trashpresso

تبدیل بطری های پلاستیکی به کاشی های خیره کننده

۰
تبدیل بطری های پلاستیکی به کاشی های خیره کننده
امتیاز دهی به نوشته

تغییر شیوه زندگی مردم دنیا موجب شده است تا میزان تولید زباله در چند سال اخیر به چندین برابر افزایش یابد؛ در پی رشد زباله‌های تولیدی، مدیریت مواد زائد یکی از مشکل‌های اساسی جهان امروز به شمار می‌آید. به همین دلیل یک شرکت تایوانی توانسته است کارخانه بازیافت متحرک با نیروی خورشیدی طراحی کند؛ این کارخانه متحرک بازیافت که تراش پرسو نام دارد، ضایعات محلی و مواد بازیافتی را به کاشی مورد استفاده در صنعت ساختمان تبدیل می‌کند. امروز در آی آر میکس قصد داریم در مورد دستگاه تبدیل کننده پلاستیک به کاشی صحبت کنیم.

تبدیل زباله های قابل بازیافت به کاشی های مورد استفاده در صنعت ساختمانی

The Trashpresso transforms plastic bottles into stunning architectural tiles

هفته گذشته یک کارخانه بازیافت بزرگ خورشیدی متحرک خارج در مرکز لندن افتتاح شد. این دستگاه توسط شرکت مینیویز که یک شرکت تایوانی در زمینه بازیافت مواد مصرفی و صنعتی است ساخته شد. این دستگاه بطری های پلاستیکی را به کاشی های زیبای معماری تبدیل می کند نام تجاری این دستگاه Trashpresso است.

تبدیل پلاستیک به کاشی

در همکاری با جشنواره طراحی لندن، pentatonic که یک شرکت طراحی مبلمان است تصمیم گرفت که از مواد زائد محصولات خود استفاده کند و تصمیم گرفت که دستگاه را در یک فضای عمومی در معرض نمایش قرار دهد تا مردم قابلیت های این دستگاه را ببینند. بازدید کنندگان تشویق شدند که بطری های پلاستیکی خود را به سایت منتقل کنند تا بتوانند روند تبدیل بطری های پلاستیکی به کاشی های با دوام را مشاهده کنند.

trashpresso

فرایند تبدیل بطری های پلاستیکی به کاشی های زیبا شامل پنج مرحله خرد کردن، شستشو، خشک شدن در معرض هوا، رطوبت و پخت است. دستگاه Trashpresso می تواند در هر ساعت ۵۰ کیلوگرم زباله را به کاشی تبدیل کند. این کاشی های تولید شده در برابر آب و هوا مقاوم هستند و وزن سبکی دارند و برای حمل و نقل راحت تر هستند.

trashpresso

این دستگاه تبدیل کننده پلاستیک به کاشی از انرژی خورشیدی استفاده می کند.

trashpresso

Arthur Huang  مدیر عامل و یکی از بنیان‌گذارانMiniwiz در بیانیه ای گفت: «تا به امروز بازیافت در سطح صنعتی به کارخانه ها محدود بود. TRASHPRESSO نشان می دهد که بازیافت در هرجایی امکان پذیر است و بر محدودیت های فاصله و انرژی غلبه می کند.

این دستگاه بازیافت می‌تواند بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی مرتبط به پسماند را برطرف سازد. در حال حاضر بسیاری از نواحی مسکونی و یا تفریحی و گردشگری پیرامون شهرها هستند که از معضل وجود زباله در این فضاها رنج می‌برند. مزیت امکان جابجایی در این دستگاه باعث می‌شود عمل بازیافت در مکان امکان‌پذیر باشد. درنتیجه تجهیز شهرهای بزرگ به این‌گونه وسایل می‌تواند عمل بازیافت زباله را بسیار تسریع کند و کیفیت زیست‌ محیطی فضاهای شهری را ارتقاء بخشد.

trashpresso

از کاشی‌ های بازیافتی برای کفپوش‌ های داخلی و بیرونی و یا به عنوان ماده خام برای ساخت دیگر مواد تزریقی و یا دیگر مواد ساختنی استفاده می‌شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

نظرات و پینهادات خود را در مورد دستگاه تبدیل کننده بطری پلاستیکی به کاشی یا Trashpresso را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی