تشخیص ساعت اصل از تقلبی

کاملترین آموزش تصویری روش های شناسایی ساعت اصل از تقلبی

۱
کاملترین آموزش تصویری روش های شناسایی ساعت اصل از تقلبی
نمره 2.6 از 9 رای

در بازار ایران نسخه های تقلبی اجناس به انبوه وجود دارند و در اکثر موارد تشخیص جنس اصل از تقلبی ساده نیس و نیاز به دانستن یک سری نکات و روش ها دارد. اگر تمابل به خرید ساعت امگا، کاسیو، رولکس و .. دارید باید روش های تشخیص ساعت اصل از تقلبی را باید بدانید تا جنس کپی به شما فروخته نشود. در ادامه این مطلب آی آر میکس نحوه ی تشخیص ساعت اصل از تقلبی را آموزش میدهیم.

چگونه از طریق شناسنامه ساعت و کد آن ساعت مچی تقلبی را از اصل تشخیص دهیم ؟

How to Identify a Fake Watch

امروزه برند های زیادی ساعت های مچی زیبا و شیک را به بازار عرضه می کنند و فرق نمی کند که شما ساعت رولکس خریداری کردید یا رومانسون زیرا جنس های تقلبی از هر نوع برندی در بازار موجود است.

اگر میخواهید به ازای پولی که خرج میکنید از خرید خود رازی و مطمئن باشید باید چند ترفند ساده را بیاموزید تا هیچ نگرانی از تقلبی بودن ساعت خود نداشته باشید. در ادامه روش های تشخیص ساعت رولکس اصل ، نحوه تشخیص ساعت اصل امگا و .. را آموزش میدهیم با آی آر میکس همراه باشید.

تشخیص ساعت اصل از تقلبی از روی فاکتور های ظاهری آن

یکی از مهم ترین شاخص های تشخیص ساعت اصل از تقلبی صدا تیک تاک عقربه های آن است؛ یک ساعت رولکس یا کاسیو که با طراحی و کیفیت بالایی به بازار عرضه شده از صد ها قطعات محرک و چرخدنده های کوچک ساخت شده، بنابراین شما نباید کوچک ترین صدای تیک تاکی از آن بشنوید. برای آزمایش این ترفند ساعت را در کنار گوش خود بگذارید و به صدا آن به خوبی گوش دهید.

تشخیص ساعت اصل از تقلبی

به دنبال شاخص های ظاهری که به وضوح تقلبی بودن ساعت را مشخص میکند بگردید؛ برند های معروف ساعت مچی طبق یک سری استندارد های ساعت های خود را با کیفیت و دقت بالایی مسازند پس هرگونه خط خوردگی یا بیرون زدگی رنگ ، چاپ اشتباه حروف و .. نشان دهنده جعلی بودن ساعت است.

  • برای مثال در ساعت های فیک برند مایکل کورس یا سیکو حرف “S” به خوبی بر روی ساعت چاپ نشده است.
  • همچنین در ساعت های فیک برند رولکس نشان تاج به خوبی و وضوح بالا بر روی ساعت چاپ نشده است.

تشخیص ساعت اصل از تقلبی

تشخیص ساعت اصل از تقلب با بازرسی کیفیت نوشته و کد ساعت؛ حروف و کد های موجود بر روی ساعت مچی های اصل توسط ساعت سازان ماهر و دستگاه هایی با دقت بالا بر روی ساعت حکاکی شده و از کیفیت و وضوح بالایی برخوردار هستند. پس اگر هرگونه حروف و عدادی را مشاهده کردید که به سختی قابل دیدن و خواندن هستند بدانید آن ساعت تقلبی است.

  • این روش به غیر از حروف حکاکی شده برای چک کردن کد ساعت در تمام برند ها نیز به کار میرود.

تشخیص ساعت اصل از تقلبی

در تشخیص ساعت های مچی به خصوص برند های رومانسون و رولکس به دلیل به کار رفتن فلز های مرقوب و صدها قطعات دیگر وزن زیادی نسبت به ظاهرشان دارند. پس اگر ساعت را به دست گرفتید و سنگینی آنرا حس نکردید بدانید که ساعت تقلبی است.

تشخیص ساعت اصل از تقلبی

شناسایی ساعت اصل از تقلبی توسط شناسنامه آن

شناسنامه یک ساعت را میتوانید با یک سرچ ساده در اینترنت و جستجو در سایت های خرید و و فروش ساعت های مچی بیابید و از شناسه های خاص آن ساعت که شامل نشان مربوط به آن برند و جزئیاتش میباشد مطلع شوید.

همچنین میتوانید از قیمت واقعی ساعت در بازار مطلع شوید زیرا وقتی تمام این اطلاعات را بدانید گول زدن شما کار سخت تری میشود.

تشخیص ساعت اصل از تقلبی

به دنبال نشان های مخصوص برند خود بگردید؛ با جستجو مشخصات ساعت مچی مورد نظرتان میتوانید از محل قرار گیری نشان ها و شکل ظاهری آن مطلع شوید.

تشخیص ساعت اصل از تقلبی

در ساعت های مچی زنانه اصل از الماس و سنگ های گرانبها استفاده شده که برخلاف آن در نسخه های تقلبی کریستال های شیشه بکار رفته است. برای تشخیص ساعت اصل از تقلبی باید الماس ها را از زاویه های مختلف وارسی کنید و انعکاس رنگ و نور در آنرا را برسی کنید.

تشخیص ساعت اصل از تقلبی

یکی از فاکتور های مهم دیگر در برسی ساعت های مچی دستبند آن است؛ معمولا بر روی قلاب دستبند ها یک یا دو نشان وجود دارد که اگر مشخصات ساعت مورد نظرتان را بدانید میتوانید به راحتی از جعلی بودن آن باخبر شوید.

  • توجه داشته باشید که قلاب و دستبند ساعت باید به راحتی بر دور مچ بسته شود.

تشخیص ساعت اصل از تقلبی

ساعتی که خریداری میکنید باید شماره شناسایی و کد داشته باشد که با وارد کردن آن در سایت همان برند میتوانید از اصل بودن آن آگاه شوید. در بعضی مدل ها مانند ساعت رومانسون کد در پشت ساعت حک شده است.

تشخیص ساعت اصل از تقلبی

خرید ساعت از فروشنده معتبر

یکی از بهترین راه ها برای دور زدن تمام جنس های تقلبی خرید کردن از یک فروشنده معتبر است؛ درست است که معمولا ساعت هایی که توسط فروشندگان شناخته شده به فروش میرسد قیمت بیشتری نسبط به ساعت های موجود در اینترنت دارد اما بهتر است بدانید که خرید حضوری و انجام تمام کاغذ بازی ها ، تأیید و  برسی شناسنامه ، کد و .. ارزش پولی را که میدهید دارد و مهم تر از همه اطمینان از خرید خود بهترین مزیت آن است.

تشخیص ساعت اصل از تقلبی

اگر ساعتی که قصد خرید آنرا دارید قیمت زیادی دارد یا اینکه بلعکس ساعت گران قیمتی را با هزینه کمتری دارید خریداری میکنید بهتر است قبل از خرید به همراه خود یک کارشناس ساعت ببرید. کارشناس ساعت میتواند قیمت واقعی ساعت را نیز برای شما مشخص و شناسایی ساعت اصل از تقلبی را انجام دهد.

  • معمولا اشخاصی که عتیقه فروشی دارند یا در خرید و فروش ساعت هستند بهترین گزینه برای کارشناسی میباشند.

تشخیص ساعت اصل از تقلبی

همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله روش تنظیم تاریخ و زمان ساعت مچی دیجیتال و آنالوگ : سه موتوره جی شاک ، رولکس ، رومانسون و.. را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مقاله از آی آر میکس روش های شناسایی ساعت اصل از تقلبی در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید به درستی تصمیم گرفته و بهترین انتخاب را داشته باشید. شما در خرید ساعت مچی چه مواردی را در نظر می‌گیرید؟ فوت و فن خرید خود را با ما و خوانندگان در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. فتاح مصطفوی گفت:
    0

    سلام
    خیلی ممنونم از مطالب مفید شما. جسارتاً متن فوق نیاز به ویرایش برخی واژه و کلمات چون مرغوب، بررسی و نسبت داره که خوشحال میشم مورد عنایت شما واقع بشه.

تبلیغات متنی