قویترین چربی سوز ها : غذاها ، سبزیجات و خوراکی هایی که باعث لاغری شکم میشود

۰
قویترین چربی سوز ها : غذاها ، سبزیجات و خوراکی هایی که باعث لاغری شکم میشود
نمره 4 از 9 رای

برای لاغری شکم و داشتن یک شکم صاف و تخت باید بشقاب غذای خود را با خوراکی های لاغر کننده شکم و چربی سوزها پر کنید. خوراکی های لاغر کننده شکم سرعت متابولیسم بدن را افزایش میدهند و در کمترین بازه زمانی شما را به نتیجه دلخواهتان می‌رسانند. برای دستیابی به پاسخ ” غذاهایی که باعث لاغری شکم میشود ” و ” کدام میوه برای سوزاندن چربی مفید است ” با آی آر میکس همراه شوید.

لاغری شکم و پهلو در یک هفته را با غذا و خوراکی های لاغر کننده و چربی سوز طبیعی تجربه کنید

Slimming Your Belly With Vegetables In Less Than A Week

هنگامی که برای لاغری شکم و پهلوهای خود تلاش میکنید. ضمن تداوم و افزایش ساعات تمرین ورزشی، آنچه به عنوان رژیم غذایی برای اب کردن شکم و پهلو نقش دارد ؛ علاوه بر مصرف روزانه آب کافی ، مصرف میوه ها و سبزیجات تازه و غذاهای حاوی چربی های سالم است. برای لاغری شکم و پهلو در یک هفته باید از خوراکی های لاغر کننده شکم و چربی سوزها که باعث کاهش التهاب معده می شوند و سرشار از اب هستند استفاده کنید. و به طور جدی از مصرف نوشیدنی های الکلی، نوشابه و شکر تصفیه شده اجتناب نمایید. در ادامه لیستی از خوراکی های لاغر کننده مناسب برای لاغری شکم و پهلو در یک هفته ارائه شده است.

لاغری شکم

۱- خیار
با تشکر از خواص کوئرستین آنتی اکسیدانی (کاهش تورم و التهاب) و مقدار بالای آب (حدود ۹۶%)؛ خیار به عنوان یکی از سبزیجات چربی سوز و ضد نفخ شکم شناخته می شود. میتوانید از این چربی سوز طبیعی به صورت خورد شده در سالاد و یا همراه با ماست و نعنای خشک استفاده کنید.

لاغری شکم

۲- عدس
عدس یکی دیگر از خوراکی های لاغر کننده و عضوی از خانواده قویترین چربی سوزها است. که مانند دیگر بذرهای درون غشای پوستی نظیر ؛ نخود ، لوبیای سفید و نخود فرنگی سرشار از پروتئین و فیبر و آهن است و با ایجاد حس سیری اشتهای شما را کنترل می کند. تحقیقات نشان داده است که کمبود این ماده معدنی ، سوخت و ساز بدن را کاهش می دهد. عدس را می توانید به سالاد اضافه کرده و یا مانند دانه های کامل چون برنج قهوه ای استفاده کنید. عدس به عنوان یکی از سبزیجات چربی سوز طبیعی بستر مناسبی برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن در رژیم غذایی برای اب کردن شکم و پهلو به شمار می رود.

لاغری شکم

۳- موز
به فکر یک میان وعده در رژیم غذایی برای اب کردن شکم و پهلو خود هستید؟ بی شک موز بهترین انتخاب است. موز به عنوان یکی از میوه های چربی سوز قوی حاوی پتاسیم، نشاسته و کربوهیدرات سالم است که شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. همچنین نشاسته با تقویت کبد آن را در حالت چربی سوزی قرار داده و افزایش متابولیسم بدن را تضمین می کند. ضمن اینکه موز با تنظیم سدیم باعث جلوگیری از احتباس اب در بدن می شود و خطر ابتلا به نفخ را کاهش می دهد.

لاغری شکم

۴- رازیانه
این گیاه مزایای بسیار خوبی برای لاغری شکم ارائه میدهد. طبق تحقیقات به عمل آمده گیاه رازیانه برای قرن ها به عنوان یک دارو و چربی سوز طبیعی در بهبود هضم ، رفع اسپاسم GI و کاهش نفخ مورد استفاده بوده است. از رازیانه به صورت خام و یا برای طبخ غذاهایی نظیر پیتزا و سوپ گوجه فرنگی استفاده کنید. دکتر آن لوئیز گیتلمن نوشیدن چای رازیانه را برای کاهش التهاب و لاغری شکم توصیه میکند.

لاغری شکم

۵- پاپایا
دلایل فراوانی برای مصورف این میوه گرمسیری رنگارنگ وجود دارد. پاپایا به عنوان یکی از میوه های لاغر کننده شکم منبع خوبی برای تأمین ویتامین های A ، C ، E و فولیک اسید است. میتوانید از این میوه خوشمزه به صورت گریل شده همراه با روغن زیتون و یا در سالاد استفاده نمایید.

لاغری شکم

۶- دانه های کامل
رژیم غذایی بدون گلوتن ممکن است (در صورتی که دارای بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن هستید) ولی به خاطر داشته باشید که کربوهیدرات دشمن شما نیست. در واقع دانه های کربوهیدرات به شما برای لاغری شکم و داشتن اندامی باریک کمک خواهند کرد. از میان غذاهای لاغر کننده سریع ؛ دانه های کربوهیدرات منبع خوبی برای تأمین فیبر مورد نیاز بدن هستند. زنانی که به طور مداوم از دانه های کربوهیدرات استفاده می کنند خطر ابتلا به افزایش وزن در آنها ۴۹% کمتر است.
دانه های کامل سطح قند خون و انسولین بدن را در مقایسه با دانه های تصفیه شده ، بهتر تنظیم میکنند. توصیه می شود که روز خود را با خوردن شوربای آرد جو دو سر ، یک میان وعده سبک پاپکرن و یا برنج قوه ای به جای برنج سفید آغاز نمایید.

لاغری شکم

۷- فلفل قرمز تند
غذاهای تند مانند فلفل قرمز به افزایش متابولیسم بدن کمک می کنند. طبق بررسی‌های انجام شده در سال ۲۰۱۱ در دانشگاه پوردو، کپسایسین (Capsaicin) مولد فعال کننده تندی در فلفل قرمز ؛ به جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند. محققان دریافتند : شرکت کنندگانی که غذاهای غنی از کپسایسین مصرف می کنند ، تمایل کمتری به مصرف غذاهای چرب ، شور و شیرین و همچنین علاقه کمتری به غذاخوردن دارند. از این چربی سوز طبیعی در املت و سالاد و یا همراه با غذا به عنوان چاشنی استفاده نمایید.

لاغری شکم

۸- مارچوبه
مارچوبه به عنوان منبع خوبی از فیبرهای محلول و نامحلول است. که در بدن شما به آرامی هضم می شود و شما را تا مدت طولانی‌تری سیر نگه می دارد. و ناراحتی معده و نفخ را کاهش می دهد. همچنین مارچوبه حاوی پروبیوتیک است که به عنوان سوخت مورد نیاز باکتری های سالم موجود در روده کاربرد دارد.

لاغری شکم

۹- ماست
ماست نیز مانند مارچوبه برای روده مفید است. پروبیوتیک های مفید موجود در ماست و احساس سیری که پس از مصرف آن خواهید داشت ؛ ماست را به یک چربی سوز عالی مبدل ساخته است. ضمن اینکه در هر وعده مصرف از ۱۷ گرم پروتئین برخوردار میشوید که این میزان سه برابر بیشتر از مصرف یک تخم مرغ است. سعی کنید ماست را در وعده صبحانه خود بگنجانید و یا به عنوان یک میان وعده عالی از آن لذت ببرید.

لاغری شکم

۱۰- زنجبیل
در صورت سرماخوردگی و یا احساس ناراحتی در ناحیه شکم مصرف نصف قاشق چای خوری زنجبیل به همراه یک فنجان آب داغ به شما آرامش می بخشد. محققان در یکی از مطالعات خود در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه کلمبیا دریافتند که شرکت کنندگانی که یک نوشیدنی گرم حاوی زنجبیل نوشیدند ، پس از وعده غذایی احساس سیری می کردند.

لاغری شکم

۱۱- چای نعناع و بابونه
اگر بعد از یک وعده شام احساس سنگینی می کنید؛ نوشیدن یک فنجای چای نعناع و بابونه معده شما را تسکین می دهد. این دمنوش عضلات GI را آرام میکند و مشکلات ناشی از گاز معده را مرتفع خواهد ساخت. نعناع آرامبخش معده شما است و بابونه به بهبود خواب کمک می کند- خواب کمتر با لاغری شکم ارتباط مستقیم دارد.

لاغری شکم

۱۲- آووکادو
برای لاغری شکم از آووکادو به همراه نان و موز ، پودینگ و پاستا استفاده کنید. آووکادو از لحاظ تکنیکی یکی از میوه های چربی سوز قوی و حاوی ۲ گرم فیبر و ۴ گرم چربی مفید برای قلب است. آووکادو به عنوان یکی از میوه های لاغر کننده شکم به حفظ و کاهش وزن کمک شایانی می کند. محققان دریافتند که؛ افرادی که به طور منظم از این میوه استفاده می کنند کمر باریک تری نسبت به سایرین دارند. همچنین آووکادو برای سلامت روده حیاتی است و جذب مواد مغذی دیگر و انتی اکسیدان ها را تسریع می کند.

لاغری شکم

۱۳- شکلات تلخ
شکلات تلخ تیز مانند آووکادو حاوی اسیدهای چرب مفید است که به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند. بهترین انتخاب استفاده از شکلات های تلخ با بیش از ۶۵% کاکائو است.

لاغری شکم

۱۴- مغز بادام
در رژیم لاغری شکم و پهلوهای خود برای یک میان وعده سالم از مغز بادام بهره ببرید. بادام که مانند آووکادو و شکلات تلخ حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده است با گرسنگی زودهنگام مبارزه می کند. محققان در مجله بین المللی چاقی دریافتند: افرادی با رژیم غذایی کم کالری، که بادام مصرف می کردند نسبت به سایرین وزن بیشتری کم می کنند.

لاغری شکم

۱۵- چای سبز
این نوشیدنی باستانی دارای آنتی اکسیدان های مهمی است که به مبارزه با التهاب، افزایش انرژی و سوختن چربی کمک می کند. علم ، چای سبز را به کاهش وزن پیوند می دهد: به عنوان مثال، یکی مطالعات نشان داده است که نوشیدن پنج فنجان چای سبز در روز به افراد کمک می کند دو برابر وزن خود را از دست بدهند. به طور کلی نوشیدن روزانه چای سبز به لاغری شکم و پهلوها کمک می کند.

نظرات و پیشنهادات ؟

همراهان گرامی آی آر میکس نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه کدام میوه برای سوزاندن چربی مفید است و غذاهایی که باعث لاغری شکم میشود با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی