poster-index

۶ روش کاربردی نصب پوستر کاغذ دیواری، سه بعدی و قاب عکس

۱
۶ روش کاربردی نصب پوستر کاغذ دیواری، سه بعدی و قاب عکس
نمره 2 از 3 رای

ممکن است شما از بازیگر مورد علاقه خود پوستری داشته باشید و یا اینکه یک اثر کلاسیک و یا یک یا چند قاب عکس زیبا داشته باشید و بخواهید آن را به دیوار بزنید. برای نصب پوستر و یا قاب عکس شما از چه روشی استفاده می کنید؟ از چسب، میخ یا پونس ؟ چسب، میخ و یا پونس به سطح دیوار صدمه می زند به هین دلیل ما امروز در آی آر میکس نحوه نصب صحیح پوستر و قاب عکس را به شما آموزش خواهیم داد.

طریقه نصب پوستر و قاب عکس

How to Put up Posters

شما اگر پوسترها را با چسب، پونس، و موارد مشابه دیگر به دیوار چسبانده باشید و بعدا بخواهید که پوستر را از دیوار بردارید بر اثر فرو رفتن پونس در دیوار، سطح دیوار سوراخ و یا با کندن چسب قسمتی از رنگ دیوار کنده می شود مخصوصا اگر دیوار را تازه رنگ کرده باشید و این یک نمای ناخوشایند برای شما ایجاد می کند. در آموزش امروز آی آر میکس ما روش هایی را به شما معرفی می کنیم که می توانید پوسترهای خود را بدون استفاده از چسب و پونس و … بر روی دیوار نصب کنید.

قبل از شروع دست های خود را بشویید تا بر روی پوستر لک ایجاد نشود.

poster1

به مدت چند ساعت یا چند روز روی گوشه‌ های پوستر خود کتاب یا اشیاء سنگینی قرار دهید تا لبه‌های آن صاف بمانند. این کار باعث می‌شود تا پوستر‌ها براحتی به دیوار نصب شوند و لبه‌ ها به سمت عقب تاب نخواهند خورد. واضح است پوسترهای که روی پلاستیک سخت یا مواد مشابه چاپ شده‌اند لازم نیست با این روش به دیوار نصب شوند.

poster2

دیوار را تمیز کنید و قسمت‌هایی که می‌ خواهید پوستر خود را با خودچسب (چسب قابل‌برداشت) به آن بچسبانید با دقت بررسی کنید. دیوار نباید به تازگی رنگ شده باشد، چونکه به محض اینکه پوستر از روی آن کنده شود ممکن است که روی دیوار علاماتی را بجا بگذارد که با چشم دیده می‌ شوند.

poster3

نصب پوستر کاغذ دیواری با استفاده از چسب دو طرفه

با استفاده از چسب های دو طرفه که در لوازم التحریر فروشی ها فروخته می شود شما می توانید پوستر را روی دیوار نصب کنید

poster4-1

در چهار طرف پوستر قطعاتی از چسب دو طرفه را بچسپانید

poster4-2

و آن را روی دیوار نصب کنید.

poster5

نحوه نصب قاب عکس با استفاده از نوار جادویی

اگر چسب های دو طرفه در دسترس ندارید می توانید از نوارهای جادویی استفاده کنید.

poster6

برای این کار کاغذ محافظ پشت نوار جادویی را جدا نموده و به اضلاع مورد نظر قاب عکس بچسبانید.

poster6-2

و سپس با فشار دست آن را روی دیوار فیکس کنید.

poster7

آموزش نصب پوستر با استفاده از بتانه قابل کندن

در برخی مواق می توان از بتانه برای چسباندن پوستر استفاده کرد. در مصرف بتانه باید دقت کنید چون استفاده‌ زیاد از بتانه روی سطوح تماس کاغذ یا حتی مقوا ممکن است باعث مچاله شدن آنها روی دیوار می شود. پوسترها را روی دیوارهای تازه یا بد رنگ شده، نچسبانید چون به هنگام کندن آنها از روی دیوار، رنگ نیز کنده می‌شود.

poster8

نصب پوستر دیواری با استفاده از خمیر دندان

شاید برای نصب پوستر‌ها بی‌معنی به نظر برسد، ولی خمیردندان هم می‌تواند برای چند روز پوسترهای شما را روی دیوار نگه دارد. بهتر است از خمیردندان ارزان استفاده کنید. از خمیر دندان‌های حاوی مواد افزودنی یا سفیدکننده استفاده نکنید، چراکه این کار باعث تضعیف چسبندگی آن می‌شود. مزیت مهم دیگر روش خمیر دندان این است که براحتی می‌ توانید بعد از مدتی بدون کمترین آسیبی به پوستر یا دیوار، پوستر را از دیوار جدا کنید.

poster9

طریقه نصب پوستر با استفاده از شیرازه

شما می توانید برای نصب پوسترها از شیرازه‌های مخصوص صحافی استفاده کنید. شما می‌‎توانید شیرازه را بالا و پایین لبه پوستر بکشید و نخ یا طنابی را از میان آن رد کنید و پوستر را با نخ به جایی بیاویزید.

poster10

استفاده از نوار چسب حرفه ای برای نصب پوستر

برخلاف نوار چسب معمولی، نوار چسب حرفه‌ ای می‌تواند اشیای سنگین را بروی دیوار نگاه دارد. از نوار چسب حرفه ای برای کارهای نیمه دائمی و برای نصب به دیوار استفاده کنید. با استفاده از نوار چسب حرفه ای دیگر نیازی به سوراخ کردن دیوار با پونز نیست و برای پوسترهایی به غیر از پوسترهای چاپی یا پوسترهایی که برروی مواد سنگین تری مثل پلاستیک یا کوروپلاست چاپ شده‌اند، و همینطور قاب عکس مناسب است. پوسترهای کاغذی یا کارت پستال‌هایی که با نوار چسب محکم به دیوار چسبانده شده‌اند براحتی از روی آن کنده می‌شوند، پس در صورتی که به روش‌ های دیگری دسترسی ندارید بهتر است که از این روش استفاده کنید.

poster11

نظرات و پیشنهادات؟

نظرات و پیشنهادات خود را در مورد نحوه نصب پوستر بر دیوار را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. فاطمه گفت:
    -1

    کاغذ دیواریم چسبو نمیگیره هم دو طرفه هم عادی مجبورم پونز بزنم؟

تبلیغات متنی