ساخت آکواریوم

آموزش نحوه ساخت آکواریوم کوچک خانگی و تزیین آن در منزل

۱
آموزش نحوه ساخت آکواریوم کوچک خانگی و تزیین آن در منزل
نمره 4.2 از 5 رای

به فکر تغییری در دکوراسیون خانه هستید؟ پیشنهاد ما این است که یک آکواریوم ساده آب شیرین بسازید و چند نمونه ماهی زیبا مثل دیس کس و.. را داخل آن بیندازید. هم خانه شما را زیبا می کند و هم با نگهداری از این ماهی‌های زینتی، یک برنامه مفرح برای اوقات فراغت خود می‌سازید. امروز در آی آر میکس قصد داریم نحوه ساخت اکواریوم ساده را به شما آموزش دهیم

طریقه درست کردن آکواریوم ساده آب شیرین در خانه چگونه است ؟

How to Make Aquarium Setups Stand Out

آکواریوم کوچک خانگی بهترین دکور برای سالن ناهر خوری یا آشپزخانه شما است زیرا فضایی زیبا و طبیعی را در خانه به وجود می آورد، امروزه با افزایش هزینه ها شاید ساخت اکواریوم خانگی به دست خودتان کاری به صرفه باشد اما توجه داشته باشید ساخت آکواریوم یک کار آسان نیست و نباید فراموش کرد برای ساخت یک آکواریوم خوب نیاز به تجربه دارید یا حداقل یکبار از نزدیک دیده باشید. در ادامه ساخت آکواریوم با آی آر میکس همراه باشید.

ساخت آکواریوم آب شیرین

ورق آکریلیک کاربردهای زیادی دارد. پلی متیل متاکریلات یکی از پلیمرهای معروف و شناخته شده است که در اوایل به عنوان جایگزین شیشه با کاربردهای متنوعی استفاده می شد و امروزه نیز به طور وسیعی در صنایع پنجره سازی و شیشه اندازی کاربرد دارد. این ماده سخت و محکم است. این ماده در برابر تغییرات جوی مقاوم است جذب رطوبت بسیار کم و مقاومت کششی خوبی دارد و بسیار شفاف است. اکریلیک در فرم خام نسبتا ارزان است. برای برش میتوانید از کسانی که این کار را انجام می دهند کمک بگیرید. در حین ساخت آکواریوم مطمئن شوید که عرض آکواریوم را درست اندازه گیری کردید. برای اکثر طرح های آکواریوم از ورق اکریلیک ۱/۴ اینچ استفاده کنید، اما برای طرح های بزرگ نیز ضخامت ۳/۸ اینچ بهتر است. به وسیله چوب، آکواریوم را با توجه به اندازه دلخواه که می خواهید ببرید.

ساخت آکواریوم

سوراخ های چوب را با دریل مخصوص انجام دهید که در تصویر مشاهده می کنید. گرما باعث ذوب شدن ورق های اکرلیک و چسبیدن قطعات کنار هم می شود پس به کار خود سرعت دهید. قبل از اینکه چهار چوب چوبی را از دور آکورایوم بردارید مطمئن شوید که تمام ورق های اکرلیک بهم چسبیده باشند. برای زییاتر شدن آکواریوم در کف آن از چوب استفاده کنید تا ناهمواری ها پنهان شود. قبل از گذاشتن این تخته چوب باید تمام تراشه ها را تمیز نمایید و فقط چسب های می تواند در اطراف آکواریوم باقی بماند.

ساخت آکواریوم

می توانید از چسب های آکورایوم مختلف استفاده نمایید زیرا ضد آب هستند و به راحتی داخل درزها نفوذ می کند و داری نازل بلند برای خروج چسب است. چسب های آکواریوم مانند جوش دادن دو قطعه در کنار هم عمل می کند.

ساخت آکواریوم

برای جلوگیری از افتادن اکریلیک در هنگام پر شدن آکواریوم، باید از سوپاپ های چسبیده در بالا یا اطراف آکورایوم استفاده نمایید.

  • سعی کنید محل ساخت آکورایوم را تمیز کنید چون امکان دارد داخل درزها نفوذ کند.
  • اگر بعد از پر شدن آکواریوم، نشتی داشت از قطعات کوچک ورق های آکلریک برای چسباندن استفاده کنید.
  • پیچ های پلاستیکی را می توانید از همه فروشگاه های مربوط به آکواریوم فروشی تهیه نمایید.

ساخت آکواریوم

در ادامه از شما دعوت می نماییم فیلم آموزش ساخت آکواریوم را ببنید.


آموزش تزیین آکواریوم گیاهی با چوب، سنگ و.. در خانه

ماهی اکواریوم را متناسب با اندازه بزرگی یا کوچک بودن آکواریوم خریداری نمایید. اگر شما برای بار اول است که آکواریوم دارید ماهی انتخاب کنید که حساس به شرایط سخت نباشد تا زنده بماند. به فروشگاه های ماهی های تزئینی سر بزنید و ماهی با رنگ و نژاد دلخواه بخرید و مطمئن شوید که با شرایط آکواریوم شما سازگار است.

ساخت آکواریوم

ماهی ها انواع مختلف دارند که در سه سطح مختلف داخل آکواریوم زندگی می کنند. ماهی های که در سطح بالا آب زندگی می کنند حرکت زیادی داخل اکواریوم ندارند. فقط مراقب باشید چون این گونه ماهی ها امکان دارد پرش کنند پس همیشه درب بالای آکواریوم را ببنید.

ساخت آکواریوم

ماهی های که در وسط آکواریوم زندگی می کنند جالب تر هستند زیرا از رنگ های گوناگون و در سایز های مختلفی در فروشگاه ها وجود دارند که بسیار زیبا هستند و در آکواریوم هم دید بهتری دارند.

ساخت آکواریوم

ماهی های کت فیش (لجن خوار) همیشه در پایین ترین سطح آب حرکت می کنند زیرا آنها وظیفه تمیز کردن سطوح داخلی آکواریوم را بر عهده دارند و تمام غذاهای ماهی هم در پایین آکواریوم ته نشین می شود.

ساخت آکواریوم

به این نکته مهم توجه کنید که باید با توجه به حجم آب و اندازه آکواریوم، ماهی تهیه کنید. اگر تعداد ماهی ها بیشتر از حد ممکن باشد مشکلات زیادی برایشان پیش می آید. پس یادتان باشد حد امکان تعداد ماهی های در آکواریوم حتی کمتر از حد نرمال باشد تا ماهی های شاداب و سالم داشته باشید. در هنگام خرید به این نکته هم توجه کنید اگر ماهی کم سن میخرید با گذشت زمان بزرگ می شود این را هم در محاسابات خود برای تعداد ماهی موجود در آکواریوم قرار دهید.

ساخت آکواریوم

دقت کنید ماهی ها با یکدیگر از دو نژاد تهاجمی در مقابل یکدیگر نباشند. ماهی ها به دوسته تهاجمی و غیر تهاجمی تقسیم می شوند. پس حواستان باشد که ماهی تهاجمی را در مقابل ماهی غیر تهاجمی در آکواریوم در کنار هم قرار نگیرند.

ساخت آکواریوم

زمانی که ساخت آکواریوم و تزیینات به پایان رسید اقدام به خرید ماهی نمایید. ماهی ها را با فواصل زمانی هر دو هفته یکبار برای آکواریوم خریداری نمایید و از دیدن آنها داخل اکواریوم لذت ببرید.

ساخت آکواریوم

نحوه تزیین آکواریوم خانگی

برای کف آکواریوم از ماسه طبیعی استفاده نمایید زیرا شن و ماسه تمیز کردن زیادی لازم ندارد و حالت زیبا و طبیعی به آکواریوم شما می دهد. حتی شن های رنگی هم در بازار موجود است که با توجه به سلیقه خود میتوانید خریداری کنید. بعضی از ماهی ها از این که داخل شن و ماسه بروند خوششان می آید.

ساخت آکواریوم

اگر میخواهید فضای آکواریوم را بیشتر بپوشانید از شن و ماسه استفاده نمایید. چون غذا به انتهای آکواریوم می رود اگر از ماسه استفاده می کنید باید زود به زود آن را تمیز کنید ولی شن و مصرف آن برای ماهی ضروری است. پس با توجه به نوع ماهی خود، برای تزیین کف آکواریوم خود تصمیم بگیرید.

ساخت آکواریوم

برای تزیین آکواریوم کوچک از سنگ مرمر شیشه رنگی یا سنگریزه استفاده نمایید. سنگریزه های شیشه ای به خاطر رنگ های متفاوتی دارند بسیار چشم نواز هستند و بیان خلاقیت شما در تزیین آکواریوم است. سنگ های مرمر محلی امن برای پنهان شدن ماهی های کوچک است. تمیز کردن سنگ های مرمر کمی دشوار است و بخاطر فشردگی که بین آنها وجود دارد غذا بین آنها گیر می کند.

ساخت آکواریوم

وسایل و تزئیناتی را که میخواهید برای آکواریوم استفاده کنید قبل از استفاده کاملا بشویید تا گرد و غبار از روی آنها برود یا هر گونه آلاینده یا رنگی که در آب حل میشود شسته شود. از چند قطره مایه ظرفشویی و آب گرم استفده کنید.

ساخت آکواریوم

آموزش ساخت آکواریوم گیاهی

گیاهان مصنوعی دارای مزایای زیادی است و بهترین گزینه برای تزیین آکواریوم آب شیرین، شور و .. می باشد. گیاهان مصنوعی عمر بسیاری دارند. درست است که برای ماهی ها هیچ مزیتی ندارد ولی آکورایوم شما را زیبا می کند. اگر از گیاهان مصنوعی داخل آکواریوم خود استفاده کردید مطمئن شوید که لبه های آن برنده و تیز نیستن زیرا به ماهی ها صدمه می زنند. گیاهان مصنوعی بخرید که بافت نرمی داشته باشد. برای اینکه مطمئن شوید که لبه های زبری ندارد با یک جوراب نازک تست کنید. اگر جوراب نازک شما سوراخ شود یعنی سطح بسیار زبری برای ماهی شما دارد و دچار صدمه ماهی شما می شود.

ساخت آکواریوم

خرید گیاهان زنده برای تزیین آکورایوم مزیت های زیادی دارند مانند: منبع غنی از غذا، اکسیژن برای ماهی و آب است. گیاهان زنده را درون شن و ماسه داخل آکواریوم بکارید تا مواد معدنی را از سن و ماسه بگیرد اگر نه گیاه زنده شما از بین می رود. گیاهان زنده احتیاج به مراقب بیشتری دارند ولی برای ماهی های شما غذا و اکسیژن تولید می کنند. اگر برای بار اول است که می خواهید از گیاهان زنده داخل آکواریوم استفاده نمایید گیاهی بخرید که دیر خراب شود و رشد خوبی داشته باشد.

ساخت آکواریوم

گیاهان را داخل آکواریوم قرار دهید. برای تزیین آکواریوم گیاهان را ردیفی نچینید و به صورت X در داخل شن و ماسه بگذارید چون گیاهان به مرور رشد می کنند و باید فضای کافی داشته باشند.

ساخت آکواریوم

تزیین آکواریوم با چوب

چوب هم یک تزیین طبیعی برای آکواریوم است چون با مرور زمان روی چوب جلبک بسته می شود و غذای مناسبی هم برای ماهی ها است. حتی می توانید از قارچ هم برای تزیین برای دادن ظاهری طبیعی هم استفاده کنید. قبل از استفاده از چوب یا ینگ حتما داخل آب بجوشانید تا استریل شود سپس برای آکورایوم استفاده نمایید.

ساخت آکواریوم

چیدمان آکواریوم با سنگ

سنگ هم گزینه مناسب برای تزیین آکواریوم است. سنگ ها در سایز و رنگ های مختلف وجود دارد که شما با توجه به سبک آکواریوم خود می توانید از آن استفاده کنید. یادتان باشد از سنگ های بسیار بزرگ استفاده نکنید زیرا به مرور زمان امکان آسیب زدن سنگ به شیشه وجود دارد. قبل از استفاده سنگ را در آب بجوشانید و سپس یک شبانه روز آنها را داخل آب بگذارد تا کاملا استریل و پاک شوند. سنگ ها محل خوبی برای پنهان شدن ماهی ها در آکواریوم می باشد و یا میتوانید از سنگ مخصوص آکواریوم استفاده کنید.

ساخت آکواریوم

وسایل و تزئینات دیگری هم هستند که ظاهر فوق العاده ای به آکواریوم شما می دهد. استفاده از تزیئنات کوچک و در سایز های مختلف و اشکالی متفاوت ظاهر زیبایی به آکواریوم شما می دهد. مراقب باشد قطعاتی انتخاب نکنید که دریچه های کوچکی داشته باشد زیرا ماهی های بزرگتر در آن گیر می کنن و امکان دارد دچار جراحت شوند. در هنگام خرید دکور به اندازه های آن و تناسبش با ماهی های خودتان توجه نمایید.

ساخت آکواریوم

 

اگر یک طرف آکواریوم شما به طرف دیوار است از بنر های پلاستیکی با طرح های زیبا و رنگی استفاده کنید.  پس زمینه ای انتخاب کنید ک مناسب تم آکورایوم شما باشد مانند تصویر از گیاهان، صخره های مرجانی که فضای طبیعی به آکورایوم شما می دهد. قبل رفتن به فروشگاه سطحی که میخواهید بنر بخرید را اندازه بگیرید و بعد از خرید اگر اطراف اضافه دارد برش بزنید و از بیرون به شیشه آکواریوم خود بچسبانید.

ساخت آکواریوم

پیشنهاد می نماییم مقاله آموزش ساخت لانه چوبی سگ و گربه خانگی مناسب برای آپارتمان را مطالعه فرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس سعی کردیم تا شما را با روش ساخت آکواریوم آشنا کنیم. اگر شما هم راه دیگری برای آموزش ساخت اکواریوم ساده میشناسید و یا تجربه دارید لطفا تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی