چگونه لک های صورت خود را هنگام آرایش مخفی کنیم؟

چگونه لک های صورت خود را هنگام آرایش از بین ببریم؟

۰
چگونه لک های صورت خود را هنگام آرایش از بین ببریم؟
نمره 3.3 از 4 رای

همه ما دوست داریم که در مهمانی ها، عروسی ها و ضیافت های دیگر زیبا به نظر برسیم. بعضی از ما دارای صورت لک دار ( جای جوش، کک و مک و…) هستیم که در زیبا جلوه دانمان تاثیر می گذارد. امروز در آی آر میکس می خواهیم نحوه پوشاندن لک های صورت هنگام آرایش را به شما آموزش دهیم.

روش پوشاندن جوش یا لک با آرایش

Welding Or Staining Method With Makeup

اول از همه باید بگوییم که داشتن جوش یا لک در صورت چیز عجیبی نیست. در پوست همه ما ممکن است جای جوش، لک و … وجود داشته باشد. روش های مختلفی برای پوشاندن لک صورت وجود دارد. قبلا در آی آر میکس در مورد کدام باور های غلط موجب افزایش جوش بر روی صورت و بدنتان میشود صحبت کردیم، در ادامه پست امروز آی آر میکس به شما آموزش خواهیم داد که چگونه لک های صورت خود را هنگام آرایش مخفی کنید.

Welding

شایع ترین علل ایجاد لک صورت

در ادامه مطلب امروز آی آر میکس شایعترین علل ایجاد لک صورت را بررسی خواهیم کرد:

  • ملاسما یا لک حاملگی – ملاسما یکی از شایع ترین علل ایجاد لک صورت است که رنگ آن قهوه ای و به تدریج به وجود می آید اما چون این نوع لک ها بیشتر در زنان باردار به وجود می آید به لک های حاملگی شهرت دارند. این لک ها بیشتر در گونه ها، پیشانی و چانه دیده می شود و در افراد سبزه مشخص است.
  • کک مک یا فرکل(FRECKLE) – کک و مک بیشتر در افراد با پوست روشن، موهای قرمز یا بلوند و چشمان آبی دیده می شود و از سن ۵ سالگی شروع می شود که به صورت لک های کوچک قهوه ای روشن، در مناطق باز بدن مثل صورت، شانه و پشت دیده می شود. در تابستان تعداد، اندازه و عمق کک مک افزایش می یابد و در زمستان کوچک تر، روشن تر و کم تعدادتر می شود. این نوع لک های صورت ممکن است از نظر زیبایی آزار دهنده باشد، ولی خطری ندارد.
  • لک های پیری – این لک ها در اثر تماس حاد یا مزمن با نور آفتاب و افزایش سن بوجود می آید.  معمولا لک های قهوه ای رنگ مسطح به اندازه ی یک سانتی متر یا بیشتر که روی صورت و پشت دست ها، در سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی شروع می شود و با افزایش سن گسترده تر، پررنگ تر و با تعداد بیشتر نمایان می شوند.
  • لک های ناشی از سوء تغذیه و کمبود ویتامین – این لک ها در اثر کمبود ویتامین B12  اتفاق افتاده و در نژادهای با پوست تیره شایع تر است. این لک ها ظاهر لکه لکه دارند. در اثر کمبود ویتامین A  این لک ها گسترده بوده و همراه با برجستگی های شبیه پوست مرغ ظاهر می شود. همچنین در کمبود اسید فولیک ، کمبود اسید اسکوربیک و در انواع کم خونی ها نیز لک های مشابه دیده می شود.
  • لک در اثر مصرف بعضی داروها – مصرف بعضی داروها از قبیل کلرپرومازین، دی پنیسیلامین، هیدانتوئین، داروهای ضد مالاریا و داروهای ضد سرطان باعث ایجاد لک به اشکال گوناگون به همراه علائم دیگر می شوند. مصرف طولانی مدت قرص ماینوسیکلین در درمان جوش و غرور جوانی، باعث تیرگی پوست در نواحی جوش های ملتهب و قرمز می شود.
  • لک ناشی از التهاب پوست – این نوع لک پس از التهاب های پوستی در اثر بیماری هایی مثل لیکن پلان (بیماری التهابی پوست و دهان)، لوپوس اریتماتویا، بعد از سوختگی پوست در اثر آفتاب سوختگی  یا سوختگی خفیف با عوامل دیگر، جوش غرور جوانی  دست کاری شده، سائیدن پوست برای برطرف کردن اسکار(جای زخم) و فرو رفتگی پوست در همان محل ایجاد می شود.
  • لک ناشی از بیماری ها – لک در اثر بیماری هایی مثل آسم ، نارسایی کبدی و کلیوی که در زمان حملات آسماتیک، تیرگی منتشر پوست برای سه تا چهار روز ممکن است وجود داشته باشد. همچنین در روماتیسم و نارسایی کلیه  و سیروز کبدی و بعضی بیماری های دیگر تیرگی گسترده ی پوست دیده می شود.
  • لک هایی با علل متفرقه – سایر علل ایجاد لک های تیره ی پوست شامل: ملانیسم یا لک ارثی منتشر بدن؛ لک اطراف دهان؛ لک اطراف چشم و لک های کوچک قهوه ای در نقاط مختلف بدن است که می تواند همراه یا بدون علایم دیگر باشند. عطرها و ادوکلن هایی که حاوی ۵- متوکسی پورالن و برگاموت هستند، اگر پس از استعمال روی پوست در معرض نور آفتاب قرار گیرند، باعث لک های تیره در پشت گوش، گردن و صورت می شوند.

علل زیاد دیگری نیز در ایجاد لک روی صورت و بدن موثرند که به دلیل نادر بودن، ذکر آنها ضروری نیست، ولی حتما بایستی توسط پزشک در موقع مراجعه مد نظر قرار گیرد.

برای پنهان کردن لک های صورت هنگام آرایش چه کنیم؟

برای پنهان کردن لک های صورت ابتدا آرایش قبلی تان را پاک کنید. با یک پالت پاک کننده شروع به تمیز کردن پوست صورتتان کنید. اگر سعی کنید روی آرایش قبلی مجددا آرایش کنید موجب غیر طبیعی بودن آرایش می شود. همچنین شما برای محافظت از پوستتان نیاز دارید که هر گونه آرایش باقی مانده را که موجب مسدود و تحریک شدن پوست شما می شود را پاک کنید. شما می توانید از یک پاک کننده آرایش خوب استفاده کنید.

درصورتی که اصلا آرایش نمی‌کنید، بازهم لازم است که در پایان روز، صورتتان را با یک پاک‌کننده ملایم تمیز کنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگی‌های هوا از روی سطح پوست شما پاک شوند

Welding 1

به خاطر داشته باشید که شما باید در پایان روز آرایش خود را پاک کنید چون با آرایش خوابیدن موجب مسدود شدن منافذ و ایجاد لک ها و چین و چروک می شود. به همین دلیل شما باید صورت خود را بشویید. با استفاده از یک پاک کننده ملایم صورت خود را بشویید، قبل از شستو صورت با آب سرد، حدود یک دقیقه صورت خود را ماساژ دهید تا تمام باکتری ها و سلول های مرده پوست از بین بروند. در پایان با توجه به نوع پوست از یک مرطوب کننده صورت استفاده کنید.

Welding 2

قبل از اینکه آرایش کنید شما نیاز به پرایمر صورت دارید. هدف پرایمر صورت افزایش ماندگاری آرایش و زیبایی ظاهر است. شما می توانید با انگشتانتان پرایمر را استفاده کنید و کل صورت خود را با یک مقدار کم پوشش دهید. پرایمر به ماندگاری آرایش در طول روز کمک خواهد کرد. اگر میخواهید با دویدن، تعرق یا انجام هر کاری که باعث پاک شدن آرایشتان می شود مقابله کنید از پرایمر استفاده کنید.

Welding 3

حالا نوبت استفاده از یک زیرساز است. زیر سازهای مختلفی وجود دارند اما همه آنها به شیوه مشابهی استفاده می شوند. کرم ، پودر، و.. همه برای ایجاد یک زیرساز استفاده می شوند. زیرسازی که مشابه رنگ پوست شما است را انتخاب کنید و با قلمو یا اسفنج مرطوب صورت، گردن، لاله گوش خود را در صورت لزوم پوشش دهید.

به خاطر داشته باشید که زیرساز باید به رنگ طبیعی پوست شما باشد نه تیره تر نه روشن تر. اگر پوست شما لک دارد از یک قلموی کانسیلر برای اضافه کردن زیرساز کم برای مخفی کردن لکه ها استفاده کنید. کرم مایع را می توانید با انگشت استفاده کنید. اگرچه این کار باعث انتقال باکتری به پوست و جوش صورت می شود.

Welding 4

هدف کانسیلر مخفی کردن لکه ها و یا تیرگی زیر چشم است. شما می توانید یک سایه که کمی روشن تر از پوستتان است را انتخاب کنید و درنقاط تیره پوست خود استفاده کنید. در ناحیه زیر چشم یک مثلث وارونه ایجاد کنید بطوری که نوک مثلث رو به پایین باشد. می توانید از یک سایه که همرنگ پوستتان است برای مخفی کردن مناطق قرمز و یا آکنه یا لکه های تیره استفاده کنید.

Welding 5

یک قلمو را به آرامی روی صورت خود بکشید تا زوائد کرم حذف شود و شفافیت پوستتان تنظیم شود.

Welding 6

با استفاده از سایه نقاط عمیق صورتتان را برجسته کنید. می توانید از یک پودر هایلایت برای روشن کردن مناطق عمیق صورتتان مثل گوشه داخل چشم، زیر ابرو، استخوان های گونه استفاده کنید.

Welding 7

برای شکل دادن و هایلایت آرایش، از دو مدل کانسیلر استفاده کنید؛ کانسیلری با طیف رنگ تیره‌تر نسبت به پوست و کانسیلر بعدی با طیف رنگ روش‌تر از رنگ پوست، انتخاب‌های مناسبی هستند. کانسیلری که رنگ روشن‌تری دارد را در نواحی روشن پوست استفاده کنید و کانسیلر تیره‌تر را در قسمت‌های تیره پوست صورت استفاده کنید.

در نهایت هم برای یک‌دست شدن آرایش صورت از یک برس آرایشی استفاده کنید. با سایه هایی که مقداری از پوستتان تیره تر است را برای ناحیه هایی که می خواهید کوچکتر به نظر برسد استفاده کنید. مثلا کوچک کردن بینی . یا اگر می خواهید که صورت شما بزرگ به نظر برسد کانسیلر را نزدیک خط مو استفاده کنید.

Welding 8

با استفاده از یک قلموی بزرگ رژ گونه بزنید توجه داشته باشید که رژ ونه نباید بیش از حد زیاد باشد بلکه به اندازه کافی باید باشد به طوری که طبیعی به نظر برسد.

Welding 9

در صورتی که ابروی شما کم پشت و یا نازک است می توانید با استفاده از سایه ، مداد ابرو، پودر و یا کرم که رنگ آن نزدیک به رنگ موی طبیعی شما است ابروی خود را در جهت رشد مو پر کنید.

Welding 10

روش شگفت انگیز برای پوشاندن لک صورت در آرایش

کافی است چند جوش یا لک روی صورت تان داشته باشید تا کاملا آرایش تان خراب شود. این نقطه های مزاحم نه تنها صورت را زشت می کنند بلکه به راحتی هم پوشانده نمی شوند. برای پوشاندن و مخفی کردن لک های صورت پیشنهاد می کنیم فیلم زیر را مشاهده کنید.

نظرات و پیشنهادات

نظرات و پیشنهادات خود را در مورد مخفی کردن لک ها موقع آرایش کردن در قسمت نظرات پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی