تیغ های دوطرفه با صرفه ترین انتخاب برای اصلاح صورت

آموزش صحیح اصلاح صورت با تیغ و ماشین موزر در خانه

۰
آموزش صحیح اصلاح صورت با تیغ و ماشین موزر در خانه
نمره 4 از 5 رای

اصلاح صورت با تیغ یکی از رایج ترین و به مراتب راحت ترین روش حذف مو برای مردان و زنان است و البته مهمترین نشانه های بهداشت و جذابیت در مردان صورت اصلاح شده آن‌ها است. برای این منظور ابزار متنوعی مانند ریش تراش، موزر، تیغ مناسب و همچنین روش‌های مختلفی وجود دارد. اما به منظور جلوگیری از بروز صدمات احتمالی در هنگام کار با ابزارهای مختص این کار چند قاعده اساسی وجود دارد که هرکسی باید هنگام اصلاح آن را دنبال کند. اگر مایل به یادگیری بهترین روش اصلاح صورت آقایان هستید، در این مطلب آی آر میکس با ما همراه شوید.

بهترین وسیله برای اصلاح صورت مردان چیست؟ کاملترین راهنمایی اصلاح صورت آقایان

Educational Content About How to Shave Your Face

همان طور که می دانید پوست صورت هر فرد با دیگری تفاوت هایی دارد و از این رو انتخاب ابزار مناسب برای این منظور نیز بسیار اهمیت دارد. بنابراین توجه به نکات و ترفندهای موجود برای انجام هرچه بهتر این کار و پیشگیری از آسیب زدن به پوست نیز قطعا مهم خواهد بود.

انتخاب تیغ مناسب؛ استفاده از تیغ های یکبار مصرف

 روش صحیح اصلاح صورت با تیغ
یکی از مواردی که در اولین قدم باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب تیغ مناسب است. برای راحتی بیشتر و البته صرفه جویی در هزینه، شما می توانید از تیغ های یکبار مصرف استفاده کنید. سعی کنید بهترین برند را برای اصلاح صورت با تیغ انتخاب کنید. تیز بودن تیغ از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. معمولا تیغ های یکبار مصرف بین یک تا پنج بار قابل استفاده هستند.

انتخاب ژیلت های چند تیغه برای اصلاح صورت

روش صحیح اصلاح صورت با ژیلت

ژیلت های چند تیغه در مقایسه با تیغ های یکبار مصرف راندمان بهتری دارند و مدت زمان بیشتری می توانید از آن ها استفاده کنید. همان طور که می دانید، امکان تعویض تیغ این ژیلت ها وجود دارد. مارک ها و مدل های مختلف می توانند تفاوت های قابل توجهی در قابلیت استفاده، دوام و کارایی داشته باشند.

توجه داشته باشید که هرچه تعداد تیغه ها بیشتر باشد شما نیاز به زمان کمتری برای اصلاح صورت خود دارید. اگر قیمت برای شما اهمیت ندارد می توانید از این ژیلت ها استفاده کنید اما در غیر اینصورت تیغ های یکبار مصرف انتخاب خوبی برای اصلاح صورت تان خواهد بود.

تیغ های دوطرفه با صرفه ترین انتخاب برای اصلاح صورت

تیغ های دوطرفه با صرفه ترین انتخاب برای اصلاح صورت

در حال حاضر این تیغه ها از محبوبیت نسبتا زیادی میان آقایان برخوردار هستند. این تیغه های تک لبه بسیار قدیمی هستند. شما باید دسته را به طور جداگانه خریداری کنید. از آن جایی که هزینه تیغ های مورد استفاده در این دستگاه بسیار پایین است، توصیه می شود پس از هر بار استفاده آن ها را تعویض کنید. تیغ های دو طرفه بسیار تیز هستند بنابراین کار با آن ها برای افراد مبتدی کمی دشوار است.

اصلاح صورت با ماشین ریش تراش برقی

ریش تراش برقی

اکثر ریش تراش های برقی برای پوست های خشک طراحی شده اند. مزیت استفاده از این ریش تراش ها این است که شما لازم نیست از فوم اصلاح استفاده کنید. اما از سوی دیگر کار با آن ها کمی وقت گیر است. شما می توانید برخی از این ریش تراش ها را همراه با آب یا صابون استفاده کنید؛ این نمونه ها معمولا بی سیم بوده و البته قیمت بیشتری دارند.

استفاده از تیغ صورت تراشی برای اصلاح صورت

روش صحیح اصلاح صورت با تیغ صورت تراشی

برای استفاده از این تیغ ها نیازمند مهارت قابل توجهی هستید، بنابراین بهتر است برای استفاده از این دستگاه و دریافت نتیجه بهتر، از یک آرایشگر بخواهید تا صورت شما را اصلاح کند.

کارهایی که باید قبل از اصلاح صورت انجام دهید؛ شستشوی صورت قبل از اصلاح صورت با تیغ

شستشوی صورت قبل از اصلاح

پیش از این که صورت خود را اصلاح کنید بهتر است آن را بشویید. این کار باعث می شود تا چربی های اضافی و سلول های مرده پوست از بین برود. این کار همچنینی باعث می شود تا پوست صورت پس از اصلاح نرم باشد.

هنگام شستن صورت از آب گرم استفاده کنید. آب گرم علاوه بر کمک به کاهش فولیکولها، منافذ پوست را باز می کند. همچنین، استحمام قبل از اصلاح موجب نرم تر شدن موها و در نتیجه راحت تر شدن اصلاح می شود.

استفاده از نرم کننده پوست قبل از اصلاح صورت با تیغ

استفاده از نرم کننده پوست

بهتر است قبل از اصلاح صورت از یک کرم مرطوب کننده و یا کرم اصلاح استفاده کنید.  کرم اصلاح (یا ژل) را به طور کامل بر روی صورت خود بزنید. استفاده از کرم اصلاح مو را نرم و لطیف می کند و علاوه بر آن پوست شما را مرطوب خواهد کرد. اگر به این کرم دسترسی نداشتید، می توانید از یک صابون استفاده کنید.

برای شروع باید برس ریش تراش خود را با آب سرد خیس کرده و آن را به کرم اصلاح آغشته کنید و سپس با یک حرکت دایره ای آن را روی صورت خود پخش کنید. اگر از یک برس ریش تراشی برای این کار استفاده می کنید باید یک حرکت دایره ای را روی پوست خود اعمال کنید. برای دریافت نتیجه مناسب، بهتر است اجازه دهید کرم ۲ تا ۳ دقیقه روی پوست شما باقی بماند.

روش صحیح اصلاح صورت مرطوب با تیغ

روش صحیح اصلاح صورت با تیغ

برای شروع ابتدا باید تیغ را به درستی در دست خود نگه دارید. اگر از یک تیغ صورت تراشی چند تیغه که محبوبیت زیادی دارد، استفاده می کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که انگشت سبابه خود را نزدیک پایه قرار دهید و سر تیغه را روی پوست خود صاف کنید، نباید زاویه دست تان بیشتر از ۳۰ درجه شود.

بدون اعمال فشار  زیاد، تیغ را روی پوست خود بکشید و آن را در جهت افقی حرکت دهید. سعی کنید که تیغ را به آرامی روی سطح پوستتان بکشید. با انجام این کار شما می توانید با توجه به حالت قسمت موردنظر حرکات خود را تنظیم کنید.

آموزش اصلاح صورت با دسته تیغ در جهت مناسب

تیغ را در جهت درست بچرخانید. بهتر است اصلاح صورت خود را با موهای کم پشت تر یا دانه ای شروع کنید. برای این کار باید تیغ را در جهت رویش موها بر روی صورت خود بکشید. کشیدن تیغ در خلاف جهت موجب سرعت بخشیدن به اصلاح شما می شود اما از سوی دیگر منجر به تحریک بیشتر پوست و اعمال جراحات بیشتر می شود.

چند نکته را به خاطر داشته باشید:

اگر ریش صورت شما زیاد است، قطعا نمی توانید آن را بتراشید. بنابراین بهتر است قبل از اصلاح ریش خود را مرتب کرده و با تیغ ریش تراش حجم آن ها را کمتر کنید. اصلاح ریش هایی که در یک یا دو روز اخیر رشد کرده اند به مراتب آسان تر از ریش های قدیمی تر است.

هر کسی الگوی ریش خاص خود را دارد. اگر از جهت رشد ریش خود مطمئن نیستید، بهترین کار این است که تا چند روز ریش های خود را دستکاری نکنید تا زاویه دقیق رویش آن ها پیدا کنید. ریش های هر بخش از صورت در زاویه های مختلفی می روید بنابراین برای اصلاح نیز باید در جهت های مختلف صورت خود را اصلاح کنید.

بهترین روش اصلاح صورت با تیغ این است که چندین بار آن را روی صورت خود بکشید. چراکه در مرتبه اول ریش ها به اندازه دلخواه شما کوتاه نمی شوند.

برای اصلاح صحیح و سریع سعی کنید حرکت تیغ در سری دوم اصلاح صورت همراه با ضربه تند و شدید باشد. اگر ریش ها به سمت پایین رشد می کنند، اصلاح از چپ به راست یا بالعکس انجام شود. همچنین، اصلاح در تمام چهار جهت مختلف، سریعتر خواهد بود.

شستشوی تیغ با آب گرم

شستشوی تیغ

بهتر است پس از اصلاح صورت با تیغ آنرا را با استفاده از آب گرم بشویید تا موهای اضافی روی آن حذف شود و در دفعات بعدی مشکلی به وجود نیاورند.

روش صحیح اصلاح صورت با ژیلت های چند تیغه

روش صحیح اصلاح صورت با ژیلت های چند تیغه

تا حد ممکن پوست خود را محکم بگیرید تا تیغ به راحتی روی پوست کشیده شود. برای بیشتر آقایان اصلاح زیر چانه به دلیل انحنایی بودن این بخش مشکل است. بهتر است برای اصلاح بهتر جانه خود را به سمت بالا بکشید.

برای اصلاح صورت نیازی به اعمال فشار نیست. هرگز تیغ را محکم و با فشار روی پوست خود نکشید. دلیل اصلاح نادرست تیغ این است که به احتمال زیاد کند شده است و شما باید آن را عوض کنید. اعمال فشار زیاد موجب بروز حساسیت پوستی می شود. بهتر است قبل از اصلاح صورت خود از لوسیون هایی که برای این منظور تولید شده اند استفاده کنید. این لوسیون های چربی اضافی روی صورت را حذف می کند.

روش صحیح اصلاح صورت با ماشین ریش تراش موزر

روش صحیح اصلاح صورت با ماشین

کار با ریش تراش بسیار راحت تر ازتیغ است؛ کافی است ریش تراش را روی ریش ها قرار دهید و با یک فشار ملایم آن را به صورت دایره ای روی صورت حرکت دهید. بهتر است در ابتدا نواحی حساس را اصلاح کنید. زیرا پس از کمی کار  دستگاه داغ می شود و این گرما باعث سوزش پوست صورت می شود. کار خود را تا زمان صاف شدن پوست ادامه دهید.

بعد از این که اصلاح صورت تمام شد، باید دستگاه را به صورت کامل تمیز کنید. برای این منظور می توانید از روان کننده های فلزی استفاده کنید.

شستشوی صورت پس از اصلاح صورت با تیغ

شستشوی صورت پس از اصلاح

بهتر است پس از اصلاح، صورت خود را با آب گرم و صابون بشویید. این کار سلول های مرده و مواد اضافی مانده روی پوست پس از اصلاح را پاک می کند. اگر احساس سوزش می کنید، شستشو با آب سرد مفید خواهد بود.

  • پس از آن که کار اصلاح تمام شد، باید تیغه ها را شسته و خشک کنید تا مواد اضافی باقی مانده روی آن پاک شود.

در آخر پیشنهاد می کنیم پست درمان و رفع جوش زیر گلو ،پشت گردن مردان بعد از اصلاح صورت یا تیغ زدن را مطالعه فرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

برای اصلاح صورت چه روش های دیگری را پیشنهاد می دهید؟ آیا از روش پیشنهادی خود نتیجه خوبی گرفته اید؟ به نظر شما اصلاح صورت با تیغ بهتر است یا ماشین؟ نظرات و توصیه های خود را در قسمت دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی