۱۰ روش ارزان و مفید برای جذب مشتری و افزایش فروش کسب و کارهای نوپا

۲
۱۰ روش ارزان و مفید برای جذب مشتری و افزایش فروش کسب و کارهای نوپا
نمره 1 از 1 رای

تمایل دارید برای فروشگاه خود مشتری بیشتری جذب نمایید ؟ آیا فکر می کنید جذب مشتری و افزایش فروش صرفا با تبلیغات و هزینه های سنگین آن قابل انجام است ؟ آیا دائما به این فکر می کنید که چگونه پولدار شوم؟ مهم نیست کسب و کار شما چقدر خوب است . زیرا کسب و کار شما بخودی خود درآمد کسب نمی کند مگر اینکه مشتریان آن را خریداری کنند . تجربه نشان داده بسیاری از کسب و کارهای نوپا با شکست مواجه می شوند نه به این خاطر که مشتریان تمایلی به خرید محصولاتشان ندارند !! بلکه به این خاطر است که مشتریان اصلا نمی دانند چنین محصولی هم وجود دارد . در این مقاله به شما ۱۰ روش ارزان و مفید برای جذب مشتری و افزایش فروش کسب و کارهای نوپا را آموزش خواهیم داد که به کمک انها و صرف هزینه های بسیار کم می توانید مشتریان خود را افزایش دهید و فروش خود را چندین برابر کنید . پس تا انتهای آموزش با ما همراه باشید .

شگرد های فروش بیشتر؛ بازاریابی و تبلیغات یکی از چالش های کسب و کارهای کوچک

Marketing and Advertising is a Huge Problem for Many Small Business

هزینه های تبلیغات و بازاریابی محصولات یکی از موانع جدی برای رشد کسب و کارهاست . هزینه تبلیغات بسیاری از روش های محبوب ما که ما می شناسیم (مانند رادیو، تلویزیون، مجلات و روزنامه ها) اغلب برای کسب و کارهای کوچک قابل پرداخت نیست . یک تبلیغ ۳۰ ثانیه ای در تلویزیون تا صدها دلار ممکن است هزینه در بر داشته باشد . در این شرایط بسیاری از کسب و کارهای نوپا به دلیل عدم موفقیت در تبلیغات و جذب مشتری دچار افول شده و شکست می خورند .

اما در این بین هستند شرکت هایی که از یک اتاق کوچک کار خود را شروع کرده اند اما می توانند به اندازه کافی برای خود مشتری جذب کنند و کسب و کار خود را همچنان ادامه دهند . این کارآفرینان چندین روش برای کار خود دارند که برخی از انها بصورت شگفت آوری ساده است و هیچ هزینه ای نیز به دنبال ندارد .

بازاریابی و تبلیغات یکی از بزرگترین چالش های کسب و کارهای کوچک است

۱- کلماتی که از دهان خارج می شود همیشه در جذب مشتری اثر بحش است

تماس زبانی قدیمی ترین شکل بازاریابی و تبلیغاتی است و هنوز هم بسیار خوب عمل می کند. از آنجایی که مردم از تبلیغات پر رنگ و لعاب که به بطور تصاعدی رو به افزایش است خسته شده اند اعتقاد بر این است که گفتگوی رو در رو به عنوان یکی از معتبر ترین روش های تبلیغات همچنان موثر است . هنگامی که یک مشتری از محصول یا خدمات راضی باشد، طبیعی است که احتمالا این تجربه را با افراد در محافل مورد اعتماد و تحت نفوذ خود یعنی خانواده، دوستان، همکاران، همسایگان و گاهی غریبه ها به اشتراک می گذارد. خب برای این کار چند ایده وجود دارد :

  • اولین و مهمترین گام این است که محصول یا خدماتی را که واقعا کار می کند را به فروش برسانید و ارزش زیادی برای کسی که از آنها استفاده می کند قائل شوید . اگر در محصول و یا خدمات خود به تمامی وعده های داده شده عمل کنید بی شک برنده هستید .
  • مشتریان دوست دارند در هنگام خرید به صحبت های انان توجه شود و با احرتام با انها صحبت شود . در صورتی که تجربه خوبی از خرید قبلی داشته باشند مجددا برای خرید به محل قبلی باز خواهند گشت تا تجربه خوب خود را تکرار کنند .
  • مشتریان خود را تشویق کنید و به انها انگیزه دهید تا کسب و کار شما را معرفی کنند . بک برنامه عضو گیری و پاداش برای مشتریان خود در نظر بگیرید . به این صورت که هر چقدر مشتری بیشتری برای شما جذب کردند پاداش و تخفیف بیشتری دریافت خواهند کرد . 

1- کلماتی که از دهان خارج می شود همیشه در جذب مشتری اثر بحش است

۲- کلمه “رایگان” مشتری را جادو می کند

همه چیزهای رایگان را دوست دارند و در مورد آن کنجکاو می شوند ، زیرا با امنحان ان چیزی را از دست نمی دهند. اما دقت داشته باشید رایگان بودن ابدی نیست و باید محدودیت زمانی و نفراتی برای آن در نظر بگیرید . ارائه رایگان خدمات و محصولات ان هم بصورت محدود باعث تحریک مشتریان برای امتحان می شود . سه دلیل برای ارائه خدمات و محصولات بصورت رایگان وجود دارد .

  • مشتریان با خدمات و محصولات شما اشنا خواهند شد
  • مشتریان متوجه می شون محصول شما واقعا کار می کند و نیازهای انان را براورده می کند .
  • مشتریان براحتی محصول شما را تست می کنند و براحتی حاضر به پرداخت پول برای آن خواهند بود .

2- کلمه "رایگان" مشتری را جادو می کند

۳- پیشنهاد تخفیف و معامله

ارائه تخفیف و امکان معامله و مبادله روش خلاقانه دیگری است که ممکن است باعث جذب مشتری شود . مردم اغلب تخفیف ها و معاملات را به عنوان یک فرصت بزرگ برای صرفه جویی در هزینه ها و لذت بردن از یک محصول یا خدمات می بینند. کسب و کارهای کوچک می توانند هزاران مشتری بالقوه را از طریق تخفیف های خوب و امکان مبادله کالا جذب نمایند .  وب سایت هایی مانند DealDey یک پلت فرم عالی برای انجام این کار را ارائه می کنند .

3- پیشنهاد تخفیف و معامله

۴- ایجاد یک مسابقه برای جذب مشتری بیشتر

همه دوست دارند برنده شوند . ماسبقه می تواند انگیزه ای برای افراد باشد تا برای شما جذب مشتری کنند و شما نیز افزایش فروش خوبی را تجربه کنید . برای شروع می توانید از بازاریابی دهان به دهان و یا شبکه های اجتماعی استفاده کنید . قبل از ارائه پیشنهاد و مشخص کردن جایزه مطمئن شوید که از طریق این مسابقه درامدی بیشتر از جوایز نصیب شما خواهد شد .

4- ایجاد یک مسابقه برای جذب مشتری بیشتر

۵- برای کسب و کار خود وب سایت دارید ؟

بنگاه های کوچک اقتصادی هم نیاز به وب سایت دارند . حتی اگر وب سایت انها فقط یک صفحه داشته باشد . امروزه اکثر مردم به سادگی از اینترنت استفاده می کنند وقتی که آنها می خواهند در خصوص یک یک محصول یا خدمات اطلاعاتی کسب کنند از طریق اینترنت اقدام خواهند کرد . داشتن وبسایت دیگر خدمات لوکس نیست که فقط شرکتهای بزرگ از ان لذت ببرند.دسترسی به اینترنت برای همگان امکان پذیر است . 

شما براحتی می توانید با استفاده از ابزارهای رایگانی مانند www.blogger.com یک وب سایت برای خود راه اندازی کنید . با افتتاح یک جساب گوگل می توانید یک صفحه وب داشته باشید و اطلاعات کسب و کار خود در ان نمایش دهید . یک وب سایت مانند بیلبورد یا آگهی روزنامه شماست. کسب و کار کوچک خود را در اینترنت نشان دهید. این کار هیچ هزینه ای برای شما ندارد .

5- برای کسب و کار خود وب سایت دارید ؟

۶- استفاده از دایرکتوری های محبوب محلی

در زمان هی قدیم در کیوسک های تلفن کتاب هایی وجود داشت که شماره تلفن کسب و کارها و افراد آن منطقه را در خود جای داده بود . اما امروزه این کار به دلیل تعدد بالای تلفن ها و کسب و کارها امکان پذیر نیست . اما وب سایت هایی در این خصوص فعالیت می کنند که مشخصات کسب و کارهای محلی در آن یافت می شود . شما نیز می توانید اطلاعات کسب و کار خود را در آن ثبت کنید و از این طریق به جذب مشتری بپردازید . برخی از این دایرکتوری های محبوب عبارتند از :  Google Places ، Yahoo Local ، Bing Places . همانطور که می بینید، تمام این فهرست ها توسط غول های جستجوی اینترنتی اداره می شوند.

 6- استفاده از دایرکتوری های محبوب محلی

۷- فعالیت در شبکه های اجتماعی یکی از شگرد های فروش بیشتر

شبکه های اجتماعی محلی مناسب برای تبلیغات و جذب مشتری است . در شبکه های اجتمای براحتی می توانید با مشتریان خود همکلام شوید و نظر آنها را در مورد خدمات و یا محصولات ، جویا شوید . بطور کلی فیس بوک و توئیتر سهم بزرگی از بازار شبکه های اجتماعی را به خود اختصاص داده اند و محبوبیت بالایی دارند . اما در ایران شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام ، اینستاگرام و . . . محبوبیت بیشتری دارند . بنابراین سعی کنید با استفاده از انها افزایش فروش خود را تضمین کنید .

7- فعالیت در شبکه های اجتماعی

۸- تبلیغات آنلاین ؛ راحی که باید طی شود

مردم در حال بیشتر از دیدن تلویزیون ف از یوتیوب استفاده می کنند . همچنین بجای خواندن مجلات و روزنامه ها ، از وب سایت های خبری استفاده می کنند . شرکت های بزرگ این تغییرات را مد نظر قرار داده و بجای تبلیغات سنتی ، تمرکز خود را بر روی تبلیغات انلاین و افزایش فروش اینترنتی معطوف کرده اند . راه های مختلفی برای تبلیغات آنلاین وجود دارد اما یکی از محبوب ترین آنها برنامه Google Adwords است. با بودجه ای روزانه ۱۰ تا ۲۰ دلار در روز، کسب و کارهای کوچک می توانند هزاران نفر از مشتریان بالقوه را برای خرید محصولات و خدمات جذب کنند.

8- تبلیغات آنلاین ، راحی که باید طی شود

۹- چاپ کاتالوگ و تراکت تبلیغاتی

در صورتی که میخواهید مشتریان منطفه خاصی را پوشش دهید چاپ تراکت و تبلیغات محیطی بسیار اثر بخش است . برای امتحان کردن این روش تبلیغی، شما نیازی به سرمایه گذاری در تابلوهای گران قیمت ندارید. اگر مبلغ محدودی دارید، بهتر است بیشتر روی پیامی که می خواهید ارسال کنید تمرکز کنید و نه بر روی تصاویر، گرافیک ها و رنگ ها. برخی از ابزارهای رایگان که می توانید برای طراحی آگهی های بسیار زیبا از انها استفاده کنید عبارتند از Canva.com و PicMonkey.com.

9- چاپ کاتالوگ و تراکت تبلیغاتی

۱۰- در کارهای داوطلبانه و عام المنفعه مشارکت کنید .

انجام کار داوطلبانه اغلب یک فرصت بسیار مغتنمی است برای تبلیغات رایگان . اگر می خواهید از این روش تبلیغاتی استفاده کنید در نظر داشته باشید که حتما از نام برند و کسب و کار خود استفاده کنید و از نام شخصی خود برای این کار استفاده نکنید .

هم اکنون زمان انجام ایده های فوق است

 ما چند راه ساده، ارزان، جالب و خلاقانه برای جذب مشتری و افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر مورد بحث قرار داده ایم. برخی از روشها ممکن است برای هر کسب و کار عملی نباشد اما با توجه به اینکه این فعالیت های اغلب رایگان و کم هزینه است ضرری نخواهید کرد . همانطور که قبلا ذکر شد، بهترین استراتژی بازاریابی و تبلیغات، ترکیب چندین روش برای افزایش تعداد مشتریان است . مشتریان بیشتر به معنای فروش بیشتر هستند. فروش بیشتر به معنای سود بیشتری است. و سود بیشتر خبر خوبی برای هر کسب و کار کوچک است!

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مقاله ۱۰ روش ارزان و مفید برای جذب مشتری و افزایش فروش اینترنتی را به شما آموزش دادیم . اگر در زمینه راهکار های افزایش مشتری و فروش بیشتر نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. کیان گفت:
    0

    با سلام ممنون از سایت عالی شما

  2. علی گفت:
    0

    ممنونم عالی بود

تبلیغات متنی