بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل

بهترین روش های جلوگیری و پیشگیری از سرقت خودرو پراید، سمند، ۲۰۶ و ..

۱
بهترین روش های جلوگیری و پیشگیری از سرقت خودرو پراید، سمند، ۲۰۶ و ..
نمره 3.7 از 3 رای

سرقت خودرو روز به روز در حال پیشرفت است بطوری که در سال گذشته نزدیک یک میلیون خودرو به سرقت رفته است یعنی هر ۲۷ ثانیه یک خودرو دزدیده شده است. از آنجایی که وسیله نقلیه شما جز سرمایه مالی شماست پس باید فکری برای امنیت خودرو خود کنید. با آی آر میکس همراه باشید تا بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل را به شما معرفی کنیم.

چگونه از سرقت خودرو جلوگیری کنیم ؟ معرفی بهترین روشها برای جلوگیری از سرقت اتومبیل

How to Avoid Car Theft

سرقان خودرو بیشتر مواقع در کمین ماشین های هستند که صاحب آن نکات ایمنی را رعایت نکرده است. یا در هر جای پارک کرده اند تا دزد با خیال راحت اقدام به سرقت خودرو کند. تنها با گذاشتن دزدگیر نمیتوان از سرقت خودرو جلوگیری کرد. با آی آر میکس همراه باشید تا راههای جلوگیری از سرقت سمند، پراید و.. را برای شما شرح دهیم.

روش جلوگیری از سرقت خودرو ۲۰۶، پراید، سمند و ..

۱- برای پارک اتومبیل خود مکانی روشن انتخاب کنید. برای پارک اتومبیل از مکان های روشن و پر نور استفاده کنید. انتخاب مکانی روشن برای پارک خودرو عاملی برای جلوگیری از سرقت خودرو است. اگر مکانی روشن برای پارک کردن خودرو پیدا نکردید اطراف بانک ها و ارگان های دولتی که دوربین دارند ماشین خود را پارک کنید.

سرقت خودرو

۲- ماشین خود را نزدیک در خروج پارکینک و گاراژ پارک نکنید. با پارک کردن خودرو نزدیک در خروجی گاراژ و پارکینک این اجازه را به دزد می دهد که ماشین شما را انتخاب کند چون در صورت موفق شدن در دزدی زودتر از در گاراژ و پارکینگ خارج می شود. پس یه یاد داشته باشید برای پارک کردن خودرو خود در گاراژ و پارکینگ به قسمت آخر ببرید یا در محلی پارک کنید که ازدحام ماشین های پارک شده بیشتر است.

سرقت خودرو

۳- برای پارک کردن از محل های که پارکبان دارند استفاده  کنید. برای پارک کردن در خیابان از محل ها و پارکینگ های استفاده کنید که پارکبان داشته باشند. در پارکینگ های عمومی موقع وارد شدن کارتی به شما می دهد که موقع خروج برای بردن ماشین لازم است کارت ارائه شود. نظارت پارکبانان بر ماشین و کارت های که می دهند عاملی برای جلوگیری از سرقت خودرو پراید است. بهتر است برای زمان های طولانی از پارکینگ های عمومی استقاده کنید.

سرقت خودرو

۴- مطمئن شوید که همه درهای خودرو را قفل کردید. بسیاری از دزدی خودرو ها در پارکینگ خانه خودتان اتفاق می افتد چون صاحب خودرو فکر می کند پارکینگ خانه اش محلی امنی است و درهای ماشین را قفل نمی کند. پس تمام درهای ماشین خود را حتی در پارکینگ و حیاط خانه خودتان قفل کنید.

سرقت خودرو

۵- برای سرقت خودرو خود یک دزدگیر قوی بگذارید. سعی کنید برای خرید دزدگیر دست و دلباز باشید و بهترین دزدگیر را برای ماشین خود بخرید. هر چه دزدگیر قوی تر باشد امکان دزدیدن ماشین کمتر است. دزدگیر ها مدل های مختلفی دارد بعضی فقط در صورت خطر صدا دارند. بعضی از دزدگیرها علاوه بر صدا تصویری هستند. دزدگیر های هم هستند که در صورت دزدیده شدن به صورت هوشمند مرکز پلیس را خبر می کند. با پیشرفت تکنولوژی دزدگیر های جدیدی در بازار موجود است که در صورت دزدیده شدن مقعیت خودرو را ردیابی می کند. اگر قصد هزینه کردن برای دزدگیر ماشین خود را ندارید حداقل از دکمه قطع کن استفاده کنید تا ماشین روشن نشود یا از قفل فرمان و قفل پدال استفاده کنید.

سرقت خودرو

۶- سوئیچ مخفی خودرو خود را در جای امنی در خودرو نگه دارید. کلید یدکی خودرو را روی چرخ یا محل های که پیدا کردن آن کار ساده است قرار ندهید. مکانی دور از ذهن را انتخاب کنید و سوئیچ مخفی خودرو خود را در آنجا قرار دهید.

سرقت خودرو

۷- وسایلی مانند لپ تاپف موبایل و .. داخل ماشین نگذارید. هیچ کدام از وسایل خود مانند کیف پول، لپ تاپ، کیف و .. را داخل خودرو نگذارید چون همین وسایل عاملی بر دزدیده شدن خودرو شما می شود. پس وسایل خود را داخل صندوق عقب خودرو بگذارید.

سرقت خودرو

۸- کارت خودرو و بیمه و مدارک ماشین را داخل خودرو نگذارید. هرگز مدارک ماشین را داخل خودرو نگه ندارید. در صورتی که دزد مدارک شما را مشاهده کند تصمیم اش برای دزدی صد در صد می شود.

سرقت خودرو


۵ راه جلوگیری از سرقت لاستیک ماشین پژو ۲۰۶، سمند و پراید

صبح از خانه بیرون می آید که به سرکار بروید یک دفعه با صحنه ماشین بدون چرخ خود مواجه می شوید. سرقت وسایل جانبی ماشین امروزه زیاد شده است که سرقت لاستیک ماشین اولین انتخاب برای دزدی می باشد و هر سال رو به افزایش است. در ادامه ۵ روش جلوگیری از سرقت لاستیک خودرو را برای شما بیان می کنیم با آی آر میکس همراه باشید تا به تجربه های خود بیفزایید.

سرقت خودرو

۱- پارک خودرو در مناطق شلوغ و پر رفت و آمد. اگر در خانه خود محلی برای پارک کردن ماشین ندارید از محل های شلوغ و پر رفت و آمد برای پارک کردن خودرو خود استفاده کنید. چون مکان های خلوت این اجازه را به دزد می دهد با خیالت راحت اقدام به دزدی لاستیک کند.

۲- از قفل چرخ خودرو استفاده کنید. برای جلوگیری از سرقت چرخ های خودرو از این قفل ها استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که این قفل ها مورد استقبال دارندگان خودرو است.

سرقت خودرو

۳- پارک کردن خودرو نزدیک مانند مانند جدول. ماشین های خود را نزدیک به مانع ها پارک کنید تا دزد فضای کافی برای باز کردن چرخ نداشته باشد و از سرقت چرخ های خودرو شما منصرف شود. موقع خارج شدن از ماشین فرمان را سمت جدول بدهد تا کار برای دزدین چرخ ماشین برای دزد سخت شود.

۴- نصب دزدگیر های دارای سنسور برای چرخ خودرو. دزدگیر های برای خودرو خود خریداری کنید که مجهز به سنسور چرخ باشند. سنسور ها بعد از چرخش لاستیک ماشین خاموش می شوند.

۵- با همسایگان خود صحبت کنید. بین همسایگان کوچه یا بلوک خود قرار بگذارید در صورت دیدن مورد مشکوک در اطراف ماشین را سریعا به پلیس اطلاع دهد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس سعی کردیم تا شما را با بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل آشنا کنیم. اگر شما هم راه دیگری برای جلوگیری از سرقت چادر ماشین میشناسید و یا تجربه در استفاده از لوازم ضد سرقت خودرو دارید لطفا تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. مهدی گفت:
    3

    واسه ی چرخ ماشین از پیچ های ضد سرقت استفاده کنید که آچار مخصوص دارند
    در داشبرد هم باز باشه

تبلیغات متنی