نحوه انتخاب رنگ موی مناسب برای چشم عسلی ، سبز ، قهوه ای و.. پوست های سفید ، سبزه …

۰
نحوه انتخاب رنگ موی مناسب برای چشم عسلی ، سبز ، قهوه ای و.. پوست های سفید ، سبزه …
امتیاز دهی به نوشته

از دیرباز یکی از روش‌های زیباسازی چهره، تغییر رنگ مو به شمار می‌رود. رنگ‌ها با جاذبه خاص خود زندگی ما را تلطیف می‌کنند. این موضوع در مورد رنگ مو کاملا مشهود است. هر گاه احساس میکنید که ظاهرتان به تغییر نیاز دارد، احتمالاً اولین گزینه‌ای که به ذهنتان خطور می‌کند، تغییر رنگ مو است. در حالی که گزینه‌های کاملاً چندگانه وجود دارد. همه رنگ‌ها با هم در ارتباط نیستند. اول با تعیین نوع رنگ خود شروع کنید. با استفاده از راهنمای آسان ” چگونه رنگ مو ترکیب کنیم ؟ ” آی آر میکس ، بهترین ویژگیهای خود را با انتخابی اصولی بروز دهید.

چگونه ترکیب رنگ مو مانسب برای پوست های سبزه ، سفید و.. یا بر اساس رنگ چشم انتخاب کنیم ؟

Choosing The Right Types Of Hair Color : How To Mix Hair Color

تغییر رنگ مو یکی از متداولترین آرایش‌های مو محسوب می‌شود. حتما برایتان پیش آمده که رنگ مویی در ذهن داشته باشید ولی آن را در جعبه نمونه رنگ‌ها پیدا نکنید؛ خیلی ناامید کننده است. درحالی که با یادگیری نحوه ترکیب رنگ مو میتوانید سایه و رنگ منحصر به فرد خود را ایجاد کنید. پیش از پاسخ به سوال ” چگونه رنگ مو ترکیب کنیم ؟ ” باید یا برخی از نکات و دستورالعمل‌ها آشنا شوید:

ابزار مورد نیاز برای ترکیب رنگ مو:

پیش از شروع به ترکیب رنگ مطمئن شوید که ابزار مناسب را در اختیار دارید:

  • چند حوله قدیمی
  • یک جفت دستکش یکبار مصرف
  • یک بطری تمیز کننده به همراه کاسه و برس مو
  • اکسیدان یا هیدروژن پراکسید

ترکیب رنگ مو

اصول اولیه ترکیب انواع رنگ مو:

پیش از ساخت رنگ ترکیبی، باید با برخی نکات درباره شیوه‌های ترکیب آشنا باشید. به عنوان مثال: همواره برای ترکیب رنگ‌ها از رنگ‌های متمایل به یکدیگر و هم خانواده استفاده میشود. مانند ترکیب رنگ قرمز و قهوه‌ای. در صورتی که برای ترکیب رنگ از رنگ‌های کاملاً مخالف مانند سایه‌های سیاه و سفید استفاده کنید؛ نتیجه مطلوبی بدست نخواهید آورد. زیرا این رنگ‌ها بسیار غالب بر یکدیگر هستند.
در هنگام انتخاب رنگ برای مخلوط کردن، مراقب مراقب باشید که اعداد مربوط به هر فرمول رنگی را نگه دارید تا بتوانید عاقلانه انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که هرچه عدد آن بزرگتر باشد، توانایی روشن کنندگی بیشتری دارد. هنگام ترکیب رنگ مو به طور کلی باید نسبت یک به یک را برای کسب بهترین نتیجه رعایت نمایید. همانطور که رنگ موها را اضافه می‌کنید به ازای هر ۳۰ میلی لیتر رنگ مو ۳۰ میلی لیتر اکسیدان اضافه کنید. این کار برای دستیابی به رنگی یکنواخت در تمام  قسمت‌های موی شما موثر خواهد بود، حتی اگر از زمان آخرین رنگ آمیزی ریشه‌های مویتان رشد کرده باشد.

نکاتی برای ترکیب رنگ موها:

  • ۲۴ ساعت قبل از رنگ کردن موی خود ابتدا روی یک دسته از مو رنگ ترکیبی را تست کنید. تا اطمینان حاصل شود که تاثیرات منفی روی پوست و مو نخواهد داشت. در صورتی که از نتیجه آزمایش و رنگ ترکیبی آن رضایت داشتید، می‌توانید باقی موها را نیز رنگ نمایید.
  • همیشه ترکیبات رنگ مویی را که ایجاد می‌کنید، یادداشت کنید. به طور ویژه فرمول (حروف و اعداد) روی بسته‌بندی تجاری مورد استفاده را مرقوم کنید. به این ترتیب پس از رشد ریشه مو می‌توانید به آسانی ترکیب رنگ را ایجاد کرده و موهای خود را یکنواخت و یکدست کنید.
  • حین ترکیب رنگ مو، دستور العمل‌های ساده فوق را به خاطر بسپارید؛ به این ترتیب میتوانید با ایجاد هایلایت و لولایت به رنگ مو، شاهد نگاه متعجب دیگران به سبک حرفه‌ای رنگ موهای خود باشید.

راهنمای انواع رنگ مو : چه رنگ مویی به من میاد ؟

انتخاب انواع رنگ مو بیش از هر چیزی به فاکتورهای صورت شما بستگی دارد. نوع پوست و تناژ رنگ پوست عامل تعیین کننده برای انتخاب رنگ مو است. هیچ کس دوست ندارد با انتخاب نادرست رنگ مو مسن‌تر و یا بی روح به نظر برسد. بنابراین با استفاده از دسته‌بندی‌های ذیل تناژ رنگ پوست خود را مشخص کنید. و با انتخاب رنگ موی صحیح به زیبایی چهره خود بیافزایید و در جمع بدرخشید.
دسته‌بندی‌های مختلفی برای تعیین رنگ موی مناسب وجود دارد. برخی هر دسته از ویژگیهای چهره را در قالب فصلهای سال طبقه بندی می‌کنند. به طور کلی بکارگیری از فاکتور رنگ چشم و مو بیشترین کارایی را برای دستیابی به بهترین نتیجه خواهد داشت.

ایده کلی برای انتخاب انواع رنگ مو ، ایجاد کنتراست و همخوانی بین رنگ مو و چهره شما است. که در نتیجه منجر به حرکت به سمت رنگ‌های روشن‌تر و یا رنگ‌های تیره‌تر میشود. به این معنی که؛ اگر رنگ موهای شما به رنگ پوستتان بسیار نزدیک باشد ، ویژگی‌های منحصر به فرد چهره شما ناپدید خواهد شد.

انتخاب رنگ مو

بهترین رنگ مو برای نوع بهاری:

رنگ پوست: پوست روشن و دارای تناژ زرد طلایی یا هلویی. این افراد خیلی زود قرمز میشوند و مستعد کک و مک هستند.
رنگ چشم: رنگ چشم‌های روشن ، از آبی روشن تا سبز
رنگ مو: اغلب دارای موهای بلوند هستند اما برخی از افراد موهایی سیاه یا قرمز دارند.
رنگ موهای مناسب : چهره این دسته از افراد با پوششی از رنگ طلایی همخوانی دارد. بنابراین باید از رنگهای خاکستری پرهیز کنند و به جای آن رنگ‌های گرم را انتخاب نمایند. انتخاب رنگ موهای بلوند-طلایی ، بلوند-عسلی، قهوه‌ای-طلایی ، به رنگ کتان (طلایی) ، همچنین رنگ مسی با تناژ قرمز روشن مانند قرمز-طلایی و طلایی- توت فرنگی ایده خوبی است. رنگ‌های گرم ملایم تا تناژ قهوه‌ای ملایم نیز انتخاب‌های خوبی برای این افراد هستند. (مطمئن شوید که رنگ موی شما خیلی تیره نشود).

انتخاب رنگ مو

بهترین رنگ مو برای نوع تابستانی:

رنگ پوست: پوست سرخ با ته رنگ آبی تا بنفش
رنگ چشم : آبی ، سبز مایل به آبی ، خاکستری-آبی یا سبز. برخی از آنها نیز چشمانی قهوه‌ای با تلالؤ آبی ، خاکستری یا سبز دارند.
رنگ مو: رنگ موی طبیعی‌شان مشکی، خرمایی یا بلوند است.
رنگ موهای مناسب : بلوند براق یا بلوند پلاتینه همراه با رگه‌های یک تا دو درجه تیره‌تر جلوه‌ای خیره کننده به موها می‌دهد. بلوند خاکستری و قهوه‌ای خاکستری و بلوند لاتینی رنگ‌های مناسب نوع تابستانی هستند. این دسته از افراد باید از رنگ موی قرمز و ماهونی یا رنگ بلوند طلایی پرهیز کنند. چون آنها را مسن‌تر نشان می‌دهد.

انتخاب رنگ مو

بهترین رنگ مو برای نوع پاییزی:

رنگ پوست: رنگ پوست روشن حتی در صورت وجود تناژ برنز. این پوست اغلب طلایی مایل به زرد است که در افرادی از آفریقا ، آسیا و جنوب اروپا دیده می‌شود.
رنگ چشم: تناژهای مختلف سبز ، آبی، فیروزه‌ای ، و در موارد نادری رنگ چشم آبی روشن دارند.
رنگ مو: رنگ قهوه‌ای تیره مایل به قرمز ، ماهونی، مسی و قرمز
رنگ موهای مناسب: تمام تناژ رنگهای قرمز و مسی ، تمامی تناژ رنگ‌های قهوه‌ای مانند قهوه ای -طلایی، خرمایی و شاه بلوطی . اگر تمایل به استفاده از رنگ بلوند دارید از رنگ بلوند طلایی استفاده کنید. بلوند خاکستری برای این نوع پوست مناسب نیست.

انتخاب رنگ مو

بهترین رنگ مو برای نوع زمستانی:

رنگ پوست: پوست خیلی روشن و خیلی سفید. رگ‌های خونی اغلب به رنگ آبی و یا ته رنگ سبز خیلی روشن دیده می‌شوند. پوست روشن با ته مایه آبی. این رنگ پوست در جنوب اروپا وآسیا متداول است.
رنگ چشم: آبی یخی، قهوه‌ای تیره،خاکستری، سبز تیره
رنگ مو: تناژهای قهوه تا قهوه‌ای تیره، مشکی و مشکی مایل به آبی
رنگ موهای مناسب:  این طیف رنگ پوست از عدم وجود گرمی رنج میبرد؛ برای اینکه به چهره افرادی با رنگ پوست بسیار روشن رنگ و جلا بدهیم بهتر است ضمن حفظ رنگ موی اصلی تیره سایه‌هایی به آن بیافزاییم به عنوان مثال رنگ های بامجانی و ماهونی برای این رنگ پوست بسیار مناسب است. زیرا این رنگ‌ها رنگ تیره موها را تشدید کرده و زیبایی موها را دو چندان می‌نماید. تناژ قرمز برای موهای طیف زمستانی مناسب نیست. و افزودن رگه‌های قرمزی به مو سن این افراد را بیشتر نشان می‌دهد. طیف زمستانی می‌توانند برای رنگ موی خود از تناژهای خاکستری و طلایی مایل به زرد به منظور کاهش بازتاب رنگ پوست استفاده کنند.

بهترین روش برای تعیین رنگ پوست:

برای تعیین رنگ پوست خود ابتدا موها را بسته و سپس شانه و گردن خود را با یک حوله سفید رنگ بپوشانید. حال در آیینه نگاه کنید؛ اگر رنگ پوست شما متمایل به زرد است، رنگ پوست شما در دسته گرم جای میگیرد و در صورتی که رنگ پوست خود را متمایل به آبی یافتید، رنگ پوست شما سرد است. البته توجه داشته باشید که رنگ پوست سرد نیز میتواند تناژ گرم داشته باشد و برعکس این موضوع برای افرادی با پوست گرم نیز صادق است. به این معنی که افرادی با رنگ پوست گرم می‌توانند دارای تناژ رنگی سرد داشته باشند. در ادامه دسته‌بندی‌های ویژه را تا حد ممکن با فاکتورهای ترکیبی رنگ پوست و چشم افراد ارائه خواهیم کرد.

انتخاب رنگ مو

 رنگ پوست روشن : اگر رنگ رگها در مچ دستان شما به رنگ آبی است ؛ شما رنگ پوست سرد و روشن (Cool) دارید. افرادی با رنگ پوست روشن اغلب رنگ چشمهایشان آبی ، خاکستری ، سبزآبی ، یا قهوه‌ای بسیار تیره است که مشکی به نظر می‌رسد.

انتخاب رنگ مو

رنگ پوست گرم : اگر رنگ رگها در مچ دستان شما به رنگ سبز است ؛ رنگ پوست شما گرم (Warm) است.این افراد اغلب دارای رنگ چشم عسلی ، قهوه ای روشن ، سبز و فندقی هستند. این دسته از افراد جزو دسته‌بندی تابستانی قرار دارند.

انتخاب رنگ مو

 بهترین رنگ مو برای پوست سبزه : افرادی که دارای رنگ پوست سبزه و تیره هستند، اغلب رنگ چشمان مشکی و قهوه‌ای تیره دارند. بهترین رنگ مو برای پوست سبزه و تیره (Dark) ، رنگ موی با تم قهوه‌ای ، قهوه‌ای مایل به قرمز (ماهونی) ، نسکافه‌ای ، و سایر تم رنگ های گرم و غنی است که ویژگی‌های رنگ پوست شما را نیز به خوبی نشان دهد.

رنگ موی مناسب برای پوست سفید : رنگ موی مناسب برای پوست سفید که در دو دسته‌بندی بهاری و زمستانی جای می‌گیرند؛ میتواند مجموعه‌ای از رنگ‌هایی باشد که متناسب با درجه روشنی پوستشان حالت بی‌روح صورت را محو نماید. در صورتی که پوست خیلی سفیدی دارید، تیرگی موهای خود را تشدید نمایید. تناژ رنگی قهوه از روشن تا تیره و ماهونی برای شما مناسب است. برای انتخاب دقیق‌تر با توجه به رنگ چشم خود به یکی از دو دسته‌بندی نوع بهاری یا زمستانی در همین صفحه مراجعه نمایید.

انتخاب رنگ مو

 رنگ مو برای پوست سفید و چشم قهوه ای : پشنهاد رنگ مو برای پوست سفید و چشم قهوه ای ؛ بلوند طلایی ، قهوه‌ای حنایی، بلوند-عسلی، قهوه‌ای-طلایی ، به رنگ کتان (طلایی) ، همچنین رنگ مسی با تناژ قرمز روشن مانند قرمز-طلایی و طلایی- توت فرنگی است. تناژهای رنگ قهوه‌ای از ملایم تا تیره نیز انتخاب‌های خوبی هستند.

انتخاب رنگ مو

 رنگ مو برای پوست سفید و چشم سبز : این افراد در صورتی که رنگ چشم متمایل به آبی داشته باشند؛ در دسته بهاری جای میگیرند و هر چه رنگ چشم هایشان به سبز تیره تمایل داشته باشد در دسته پاییزی جای میگیرند. رنگ موی مناسب برای پوست سفید و چشم سبز ؛ تمام تناژ رنگهای قرمز و مسی ، تمامی تناژ رنگ‌های قهوه‌ای مانند قهوه‌ای -طلایی، خرمایی و شاه بلوطی و بلوند طلایی برای این افراد است.

رنگ موی مناسب برای چشم عسلی : رنگ موی مناسب برای چشم عسلی ؛ خرمایی ، بلوند براق یا بلوند پلاتینه همراه با رگه‌های یک تا دو درجه تیره‌تر است که جلوه‌ای خیره کننده به موهای این افراد می‌دهد.

چگونه رنگ مو را روشن کنیم ؟

رنگ مو همواره به عنوان یک فاکتور افزایش زیبایی و جذابیت چهره بانوان مطرح بوده است. اگر به تازگی موهای خود را رنگ کرده‌اید و رنگ موی شما از رنگ مدنظرتان تیتره‌تر شده است. با ما همراه باشید تا با معرفی روش‌هایی به سوال ” چگونه رنگ مو را روشن کنیم ؟ “، پاسخ دهیم.

روش اول : در این روش باید بلافاصله پس از رنگ کردن موهای خود وارد عمل شوید. موهای خود را در سینک یا زیر دوش حمام با آب داغ و شامپو روشن کننده بدون رنگ (Clarifying Shampoo) بشویید. این کار را با ارامش انجام دهید و از شستشوی سخت موهای خود بپرهیزید. بهتر است ماساژ موهای خود را با شامپوی معمولی انجام دهید. پس از شستشو میتوانید اثرات نامطلوب پاک کننده را با مرطوب کردن موهای خود به حداقل برسانید.

روش دوم : از ترکیب دو فنجان جوش شیرین و یک چهارم فنجان شامپو روشن کننده استفاده برای شستشوی یک دسته از موهای خود استفاده کنید. در صوریی که قد موهایتان بلندتر از شانه است از ۳ فنجان جوش شیرین استفاده نمایید. سپس با آب داغ موهای خود را کمی مرطوب کرده و در بالای سر خود جمع کنید. میتوانید موهای خود را داخل یک حوله بپیچید. پس از گذشت ۵ الی ۱۵ دقیقه (بستگی به درجه روشنی رنگ موی مدنظر شما دارد) آبکشی نمایید. توجه داشته باشید؛ استعمال بیش از ۱۵ دقیقه از این مواد روی موها توصیه نمی شود.
رنگ مو خود را بررسی کنید، ممکن است موها نیاز به آبکشی مجدد داشته باشند در صورتی که رنگ مورد تایید شما نیست، می توانید یک دسته دیگر از موهای خود را همراه با آن برای مرحله دوم همراه نمایید. پس از اتمام مراحل روشن کردن موهای خود به مدت یک الی دو روز از سشوار و هر نوع گرمادهنده برای موهای خود استفاده نکنید. چون استفاده همزمان از رنگ مو و گرمادهی ، به موهایتان آسیب می رساند.

روش سوم : حدود ۱۵ تا ۲۰ عدد قرص ویتامین سی را با شامپوی ضد شوره سر مخلوط کنید. موهای خود را با آب گرم مرطوب کرده و مواد را با استفاده از شوت رنگ مو روی سر خود بگذارید. پس از یک ساعت موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید. اگر موهایتان احساس خشکی دارد آن را با نرم کننده مو ماساژ دهید.

روش چهارم : هیدروژن پراکسید خالص را به طور مساوی روی موهای خود اسپری کنید و پس از گذشت یک ساعت موها را آبکشی نمایید. توجه داشته باشید؛ در هنگام اسپری کردن هیدروژن پراکسید چشمهای خود را با دستمال بپوشانید و از فاصله سی سانتی متری این کار را انجام دهید. استفاده از هیدروژن پراکسید برای پوست ایمن است ولی موجب سوزش در چشم‌ها می‌شود. دقت کنید که پس از ۳۰ دقیقه موها را با آب سرد آبکشی کنید. ماندن بیش از حد هیدروژن پراکسید روی مو موجب خشکی مو میشود. همچنین میتواند موهای شما را متمایل به نارنجی کند. برای مصونیت در برابر آسیب آبرسانی موها و استفاده از مرطوب کننده توصیه میشود.

نظرات و پیشنهادات ؟

در این مطلب به سوالاتی نظیر ” چه رنگ مویی به من میاد ؟ ” ، رنگ موی مناسب برای پوست سفید ، رنگ مو برای پوست سفید و چشم سبز ، رنگ مو مناسب برای چشم عسلی ،بهترین رنگ مو برای پوست سبزه ، رنگ مو برای پوست سفید و چشم قهوه ای و “چگونه رنگ مو را روشن کنیم ؟ ” پرداختیم. لطفا نظرات خود را درباره هر یک از این موارد با آی آر میکس به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی