جلوگیری از لاغری صورت در ورزش

بایدها و نبایدهای جلوگیری از لاغری صورت در ورزش و تکنیک‌های داشتن صورتی گرد را بیاموزید

۰
بایدها و نبایدهای جلوگیری از لاغری صورت در ورزش و تکنیک‌های داشتن صورتی گرد را بیاموزید
نمره 1.5 از 4 رای

جلوگیری از لاغری صورت در ورزش یکی از معضلاتی است که اغلب افراد هنگام کاهش وزن با آن رو برو می شوند. در این پست به شما تکنیک‌هایی برای جلوگیری از لاغر شدن صورت در هنگام ورزش را می‌آموزیم. با آی آر میکس همراه باشید.

جلوگیری از لاغری صورت در ورزش : چه کار کنیم در ورزش صورت لاغر نشود ؟

Avoiding Facial Slimming In Exercise : What To Do On Exercise To Don’t Have A Slim Face

با افزایش سن میزان چربی چهره کاهش می‌یابد. که قابل رویت شدن نشانه‌های پیری را آسانتر میکند. بنابراین توصیه می‌شود که از سن سی سالگی به بعد باید حتما تمرینات ورزشی انجام دهید و آمادگی بدنی خود را حفظ نماید. یکی ار دغدغه‌های افرادی که ورزش می‌کنند جلوگیری از لاغری صورت در ورزش است. اگر برای کاهش وزن خود تمرینات ورزشی انجام می‌دهید باید به یاد داشته باشید که تمرینات هوازی یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن است. ضمن اینکه دریافت اکسیژن در این تمرینات به همراه مصرف کافی آب به صورت روزانه به شادابی صورت چهره شما کمک خواهد کرد. نکته‌ای که برای کاهش وزن وجود دارد این است که باید چربی‌های مضر بدن خود را که از طریق مصرف کالری اضافه و غذاهای ناسالم مثل چربی‌های اشباع شده و قندهای مصنوعی ایجاد شده را از بین ببرید. ضمن اینکه عضله‌های سالم بدن خود را حفظ و بازسازی نمایید. تمرینات ورزشی قلبی- عروقی مانند پیاده‌روی ، دوچرخه سواری و دویدن ضمن ایجاد عضله‌های مفید و بهبود عملکرد فیزیکی و سطح انرژی شما ظاهر سالم و پرنشاطی به چهره شما می‌بخشند.
پاسخ “چه کار کنیم در ورزش صورت لاغر نشود؟ ” ؛ تمرینات ورزشی قلبی- عروقی و هوازی ، داشتن رژیم غذایی سالم و مصرف روزانه ۸-۱۰ لیوان آب و آبمیوه‌های تازه از عوامل جلوگیری از لاغر شدن صورت هنگام ورزش هستند.

جلوگیری از لاغری صورت در ورزش

چگونه صورتی گرد داشته باشیم ؟ چه کنیم صورتمان پر شود؟

همانطور که میدانید صورت لاغر، لاغری افراد را تشدید می‌کند در حالی که داشتن گونه‌ها و صورتی پر به افراد ظاهری جوان‌تر میبخشد. حال سوال اینجاست که ؛ چه کنیم صورتمان پر شود ؟ در این بخش تکنیک‌هایی برای پر کردن گونه‌ها و داشتن صورتی گرد در دو دسته‌بندی روش‌های طبیعی و آرایشی- بهداشتی بیان شده است.

چگونه صورتی گرد داشته باشیم : تکنیک‌های طبیعی

۱- انجام تمرینات یوگای صورت : انجام حرکت‌های ساده یوگای صورت با افزایش گردش خون صورت به پوست شما شادابی می‌بخشد و باعث جلوگیری از لاغری صورت در ورزش‌های قلبی -عروقی و هوازی میشود.

جلوگیری از لاغری صورت در ورزش

تمرین یوگای صورت: روی صندلی بنشینید ، به پشتی صندلی تکیه داده و شانه‌های خود را رها کنید. حال مانند زمانی که با فردی به آرامی صحبت میکنید دهان خود را باز کنید. لبهای خود را به سمت داخل دهان خود جمع کنید. این حرکت را تا حد ممکن به مدت ۹۰ ثانیه انجام دهید. تا در چانه و گونه‌های خود کشیدگی را حس کنید.

جلوگیری از لاغری صورت در ورزش

۲- گونه‌های خود را به آرامی نیشگون بگیرید : این کار گونه‌های شما را برجسته نمی‌کند ، ولی به آن درخشندگی میبخشد و درخشندگی گونه برای افرادی که صورت‌های رنگ پریده‌ای دارند موجب شادابی ظاهری چهره می‌شود.

۳- بعد از هر بار حمام کردن به صورت و گونه‌های خود کرم مرطوب کننده و لوسیون بمالید و اجازه دهید که به طور طبیعی خشک شود. این کار را هر شب قبل از خواب نیز میتوانید انجام دهید.

جلوگیری از لاغری صورت در ورزش

۴- از اسکراب شکر و کره شی یا شیباتر استفاده کنید : یک فنجان (۲۵۰ میلی لیتر) شیباتر نرم شده و سه چهارم فنجان (۱۸۵ میلی لیتر) شکر دانه ریز را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را خنک کنید تا حالت جامد به خود بگیرد. سپس صورت خود را با آب گرم شسته و مواد را روی پوست صورت بگذارید. بعد از ۵ دقیقه مواد را با آب گرم از صورت خود پاک کنید.

۵- سیب درختی مصرف کنید.

جلوگیری از لاغری صورت در ورزش

۶- ژل آلوئه ورا Aloe vera : این ژل را به صورت دایره‌وار و تقریبا ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از حمام به پوست گونه خود بمالید و این عمل را روزانه تکرار کنید.

  •  همچنین میتوانید آب میوه آلوئه ورا را به میزان ۲۵۰ میلی لیتر در صبح بنوشید.

۷- مخلوط گلیسیرین و آب رز : به میزان برابر از این دو ماده را با هم مخلوط کرده و هر شب قبل از خواب مصرف نمایید.

۸- عسل : عسل را به صورت موضعی روی پوست استفاده نمایید. همچنین می‌توانید مخلوط ۱ قاشق چای خوری عسل ،یک فنجان شیر، دو قاشق چای خوری پنیر خورد شده،۱ قاشق چای خوری کره را در وعده صبحانه به همراه آب پرتقال میل کنید.

۹- استفاده از روغن‌های سالم : روغن‌های سالمی مانند روغن زیتون ،روغن نارگیل و روغن آواکادو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۱۰- عدم مصرف مشروبات الکلی و سیگار

چگونه صورتی گرد داشته باشیم : تکنیک‌های آرایشی و زیبایی

۱-استفاده از پودر براق‌کننده روی گونه‌ها

۲- پاک کردن آرایش صورت هر شب قبل از خواب و استفاده از مرطوب کننده مناسب

۳- تزریق ژل و چربی

۴- جراحی و انتقال چربی به گونه‌ها

جلوگیری از لاغری صورت در ورزش

کمبود کدام ویتامین باعث لاغری صورت میشود؟

در مطالب بالا انتخاب تمرینات ورزشی مناسب و حفاظت و ایجاد عضله‌های مفید یکی از عوامل جلوگیری از لاغری صورت در ورزش عنوان شد. حال در پاسخ به ” کمبود کدام ویتامین باعث لاغری صورت میشود ؟ ” ؛ میتوان به ویتامین های A ، B و C اشاره کرد. این مواد که در سیب درختی وجود دارد از آسیب بافت پوست جلوگیری میکند. ضمن اینکه حاوی کلاژن بوده و پوست را نرم می‌نماید.

  •  میتوانید سیب را به صورت نوشیدنی میل کنید. از سه قطعه سیب و سه عدد هویج کوچک به همراه نصف پیمانه (۱۲۵ میلی لیتر) آب لیمو را با هم میکس کنید. این نوشیدنی را هر روز صبح بنوشید و نتایج آن را مشاهده کنید.

جلوگیری از لاغری صورت در ورزش

یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از لاغری صورت در ورزش ؛ استفاده از مواد غذایی با سدیم بالا مانند سیب زمینی ، گلابی و خیار است. خیار به دلیل داشتن آب فراوان باعث آبرسانی و پر شدن صورت می‌شود. بنابراین همواره در رژیم غذایی خود سبزیجات و میوه‌ها و آب کافی را در نظر بگیرید

نظرات و پیشنهادات ؟

نظرات و پیشنهادات سازنده خود درباره ” چه کنیم صورتمان پر شود ؟ ” و راه‌های جلوگیری از لاغری صورت در ورزش را با آی آر میکس به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی