آموزش مرحله به مرحله تعویض فیلتر بنزین ماشین در خانه

۲
آموزش مرحله به مرحله تعویض فیلتر بنزین ماشین در خانه
نمره 2.3 از 6 رای

تعویض فیلتر بنزین یکی از مراحل سرویس معمول خودروها محسوب می شود. فیلتر بخش بنزین خودرو را باید سالم و مطلوب نگه داشت تا عمر پمپ بنزین بالا رود و عملکرد بهتری برای خودرو ایجاد شود. برای همین قصد داریم در این مطلب آی آر میکس آموزش تعویض فیلتر بنزین تیبا و دیگر خودروها را به شما نشان دهیم و کمی درباره این موضوع با هم صحبت کنیم.

چگونه فیلتر بنزین تیبا، سمند، ۲۰۶ و دیگر خودرو ها را عوض کنیم؟

How to Change a Fuel Filter

آلودگی های موجود در بخش صافی بنزین می تواند با گذر زمان سبب اختلالات بیشتر شود و عملکرد خودرو را تضعیف کند. فشار و حجم بنزین در سیستم آلوده کافی نخواهد بود و این مسئله به ماشین آسیب خواهد زد. اگر خودروی شما دچار کاهش قدرت و توان شده، ایراد ممکن است از بنزین و فیلتر آن باشد؛ در این حالت باید اقدام به تعویض فیلتر بنزین خودرو خود کنید.

چرا صافی بنزین برای خودرو اهمیت دارد؟

فیلتر یا صافی بنزین یکی از مهمترین قطعات خودروهای انژکتوری محسوب می شود. این قطعه برای خودروهای کاربراتوری هم حائز اهمیت است اما با توجه به ساختار انژکتور، اهمیت بیشتری در اینگونه خودروها دارد. هر انژکتور در خودروهای امروزی یک یا چند سوراخ بسیار ریز با کمتر از دو دهم میلی متر قطر دارد. انژکتور مدت زمان بسیار کوتاهی را باز می ماند و آلودگی در این مجرای بسیار باریک می تواند خیلی زود خود را نشان دهد.

صافی بنزین

اموزش تعویض فیلتر بنزین ۴۰۵

برای تعویض فیلتر های بنزین انواع خودرو مثل ۴۰۵ و پراید، باید چند مرحله کلی را رعایت کرد. ابتدا دفترچه خودرو را مطالعه کنید تا از محل دقیق صافی بنزین آن مطلع شوید و بدانید که صافی بنزین کجاست. اگر دفترچه خودرو را در اختیار ندارید، به وبسایت رسمی تولید کننده خودرو مراجعه کنید یا از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. توجه داشته باشید که پیش از شروع تعویض صافی بنزین ۲۰۶ اس دی و دیگر موارد مربوط به تعویض فیلتر بخش بنزین، باید از اختلال و آلودگی آن مطمئن شوید.

اموزش تعویض فیلتر بنزین 405

نشانه های کثیف بودن فیلتر بنزین

پیش از آن که بخواهید نحوه تعویض صافی بنزین ال ۹۰ را یاد بگیرید، باید نشانه های کثیف بودن فیلتر آن را بشناسید. کثیف بودن صافی بنزین سبب اختلال در سوخت رسانی به موتور می شود و خیلی زود خود را در توان پایین خودرو نشان می دهد. گاهی اوقات عملکرد ضعیف و لرزش در خودرو مشاهده می شود یا در سر بالایی ها یا هنگام استفاده از کولر، خودرو دچار نقص و ضعف می شود.

نشانه های کثیف بودن فیلتر بنزین

گاهی اوقات هنگام استارت زدن، خودرو با کمی تاخیر یا اشکال روشن می شود. گاهی اوقات صدای پمپ بنزین تغییر می کند و هنگامی که سوییچ را باز می کنید متوجه تغییر صدای آن می شوید. گاهی اوقات انژکتورها دچار گرفتگی می شوند و مصرف بنزین بسیار بالا می رود؛ لرزش موتور در دور آرام می تواند به این خاطر باشد.

چه زمانی فیلتر بنزین خودرو را تعویض کنیم؟

پاسخ به این سوال را نمی توان با یک توصیه مشابه و یکسان داد زیرا که همه چیز به شرایط محل زندگی شما بستگی دارد. هر جا که هوا آلودگی بیشتری داشته باشد (شامل گرد و غبار، خاک و آلاینده های محیطی)، عمر فیلترهای خودرو کم می شود و نیاز بیشتری به تعویض فیلترها خواهد بود. زمان تعویض فیلتر روغن، روغن گیربکس یا فیلترهای دیگر مثل بنزین معمولا در دفترچه راهنمای خودرو آورده می شود و باید آن را رعایت کرد.

چه زمانی فیلتر بنزین خودرو را تعویض کنیم؟

باز کردن فیلتر قدیمی بنزین

اولین مرحله در آموزش تعویض صافی بنزین سمند ef7 و دیگر خودروها، باز کردن فیلتر قدیمی بنزین می باشد. ابتدا قطب منفی باطری خودرو را قطع کنید؛ این مرحله صرفا برای احتیاط بیشتر است و با این کار از استارت خوردن بی علت خودرو جلوگیری می کنید. سپس فیلتر بخش بنزین را پیدا کنید و با مطالعه دفترچه راهنمای خودرو، آن را بررسی کنید. محل این فیلتر در خودروها متفاوت است و می توانید از افراد متخصص آن را سوال کنید.

باز کردن فیلتر قدیمی بنزین

حالا در صورت نیاز ماشین را با جک بالا ببرید. اگر فیلتر سوخت خودروی شما در زیر ماشین است، آن را با جک بالا ببرید تا دسترسی بهتری داشته باشید. سپس یک سطل یا ظرف را زیر آن قرار دهید تا از خروج مواد اضافی مطمئن شوید.

فیلتر بنزین

در این مرحله از تعویض فیلتر بنزین تیبا، سمند و دیگر ماشین ها باید فیلتر را با احتیاط خارج کنید و مطمئن شوید که بنزین بر روی شما یا باقی مناطق نمی ریزد. شاید نیاز به دستکش و عینک داشته باشید و همیشه باید موارد امنیتی را رعایت کنید.

خارج کردن فیلتر قدیمی

نصب فیلتر بنزین جدید بر روی خودرو

بعد از کسب اطلاع از قیمت صافی بنزین ۲۰۶ تیپ ۲ و دیگر خودروها، باید آن را از مراکز معتبر خریداری و مراحل نصب آن را آغاز کنید. ابتدا باید فیلتر جدید خود را با فیلتر قدیمی مقایسه کنید و مطمئن شوید که خرید مطلوب و صحیحی انجام داده اید.

نصب فیلتر بنزین جدید بر روی خودرو

حالا در این مرحله باید فیلتر را در محل صحیح قرار دهید. قرار دادن این مرحله چندان سخت نیست و نباید فشار زیادی را اعمال کنید. اگر اندازه فیلتر خریداری شده صحیح نباشد، در این مرحله مشکل خواهید داشت و نباید کار را ادامه دهید.

قرار دادن فیلتر جدید

در این قسمت باید شلنگ بنزین را به فیلتر متصل کنید و مطمئن شوید که کار را به خوبی انجام داده اید. اگر مراحل را به درستی انجام داده باشید، این مرحله به سادگی ادامه خواهد یافت و نیازی به کشیدن شلنگ یا فیلتر نیست. توجه داشته باشید که جهت مناسبی برای کار وجود دارد و باید به جهت صحیح توجه کنید.

شلنگ بنزین

مراحل تعویض فیلتر سوخت خودروی شما به پایان رسیده است و می توانید جک را پایین آورید. نکات امنیتی را رعایت کنید و آن ها را جدی بگیرید. نکته دیگر در انتهای بحث تعویض صافی بنزین، موضوع هواگیری است. ممکن است بعد از تعویض صافی بنزین با ریپ خوردن یا حتی خاموش شدن خودرو مواجه شوید که موضوع مهمی نیست. بعد از مدت نسبتا کم و با خروج حجم پایین هوا، وضعیت خودرو به حالت استاندارد باز می گردد.

فیلم تعویض فیلتر و صافی بنزین ماشین در خانه

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره تعویض صافی بنزین انواع خودرو و نکات مهم درباره آن صحبت کردیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. شهسراب گفت:
    16

    شما بزرگواری که این مطلب را نوشتید و مدعی هستید مرحله به مرحله آموزش میدهید !جای مهم را فراموش کردید بنویسید و آن نحوه جدا کردن شیلنگ بنزین از فیلتر است ! ؟
    البته مهم نیست ، چون اینجا ایرانه !!!

  2. حمیپ گفت:
    0

    سلام
    فیلتر یا صافی بنزین تارا اتومات کجاست؟

تبلیغات متنی