Businessman falling in the street

۱۰ ترفند برای کاهش صدمات ناشی از سقوط یا افتادن

۲
۱۰ ترفند برای کاهش صدمات ناشی از سقوط یا افتادن
نمره 5 از 1 رای

افتادن از ارتفاع یا لیزخوردن و یا موارد مشابه می تواند به شما آسیب بزند و بسته به سن، تناسب اندام و موارد دیگر شدت این صدمات می تواند متفاوت باشد. با این حال چند روش وجود دارد که خطر صدمات را کاهش می دهد. امروز در آی آر میکس قصد داریم برخی از این روش ها را به شما معرفی کنیم.

چگونه صدمات ناشی از افتادن را کاهش دهیم؟

How to Fall Safely

افتادن یا سقوط دومین عامل سوانح مرگبار در سراسر جهان و یکی از عوامل اصلی آسیب‌های فردی بخصوص در سالمندان، کارگران ساختمانی، برق‌کاران، کارگران معدن، و نقاشان محسوب می‌شود. در سنین سالمندی، حتی افتادن از یک نشیمنگاه بر روی زمین می‌تواند به صدماتی جدی منجر شود. در ادامه روش ها و تکنیک هایی را به شما معرفی می کنیم که می تواند آسیب های ناشی از افتادن را کاهش دهد.

محافظت از سر

مهمترین کاری که شما باید هنگام افتادن انجام دهید محافظت از سرتان است. چانه تان را به سینه بچسپانید و دستان تان را روی سرتان بگذارید. این کار باعث جلوگیری از آسیب های جدی به جمجمه و مغزتان می شود.

محافظت از سر هنگام افتادن

هنگام افتادن به پشت یا صورت از خود محافظت کنید

اگر به پشت یا به صورت در حال افتادن هستید سعی کنید بدن خود را بچرخانید و دست های خود را به صورت ضربدری روی سینه تان قرار دهید. افتادن به پشت و یا صورت می تواند آسیب های جدی به سر، بازوها و صورت تان وارد کند.

افتادن به پشت یا صورت

پاها و بازوهای خود را خم نگه دارید

خم نگه داشتن پاها و بازو باعث کاهش فشار روی پاهای شما می شود و خطر شکستگی پاها را کاهش می دهد.

خم کردن پاها و دست ها هنگام افتادن

بدن خود را شل نگه دارید

اگر هنگام افتادن بدن خود را سفت کنید خطر آسیب دیدگی را افزایش می دهید.

شل کردن بدن

هنگام افتادن بچرخید

یک روش خوب برای کاهش نیروی سقوط چرخش است. این تکنیک کمی دشوار است و احتیاج به تمرین دارد. کف دست خود را روی زمین قرار دهید و پاهای خود را به طرف جلو و رو به زمین حرکت دهید این حرکات یک حرکت رولی را ایجاد می کند.

رول

از کفش مناسب استفاده کنید

اگر در محیطی زندگی می کنید که خطر لغزش وجود دارد از کفش های مناسب استفاده کنید. کفش هایی که برای جلوگیری از لغزش طراحی شده اند استفاده کنید.

کفش مناسب

در راه رفتن دقت کنید

هنگام راه رفتن دقت داشته باشید هر چقدر که سرعت شما بیشتر باشد و یا اینکه بدوید احتمال افتادنتان بیشتر است مخصوصل در زمین های ناهموار.

دقت در راه رفتن

از تجهیزات مناسب استفاده کنید

از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنید. اگر شما کاری انجام می دهید که به نردبان یا وسیله مشابه نیاز دارد، همیشه دستورالعمل های ایمنی را رعایت کنید. برای اطمینان از استفاده درست از وسیله، هر دستورالعمل عملیاتی یا دستورالعمل ایمنی را بخوانید.
نردبان

 قدرت و تعادلتان را بهبود دهید

قدرت و تعادل خود را با ورزش بهبود دهید. پاها و عضلات ضعیف می توانند شانس شما را برای سقوط افزایش دهند. تمرین هایی مانند تای چی می توانند قدرت و تعادل را بهبود بخشند.

حرکات کششی

 از داروهای خواب آور استفاده نکنید

از داروهایی که ممکن است تعادل شما را تحت تأثیر قرار دهند استفاده نکنید. بعضی از داروها می توانند موجب سرگیجه یا خواب آلودگی شوند، که می تواند شانس شما را برای سقوط افزایش دهند.

دارو

نظرات و پیشنهاد شما؟

اگر نکته ای دیگر برای کاهش آسیب ها هنگام افتادن می شناسید آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. مناقصات گفت:
    0

    ممنون اطلاعات مفیدی بود

تبلیغات متنی