کالری مواد غذایی

محاسبه کالری مواد غذایی چه تاثیری روی لاغری و کاهش وزن دارد ؟

۲
محاسبه کالری مواد غذایی چه تاثیری روی لاغری و کاهش وزن دارد ؟
امتیاز دهی به نوشته

چقدر کالری مصرف کنیم تا لاغر شویم ؟ همیشه کم خوردن برابر است با وزن کمتر؛ این یک توصیه رژیم غذایی ثابت شده است. از آنجایی که هر ۴۵۰ گرم چربی معادل ۳۵۰۰ کالری است، با کم کردن این مقدار از مواد غذایی از رژیم هفتگی میتوانید وزن خود را کاهش دهید. در این پست آی آر میکس نکات مهم درباره کالری مواد غذایی و تاثیر آن در کنترل وزن را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

چقدر کالری با خوردن غذا مصرف کنیم تا لاغر شویم؟

How Many Calories You Need to Eat to Lose Weight

چند کالری نیاز داریم ؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که؛ عوامل متعددی بر شمارش کالری های مصرفی و در نتیجه کاهش وزن موثر است. طبق روش محاسبه کالری مورد نیاز بدن، دکتر کرمانی معتقد است که: «اگر می خواهید وزن خود را در بازه ایده آلی نگه دارید باید انرژی کمتری از طریق کالری موادغذایی دریافت کنید».

پیش از آنکه از جدول کالری شماری برای محاسبه کالری غذاها استفاده کنید باید از میزان فعالیت های روزانه خود آگاه شوید. محاسبه کالری دریافتی برای لاغر شدن به صورت روزانه ارتباط مستقیمی با میزان متابولیسم و فعالیت های بدنی شما دارد.

نوع مواد غذایی نیز بر روند سوخت و ساز بدن اثر میگذارد. به عنوان مثال قندهای ساده که در نوشیدنی های گازدار نظیر نوشابه وجود دارد به سادگی هضم می شود و بدن انرژی زیادی برای ذخیره سازی و جذب آن صرف نمی کند در حالی که بدن باید فرآیند بیشتر و طولانی تری برای هضم و جذب مواد پروتئینی و حاوی فیبر مانند نخود، لوبیا، عدس و.. طی نماید.

کالری مواد غذایی

برای شفافیت موضوع به دو حالت زیر توجه کنید:

۱- اگر میزان کالری مواد غذایی مصرفی در یک روز شما برابر با ۱۶۰۰ باشد و شما این میزان انرژی را از طریق خوردن قندهای ساده بدست بیاورید و بدن برای هضم این قندهای ساده ۱۰۰ کالری انرژی مصرف کند.

۲- اگر میزان کالری مواد غذایی مصرفی در یک روز شما برابر با ۱۶۰۰ باشد و شما این میزان انرژی را از طریق خوردن غذاهای فیبردار و پروتئینی بدست بیاورید و بدن برای هضم این مواد ۳۰۰ کالری انرژی مصرف کند.

کاملا واضح است که با استفاده از مصرف مواد فیبردار و غنی از پروتئین نسبت به قندهای ساده در بازه زمانی طولانی مدت بهتر و سریعتر به وزن ایده آل خود دست می یابید و همچنین میتوانید وزن خود را کنترل کنید. علاوه بر اینکه مصرف غذاهای فیبردار و پروتئینی احساس سیری ایجاد میکند در حالی که قندهای ساده به زودی هضم شده و احساس نارضایتی و گرسنگی خواهید داشت.

کالری مواد غذایی

یکی از روش های عالی برای نظارت دقیق بر انرژی دریافتی بدن شمارش کالری مواد غذایی روزانه است. در این راستا نرم افزار محاسبه کالری زیباتن ابزاری مناسب و در دسترس برای کنترل و کاهش وزن است این برنامه که توسط تیم برنامه نویسی زیباتن طراحی شده دارای جدول کالری شماری برای محاسبه کالری غذاهای مصرفی روزانه است.

به یاد داشته باشید نکته مهم در شمارش کالری مواد غذایی حفظ تعادل در مصرف دسته های غذایی مفید است. به همین دلیل در رژیم غذایی خود علاوه بر غذاهای فیبردار، چربی های گیاهی، پروتئین ها و مواد مغذی را بگنجانید. به جای اینکه تمرکز خود را روی کاهش وزن معطوف کنید تنها به مصرف مواد مغذی و سالم فکر کنید تا سطح انرژی شما بهبود بیابد.

کالری مواد غذایی

توصیه می شود که نیمی از مصرف کالری مواد غذایی خود را به میوه ها و سبزیجات تازه، یک چهارم را به پروتئین ها و مابقی را به دانه ها (دانه های کامل مثل غلات و..) اختصاص دهید. همچنین برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانید پست قبلی آی آر میکس در زمینه قویترین چربی سوز ها : غذاها ، سبزیجات و خوراکی هایی که باعث لاغری شکم میشود را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

چه شیوه هایی برای محاسبه کالری دریافتی برای لاغر شدن یا محاسبه کالری مواد غذایی می شناسید ؟ چقدر کالری مصرف کنیم تا لاغر شویم ؟ پیشنهادات و تجربیات ارزشمند خود را درباره استفاده از نرم افزار محاسبه کالری زیباتن و روش محاسبه کالری مورد نیاز بدن دکتر کرمانی در بخش نظرات پست آی آر میکس با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. تجهیزیار گفت:
    0

    جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

  2. جایینو گفت:
    0

    از سایت خوب تان ممنونم ! جالب بود !

تبلیغات متنی