با شریک زندگی خود در مورد انچه شما را آزار می دهد صحبت کنید

درست کردن رابطه خراب شده ؛ آموزش ترمیم رابطه عاشقانه بین زن و مرد

۰
درست کردن رابطه خراب شده ؛ آموزش ترمیم رابطه عاشقانه بین زن و مرد
نمره 5 از 1 رای

بروز اختلاف در روابط عاشقانه زوجین اجتناب ناپذیر است . اما این اختلاف به معنای پایان رابطه نیست . بسیاری از افراد عنوان می کنند پس از حل مشکلات و اختلافات روابط عاشقانه آنها بسیار قوی تر و مستحکم تر شده است . حل مشکلات و و اختلافات مستلزم تلاش ، عشق و صبر دارد ، خصوصاً برای ترمیم یک رابطه شکست خورده . در ادامه به روش هایی جهت ترمیم رابطه عاشقانه زوجین اشاره خواهیم کرد .

در این مطلب میخوانید: پنهان
1 چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم ؟ نحوه برخورد مناسب برای ترمیم رابطه

چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم ؟ نحوه برخورد مناسب برای ترمیم رابطه

How to Mend a Broken Relationship

در این مقاله میخواهیم به سوالات زیر پاسخ دهیم :

  • چگونه رابطه عاشقانه خراب شده را ترمیم کنیم
  • چگونه رابطه عاشقانه تمام شده را دوباره شروع کنیم
  • برگرداندن مرد به رابطه عاشقانه
  • برگرداندن زن به رابطه عاشقانه

بنابراین اگر شما هم جزو ان دسته افرادی هستید که تمایل به حل مشکلات و روابط عاشقانه با همسر دارید و در حال حاضر روایط فی ما بین خراب است این مقاله را انتها مطالعه نمایید .

حل مشکلات بین زوجین ؛ هر دو نفر باید تلاش کنند

آیا هر دو نفر تمایل به به ترمیم رابطه شکسته خود دارید ؟ در صورتی که شما به تنهایی مایل به بازگشت به رابطه عاشقانه هستید و شخص مقابل هیچ گونه تلاشی برای ترمیم رابطه عاشقانه انجام نمی دهد قطع به یقین موفق نخواهید شد . بنابراین می بایست قبل از هر چیز مطمئن شوید شریک زندگیتان نیز مایل به ترمیم روابط است و در این خصوص تلاش و پشتکار دارد . برای ترمیم رابطه عاشقانه زوجین به هر دو نفر نیاز است .

حل مشکلات بین زوجین ؛ هر دو نفر باید تلاش کنند

مشکلات و اختلافات خود را مشخص کنید

مشخص کنیدچه اختلافاتی بین شما وجود دارد . با مرور زمان و گذشت روزها از شروع یک رابطه مشکلات استرس ها کم کم نمایان می شوند . مسائل بسیار کوچکی مانند پازل در کنار هم قرار می گیرند و به بکباره سر باز کرده و باعث خراب شدن رابطه عاشقانه می شوند .
مسائل کوچک همیشه در یک رابطه وجود دارد، برخی از مسائل می تواند باعث مشکلاتی شود که در طولانی مدت اثر خود را نشان می دهد . به عنوان مثال پس از گذشت چند ماه از رابطه بسیاری از زوجین سوالات زیر به ذهنشان خطور می کند :

  • چرا شریک زندگی من برای نظراتم اهمیت قائل نمی شود
  • چرا همسرم به نیاز های من بی توجه است
  • چرا شوهرم در پرداخت هزینه های زندگی کوتاهی می کند
  • چرا مدام در خانه ما بحث و جدل است

مشکلات و اختلافات خود را مشخص کنید

با شریک زندگی خود در مورد انچه شما را آزار می دهد صحبت کنید

با شریک زندگی خود در مورد آنچه که شما را ناراحت می کند صحبت کنید. در صورتی که موارد ناراحت کننده برای زوجین بصورت مکرر اتفاق بیفند ممکن است به شکست یه رابطه بیانجامد .  شما باید مشکلات و مسائل خود را با شریک خود در میان بگذارید تا امیدوار باشید که آنها حل خواهند شد .

با همسرتان صادق باشید. نگرانی های شما باید بیان شوند . در غیر اینصورت نمایان نخواهند شد . همچنین می توانید مشکلات خود را در گذشت زمان یادداشت کنید . پیشنهاد می کنیم قبل از بیان آنها به شریک زندگی خود ، آنها را با یک دوست در میان گذارید و اگر احساس راحتی کردید سپس انها را به همسر خود ارائه نمایید .

با شریک زندگی خود در مورد انچه شما را آزار می دهد صحبت کنید

به جای استدلال ، به صحبت های شریک زندگی خود گوش دهید

بجای اینکه خود را برای پاسخ بعدی آماده کنید و به دفاع از خود فکر کنید سعی کنید صحبت های نفر مقابل خود را به دقت گوش دهید و انچه را به شما می گوید درک کنید . گوش دادن دقیق، احترام را نشان می دهد و به شما کمک می کند تا در روابط خود اشتباه نکنید . از  تاکید زیاد بر روی کلمه “من” خودداری کنید و سعی کنید جملات خود را به نحوی ادا کنید تا یکطرفه نباشد . اینگونه می توانید به ترمیم رابطه عاشقانه خود کمک کنید

جهان را از چشم شریک زندگی خود ببینید

بیشتر اوقات زوجین فقط به احساسات خود نگاه می کنند واحساسات طرف مقابل را نادیده می گیرند . این کار سبب می شود به مرور زمان مشکلات یکجا جمع شده و حل نشوند . کمی صبر کنید !! به این فکر کنید چرا شریک زندگی شما ناراحت است . چه اشتباهاتی ممکن است مرتکب شده باشید ؟

هر کسی ممکن است در زندگی اشتباه کند . بنابراین نگران اشتباه خود نباشید و سعی کنید هر چه زودتر این اشتباهات را جبران کرده  روابط عاشقانه خود را ترمیم کنید .

بعد از صحبت در مورد مشکلات حتما اقدامات عملی نیز انجام دهید

صرف صحبت در خصوص مشکلات به معنی حل آنها نیست . پس از بیان مشکلات و ناراحتی ها می بایست در صدد جبران اشتباهات باشید . به شریک زندگی خود راه حل ارائه کنید و از او راهکاری برای برون رفت از مشکلات جاری بخواهید . تا اقدام به اصلاح رابطه ها نکنید نمی توان به ترمیم رابطه خراب شده امیدوار بود .

بعد از صحبت در مورد مشکلات حتما اقدامات عملی نیز انجام دهید

همدیگر را ببخشید

بخشش سخت ترین و مهمترین قسمت در اصلاح یک رابطه است . بخشش باعث از میان رفتن خشم و نفرت و کدورت ها می شود و شما را برای بازگشت به رابطه عاشقانه آماده می کند . بخشش طول می کشد . بنابراین اگر ۲ روز از جر و بحث و دعوای شما گذشته نگران نباشید . به تلاش خود برای بخشیدن ادامه دهید . گذشت روزها سبب آرام شدن و منطقی تر شدن شما می شود . به سرعت افکار منفی را رها کنید و برای ترمیم رابطه عاشقانه خود پیشقدم شوید .

به یکدیگر زمان دهید

زمان فاکتور مهمی در حل اختلافات است . پرداخت به مشکلات بلافاصله پس از جر و بحث هیچ مشکلی را حل نمی کند . بنابراین سعی کنید مدتی از بروز اختلاف بگذرد و سپس در خصوص آن با یکدیگر صحبت کنید .

به یکدیگر زمان دهید

زمانی را بیاد بیاورید که عاشق همسر خود بودید

زمانی که عاش همسر خود بودید را بخاطر آورید . چه اتفاقی افتاده است که در مشکلات غرق شدید و براحتی اجازه دادید مشکلات مالی ، استرس ها ، فرزندان و . . . سبب کاهش علاقه شما به همسرتان شود . چند گام رو به عقب بردارید و به چیزهایی فکر کنید که باعث علاقه بیشتر به شریک زندگیتان می شود . به سراغ آلبوم عکس های قدیمی بروید و خاطرات خوب خود را مرور کنید . این کار به شما کمک میکند افکار منفی را از خود دور کنید

ترمیم رابطه عاشقانه پس از از بین رفتن اعتماد ؛ زمان زیادی برای جلب اعتماد دوباره لازم است

همانطور که میدانید مدت زمان زبادی طول می کشد تا دوباره بتوانید اعتماد طرف مقابل را جلب نمایید . طبیعی است در صورتی که عدم اعتماد به شما در خانه جریان داشته باشد هنگامی که از خانه خارج می شوید یا برای دوستی پیامکی ارسال میکند بدگمانی شریک زندگیتان نسبت به شما بیشتر می شود . بنابراین نیاز است فرصت کافی را به او بدهید و خود تلاشی مضاعف نمایید تا بتوانید مجددا اعتماد او را جلب نمایید .

ترمیم رابطه عاشقانه پس از از بین رفتن اعتماد ، زمان زیادی برای جلب اعتماد دوباره لازم است

مسئولیت اشتباهاتتان را بر عهده بگیرید

اجتناب از اظهار اشتباهات گذشته و سرزنش شریک زندگیتان باعث می شود کدورت ها افزایش یابد بطوریکه به یکباره سر باز کرده و می تواند رابطه را به شکست بکشاند . بنابراین به اشتباهات خود اعتراف کنید و سعی کنید دیگر این اشتباهات را تکرار نکنید تا بتوانید به مرور به ترمیم رابطه عاشقانه کمک کنید .

مسئولیت اشتباهاتتان را بر عهده بگیرید

تقاضای بخشش کنید

درخواست برای بخشش یکی از اولین قدم ها برای بهبود و ترمیم رابطه عاشقانه است . این حرکت گامی بزرگ و رو به جلو بوده و اکثرا با موفقیت همراه خواهد بود . اگر اشتباهی مرتکب شده اید فروتنانه درخواست بخشش کنید . شما ممکن است طلب بخشش خود را چندین بار تکرار کنید . این تقاضاها باید کاملا از ته دل و صادقانه باشد .

تقاضای بخشش کنید

مانند یک کتاب باز باشید

اگر شریک زندگی خود را فریب داده اید و او نسبت به شما بی اعتماد است بهترین راه برای بهبود روابط و جلب اعتماد شفاف سازی است . مخاطبین ، قرارها ، تلفن دوستان و . . . را به همسرتان ارائه کنید. جزئیات ریزی که ممکن است سوء ظن نسبت به شما را بیشتر کنید . هرچقدر در این خصوص شفاف تر عمل کنید اعتماد وی نسبت به شما بیشتر خواهد شد .

مانند یک کتاب باز باشید

عمل به وعده ها – خوش قولی

اگر به شریک زندگی خود قولی می دهید به موقع آن را انجام دهید . وقتی به وی می گویید تماس خواهید گرفت حتماً سر موقع با او تماس بگیرید . در صورتی که مشکلی پیش آمده و ممکن است نتوانید به وعده خود عمل کنید از قبل هماهنگی های لازم را با او به عمل آورید . اینگونه می توانید اعتماد او را نسبت به خود افزایش دهید .

عمل به وعده ها - خوش قولی

توجه به نیازها و برقرار ارتباط با شریک زندگی

با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید و به نیاز او توجه کنید . گوش دادن به آنچه شریک زندگی از شما می خواهد برای کمک به بهبود رابطه بسیار ضروری است . از وی بخواهید برای کمک به حل مسائل به شما راهکار دهد و اگر از چیزی ناراحت است به حرفهایش گوش دهید . در هنگامی که حرف میزند اگر به کاری مشغول هستید دست نگه دارید و به حرفهایش گوش دهید .

توجه به نیازها و برقرار ارتباط با شریک زندگی

اجتناب از مشکلات ارتباط عاشقانه ؛ مدت زمان زیادی با هم بگذرانید

برای اینکه عشق خود را زنده نگه دارید می بایست با شریک زندگی خود باشید و وقت خود را با او بگذرانید . لازم نیست حتما کار خاص یا تفریحی خاصی انجام دهید . پختن شام در کنار هم ، تماشای تلویزین و . . . فعالیت هایی است که می توانید در کنار همسرتان باشید و از ان لحظه ها لدت ببرید . این لحظه ها می تواند در تثبیت روابط عاشقانه شما مفید باشد . اگر نمی توانید در کنار هم باشید زمانی را برای نوشتن نامه یا ارتباط آنلاین از طریق تماس صوتی و تصویری اختصاص دهید .

گفتگو های اگاهانه و صادقانه

ارتباطات صادقانه مشکلات را قبل از اینکه به غول های بزرگی تبدیل شوند ، از بین میبرند . حسادت ها ، سوء تفاهم ها ، خودمحوری و . . . می توانند زندگی های عاشقانه را به شکست منتهی کنند . بنابراین بجای مخفی کردن مشکلات انها را بازگو نمایید .

گفتگو های اگاهانه و صادقانه

همدیگر را مانند یک تیم ببینید

یکی از شیرین ترین چیزهایی که در زندگی عاشقانه وجود دارد این است که در هنگام بروز مشکلات لازم نیست یک تنه به جنگ آنها بروید . بلکه می توانید بر روی شریک زندگی خود نیز حساب کنید . هنگامی که نیاز دارید کسی به صحبت های شما گوش فرا دهد بهترین شخص همسر شماست . او همیشه آماده است به سخنان شما گوش فرا دهد .

همدیگر را مانند یک تیم ببینید

به خودتان برسید

در روز تایمی را به خود اختصاص دهید و از ان لحظه لذت ببرید . ورزش ، تغذیه سالم ، نظافت و . . . نه تنها می تواند احساس شادابی را در شما بیشتر کند بلکه باعث می شود تمرکز شما بر روی شریک زندگیتان بیشتر شود و ترمیم رابطه عاشقانه سریعتر انجام گردد .

به خودتان برسید

شریک زندگی خود را همانطور که هست قبول کنید

هیچکش کامل نیست . شریک زندگی شما می تواند اشتباه کند . او هم از اشتباه مصون نیست . در این طور مواقع می بایست فروتنانه او را ببخشید و با وی مهربان باشید . بجای تلاش برای تغییر سعی کنید او را همانطور که هست بپذیرید .

شریک زندگی خود را همانطور که هست قبول کنید

با هم به تعطیلات بروید

برای فرار از یک هفته استرس و ریکاوری جسمی و روحی تعطیلات آخر هفته را با هم بگذرانید . اگر رفتن به مسافرت برای شما مقدور نیست سعی کنید برنامه های دیگری نظیر سینما ، شام بیرون و . . . را جایگزین کنید . با روحیه شاداب و بدون استرس جهت بهبود و ترمیم رابطه عاشقانه خودگام بردارید

شریک زندگی خود را همانطور که هست قبول کنید

بدانید چه موقع باید به یک رابطه پایان دهید ؛ روابطه ناسالم خود را به موقع قطع کنید .

روابطی که دائما باد خشم و نفرت و ناراحتی همراه است باید هرچه سریعتر پایان پذیرد . اگر در یک رابطه نا سالم گیر کرده اید و یا درگیر یک عشق یک طرفه هستید باید خود را از این مخمصه برهانید .کسی که دائما در حال داد و فریاد است تغییر نخواهد کرد .

بدانید چه موقع باید به یک رابطه پایان دهید ؛ روابطه ناسالم خود را به موقع قطع کنید .

بدانید در مشکلات روابط عاشقانه همیشه تنها تقصیر یک نفر نیست

مسائل و مشکلات پیش اومده بین زوجین بر اثر اتشباهات هر دو نفر ایجاد می شوند بنابراین اگر کسی همه تقصیر ها را بر گردن دیگری بیندازد مسلماً درست نیست . کسی که دائما دیگران را سرزنش می کند و به نقش خود بی توجه است نمی تواند شریک زندگی قابل اعتمادی باشد . در این حالت ترمیم رابطه عاشقانه میسر نیست.

عدم هماهنگی در برنامه های زندگی

هنگامی که برنامه های شما و شیک زندگیتان برای ادامه کار هماهنگ نباشد و راهتان از همه جدا شده باشد می بایست در ادامه زندگی مشترک بازنگری کنید .

اگر همیشه ناراحت هستید رابطه خود را تمام کنید

اگر همیشه ناراحت هستید رابطه خود را تمام کنید

اگر در زندگی خود دائما احساس ناراحتی می کنید و از شرایط موجود رضایت ندارید و از مسیر گذشته پشیمن بوده و نسبت به آینده نا امید هستید بهتر است ارتباط خود را قطع کنید . عشق در کنار لذت بردن از زندی و ارامش معنا می شود .

اگر همیشه ناراحت هستید رابطه خود را تمام کنید

نظرات و پیشنهادات ؟

امروز در آی آر میکس روش های ترمیم رابطه عاشفانه را به شما دوستان معرفی کردیم. اگر در زمینه ترمیم رابطه عاشفانه زوجین نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی