طريقه درست كردن آتش با ذغال، چوب و .. در منزل + ویدیو

طریقه درست کردن آتش با زغال، چوب و .. در منزل برای قلیان و کباب + ویدیو

۰
طریقه درست کردن آتش با زغال، چوب و .. در منزل برای قلیان و کباب + ویدیو
امتیاز دهی به نوشته

طریقه درست کردن زغال بسیار آسان است. شما می توانید یک آتش را به راحتی با مواد و ابزار مناسب درست کنید. برای شروع و حفظ آتش از چوب استفاده نمایید. برای حفظ امنیت همه چیز، به یاد داشته باشید همیشه آتش خود را حداقل ا متر دورتر از چادر یا پناهگاه خود و همچنین درختان حلقه آتش را بسازید. با آی آر میکس همراه باشید تا طریقه درست کردن آتش با ذغال را به شما نشان دهیم.

طریقه درست کردن زغال؛ چگونه با چوب در جنگل و پیکنیک آتش درست کنیم؟

How to Build a Fire

اگر اهل گشت و گذار در طبیعت هستید و همیشه در تعطیلات به سفر می روید، این ساختنی می تواند به شما کمک کند. در این پست طریقه روشن کردن ذغال را یاد میگیرید. شاید فکر کنید آتش درست کردن که آموزش نمی خواهد اما ذغالی که با این روش درست می شود کمترین میزان دود را دارد و دوام و گرمایش هم زیاد است. اگر یک غال با این روش درست کنید، حدود ۲۰ دقیقه روشن و گرم خواهد ماند.

طریقه درست کردن زغال با کمترین امکانات

برای اینکه آتش بهتر و البته امن تری داشته باشید، در قسمتی که می خواهید آتش روشن کنید چمن ها را بکنید. لازم نیست یک چاله درست کنید، فقط کافی است چمن ها را از زمین جدا کنید. با اینکار مطمئن می شوید که آتش بجای تماس یا چمن مستقیماً با خاک در تماس است و خطر گسترش آتش به نقاط مختلف از بین می رود. در مرحله دوم باید هیزم و شاخه های خشک را جمع کنید. برای بهتر آتش گرفتن بیشتر از شاخه های نازک استفاده نمایید. در حلقه ای که روی زمین درست کردید دو هیزم ضخیم را به صورت موازی روبروی هم قرار دهید. و در بین این دو هیزم از چوب های نازک پر کنید سعی کنید بین این چوب های نازک از کاغذ یا فیتیله برای آتش گرفتن سریع تر استفاده نمایید. یادتان باشد از چوب های کاملا خشک برای این کار استفاده نمایید چون کوچکترین رطوبت موجود در چوب روش کردن آتش را سخت و دشوار می کند. سعی کنید از انواع مختلف چوب جمع کنید زیرا چوبی مناسب است که مدت زمان طولانی بسوزد. به دنبال چوب های خشک باشید تا در حین آتش با افزودن به آتش را زنده نگه دارید. چوب تر نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد اما تنها هنگامی که آتش از پیش درست شده باشد زیرا آهسته تر از چوب خشک می سوزد.

انواع مختلف چوب وجود دارد:

  • چوب های سفت و سخت مانند بلوط و افرار که برای آتش گرفتن دیر شروع می شود ولی مدت زمان طولانی هم می سوزد. عموماً چوبهای سخت به خوبی و به آرامی میسوزند و ذغالهای بادوامی را به جا میگذارند. درختهای آنها پهن برگ هستند. برگ اکثر آنها در پاییز می ریزد. چوبهای سخت لزوماً همیشه محکمتر و مقاومتر از چوبهای نرم نیستند.
  • چوب های نرم مانند کاج که به سرعت می شوزند ولی سریع هم خاموش  می شوند. آتش تولید شده آنها دارای حرارت زیادی است ولی عمر کوتاه دارد. این درختها برگهای سوزنی دارند. اکثراً همیشه سبز هستند، البته غیر از انواع کاج اروپایی، سرو و سیاه کاج با میوه های مخروطی شکل.

طریقه درست کردن زغال

طریقه درست کردن زغال؛ یک دایره از سنگهای بزرگ که قطر آن حدود ۳ فوت (۱٫۲۱ متر) یا قطر ۴ فوت (۱٫۲ متر) است، به منظور نشان دادن جایی که شما در حال ساختن آتش است بسازید. سعی کنید حتما دور از بوته و درختان این کار را انجام دهید. مطمئن شوید که نقطه ای که چمن آن را جدا کردید و دایره وار سنگ چیدید محلی خشک و بدون رطوبت است. یادتان باشد چوب ها را از نازک به ضخیم در محل مورد نظر بچیندید تا زودتر آتش بگیرد.

  • یک دایره از سنگ به قطر ۱ متر درست کنید تا معلوم باشد که در کجا محل آتش است.
  • هرگز محل آتش را کمتر از ۲ متر از محل چادر کمتر قرار ندهید.
  • اطمینان حاصل کنید که شکاف بین مواد سوختنی را هنگام انبساط آنها برای جریان هوا فراهم کنید تا اکسیژن بتواند آتش خود را تغذیه کند.

طریقه درست کردن زغال

هدف شما ساخت محلی برای آتش گرفتن شاخه ها بود. میزان شعله های آتش را متناسب با انگیزه درست کردن زغال تنظیم کنید. این فضای ایجاد شده نقش یک دیواره محافظ آتش را خواهد داشت و حرارت ایجاد شده را در خود حفظ خواهد کرد که از هدر رفت حرارت جلوگیری می کند. در صورتی که زمین خیس یا برفی بود با استفاده از سنگریزه و خاک یک بستر مناسب برای برپایی آتش در قسمت زیرین مهیا کنید.

طریقه روشن کردن ذغال با استفاده از فندک و ..

ساده ترین راه برای روشن کردن آتش شما استفاده از فندک است. استفاده از فندک بسیار آسان است و سریع باعث آتش گرفتن چوب های شما می شود. فندک را می توانید از فروشگاه یا آنلاین خریداری کنید. برای روشن کردن چوب بدون فندک هم میتوانید از یک شیار را به یک قطعه تخت چوب نرم با یک چاقوی جیبی یا یک ابزار تیز دیگر بچرخانید. با استفاده از چوب یا شاخه کوچک، خاک را به سمت بالا و پایین بکشید تا اصطکاک و گرما ایجاد شود. پس از چند دقیقه، گرما، ذرات چوبی که توسط حرکت ایجاده شده را شعله ور میکند. هرچند در شرایط غیر معمول که ابزار های مناسب در دسترس نیست طریقه درست کردن زغال سخت میشود ولی همچنان با استفاده از ابزار های جایگزین قادر به درست کردن آتش خواهیم بود اما در این مقاله تنها به استفاده از کبریت یا فندک به عنوان ابزار های آتش ساز اکتفا می کنیم.

طریقه درست کردن زغال

اگر توضیحات بالا برای شما واضح نبوده است می توانید از فیلم تهیه زغال را در زیر مشاهده نمایید.

در آخر پیشنهاد می کنیم پست لیست انواع کباب های ایرانی به همراه دستور پخت و تاریخچه آنها را مطالعه فرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس طریقه درست کردن زغال را به شما آموزش دادیم. امیدواریم با طریقه درست کردن زغال آشنا شده باشید. اگر در زمینه روشن کردن ذغال نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی