Number of admissions

با همسر خود در هفته چند بار و تا چه مدت نزدیکی کنیم؟

۱
با همسر خود در هفته چند بار و تا چه مدت نزدیکی کنیم؟
نمره 3.7 از 50 رای

اینکه انجام رابطه زناشویی چقدر طول بکشد و چند بار انجام شود امری مهم است. در واقع مدت زمان کوتاه در رابطه جنسی زناشویی بین زن و مرد و تعداد دفعات دخول غیرتوافقی، گاهی موجب عدم رضایت و دلخوری یکی از طرفین می شود و گهگاه شاید مشکلات روحی و روانی در فرد ایجاد کند. امروز در آی آر میکس قصد داریم در مورد تعداد دفعات نزدیکی در هفته و مدت زماتی که هر رابطه جنسی باید طول بکشد صحبت کنیم.

تعداد دفعات دخول و بیشترین رابطه در یک روز

Number of admissions and most sex in one day

توجه به این نکته ضروری است که میل جنسی زیاد را نباید با بیش ‌فعالی جنسی که روان‌ شناسان و روان ‌پزشکان آن را «اختلال رفتاری» محسوب می‌کنند، اشتباه گرفت. بیش‌فعالی جنسی عبارت از تمایل و احساس نیاز مرضی به برقراری رابطه جنسی است، به‌طوری ‌که فرد مبتلا مثلا با ۲۰-۱۵ بار برقراری رابطه در روز هم ارضا نمی‌ شود اما در شرایطی ممکن ‌است مردی در روز ۳ بار رابطه زناشویی داشته باشد ولی این حالت بیماری به‌ شمار نمی‌رود.

تعداد نزدیکی در هفته

برای برقراری رابطه جنسی در روز یا هفته، نشانه و رقم مهم نیست و تعداد دفعات دخول به عواملی چون :

  • توانایی جسمی و جنسی طرفین
  • نداشتن مشغله فکری
  • داشتن وقت کافی و موقعیت مناسب
  • میزان میل جنسی
  • دوره سیگل قاعدگی زن
  • مدت زمانی که از ازدواج گذشته
  • و موارد دیگری بستگی دارد.

همانطور که گفته شد، تعداد دفعات دخول به نیازهای طرفین بستگی دارد و ممکن است یک زوج ۳۰ ساله با ۲ بار برقراری رابطه در هفته نیازهایشان برطرف شود ولی زوج ۳۰ ساله دیگر با ماهی یکبار رابطه نیازهایشان برطرف شود.

Number of admissions

آیا نزدیکی زیاد ضرر دارد؟

برخلاف تصور عام، رابطه جنسی هیچ ‌گونه اثر سوئی بر بدن ندارد و این باور که هر بار دخول باعث مصرف هزاران کالری انرژی و از بین رفتن مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی از بدن می‌شود، کاملا نادرست است. ۶۰ درصد حجم منی ترشحات پروستات و حدود ۴۰ درصد بقیه ترشحات کیسه منوی است که فاقد هر نوع ویتامین، کلسیم و… است. عده‌ای حتی پا را از این فراتر گذاشته و بر این باورند که نزدیکی باعث پوکی استخوان و کاهش دید می‌شود که به هیچ‌ وجه صحت ندارد.

تعداد معاشقه، تغییرات هورمونی و عادت ماهانه نیز در میل جنسی زنان نقش دارد. عکس العمل بدن مرد و زن نسبت به کاهش فعالیت جنسی کاملا متفاوت است. زن هرچقدر تعداد معاشقه کمتری داشته باشد، میل و لذت جنسی او کمتر شده و مشکل تر ارضاء می شود برعکس هرچه زنان از لحاظ جنسی بیشتر فعال باشند، علاقه آنها به معاشقه بیشتر خواهد بود.

در مقاله دیگری بیان شده است که تعداد دفعات آمیزش روی تنظیم عادت ماهانه خانم ها نیز موثر است. در این مطالعه عادت ماهانه زنانی که بیشتر از دو بار در هفته آمیزش داشتند منظم تر از کسانی بود که فقط هفته ای یک بار نزدیکی می کردند و زنانی که بندرت معاشقه می کردند، عادت ماهانه خیلی نامنظمی داشتند.

Number of admissions

علت این امر افزایش سطح هورمون استروژن در بدن زنان فعال از نظر جنسی می باشد. لازم به تذکر است که فقط معاشقه با جنس مخالف باعث این تغییرات هورمونی می شود و خودارضایی چنین تاثیری ندارد. حتما شما می دانید که قابلیت باروری یک زن تا حد زیادی به منظم بودن عادت ماهانه او بستگی دارد؛ پس زنانی که فعالیت جنسی بیشتری دارند کمتر دچار مشکل ناباروری خواهند شد. از طرف دیگر معمولا هر چه عادت ماهانه نظم بیشتری داشته باشد، سلامت عمومی بدن زن نیز بهتر خواهد بود.

نتیجه این مطالعه نشان می دهد که  تعداد دخول بیش از دو بار در هفته نسبت به تعداد کمتر عبارت است از : باروری بهتر، استخوان بندی محکمتر، سلامت قلب و عروق، افسردگی کمتر، کاهش خطر ابتلا به ناراحتی های پستان و رحم، کاهش ناراحتی های بعد از یائسگی.

اگر تمایل دارید میل جنسی خود را کاهش دهید پیشنهاد می کنیم پست چگونه میل جنسی خود را کاهش دهیم را مطالعه بفرمایید.

مدت زمان نزدیکی با همسر

اینکه انجام رابطه زناشویی چقدر طول بکشد امری مهم است. در واقع مدت زمان کوتاه در رابطه جنسی زناشویی بین زن و مرد ، گاهی موجب عدم رضا یت و دلخوری یکی از طرفین می شود و گهگاه شاید مشکلات روحی و روانی در فرد ایجاد کند. بیشتر افراد طولانی بودن رابطه جنسی واژینال را الگوی مطلوب رفتار جنسی رقم میزنند، اما تیمی از محققان آمریکایی دریافته اند که طولانی شدن دخول معمولا تاثیر منفی در ارزیابی کیفیت ارتباط جنسی دارد. در نظر سنجی به عمل آمده ، طول زمان دخول به شکل زیر از سوی زوجین ارزیابی شده است :

  • ۲ دقیقه – خیلی کوتاه
  • ۷دقیقه – قابل قبول
  • ۱۳ دقیقه – مطلوب
  • ۳۰ – خیلی طولانی

چنانچه ملاحظه می فرمایید چنانچه طول دوره دخول از حد معینی تجاوز کند، خسته کننده و عاری از لذت ارزیابی می کنند.

تعداد نزدیکی برای بارداری

نزدیکی جنسی منظم و در زمان مناسب، اولین گام شما برای اقدام به بارداری است. هیچ ‌کس نمی‌تواند با دقت پیش‌بینی کند که زوج ‌ها بعد از چند ماه تلاش، موفق به بارداری خواهند شد. یک زوج ممکن است بعد از نزدیکی بدون پیشگیری در همان ماه اول باردار شوند و برای برخی، این زمان ممکن است از شش ماه تا یک سال طول بکشد. برای باردار شدن تنها کافی است که در زمان مناسب نزدیکی صورت بگیرد.

برای درک بهتر موضوع ، دوره پریود یا چرخه قاعدگی خانم ها را باید بررسی کنیم. ما در اینجا از نظر انجام عمل نزدیکی برای بارداری ، این دوره را به سه قسمت تقسیم می کنیم. قسمت اول از زمان شروع قاعدگی یا عادت ماهانه تا اتمام خونریزی و انجام غسل حیض می باشد. قسمت دوم از زمان اتمام خونریزی و انجام غسل حیض تا زمان آزاد شدن تخمک از تخمدان و یک روز بعد از آن می باشد و قسمت سوم هم از روز دوم پس از تخمک گذاری و آزاد شدن تخمک از تخمدان تا پایان دوره است. آمیزش و نزدیکی در قسمت اول دوره ، حرام است و خدای متعال در قرآن کریم هم از این عمل نهی فرموده‌اند. آمیزش و نزدیکی در قسمت سوم دوره هم به دلیل عدم وجود تخمک زنده ، عملا از نظر بارداری اهمیتی ندارد زیرا وقتی تخمک زنده نباشد ، امکان بارداری وجود ندارد.

Number of admissions

با این حساب ، قسمت دوم دوره قاعدگی خانم‌ها از نظر اقدام به بارداری ، بهترین زمان است. طول این قسمت در زنان مختلف با توجه به طول دوره پریود و برخی عوامل دیگر ممکن است متغیر باشد. هر اقدام به عمل نزدیکی که منجر به بارداری سالم شود ، بایستی در این قسمت قرار گیرد. از طرف دیگر ، بهتر است بلافاصله بعد از اتمام قسمت اول ، اقدام به نزدیکی نشود و حداقل از روز سوم پس از پاک شدن و انجام غسل حیض ، نسبت به انجام عمل نزدیکی برای بارداری و بچه دار شدن اقدام شود. این مساله برای سلامتی فرزند حاصل از آمیزش بسیار مهم است. پس نتیجه گیری کلی آن است که از روز سوم پس از پاک شدن از خونریزی عادت ماهانه و انجام غسل حیض ، تا یک روز بعد از آزاد شدن تخمک از تخمدان (تخمک گذاری) بهترین زمان جهت انجام عمل نزدیکی به منظور اقدام به بارداری است.

بعد از هر رابطه جنسی می توانید از غذاهایی که در پست چه غذاهایی قبل و بعد از رابطه جنسی باید بخوریم و نخوریم توضیح داده شده ست مصرف کنید.

نطرات و پیشنهادات؟

نظرات و پیشنهادات خود را در مورد تعداد نزدیکی و مدت زمان نزدیکی با همسر را در بخش نظرات پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. عابدین گفت:
    2

    سلام ضمن تشکر از مطالب خوب و ارزنده شما آیا تعد دفعات نزدیکی در مرحله دوم باعث کاهش قدرت باروری میشود ؟

تبلیغات متنی