از فن یخچال شما است. سریال یخچال و فریزر خود را یادداشت کنید و به فروشگاه های مربوطه مراجعه نمایید و فن جدید را متناسب با مدل یخچال و فریزر خود خریداری نمایید. اگر بعد از چند ساعت از اتصال فن جدید به یخچال دوباره صدای غیر طبیعی به گوش شما رسید علت خرابی کمپرسور یخچال  فریزر امرسان؛ الکترواستیل و .. می باشد. برای عوض کردن خرابی کمپرسور بهتر است از افراد متخصص استفاده نمایید. با توجه به این که کمپرسور یخچال و فریزر گران است شاید بهتر باش یخخچال و فریزر نو جایگزین کنید. برای دسترسی به فن مطمئن شدن از سالم بودن پره ها، پشت صفحه مشبک اپراتور را بررسی کنید، پیش از این کار برق را قطع کنید. پره های فن معمولا به میله شفت موتور به وسیله یک فنر متصل شده اند. برای تعمیرات بیشتر یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ می توانید با نمایندگی فعال است تماس بگیرید.

صدا دادن موتور یخچال

علت صدای درون یخچال سامسونگ، ال جی و ..

اگر بعد بررسی یخچال علت صدا دادن موتور یخچال را متوجه شدید که مشکل از کمپرسور نیست. مطمئنا مشکل از تایمر های روی یخچال و فریزر است. معمولا این تایمرها در کنار درجه سرما یخچال و فریزر قرار دارد. تایمر ها را یکی یک چک کنید. اگر علت صدای یخچال هیمالیا، امرسان و.. از داخل موتور باشد به پشت یخچال فریزر مراجعه کنید و موتور و فن یخچال را بررسی کنید. در این مدت بهتر است دکمه های حسگر باز بودن در یخچال و فریزر را موقتا نگه دارید و یا آن راقطع کنید. راهنمای یخچال و فریزر خود را با دقت و کامل بخوانید و وقتی مدل آن را پیدا کردید برای رفع مشکل و علت صدا دادن موتور یخچال آنلاین سرچ کنید. و بعد بررسی تمام علت های ممکن صدا دادن موتور یخچال گاملا طبیعی است و جایی نگرانی نیست.

صدا دادن موتور یخچال

در آخر پیشنهاد می کنیم پست علت جرقه نزدن فندک اجاق گاز و آموزش تعمیر آن در خانه را مطالعه فرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروزدر آی آر میکس درباره صدا دادن موتور یخچال را به شما توضیح دادیم  چنانچه در این زمینه نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید از طریق بخش دیدگاه این پست آن را با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. حسن مختارزاده گفت:
    -1

    سلام و وقت بخیر
    فریز چهار روز است که موقع استارت اتوماتیک چن ثانیه غژغژ منفصل و ممتد میکند و بعد نرمال کار میکند لطفا علت را راهنمایی فرمایید،سپاسگزارم

  2. علی گفت:
    1

    سلام‌میخواستم‌یخچال‌طرح‌ساید‌هیمالیا‌بگیرم

    فروشنده‌گفت‌صدایی‌موتورش‌زیاد‌ایا‌فقط‌یخچال‌
    هیمالیا‌این‌مشکل‌داره‌
    لطفا‌را‌هنمایی‌کنید

تبلیغات متنی