کدام باور های غلط موجب افزایش جوش بر روی صورت و بدنتان میشود

۰
کدام باور های غلط موجب افزایش جوش بر روی صورت و بدنتان میشود
امتیاز دهی به نوشته

اگر شما این باور ها را داشته اید که  نورخورشید یا شستشوی مداوم صورت باعث بهبود جوش ها میشود ، باید بدانید که کاملا اشتباه میکردید! در ادامه باور های غلط دیگری همراه با دلایل علمی آن را به شما معرفی میکنیم که موجب افزایش جوش هایتان میشود.

۱- جوش در اثر چرک یا کثیفی و عدم رعایت بهداشت ایجاد می شود

این یک باور اشتباه است .شتشوی زیاد صورت نه تنها باعث بهبود جوش نمی شود بلکه با خشک شدن صورت جوش تشدید می شود.التهاب و قرمزی جوش ناشی از عفونت نیست، بلکه در اثر پاسخ سیستم ایمنی بدن است.بهتر است افراد مبتلا به جوش  روزانه دو بار صورت خود را شسشو دهند

۲- جوش در اثر خوردن گرمی ایجاد می شود

ارتباط مستقیمی بین خوردن انواع غذاها و جوش صورت وجود ندارد.مطالعات علمی نشان داده یک ارتباط غیر مستقیم بین خوردن غذاهای پر کالری وچاق کننده و جوش وجود دارد.یعنی مصرف زیاد این نوع مواد غذایی در افرادیکه مبتلا به جوش هستند، جوش را تشدید می کند. بطور کلی افراد مبتلا به جوش بهتر است از خوردن بیش از حد معمول غذاهای پر کالری مثل مصرف زیاد قند و نشاسته ، چربی های اشباع(روغن ) پرهیز کنند.نه اینکه این مواد را اصلاً مصرف نکنند، بلکه در حد معمول مصرف کنند.

۳- جوش صورت وبدن در اثر کثیفی خون ایجاد می شود

این باور اشتباه در سالهای اخیر رواج یافته است.جوش یا آکنه یک تغییر فیزیولوژیک دوران بلوغ بوده وافراد مبتلا به جوش هیچگونه ایرادی در خون خود ندارند.

۴- نور خورشید، جوش های پوستی را بهبود می بخشید.

نور خورشید، نه تنها جوش های پوستی را درمان نمی کند، بلکه قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید  باعث می شود جوش های پوستی بیشتری را روی صورت خود ببینید، پوست پیرتری داشته باشید و در خطر ابتلا به سرطان پوست قرار بگیرید.
اگرچه توصیه ی متخصصان این است که روزانه ده دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید تا پوست تان پاکسازی شود و ویتامین های لازم به بدن تان برسد امّا نورخورشید اگر به صورت مداوم باشد، پوست شما را می سوزاند و پوست های سوخته مستعد جوش های بیشتری هستند.
بنابراین اگر در طول روز ناچارید در معرض نور خورشید باشید، از کرم های ضد آفتابی که چربی ندارند، استفاده کنید تا جوش نزنید.

۵-  شستشوی صورت باعث بهبود جوش های پوستی می شود.

متخصصان پوست، شستشوی صورت را روزانه دو بار لازم می دانند. اگر بیش از دوبار در روز، صورت تان را با صابون ها بشویید، پوست تان چربی بیشتری ترشح می کند. در نتیجه، جوش های پوستی بیشتری روی صورت تان ظاهر می شوند.
بنابراین در انتخاب صابون مناسب پوست دقت کنید و بیش از دو بار صورت تان را نشویید تا پوست تان تحریک نشود.

۶- با کاهش رابطه ی جنسی در ماه رمضان، باید جوش های کمتری بر پوست ظاهر شوند.

شاید این باور برایتان عجیب به نظر برسد امّا سطح هورمون تستسترون و استروژن که هورمون های جنسی زنانه و مردانه هستند، بر جوش های پوستی تاثیر می گذارد. به میزانی که این هورمون ها بیشتر ترشح شوند، جوش های بیشتری را روی پوست تان خواهید دید.
کاملاً درست است که در ماه رمضان رابطه ی جنسی کاهش می یابد. امّا آن چه که باید بدانید این است که کاهش رابطه ی جنسی در ماه رمضان، طبق آخرین تحقیقات، ناشی از عوامل فرهنگی و دینی و محدودیت زمان و کاهش انرژی است.
داشتن رابطه ی جنسی در ماه رمضان کاملاً ممنوع نیست امّا خط قرمزهای فکری و فرهنگی، عامل اصلی نداشتن رابطه ی جنسی در ماه رمضان است. این درحالی است که طبق تحقیقات اخیر، سطح هورمون جنسی افراد در ماه رمضان بیش از روزهای عادی سال است، در نتیجه، بدن برای جوش های پوستی، مستعدتر است.

۷- جوش های پوستی در مکان های گرم، کمتر ظاهر می شوند.

کاملاً نادرست است. محیط های گرم، چربی پوست را تحریک می کنند و جوش های بیشتری را ایجاد می کنند. از سوی دیگر، باعث التهاب و قرمزی بیشتر جوش ها می شوند.
شما می توانید پیش از آرایش کردن، قاشق سردی را که به مدت دو ساعت در یخچال مانده، روی جوش هایتان بگذارید تا التهاب و قرمزی جوش ها کمتر شود.

۸- برای خلاصی از جوش باید چرک داخل آن را تخلیه کرد ؟

اگر می خواهید پوستان را بدتر کنید این کار را انجام دهید، کندن و دست کاری کردن جوش ها  فقط باعث حدت آن و اسکار (جای زخم) بر پوست می شود. اگر جوش بزرگی زده اید و میهمانی در پیش دارید می توانید به متخصص پوست مراجعه کنید تا با تزریق دارویی مخصوص سبب کوچک شدن جوش شود به هیچ عنوان جوش های خود را نترکانید.

۹- اگر جوش زدی، نباید آرایش کنی

برخی لوازم آرایش از قبیل کرم پودرهای غلیط و پنکیک های سنگین جوش ها را بدتر می کنند زیرا با نفوذ در منافذ پوستی سبب ایجاد جوش می شوند. می توانید در انتخاب لوازم آرایش از یک متخصص پوست کمک بگیرید.

۱۰- شکلات و نوشابه عامل بروز جوش می شود؟

هنوز درباره تاثیر رژیم غذایی برای ایجاد آکنه میان دانشمندان و متخصصان پوست اختلاف نظر است راستش را بخواهید هنوز ثابت نشده که کافئین و شکلات می توانند تولید آکنه را تحریک کنند این درحالی است که نتایج برخی مطالعات حاکی از آن است که مصرف شیر هم سبب بروز آکنه می شود زیرا شیر حاوی هورمون و باکتری است؛ به هر حال هیچ کدام از این نظریات هنوز قابل تایید نیستند.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی