درمان کم حرفی

خیلی کم حرف هستم! راههای درمان کم حرفی و کم رویی در مردان و زنان

۰
خیلی کم حرف هستم! راههای درمان کم حرفی و کم رویی در مردان و زنان
نمره 1.5 از 2 رای

بعضی از افراد خیلی راحتی در جمع دوستان و خانواده خود حرف می زنند و جوک تعریف می کنند. اگر شما کم حرف هستید این کار برای شما سخت و پر استرس است که در جمعی صحبت را به دست بگیرید یا لطیفه تعریف کنید. امروز در آی آر میکس درباره درمان کم حرفی مردان، زنان و.. صحبت می کنیم.

با کم حرفی زنم چه کنم؟ آموزش درمان کم حرفی با مکالمه های دو طرفه

How to Become More Talkative

گفتگو را با موضوعی شروع کنید که میتوانید درباره اش حرف بزنید. بزرگترین عاملی که باعث کم حرفی می شود ترس از شروع و صحبت کردن است. خوشبختانه چند راه ساده وجود داره که بدون ترس و با خیال راحت با دوست خود یا جمع دوستانتان صحبت کنید. در ادامه درمان کم حرفی با آی آر میکس همراه باشید.

راههای درمان کم حرفی و کم رویی در مردان و زنان

در قدم اول موقعیت را بررسی کنید به طور مثال سر کلاس میتوانید درباره درس همان کلاس صحبت را شروع کنید. یادتان باشد اگر به طور مثال شخصی را برای بار اول می بینید با تعریف جوک یا لطیفه مکالمه را شروع نکنید یا سوالی بی ربط بپرسید چون طرف مقابل شما جوابی به شما نخواهد داد و مکالمه را ترک می کنند.

درمان کم حرفی

برای درمان کم حرفی و صحبت کردن بدون ترس یک غالب تعیین شده برای خودتان طراحی کنید. به شما کمک می کند موضوعات را به خاطر داشته باشید که چگونه می توانید شروع کننده صحبت باشید. برای اینکه برای هر روابط خانوادگی و اجتماعی غالبی طراحی کنید بهتر است با آن ها روبرو شوید تا این غالب و فرم طراحی شود. تا اینکه به خود تلقین کنید من خیلی کم حرف هستم !

سوالاتی درباره خانواده:

  • مادرت چطور است؟ والدین شما چگونه باهات رفتار می کنند؟
  • چند برادر و خواهر دارید؟
  • بهترین یا بدترین تعطیلاتی که رفتید کجا بوده؟

موقعیت شغلی:

  • چه کار هستید؟ آیا از کار خود لذت می برید؟
  • سخت ترین کاری که انجام دادی چه بوده است؟
  • آیا افرادی که با آن ها کار می کنید با تو دوست هستند؟

تعطیلات در آخر هفته

  • برای تفریح چه چیزی را انتخاب می کنید؟ و از چه سرگرمی های لذت می برید؟
  • آیا همیشه با یک جمع خاص به تفریح و تعطیلات می روید؟

هدف در آینده

  • بعد از مدرسه قصد داری چه کاره شوید؟ شغل رویایی تو چیست؟

درمان کم حرفی

سعی کنید برای درمان کم حرفی از مکالمه های که سوال و جواب های خیلی کوتاه دارند پرهیز کنید. از موضوعاتی حرف بزنید که بتوان ادامه داد و درباره اش چند دقیقه ای با دوست خود حرف بزنید. از سوالاتی که جواب های کوتاهی مانند بله یا خیر دارد دوری کنید.

درمان کم حرفی

مطمئنا شروع صحبت با کسی که سابقه صحبت با او را نداشتید کمی مشکل است. برای درمان کم حرفی در مردان، زنان و.. بهتر است صحبت را با دوستی که قبلا درباره موضوعات مختلفی صحبت کردید شروع کنید و صحبت های دفعه قبل را به خاطر داشته باشید تا بتوانید در ادامه صحبت درباره آن حرف بزنید. بطور مثال از دوست حود سوال کنید پروژه درسی را به کجا رسانید.

درمان کم حرفی

با کم حرفی زنم چه کنم ؟ به یاد داشته باشید برای درمان کم حرفی به خوصوص در روابط مشترک اول باید شنوده خوبی باشید تا بتوانید مهارت صحبت کردن را به دست بیاورید. به طرف مقابل صحبت خود نگاه کنید و از حرکات دست و صورت برای درک بهتر مطلب استفاده کنید. به صحبت طرف مقابل خود خوب گوش دهید و از پاسخ های استفاده کنید که تا صحبت شما کوتاه نشود. سعی کنید به سوالات جواب های درست بدهید و به موضوعی که ربطی به حرف زدن ندارد ربط ندهید. هر سوالی می شنوید همان را جواب دهید.

درمان کم حرفی

اگر دوستی را می بنید که تمایلی ندارد حرف بزند، یک نفر دیگر را برای شروع صحبت انتخاب کنید. بهترین کسانی که مایل هستند در مکالمه شرکت کنند افرادی هستند که حین صحبت به شما نگاه می کنند و از حرکات صورت پاسخگو سوالات یا حرف های شما هستند. پس برای انتخاب اینکه چه کسی برای صحبت کردن با شما آماده است به دنبال نشانه نگاه کردن فرد به شما یا استفاده از حرکات صورت باشید.

درمان کم حرفی

بیشتر افراد چه مردان و زنان مایل هستند در گفتگوهای با افراد پرانرژی و شاد شرکت کنند تا افرادی که اخم به صورت دارند. یادتان باشد در هنگام صحبت کردن صورت شاد و لبخند داشته باشید. یک لبخند کوچک برای احساس خوب به طرف مقابل در حین صحبت کردن کافی است.

درمان کم حرفی

درمان کم حرفی مردان و زنان با کمک مکالمه های دو طرفه

اینکه فردی در مقابل شما است که از صحبت کردن لذت می برد خیلی خوب است. ولی افرادی کم حرفی هم اطرافمان وجود دارد. پس بهتر است مایوس نشوید و حتی اگر طرف مقابل شما مایل به صحبت کردن نیست از یک مضوع جالب صحبت را شروع کنید. این به شما نگاه می کند چگونه سوالی بپرسید که طرف مقابلتان حرف زدن را شروع کند. میتوانید از دوست خود بپرسید سرگرمی مورد علاقه اش کار است یا تفریح و در ادامه صحبت خودتان را علاقمند به صحبت های طرف مقابل نشان دهید و با سوال های که چگونه ممکن است و.. حرف زدن را دنبال کنید.

درمان کم حرفی

از اینکه که ادامه صحبت به کجا می رسید نگران نباشید. خیلی از افراد دوست دارند درباره خودشان و کارهای که انجام می دهند حرف بزنند و نظر طرف مقابل را هم بدانند. اگر متوجه شدید دوست شما از سوال یا کنجکاوی شما ناراحت شده بگویید “متاسفم من قصد داشتم با شما کمی حرف بزنم”.

درممان کم حرفی

نظر خودتان را در یک صحبت دوستانه بیان کنید و اگر سوالی از شما پرسیده می شود سکوت نکنید. اگر شما فردی خجالتی و کم حرف هستید به احتمال زیاد از این که نظر خودتان را بگوید سکوت می کنید. سعی کنید تمرین داشته باشید که در مکالمه های هم که احساس خوبی به شما نمی دهد نظر و سوالات خود را بپرسید و کنار نکشید. به طور کلی در هر شرایطی به مکالمه خود ادامه دهید.

درمان کم حرفی

یک صحبت و مکالمه امکان دارد خیلی زود به پایان برسید یا شما جواب سوال را ندانید. سعی کنید موضوع را عوض کنید. بطور مثال در حال خوردن نوشیدنی مشغول صحبت درباره فوتبال هستید. اگر صحبت شما در مورد فوتبال پایان یافت میتوانید از نوشیدنی صحبت کنید. اگر دوست شما بسیار عزیز است و یا بودن در کنارش برای شما خوشایند است میتوانید بحث را به موضوعی که اطلاعات کاملی دارید سوق دهید.

درمان کم حرفی

یکی از راههای درمان کم حرفی و کم رویی در مردان و زنان اینست که  درباه اخبار و وقایع با طرف مقابل خود صحبت کنید. تا بتوانید راحت تر مکالمه کنید. انتخاب موضوعات روز و پر طرفدار شما را برای یک صحبت خوب و پر بار آماده می کند تا راحت نظر دهید و درباره اش حرف بزنید.

درمان کم حرفی

درمان کم حرفی با مشارکت در صحبت های گروهی

صحبت کردن در یک گروه میتواند چالش بزرگی برای شما باشد. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید صحبت با صدای بلند و رسا در جمع است. پس اگر صدای آرامی دارید بهتر است هنگام صحبت در جمع صدای خودتان را کمی بلندتر ببرید. افراد در صحبت های گروهی تمایلی به شنیدن و نظرات افرادی که صدای کمی دارند را ندارند. پس بلند و شمرده نظر خود را بیان کنید.

درمان کم حرفی

صحبت کردن در جمع و گروه مانند رانندگی در خیابان شلوغ و پر تردد است که باید منتظر شوید تا نوبت شما شود. در صحبت های گروهی هم این نکته را فراموش نکنید که ناگهانی وارد بحث نشوید و صبر کنید نوبت شما شود تا نظر خود را بگویید. سکوت نکنید ولی بصورت ناگهانی هم در بحث شرکت نکنید. میتوانید با مطرح کردن اینکه که “من میخواهم نظرم را بگوییم” صحبت کردن را به دست بگیرید.

درمان کم حرفی

برای درمان کم حرفی در جمع و گرفتن صحبت به دست سعی کنید از زبان بدن استفاده کنید. برای صحبت کردن به سخنران نگاه کنید یا جوری با اعضای صورت یا دست بهش بفهمانید تا شما میخواهید صحبت کنید. اگر سخنران متوجه شما نشد مایوس نشوید و در گفتگو باقی بمانید اینکه نوبت به شما دوباره برسد امکان پذیر است.

درمان کم حرفی

در صحبت های گروهی اگر نظر مخالفی دارید بیان کنید حتما نباید صحبت ها و نظرات هم گروهی های خود را قبول کنید. سعی کنید نظر مخالف خود را به آرامی بیان نمایید.

درمان کم حرفی

در صحبت های گروهی به گروه های دو نفره تقسیم شوید تا بهتر بتوانید حرف زدن را دنبال کنید. تصور کنید در یک گروه ۵ نفره هستید و شما هم به تازگی قصد خرید دوچرخه دارید. بهتر است کسی را در جمع انتخاب کنید که بتواند در این زمینه به شما کمک کند. چون قطعا وقت کافی ندارید تا تک تک با همه صحبت کنید.

درمان کم حرفی

کلاس های مدرسه بهترین شکل از صحبت های گروهی است. میتوانید درباره تکالیف بین هم شاگردی های خود سوال کنید و با یکدیگر حرف بزنید. صحبت بین هم کلاس ها غیر رسمی و متفاوت تر از شرکت و هم صحبتی در گروه های رسمی است. نظرات و پیشنهادات خود را یادداشت کنید و در کلاس درباره اش حرف بزنید.

درمان کم حرفی

اگر در کلاس متوجه موضوع خاصی نمی شوید بهتر است دست خود را بالا ببرید و از معلم خود بخواهید دوباره برای شما توضیح دهد. همیشه بین دوستان شما افراد زیادی هستند که درس را متوجه نشدند پس شجاع باشید و سوال خود را مطرح نمایید. فقط توجه کنید که سوالات مرتبط به درس را مطرح نمایید.

درمان کم حرفی

در بحث گروهی در مدرسه اگر با نظری مخالف هستید صبور باشید و صبر کنید تا کسی نظری نزدیک به شما بیان کند و سپس نظر خودتان که با این موضوع موافق هستید را اعلام نمایید.

حضور فعال در کلاس داشته باشید و با صدای رسا و بلند سوالات خود را بیان کنید. چون باعث می شود معلم حواسش به شما برای حل مشکل باشد. اگر کلاس آرام است با سوالات خوبی که می پرسید صحبت را به دست بگیرید و بعد از پاسخ معلم دوباره سکوت کرده و به ادامه درس گوش دهید.

درمان کم حرفی

پست قبلی آی آر میکس با عنوان بهترین روش برای آموزش نت های موسیقی به انگلیسی، الفبای موسیقی و نت خوانی را مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

در این پست آی آر میکس درمان کم حرفی مردان صحبت کردیم. درمان کم حرفی با دارو چیست؟ همچنین میتوانید انواع تست کم حرفی را با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی