کاملترین آموزش تصویری نحوه درست بستن چمدان مسافرتی

۰
کاملترین آموزش تصویری نحوه درست بستن چمدان مسافرتی
امتیاز دهی به نوشته

بستن چمدان مسافرتی همواره یک کار آسان نسبت به سایر برنامه ریزی های مربوط به مسافرت می باشد. در واقع شما می توانید با نگاه کردن به وضعیت آب و هوا، مکان و فعالیت های برنامه ریزی شده مورادی را که در سفر باید انجام دهید، تعیین کنید. این کار به شما کمک می کند تا یک چمدان با تمامی وسایل مورد نیاز برای مسافرت خود آماده کنید. در ادامه نحوه چیدن درست وسایل در چمدان را به شما دوستان آموزش میدهیم با آی آر میکس همراه باشید.

در این مطلب میخوانید: پنهان
1 آموزش جا دادن لباس و بستن چمدان مسافرتی؛ ترفند های چیدمان وسایل در چمدان سفر

آموزش جا دادن لباس و بستن چمدان مسافرتی؛ ترفند های چیدمان وسایل در چمدان سفر

How to Pack a Bag or Suitcase Efficiently For a Trip

مهم نیست چه مقدار وسایل در کیف شما جای می گیرد بلکه باید مطمئن شوید که تمامی وسایل مورد نیاز سفر را همراه خود داشته باشید و وسایلی نظیر لوازم آرایشی و بهداشتی، داروها و اشیاء با ارزش مانند جواهرات را در یک کیف مسافرت جداگانه قرار دهید. با دانستن ترفندهای بستن چمدان مسافرتی به راحتی میتوانید به بهترین چمدان خود را آماده یک سفر طولانی کنید، امروز قصد داریم تا این ترفندهای بستن و چیدمان چمدان را آموزش دهیم.

استفاده از حداکثر فضای موجود در بستن چمدان مسافرتی

انتخاب بین تا کردن یا رول کردن لباس؛ اگر شما به فضای زیادی از چمدان نیاز دارید و نگران وزن چمدان خود نیستید روش رول کردن لباس را به شما پیشنهاد می کنیم ولی اگر فضای چمدان برایتان مهم نیست ولی می خواهید چمدان سبک باشد و چروک نشدن لباس ها برایتان اهمیت دارد روش تا زدن لباس را پیشنهاد می کنیم.

به منظور حفظ فضای بیشتر، لباس ها را با دقت بشتری محکم کنید. برای اینکار می توانید با استفاده از نوارهای لاستیکی و یا کش مو لباس ها را در حالت رول شده محکم کنید و فضای بیشتری را برای خود فراهم سازید.

در بستن چمدان مسافرتی لباس ها باید محکم بسته بندی شوند تا به راحتی سازماندهی شوند، به همین دلیل بهترین روش برای جای دادن لباس در چمدان های کوچک استفاده از روش رول کردن لباس است.

آموزش بستن چمدان مسافرتی

استفاده از کیف های بسته بندی برای ساماندهی بهتر

طرز صحیح بستن چمدان ؛ با استفاده از کیف های کوچک تر می توانید به راحتی فضای بیشتری در اختیار داشته باشید و به دسته بندی لباس های خود بپردازید. بدین شکل که لباس های زیر و لباس های بیرون را در کیف های بسته بندی در سایز های مختلف مرتب کنید و در چمدان قرار دهید. چراکه با استفاده از کیف های دسته بندی دسترسی شما به وسایل مورد نیازتان به راحتی میسر خواهد بود. همچنین صفحه فوت و فن بسته بندی سریع لوازم و اصول اسباب کشی آسان و کم هزینه را بیاموزید + ویدیو را مطالعه کنید.

کیف های دسته بندی در فروشگاه های بزرگ و آنلاین در دسترس هستند.

شما در بستن چمدان مسافرتی با تهیه کیف های دسته بندی در سایز های مختلف می توانید به راحتی خلاء های موجود در چمدان مسافرتی خود را پوشش دهید.

آموزش بستن چمدان مسافرتی

از داخل کفش خود به عنوان فضای ذخیره سازی استفاده کنید.

شما می توانید از فضای خالی داخل کفش های خود در بستن چمدان مسافرتی به خوبی استفاده کنید و لوازم کوچکی مانند جوراب و لباس زیر را با رول کردن درون کفش های خود جای دهید. همچنین وسایل کوچک که جای مناسبی برای آن ها پیدا نکرده اید می توانند به راحتی درکفش قرار دهید.

آموزش بستن چمدان مسافرتی

استفاده از درز ها و شکاف های موجود بین لباس ها

از شکاف ها و فضاهای کناری چمدان میتواند در بستن چمدان مسافرتی مورد استفاده قرار بگیرند. وسایل کوچکی مانند جوراب و لباس های زیر را در این فضاهای خالی قرار دهید.

آموزش بستن چمدان مسافرتی

بسته بندی چمدان مسافرتی بر اساس شرایط آب و هوایی

قبل از حرکت و چیدمان چمدان حتما شرایط آب و هوایی مقصد را بررسی کنید؛ زمانی که تصمیم دارید به مقصد مورد نظر خود سفر کنید حتما از طریق سایت های هوا شناسی آنلاین یا از طریق اخبار از وضعیت آب و هوایی منطقه مطلع شوید تا سفر خود را بر اساس آن تنظیم کنید و حتی اگر شرایط آب و هوایی نامساعد بود سفر خود را لغو کنید.

اگر هوای مقصد بارانی بود، لباس زمستانه و کت بارانی یا چیزی که به سرعت خشک شود، تهیه کنید. همچنین اگر قرار باشد هوا گرم شود، لباس تابستانه تهیه کنید. از سوی دیگر، اگر تمام مدت زمان بارش برف باشد، لباس های تابستانه را در خانه بگذارید و لباس گرم با خود داشته باشید.

آموزش بستن چمدان مسافرتی

انتخاب لباس مناسب با مقصد سفرتان

در واقع شما باید بر اساس نوع سفری که در پیش دارید لباس های خود را انتخاب کنید اگر برای تفریح و خوش گذرانی در کنار ساحل سفر می کنید لباس های راحتی و لباس های شنا مانند مایو و شلوارک همراه خود داشته باشید و اگر برای کسب و کار و تجارت سفر می کنید به همراه خود لباس های رسمی داشته باشید.

همچنین اگر شما برای تمامی روز های سفر خود برنامه ریزی دقیق داشته باشید می توانید بر اساس رویداد های آن روز لباس های مناسب خود را همراه داشته باشید.

آموزش بستن چمدان مسافرتی

ترفند بستن چمدان مسافرتی ؛ انتخاب آیتم های چند منظوره

شاید در برخی از سفر ها شما نیاز به پوشیدن یک لباس خاص داشته باشید ولی اغلب این مورد قبل از سفر برنامه ریزی نشده است به همین منظور سعی کنید لباس هایی را همراه خود داشته تا بتوانید از آن ها استفاده های مختلفی داشته باشید و بر اساس مناسبت هایی که ممکن است رخ دهد از آن ها استفاده کنید.

برای مثال، به جای آوردن لباس های مختلف برای قدم زدن در طول شب و روز، سعی کنید یک لباس سیاه و سفید زیبا و راحت را بردارید. آن را با یک ژاکت همراه کنید  تا هم از آن لباس به صورت جداگانه و هم به همراه ژاکت استفاده نمایید.

در به همراه داشتن کفش ها نیز صرفه جویی کنید و کفش هایی که با آن ها احساس راحتی می کنید، استفاده نمایید بدین شکل که کفش هایی را به همراه داشته باشید که هم برای قدم زدن و هم برای رفتن به یک مناسب خاص بتوان از آن استفاده کرد.

آموزش بستن چمدان مسافرتی

چند لایه از لباس های نازک را بسته بندی کنید.

شما از لباس های نازک و روشن می توانید در آب و هوای مرطوب و معتدل استفاده کنید و با داشتن یک شال و پلیور نیز می تواند در آب و هوای نسبتا سرد استفاده نمایید. در واقع می توانید با توجه به نوع آب و هوا از لباس های نازک و روشن استفاده کنید و کارتان را پیش ببرید.

البته باید دقت داشته باشید که لباس های روشن و نازک برای فصول سرد و مناطق سردسیر مناسب نیستند و باید آنها را با لباس های گرم جایگزین کنید.

آموزش بستن چمدان مسافرتی

به امکانات اقامتی خود نگاه کنید تا ببینید آیا خدمات خشکشویی وجود دارد

در برخی از هتل ها و خوابگاه ها، ماشین های لباس شویی برای مهمانان قرار داده شده است. یا ممکن است در نزدیکی هتل ها یک لباس شویی یا خشکشویی وجود داشته باشد. بنابراین اگر خدمات خشکشویی در نزدیکی محل اقامت شما وجود داشته باشد. می توانید به شکلی برنامه ریزی کنید تا با شستشوی مجدد لباس ها از آن ها استفاده کرده و لباس های کمتری با خود حمل کنید.

آموزش بستن چمدان مسافرتی

 لیست بسته بندی تهیه کنید قبل از چیدمان چمدان

با توجه به مقصد و نوع آب و هوایی که در انتظار شماست شما می توانید یک لیست از وسایل مورد نیاز برای سفر خود تهیه کنید و با یک برنامه ریزی دقیق وسایل خود را درون چمدان بسته بندی کنید و همچنین با بررسی چک لیست می توانید مورادی که از قلم افتاده اند را پیدا کرده و از بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

آموزش بستن چمدان مسافرتی

انتخاب کیف یا چمدان مسافرتی درست؛ یکی از ترفندهای بستن چمدان مسافرتی

کیف مناسب برای سفر خود را انتخاب کنید ؛ با توجه به سفری که پیش رو دارید باید چمدان خود را انتخاب کنید در واقع اگر سفر شما یک سفر کوتاه است بهتر است از یک کیف کوچک یا کوله پشتی استفاده کنید اگر سفر شما طولانی و اقامت شما نیز به طول می انجامد از کیف یا چمدانی مسافرتی بزرگ استفاده کنید.

اگر شما ترجیح می دهید کیف خود را بر روی شانه تان قرار دهید، آن را در اطراف خود نگه دارید و یا می خواهید انعطاف پذیری بیشتری در چمدان خود داشته باشید، یک کیف دوفل ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد.

چمدان ها به راحتی سازماندهی و بسته بندی می شوند. با این وجود، حمل چمدان ها در طول روز ممکن است کمی سخت باشد که برای اینکار از چمدان های کوچک تر استفاده کنید.

بسته به نیازهایتان شما می توانید کیف هایی را که دارای کیت های لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف های پوشاک، ذخیره سازی کفش، ذخیره سازی لپ تاپ و تکنولوژی و سایر ویژگی ها هستند، پیدا کنید.

آموزش بستن چمدان مسافرتی

نحوه درست چیدمان کیف های دوفل برای یک سفر طولانی

کیف های دوفل یکی از بهترین کیف ها در ردیف کیف های کوچک به شمار می روند. ولی تنها عیب این نوع کیف ها نحوه بازشدن آن ها می باشد که فقط بالای کیف باز می شود و شما باید وسایی که دارای اولیت بالایی می باشند و شما چندین بار در روز به آن ها نیاز دارید در بالای کیف قرار دهید. اقلام اولویت پایین تر مانند شلوار جین و کفش های شیک می تواند به پایین کیف قرار داده شوند.

اقلامی که شما نیاز دارید در بستن چمدان مسافرتی به آن توجه کنید، از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی خود را در صورت نیاز، باید در بالای آن بسته بندی کنید.

برای موارد شکننده، ممکن است بخواهید یک مورد کوچکتر سخت را که می توانید در کیسه های خود بسته بندی نمایید، خریداری کنید. مواردی مانند شامپو و لوسیون که مستعد نشت هستند باید در کیسه های مقاوم در برابر آب مانند کیت لوازم آرایش یا کیسه های پلاستیکی بسته بندی شوند.

آموزش بستن چمدان مسافرتی

چمدان خود را از سنگین ترین در پایین تا سبک ترین در بالا مرتب کنید

همیشه در پایین چمدان، موارد سنگین تر و بزرگتر را قرار دهید. این امر باعث می شود که اجسام سنگین را از خرد کردن یا آسیب رساندن به قطعات سبک تر مانند سوغات و لوازم آرایشی حفظ کنید.

اقلام سبک تر مانند پیراهن را در بالای چمدان قرار دهید. این امر کمک خواهد کرد تا وزن را به طور مساوی توزیع کنید و لباس های سبک وزن را از چروک شدن ایمن نگه دارید.

آموزش بستن چمدان مسافرتی

بسته های شکننده را در مرکز کیف خود قرار دهید

به این ترتیب در بستن چمدان مسافرتی موارد شکننده احتمال دارد کمتر در معرض خطر شکسته شدن قرار بگیرند. شما همچنین می توانید آنها را در تی شرت یا سایر قطعات لباس قرار دهید تا پوشش و محافظ اضافی را ارائه دهد.

آموزش بستن چمدان مسافرتی

کیسه های پلاستیکی برای کفش های کثیف و لباس های شسته شده همراه خود داشته باشید

چند کیسه پلاستیکی را با خود ببرید تا بتوانید کفش های کثیف و لباس های شسته شده را در آن ها قرار دهید. این کار اجازه می دهد تا شما موارد کثیف خود را بدون نیاز به بسته بندی در یک کیسه اضافی و یا استفاده از کل سمت چمدان خود برای لباس های کثیف استفاده کنید. همچنین شما می توانید از یک کیسه مواد غذایی، کیسه های زباله کوچک استفاده کنید. همچنین صفحه  ۱۵ ایده خلاقانه برای دکوراسیون منزل ، اتاق خواب ، آشپزخانه و.. که باید امتحان کرد!  را مطالعه کنید.

آموزش بستن چمدان مسافرتی

نظرات و پیشنهادات شما؟

برای بستن چمدان مسافرتی چه روش های دیگری را پیشنهاد می دهید؟ آیا از روش پیشنهادی خود نتیجه خوبی گرفته اید؟ نظرات و توصیه های خود را در قسمت دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی