sugaring

قبل و بعد از اپلاسیون چه مراقبت هایی را انجام دهیم؟

۰
قبل و بعد از اپلاسیون چه مراقبت هایی را انجام دهیم؟
نمره 4 از 1 رای

روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد. یکی از راهای برداشتن موهای زائد اپلاسیون است که امروز در آی آر میکس قصد داریم در مورد مراقبت های پوستی که قبل و بعد از اپلاسیون باید انجام دهید صحبت کنیم.

نکات و اقدامات قبل و بعد از اپلاسیون پوست

Tips and actions before and after skin flaking

موم انداختن روش موقتی است که برای برداشتن موها از آن استفاده می شود. موم انداختن در اپلاسیون به این صورت است که یک لایه نازک از موم گرم روی پوست مالیده می شد و بعد پارچه را روی موم قرار داده و در جهت مخالف رویش مو مالش داده می شود و از سطح پوست به یکباره برداشته می شود به این روش وکس کردن گفته می شود. قبلا در آی آر میکس در مورد ساختمان مو توضیح دادیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه بفرمایید.

پس از استفاده از موم پوست نرم و صاف می شود. با موم برداری مو و پوست مرده از پوست جدا شده و پس از چند با استفاده موها نرم تر و نازک تر می شود. با استفاده از موم می توان موهای زائد نقاط مورد نظر خود را از پوست جدا کنیم به همین خاطر می توان ابروها را به بهترین نحو تمیز کرد.

skin flaking

روش دیگری وجود دارد که sugaring یا اپلاسیون یک روش از بین بردن مو است که از سال ۱۹۰۰ قبل از میلاد استفاده می شود. در طول فرایند اپلاسیون یک لایه شفاف و ضخیم تر از موادی که قبلا حرارت دیده است را روی موها مالیده می شود. این لایه شفاف به موها می چسپد و شما می توانید با دست ( بدون استفاده از پارچه) این لایه شفاف را جدا کنید ( مانند روش شمع انداختن). شما باید ماده ای که برای اپلاسیون استفاده می کنید بسیار حرارت ندهید تا خطر سوختگی به حداقل برسد.

skin flaking

اپلاسیون  موها را از قسمت فولیکول بر می دارد و به خاطر همین رشد مجدد موها زمان زیادی طول می کشد. به همین دلیل اکثر افراد برای برداشتن موهای زائد خود اپلاسیون را انتخاب می کنند.

اگر کسی دارای پوست حساس باشد  اپلاسیون می تواند منجر به تحریک پوست شود. با این حال می توان با مصرف آنتی هیستامین از این حساسیت پوستی جلوگیری کرد. برای جلوگیری از جوش بعد از اپلاسیون باید قبل از برداشتن موهای زائد پوست را آماده کنید. شما می توانید با مراقبت های مناسب قبل و بعد از اپلاسیون از برجستگی های قرمز و خارش دار پوست خود جلوگیری کنید.

توجه : قبل و بعد از پریود شدن از اپلاسیون استفاده نکنید. چونکه در طول سیکل قاعدگی، درک درد و اضطراب در زنان افزایش می یابد.

sugaring-on-face

اقدامات قبل از اپلاسیون

برای اینکه بعد از اپلاسیون پوستتان تحریک نشود باید قبل از اپلاسیون پوست را آماده کنیم. جهت آماده سازی پوست ابتدا منتظر بماید تا موها به اندازه کافی رشد کنند منظورمان این است که مو نباید زیاد کوتاه باشد. حالا دو هفته قبل از اپلاسیون باید لایه برداری پوست را انجام دهید. برای لایه برداری پوست ۳ قاشق روغن زیتون را با یک چهارم فنجان شکر با هم مخلوط کنید. پوست تان را با آب گرم خیس کنید و آب اضافی را از پوست خود بگیرید. مخلوط روغن زیتون و شکر را به پوست خود زده و برای جذب بهتر به صورت دایره وار ماساژ دهید. بعد از ۵ دقیقه پوست خود را بشویید و خشک کنید.

نکات بعد از اپلاسیون

برای جلوگیری از تحریکات پوستی که می تواند منجر به خارش یا عفونت شود موارد زیر را رعایت کنید:

  • بعد از اپلاسیون برای اینکه پوستتان جوش نزند پوستتان را با آب سرد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کمپرس کنید.
  • پوست خود را مرطوب نگه دارید.
  • برای جلوگیری از تحریکات و اصطکاک پوست لباس هایی بپوشید که به بدنتان نچسبد.
  • تا چند روز بعد از اپلاسیون از صابون ها و پاک کننده های قس استفاده نکنید.
  • حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از اپلاسیون از خانه خارج نشوید و پوست خود را از خورشید دور نگه دارید.
  • از دست زدن و لمس نواحی که ملتهب هستند خود داری کنید.
  • اگر پوست شما تحریک شده است مقداری عسل به پوست خود بمالید و بعد از خشک شدن عسل روی پوست، پوست خود را بشویید. تا زمانی که نشانه های تحریک پوستی در شما وجود دارد از این روش استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

نظر و پیشنهادات خود را در زمینه مراقبت های پوستی قبل و بعد از اپلاسیون را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی