آموزش ساخت کلبه در جنگل و بررسی مراحل ساخت کلبه چوبی در باغ، جنگل و ..

آموزش ساخت کلبه در جنگل و بررسی مراحل ساخت کلبه چوبی و زندگی در جنگل

۰
آموزش ساخت کلبه در جنگل و بررسی مراحل ساخت کلبه چوبی و زندگی در جنگل
نمره 4 از 12 رای

با افزایش روز افزون هزینه خرید و اجاره مسکن کارشناسان به شما توصیه می کنند برای رفاه در زندگی در جوانی کار کنید و برای اندوخته روزهای پیری خانه بخرید. ساخت کلبه در جنگل میتواند تا حدودی هزینه های شما را کاهش دهد و خانه مخصوص خود داشته باشید که بدون وام مسکن و .. ساختید و متعلق به شما است و نسل های بعدی هم میتواند از این کلبه جنگلی استفاده نمایند. امروز در آی آر میکس قرار است اطاعاتی درباره چگونه ساخت کلبه جنگلی از قانونی بودن ساخت کلبه، انتخاب محل مناسب، میزان هزینه های که برای ساخت کلبه جنگلی لازم است و نگران تلاش و کوشش مداوم نباشید و شما مجبور خواهی بود که هزینه برای خانه خود پرداخت کنید که نباید این گونه باشد.

مراحل ساخت خانه چوبی کوچک و بررسی عوامل نحوه ساخت آن در باغ و جنگل

Building a Cabin in the Woods

ساخت کلبه در جنگل رویایی است که خودتان می توانید به یکی از پروژه های هیجان انگیز و پرطرفدار تبدیل کنید. در قدم اول باید به نکات مهم برای ساخت کلبه در جنگل بپردازیم

آیا ساخت یک کلبه چوبی در باغ و جنگل قانونی است یا خیر؟

هر منطقه قوانین ساخت و ساز مخصوص به خود را داند که با توجه به فاکتورهای آن شهر  فرق می کند. در وهله اول اگر تصمیم به ساخت کلبه جنگلی بعد از این مقاله کردید قوانین را بررسی کنید و بعد اقدام به ساخت کلبه جنگلی کنید.

برای ساخت کلبه در جنگل و آموزش زندگی در جنگل به چه مواردی نیاز دارید؟

اگر قصد دارید کلبه جنگلی خود را وسط جنگل بسازید اول باید بررسی کنید چه اقدامات و لوازمی برای این ساخت کلبه در جنگل احتیاج دارید تا بتوانید برنامه ریزی کنید.

  • بررسی کنید که چگونه مصالح و ابزار خود را میخواهد به وسط جنگل ببرید. اگر کلبه جنگلی به خانه شما نزدیک باشد بردن وسایل به آنجا برای ساخت کلبه جنگلی راحت خواهد بود.
  • اگر از خانه شما دور است باید از وسایل حمل و نقل مخصوص جنگل برای تردد استفاده نمایید.
  • برای صرفه جویی در هزینه ساخت کلبه جنگلی شما شاید تصمیم بگیرید از شاخه های بریده شده از درختان در جنگل برای ساخت و ساز کلبه استفاده نمایید.
  • اطمینان حاصل کنید که وسیله ای و جاده ای هست تا الوار ها و چوب های کوچک را به محل ساخت کلبه جنگلی ببرید  و غیر از الوار به ابزار و مصالح دیگری هم نیاز دارید.

ساخت کلبه در جنگل

وسایل و ابزار مورد نیاز برای ساخت کلبه چوبی کوچک و ساده:

  • اره برقی
  • چهار پایه نگهدارنده برای اره کردن چوب
  • تبر
  • چکش
  • نردبان
  • مته، پچ گوشتی برقی
  • دسته جمع کردن الوار
  • متر
  • انبر کلاغی
  • خط کش L شکل
  • فرغون

برای ابزارهای برقی از انژکتور استفاده نمایید و یا از ابزر های دستی جایگزین وسایل برقی کنید. فقط تنها مشکل استفاده از وسایل دستی این است که زمان ساخت کلبه جنگلی افزایش پیدا می کند.

ساخت کلبه در جنگل

مصالح ساختمانی مورد نیاز آموزش ساخت خانه چوبی کوچک:

ابزار و مصالح برای ساخت کلبه در جنگل با توجه به بزرگی و امکانات آن متفاوت است.

  • مصالحی که برای ساخت کف کلبه جنگلی خود میخواهید استفاده کنید بستگی به تصمیم شما دارد که برای کف کلبه جنگلی از چه مصالحی میخواهید استفاده نمایید.
  • الوارها و چوب های کوچک
  • عایق مورد نیاز برای دیوار های کلبه جنگلی
  • سقف کلبه جنگلی
  • درب، پنجره و وسایل مورد نیاز ساخت آشپزخانه، حمام و..

آیا محلی را که برای ساخت کلبه جنگلی در نطر گرفتید نزدیک به خدمات شهری مانند آب؛ برق و .. است یا خیر؟

قبل از شروع ساخت، مهمترین کار بررسی محل مورد نظر از نظر بودن آب و برق و .. می باشد. باید تصمیم بگیرید قصد دارید دور از آب، برق و .. باشید یا نه میخواهید از این امکانات در کلبه جنگلی خود استفاده نمایید. اگر تصمیم به ساخت کلبه جنگلی خارج از محوطه گرفتید تمام جوانب را بررسی کنید.

ساخت کلبه در جنگل ؛ مراحل ساخت کلبه های جنگلی در شمال

وقتی شما تصمیم خود را برای انتخاب محل ساخت کلبه چوبی گرفتید و همینطور دانستن ابزار و مصالح مورد نیاز، وقت آن رسیده ساخت کلبه در جنگل را شروع نمایید. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید.

محل ساخت کلبه چوبی را از چوب و ریشه درختان یا هر چیزی دیگری که در ساخت مشکل به وجود می آورد پاکسازی کنید. شما در قدم اول باید سنگ ها و درختچه ها را جمع کنید و در محل دیگری بکارید. باقی مانده پوشش گیاهی، سنگ ها را جمع کنید. حال سوالی که پیش می آید با این پوشش های گیاهی یا درختچه و سنگ ها چه کنیم؟

دو راه وجود دارد: ۱- یا ماشینی کرایه کنید تا آنها را به مکانی برای دفع آنها ببرد که این کار برای شما هزینه دارد ۲- آنها را بسوزانید

ساخت کلبه در جنگل

۱- ساخت پایه و زیربنای کلبه چوبی:

در قدم اول انتخاب کنید که از چه پایه  اساسی برای کلبه خود انتخاب می کنید که انتخاب هر نوع از آن روی ساخت کلبه چوبی شما تاثیر می گذارد.

  • اندازه کلبه جنگلی
  • اندازه ورودی در کلبه چوبی
  • خطوط جدا کننده قسمت های مختلف کلبه چوبی
  • زهکشی
  • بررسی زمین
  • میزان هزینه که برای ساخت کلبه جنگلی در نظر گرفتید
  • نوع سنگ و مصالح ساختمانی مانند، گچ، ماسه، شن، خاک رس و ..

ساخت کلبه چوبی به مصالح نیاز دارد ولی نه به آن اندازه که ساخت ساختمان های بتنی و سیمانی به سیمان و گچ و … نیاز دارد. مسیر های منتهی به محل ساخت کلبه جنگلی برای آودن مصالح بررسی کنید شاید بتوان مسیر موقت برای این انتقال درست کرد.

ساخت کلبه در جنگل

سه مرحله برای اره کردن درخت برای ساخت کلبه:

چوب خود را سه قسمت در نظر بگیرید و یک برش افقی در قسمت اول ایجاد کنید سپس زاویه ۴۵ درجه را به سمت بالا ببرید طوری که اولین برش چوب را ببینید. برش سوم طرف مقابل برش اول را ببرید. دقیقا اگر ضخامت چوب را ۱۰ قسمت کنیم باید ۱ قسمت با این برش ها از قطر چوب کم شود. در این لحظه درخت در حال افتادن است.

ساخت کلبه در جنگل

۲- خرد کردن درخت و الوار های جوب:

خرد کردن الوار و چوب بسیار آسان ولی زمان بر است. میتوانید از اره برقی برای خرد کردن چوب استفاده نمایید و راه های مختلفی برای جمع کردن الوار و چوب ها وجود دارد.

۳- ساخت کلبه در جنگل؛ ساخت چهارچوب و دیواره ها:

حالا که الوارها و چوب را به انداز دیوار ها و چهارچوب برش زدید وقت آن رسیده که دیوار را با قرار دادن الوارها روی هم بنا کنید. دیوار ها و چهار چوب در هر دو طرف شکلی مثلثی را باید تشکیل دهد. از الوارهای بزرگ شروع به چیدن کنید تا به الوار های کوچک به بالا برسد. که شکل مثلثی را بوجود می آورد. مانند شکل زیر یک چنگ از بین الوار ها برای چسبیدن و نزدیک شدن چوب ها بهم را نصب کنید که از بالا به چوبی T شکل بوجود می آورد و از طرف دیگه گره بزنید تا الار ها از دو طرف در این طناب مرتب باقی بمانند.

ساخت کلبه در جنگل

۴- عایق بندی دیوار ها و کف و سقف

مهمترین قسمت ساخت کلبه جنگلی عایق بندی کف و سقف است که تا حدود ۷۰ درصد از اتلاف انرژی ها کمک میکند و گرما را حفظ می کند. شما میتوانید بین الوار یک برش V شکل در بالای در ورودی ایجاد کنید حتما این قسمت را هم عایق بندی کنید. برای سرد نگه داشتن کف کلبه چوبی از عایق بین بتن قرار دهید و همینطور سقف را هم باید عایق بندی کنید تا رطوبت به داخل کلبه جنگلی نفوذ نکند.

به یاد داشته باشید زمانی که در یک جنگل کلبه چوبی می سازید، مهمترین چیزهایی باید فکر می کنید، دسترسی به شهر است.

ساخت کلبه در جنگل

در آخر پیشنهاد می کنیم پست روش ساخت باربیکیو خانگی سیمانی، آجری، چوبی در بالکن، حیاط و تراس در خانه را مطالعه فرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس  آموزش ساخت خانه چوبی کوچک را به شما توضیح دادیم، شما چه روشی برای ساخت کلبه چوبی ساده می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی