برای درمان سرماخوردگی خود از این ۳ نوع سوپ ساده و خوشمزه بخورید!

۰
برای درمان سرماخوردگی خود از این ۳ نوع سوپ ساده و خوشمزه بخورید!
نمره 3.6 از 5 رای

با نزدیک شدن به فصل سرما کم کم سر و کله سرماخوردگی هم پیدا میشود. تنها غذایی که می تواند در دوران سرماخوردگی به ما کمک کند سوپ است، آن هم یک  سوپ داغ و خوشمزه. خوب امروز می خواهیم در آی آر میکس نحوه درست کردن چند نوع سوپ را آموزش بدهیم که به سریع خوب شدن سرماخوردگی کمک می کند.

سوپ ساده برای مریض

خوب سوپی که می خواهیم آموزش بدهیم سوپ مرغ است. برای درست کردن سوپ به مرغ احتیاج داریم، اما از پای مرغ استفاده نمی کنیم چونکه پای مرغ بیشتر حاوی کلسیم است و کلسیم هم نقشی در بهبود سرماخوردگی ندارد و پای مرغ بیشتر چربه و مصرف آن را توصیه نمی کنیم. خوب ۲ عدد هویج، نصف پیمانه نخود فرنگی، سه ساقه کرفس، یک عدد پیاز متوسط، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون،  نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه، رشته سوپ یک چهارم پیمانه و رب یک قاشق غذاخوری.

طرز تهیه: قابلمه را روی اجاق بگذارید و در آن مقداری روغن زیتون بریزید، و سپس مقداری پیاز و ۳ حبه سیر خرد شده به آن اضافه کنید. خوب پیاز و کرفس و سیب زمینی رو خرد کنید. سبزی ها را تو یه قابلمه بریزید و مرغ و نمک و فلفل و روغن زیتون را بهش اضافه کنید بعد ۳ تا ۴ دقیقه تفت دهید. رب را اضافه کنید. حالا به سوپ آب  اضافه می کنیم و صبر می کنیم جوش بیاید بعد زیر قابلمه را کم می کنیم تا پخته شود. بعد ۴۰ دقیقه نخودفرنگی و رشته سوپ را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا رشته ها به هم نچسپند. بعد از پنج دقیقه سوپ شما آماده می شود.

سوپ مرغ

طرز تهیه سوپ شلغم

موادی که باید برای سوپ شلغم تهیه کنید آب مرغ ۵ لیوان، جوی پرک شده ۳ لیوان، شلغم خرد شده ۲ لیوان، سیر ۲ تا ۳ حبه، خامه ۴ قاشق مربا خوری، کرفس خرد شده ۲ لیوان، هویج خرد شده ۱ لیوان، پیاز خرد شده ۱ لیوان، نمک و زردچوبه به میزان دلخواه.

طرز تهیه : خوب اول جو پرک، شلغم، شوید و بقیه مواد را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه حرارت می دهیم و بعد ادویه ها را به آن اضافه می کنیم و بعد شوید را  اضافه می کنیم و بقیه مواد را هم میریزیم و میگذاریم ۴۰ تا ۵۰ دقیقه بپزد. وقتی که سوپ پخته شد آن رو با آبلیموی تازه میل کنید.

سوپ شلغم و کرفس

سوپ ساده و خوشمزه

خب برای سوپ جو موادی که لازم داریم گوشت چرخ کرده ٣٠٠ گرم دوبار چرخ شده ریز، هویج ٢ عدد کوچک، جو نصف لیوان، پیاز ١ عدد متوسط، رشته سوپ مقدار کمی، رب یک ونیم قاشق غذاخوری سر خالی، روغن برای تفت دادن گوشت چرخ کرده، نمک و فلفل سیاه و زردچوبه مقداری

طرز تهیه: ابتدا پیاز را رنده می کنیم و همراه با مقداری زردچوبه و نمک و فلفل سیاه و در روغن تفت می دهیم بعد گوشت چرخ کرده را در روغن تفت میدهیم زیاد تفت نمی دهیم تا گوشت سفت نشود بعد همرا با جو، مقداری آب می ریزیم تا باهم بجوشند. بعد از مقداری جوش آمدن هویج هارا رنده می کنیم و اجازه میدهیم تا باهم خوب بپزند. بعد از پخت محتویات رب را اضافه می کنیم و خیلی کم رشته سوپ اضافه می کنیم بعد از پخت رشته سوپ، آبلیمو هم اضافه می کنیم. آخر سر بعد از سرو سوپ، جعفری خرد شده همراه با فلفل سیاه روی سوپمان می ریزیم.

سوپ جو

نظرات و پیشنهادات شما؟

نظرات خود را در مورد این سوپ های خوشمزه در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی