علایم حاملگی

علائم حاملگی قبل از پریود چیست ؟ با بارداری قبل از موعد پریود آشنا شوید

۰
علائم حاملگی قبل از پریود چیست ؟ با بارداری قبل از موعد پریود آشنا شوید
نمره 3.3 از 3 رای

اگر برای تأیید حاملگی خود به دنبال مشاهده علایم حاملگی رایج مانند عقب افتادن زمان پریود هستید بهتر است بدانید علائم بارداری بعد از نزدیکی در بازه بین دو هفته بروز و ظهور پیدا می کنند و ۱۷ نشانه را شامل میشوند که به تأخیر افتادن پریود تنها یکی از آن نشانه ها است. در این پست آی آر میکس به معرفی علائم حاملگی قبل از پریود و بررسی تفاوت علائم پریود و بارداری می پردازیم.

علائم و احتمال حاملگی قبل از پریود شدن چیست ؟ تست و تشخیص حاملگی

What Are the Signs of Pregnancy Before of the Period and the First Signs of Fertilization

علائم بارداری بعد از نزدیکی و اولین نشانه های لقاح به طور معمول بین ۶ تا ۱۴ روز پس از نزدیکی آغاز می شوند. اگر تصمیم جدی برای بارداری ندارید ؛ در پست قبلی آی آر میکس به معرفی آموزش ۱۳ روش جلوگیری از بارداری طبیعی و ناخواسته به طور اورژانسی پرداخته ایم که میتواند شما را در مسیر جلوگیری از حاملگی راهنمایی نماید. بدون توجه به علائم حاملگی پسر و دختر ؛ علائم حاملگی در هفته اول دارای نشانه های هفده گانه است که علایم حاملگی قبل از موعد پریود را از علائم پریود متمایز می نماید. علائم حاملگی قبل از پریود و تفاوت علائم پریود و بارداری به شرح ذیل می باشد.

علایم حاملگی

۱- خونریزی احتمالی : اگر دوره های منظم قاعدگی ۲۸ روزه داشته باشید ممکن است خونریزی و گرفتگی عضلات شکمی در طی روزهای ۲۰ تا ۲۴ ؛ یعنی هفته سوم رخ دهد.

۲- دمای پایه بدن : دمای پایه بدن (Basal Body Temperature) یا BBT در دوران پریود کاهش پیدا میکند ولی یکی از علایم حاملگی افزایش حرارت است.

۳- دردهای ملایم تا سنگین سینه : یکی دیگر از علایم حاملگی که حدود یک تا دو هفته پس از تخمک گذاری آغاز می شود مربوط به تغییر در سینه ها و یا احساس درد و سنگینی در این ناحیه است.

علایم حاملگی

۴- احساس خستگی : سطح پروژسترون در طول مراحل اولیه حاملگی افزایش می یابد و بانوان را دچار خستگی و خواب آلودگی می کند.

۵- تهوع : در هفته اولی که زمان پریودتان به تأخیر افتاده ممکن است احساس تهوع داشته باشید اگر چه حاملگی شما تأیید نشده است.

۶- پف کردن : احساس پف کردن و سنگینی پیش از به تأخیرافتادن پریود که به دلیل تغییرات هومون پروژسترون رخ می دهد.

۷- تسریع دفعات ادرار : تسریع دفعات ادرار پس از به تأخیر افتادن زمان پریود یکی دیگر از علایم حاملگی است.

۸- ناسازگاری های غذایی : یکی از علائم پریود تمایل به مصرف شیرینی و کربوهیدرات است در حالی که از علایم حاملگی تغییر عادات غذایی و نفرت حتی نسبت به غذاهای مورد علاقه است که تقریبا ۸۵% زنان در سه ماهه اول حاملگی این ناسازگاری غذایی را تجربه می کنند.

۹- سرگیجه : سرگیجه جزو علایم حاملگی رایج است که به دلیل افت فشار خون و بازشدن عروق خونی رخ می دهد.

۱۰- تغییر و نوسان حالات روحی- اخلاقی : هورمون های بارداری با تاثیر روی انتقال دهنده های عصبی در مغز ممکن است باعث ایجاد تغییرات خلقی در مراحل اولیه بارداری شوند.

۱۱- یبوست : تغییرات هورمونی ، به خصوص افزایش سطح پروژسترون ، می تواند سیستم گوارش شما را تحت تاثیر قرار دهد. حرکات روده شما سخت تر می شود زیرا هورمون ها باعث می شوند که غذا به آرامی در طول دستگاه گوارش عبور کند. اگر به طور منظم یبوست دارید ، باید تست حاملگی انجام دهید.

علایم حاملگی

۱۲- سردرد و کمردرد : سطح قند خون پایین باعث ایجاد سردرد می شود، چون سلول های مغز سعی می کنند با سطوح پایین تر قند خون مقابله کنند. اگر سردردهای مکرر دارید ، می توانید به این معنی باشد که هورمون های جنسی زنانه مانند استروژن و پروژسترون در حال آماده سازی رحم برای نوزاد هستند. همچنین در حالی که بدن شما برای حمل وزن نوزاد آماده می شود ؛ گرفتگی ، نفخ ، و یبوست می توانند در طول حاملگی اولیه باعث ایجاد کمر درد شوند.

۱۳- تولید بزاق : تولید بیش از حد بزاق دهان یکی ازعلایم بارداری رایج نیست ولی ممکن است در برخی از بانوان رخ دهد. این وضعیت در دوران بارداری به عنوان Ptyalism Gravidarum شناخته میشود.

۱۴- طعم فلز در دهان : احساس طعم فلز یا ماندگی در دهان یکی از علایم حاملگی ناشناخته است که برخی از زنان را رنج می دهد. برخی از کارشناسان تغییرات هورمونی را مسبب این حالات می دانند. اغلب این احساس بعد از سه ماهه اول بارداری برطرف می شود.

۱۵- تشنگی بیش از حد : در مراحل اولیه بارداری، بانوان به علت افزایش حجم خون اغلب احساس تشنگی می کنند و در نتیجه مصرف مایعات ، باعث ادرار مکرر می شود که به نوبه خود دوباره احساس تشنگی ایجاد مینماید.

۱۶- عدم اشتها به غذا : با توجه به تهوع و استفراغ، اشتهای شما در پایین ترین حد خود قرار می گیرد. شما دچار گرسنگی و اشتیاق شدید برای غذاهایی مانند ترشی می شوید. با این حال، اشتها شما در شیب پایین است و ممکن است در مراحل بعدی بارداری بهبود یابد.

۱۷- تنگی نفس : در چند هفته اول بارداری ممکن است احساس تنگی نفس کنید چون بدن شما به اکسیژن و خون بیشتری برای رشد جنین نیاز دارد.

علایم حاملگی

مجموعه علایم حاملگی که در بالا اشاره شد تنها برخی از نشانه های محتمل بارداری هستند ولی برای تأیید قطعی حاملگی باید آزمایش و تست بارداری انجام شود.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

به عقیده شما کدام یک از علائم حاملگی در هفته اول محتمل تر است ؟ تجربیات و نظرات خود را در مورد علایم حاملگی پسر و دختر و علائم بارداری قبل از موعد پریود در بخش نظرات آی آر میکس با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی