تشخیص هندوانه شیرین

آموزش نکات خرید و راه های تشخیص هندوانه شیرین و قرمز

۰
آموزش نکات خرید و راه های تشخیص هندوانه شیرین و قرمز
امتیاز دهی به نوشته

دوباره فصل تابستان رسیده و با خود گرما، شور و هیجان را آورده است، در این هوای گرم میوه های تابستانی میتوانند اتش و گرمای بدن شما را از بین ببرند و آب از دسته رفته بدنتان را باز گردانند. یکی از محبوب ترین میوه های تابستانی که ۹۲ درصد آن را آب تشکیل میدهد و مزه شیرین آن به دل مینشیند هندوانه است. در ادامه طریقه تشخیص هندوانه شیرین را به شما دوستان آموزش میدهیم.

چگونه هندوانه شیرین و رسیده بخریم ؟ مشخصات و راه های تشخیص هندوانه قرمز و سالم

How to tell if a watermelon is ripe

حتما برای شما هم پیش آمده است که هندوانه ای خریداری کردید و بعد از برش زدنش چیزی به جز یک هندوانه نارس و بی طعم و مزه ندیده اید. تشخیص هندوانه شیرین انقدر ها هم سخت نیست، فقط نیاز به کمی اطلاعات و توجه دارد. در ادامه مشخصات و راه های تشخیص هندوانه قرمز و سالم را به شما دوستان آموزش میدهیم تا به راحتی بتوانید یک هندوانه رسیده و قرمز را برای خود و خانواده تان انتخاب کنید، با آی آر میکس همراه باشید.

چگونه هندوانه ای خوب انتخاب کنیم

تشخیص هندوانه شیرین

تشخیص هندوانه شیرین کمی سخت تر از دیگر میوه های تابستان مانند خربزه و طالبی است زیرا هندوانه ها بعد از رسیدن از چوب خود همانند خربزه ها جدا نمیشوند، یا اینکه همانند خربزه ها از خود عطر خاصی تولید نمیکنند تا شما با استشمام آن بو از رسیده بودن هندوانه مطلع شوید. و بر خلاف دیگر میوه ها هندوانه بعد از جدا شدن از چوبش نمیرسد.

نکات خرید هندوانه ؛ مطمئن شوید که هندوانه به خوبی رشد کرده

باید به این نکته توجه داشته باشید که همیشه بزرگترین هندوانه رسیده و شیرین ترین آن نیست زیرا هندوانه ها مدل های مختلفی دارند و بر اساس گونه خود میتوانند به اندازه های مختلف رشد کنند و گاهی هندوانه های کوچک نیز میتوانند شیرین و خوشمزه باشند، پس بهترین راه و اولین نکته در تشخیص هندوانه شیرین تعداد روز هایی است که برای رشد آن سپری شده تا به خوبی شیرین و قرمز بشود.

تشخیص هندوانه شیرین از روی چوبش

تشخیص هندوانه شیرین

یک راه ساده برای آنکه بفهمیم هندوانه رسیده است چک کردن انتهای هندوانه میباشد، جایی که هندوانه به ساقه وصل میشود. در انتهای آن باید به دنبال چیزی همانند یک ساقه نرم و کوچک بگردید که به دور خود پیچیده است. اگر این ساقه هنوز سبز و نرم بود به این معنی است که هندوانه نرسیده و هنوز در حال رشد میباشد..

تشخیص هندوانه شیرین

اما اگر همچنین ساقه ای خشک شده و به رنگ قهوه ای یافتید به این معنی است که هندوانه رسیده است، در اکثر اوقات در هنگام برداشت هندوانه این ساقه از بین میرود.

هندوانه خوب را چگونه تشخیص دهیم؟ از رنگ و ظاهرش

تشخیص هندوانه شیرین

قسمت زیرین یک هندوانه رسیده دقیقا جایی که با زمین در ارتباط است معمولا سوراخ ها و فرو رفتگی هایی دارد و زرد رنگ میباشد. اگر این قسمت به رنگ سفید بود به این معنی است که هندوانه نارس است.

تشخیص هندوانه شیرین با گوش دادن به صدای آن

یک راه قدیمی و معروف در بین مردم گوش دادن به صدا هندوانه است، در اصل هندوانه رسیده صدای خاصی ندارد اما وقتی به آن ضربه میزنید باید صدای عمیق و رسا همانند ضربه زدن به درب بشنوید.

اگر صدای آن واضح نبود به این معنی است که هندوانه سالم و رسیده نیست.

چند نکته کاربردی در خرید هندوانه که باید به آن توجه کنید :

تشخیص هندوانه شیرین

۱- بو کردن هندوانه یکی از دیگر نکات خرید هندوانه شیریو ورسیده است؛ هندوانه مورد نظرتان را بردارید و کمی از دیگر هندوانه ها فاصله بگیرید و به خوبی بوی آنرا استشمام کنید. اگر بویی شیرین همانند مزه هندوانه به مشامتان آمد بدانید که انتخاب خوبی کرده اید، اما توجه داشته باشید که بوی آن نباید زیاد شیرین باشد زیرا ممکن است هنداونه بیش از حد رسیده باشد.

۲- فشار دادن هندوانه؛ هندوانه را بردارید و آنرا از سمت میانه فشار دهید اگر پوست صاف و نرم هندوانه را لمس کردید بدانید که آن رسیده است. توجه داشته باشید که پوست آن نباید زیادی صفت و خشک باشد.

۳- مقایسه وزن هندوانه؛ اگر نمیدانید بین دو هندوانه خوش ظاهر و به نظر رسیده کدام را انتخاب کنید هر دوی آنها را بردارید و ببینید کدام سنگین تر است! آنرا انتخاب کنید.

در آخر پیشنهاد میکنیم آموزش تصویری و ساده تزیین هندوانه شب یلدا به شکل دایناسور ، لاکپشت ، سبد میوه و.. را در آی آر میکس مشاهده کنید.

نظرات و پیشنهادات ؟

امروز در آی آر میکس راه های تشخیص هندوانه شیرین و قرمز با عکس را به شما دوستان معرفی کردیم. امیدواریم با نکات خرید هندوانه شیرین و سالم به خوبی آشنا شده باشید. اگر در زمینه مشخصات و راه های تشخیص هندوانه قرمز و سالم نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی