ساخت میز تلویزیون چوبی

کاملترین آموزش طراحی و ساخت میز تلویزیون چوبی مدرن در خانه

۰
کاملترین آموزش طراحی و ساخت میز تلویزیون چوبی مدرن در خانه
نمره 5 از 2 رای

تلویزیون در هر کجای خانه که باشد یکی از کانون‌های اصلی توجه اعضای خانواده و میهمانان است. غالباً نحوه چیدمان دکور و مبلمان در خانه بر اساس محل قرارگیری تلوزیون انجام می‌شود، بنابراین طراحی، ابعاد، مدل و رنگ میز تلویزیون می‌تواند نقش زیادی در زیبایی دکوراسیون خانه ایفا کند. در ادامه به دو روش ساده برای ساخت میز تلویزیون چوبی در خانه می‌پردازیم.

نقشه و طریقه ساخت دو میز ال سی دی ام دی اف چوبی با کمترین هزینه

How To Make TV Stands At Home

پیش از شروع در نظر داشته باشید که می‌توانید ابعاد مشخص شده در نقشه را به دلخواه یا بر اساس ارتفاع و عرض میز تلویزیون فعلی خود تغییر دهید، اما حتماً ارتفاع مناسب را در نظر بگیرید تا بعدها هنگام تماشای تلویزیون دچار مشکل گردن درد نشوید.

تنها متریال‌های استفاده شده در ساخت این میز، چوب، پیچ و میخ بوده. البته شما می‌توانید در صورت استفاده از نئوپان یا mdf با استفاده از تکنیک‌های پتینه‌کاری بافت و نمای چوبی زیبایی به میز بدهید.

نقشه میز به این‌صورت است. محلی که برای قراگیری میز در نظر گرفتید را اندازه بگیرید و نقشه‌ای مانند این، با ابعاد موردنظر خود رسم کنید.

نقشه ساخت میز تلویزیون

گام اول: از پایه‌ها شروع می‌کنیم

ابتدا باید برای هر طرف، پایه جلو را به پایه عقب وصل کنیم. در این حالت با اضافه کردن دو پایه به قطعه‌ای که پایه‌ها را بهم متصل می‌کند شکل U برعکس را خواهیم داشت. این کار را برای سمت دیگر هم تکرار می‌کنیم.

گام دوم: متصل کردن سمت چپ و راست بهم

در این مرحله برای اتصال پایه‌های دو سمت و ایجاد یک چارچوب اولیه برای میز تلوزیون، از ردیف بالایی شروع می‌کنیم و یک تخته با ابعاد ۲×۲ را به پایه‌ها متصل می‌کنیم. این تخته همچنین برای ساپورت، بالاترین لایه میز تلوزیون یعنی همان قسمتی که تلوزیون روی آن قرار می‌گیرد نیز کاربرد دارد.

گام سوم: اتصال قفسه‌ها

قفسه‌ها (ردیف وسط و پایین) به عنوان کمک برای ثبات ساختار میز و تحمل وزن و همچنین محلی برای نگهداری وسایل استفاده می‌شوند. ارتفاع این ردیف‌ها کاملاً به نظر شما بستگی دارد.

پس از اینکه ارتفاع را مشخص کردید، درست مانند گام دوم با استفاده از یک تخته ۲×۲ پایه‌های سمت چپ و راست را بهم متصل کنید. برای اتصال قفسه‌ها به پایه می‌توانید از میخ یا پیچ استفاده کنید. اگر از mdf برای ساخت میز تلویزیون استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم از برچسب‌های پولکی مخصوص برای پوشاندن محل پیچ یا میخ استفاده کنید تا کاری تمیز و یک دست داشته باشید. به این ترتیب ردیف وسط و پایین را نیز ایجاد کردیم.

نقشه ساخت میز تلویزیون

گام چهارم: ساختار کناری میز

برای تحمل وزن و همچنین محکم بودن چارچوب میز، در کنار تخته‌ای که برای ردیف سوم استفاده شد مانند گام اول بین پایه‌های جلو و عقب از یه قطعه  با ابعاد ۲×۴ استفاده می‌کنیم و ان‌ها را بهم وصل می‌کنیم. همچنین می‌توان از دو چوب با همین ابعاد و ارتفاعی به اندازه ارتفاع دو قفسه استفاده و بصورت ضربدری آن‌ها را در دو طرف میز نصب کرد.

ساخت میز تلویزیون چوبی

گام پنجم: نصب لایه رویی

قرار دادن لایه رویی یا بالاترین ردیف یا همان ردیفی که تلوزیون روی آن قرار می‌گیرد کار بسیار ساده‌ایست. لایه رویی بیشترین عرض را نسبت به سایر قسمت‌ها دارد البته بسته به نظر شما، می‌تواند عرض آن مشابه دیگر قسمت‌ها باشد. اما همانطور که در تصویر می‌بینید در طرح انتخاب شده توسط ما لایه رویی میز تلویزیون از سمت چپ و راست دارای عرض بیشتری است.

مطمئن شوید که لایه رویی را به خوبی به تخته‌ای که در گام دوم برای اتصال پایه‌ها استفاده کردیم، پیچ شده باشد.

گام ششم: رنگ آمیزی و نصب

بسته به اینکه از چه متریالی برای ساخت میز تلویزیون استفاده کرده باشید می‌توانید آن را سنباده‌کشی کرده، رنگ کنید یا روغن جلا بزنید. پس از خشک شدن می‌توانید میز را به محل موردنظر انتقال دهید.

ساخت میز تلویزیون چوبی

ساخت میز تلویزیون بسیار ساده

اما نحوه ساخت میز تلوزیون بعدی که شرح داده خواهد شد بسیار آسان است و نتیجه کار یک میز مینیمال و زیبا خواهد بود که می‌توانید به راحتی نحوه چیدمان آن را تغییر داده و طرح‌های جدیدتری داشته باشید. برای ساخت این میز تنها از چند قطعه چوب و بلوک‌های سیمانی استفاده می‌شود بدون استقاده از هیچ میخ و پیچی.

آموزش ساخت میز تلویزیون دیواری

برای ساخت یک میز مانند آنچه در تصویر مشاهده می‎کنید از سه قطعه چوب به عرض ۴۰cm و طول‌های ۱۶۰، ۱۲۰ و ۸۰ سانتی‌متر استفاده شده است، ابعاد تخته‌ها را می‌توانید به دلخواه خود تغییر دهید. ۶ بلوکه سیمانی با ابعاد ۱۲x40x20 نیز به عنوان پایه استفاده شده و از اسپری رنگ متالیک برای رنگ‌آمیزی بلوک‌های سیمانی.

گام اول اجرای این طرح برش چوب‌ها و سنباده‌کشی گوشه‌های آن است. در صورتی که نیاز است می‌توانید چوب را رنگ‌آمیزی کنید.

ساخت میز تلویزیون چوبی

 

پیدا کردن بلوک سیمانی با ابعاد موردنظر شما احتمالاً خیلی سخت خواهد بود، می‌توانید از بلوک‌های فوق‌سبک پرلیتی استفاده کنید که کاملاً مشابه بلوک‌های سیمانی هستند اما با وزن کم‌تر و جنس متفاوت. این نوع بلوک‌ها قابلیت برش خوردن با اره خانگی را نیز دارند که کار سایزبندی را آسان می‌کنند.

مراحل ساخت میز تلویزیون

هنگام اره‌کشی گوشه‌های آن دچار خوردگی خواهد شد. به همین منظور از یک لایه سیمان برای ترمیم گوشه‌ها و همچنین پوشاندن سطح بلوک استفاده می‌کنیم. پس از اینکه لایه سیمان رویی خشک شد با اسپری رنگ بلوک‌ها را رنگ‌آمیزی می‌کنیم تا نمای کهنه‌ای داشته باشد.

مراحل ساخت میز تلویزیون

حالا نوبت سر هم کردن قطعات است. به همین راحتی می‌توانید یک میز تلویزیون ساده داشته باشید و البته بنا به میل خود می‌توانید نحوه چیدمان آن را تغییر داده و یک کنج زیبا و دوست داشتنی در خانه خود ایجاد کنید.

ساخت میز تلویزیون چوبی

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، اگر از ساختن وسایل با چوب و میخ و چکش لذت می‌برید، خواندن این مقالات را به شما توصیه می‌کنیم.

آموزش کامل و تصویری ۲ روش ساخت تخت سنتی چوبی در خانه

مراحل ساخت خانه چوبی کوچک

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مقاله دو روش ساده و خلاقانه برای ساخت میز تلویزیون با استفاده از کمترین امکانات را به شما آموزش دادیم . آیا تا‌به‌حال با استفاده از وسایل بدون استفاده در خانه دست به ابتکار و ساخت وسیله‌ جدیدی زدید؟ می‌توانید در قسمت نظرات برای ما و بقیه خوانندگان توضیح بدید چه چیزهایی ساختید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی