چگونه زودتر ریش و سبیل در بیاوریم؟ راه حل رشد سریعتر ریش

۱۸
چگونه زودتر ریش و سبیل در بیاوریم؟ راه حل رشد سریعتر ریش
نمره 4 از 73 رای

در این پست آی آر میکس با عنوان چه چیزی به صورت خودمان بمالیم تا ریش در بیاوریم؟ در زمینه سن ریش درآوردن و مجموعه ترفندها و داروها برای رشد ریش در خدمت شما خوانندگان گرامی هستیم. با ما همراه باشید.

 چگونه ریش دار شویم؟ آشنایی با سن ریش درآوردن و روش های سریعتر رشد ریش

Age of Beard; Set of Tricks and Medications for Beard Growth

یکی از دغدغه های مردان و پسران داشتن ریش هایی ضخیم، زیبا و سبیل هایی پرپشت است در حالی که برخی مردان دارای ریش هایی با تارهای بسیار نازک و پراکنده هستند. ممکن است در این زمینه نتوانید علل ژنتیکی و وراثتی رشد را تغییر دهید اما راه های مختلفی وجود دارد که به افزایش ضخامت و رشد ریش صورت کمک می کنند. چگونه ریش در بیاوریم ؟ برای ریش در آوردن علاوه بر فاکتورهای سنی و بلوغ جسمانی سه راهکار عمده وجود دارد. که به ترتیب هر یک از این شیوه ها را معرفی کرده و به تفصیل توضیح می دهیم:

عوامل تشویق کننده چگونه ریش دار شویم؟

۱- به فرآیند ریش درآوردن متعهد شوید. ریش درآوردن یک پروسه چهار هفته ای است خیلی افراد با این مدت زمان آشنایی ندارند و پس از چند هفته خسته و ناامید می شوند. به یاد داشته باشید با بروز اولین علایم خارش در صورت ریش خود را اصلاح نکنید. برای رشد ریش جدید این پدیده نرمال است چون موهای تازه کمی ضخیم تر هستند و پوست صورت حساس؛ برای کاهش خارش صورت می توانید از کرم هیدرو کورتیزون استفاده نمایید.

ریش درآوردن

۲- موهای صورت خود را راحت بگذارید. برای اینکه ریش هایی زیبا و پرپشت داشته باشید نباید در زمان رشد موهای صورت به فرم دادن و تغییر خط رویش آن فکر کنید. اجازه دهید پس از گذشت ۵ هفته و با مراجعه به یک آرایشگر ماهر استایل جدیدی به صورت خود ببخشید. در این راستا می توانید از پست قبلی آی آر میکس با عنوان ۴۷ مدل از جدیدترین مدل های ریش کوتاه مردانه و پسرانه ایده های خوبی بگیرید.

ریش درآوردن

۳-در صورت نیاز از روغن ریش یا عصاره رزماری برای ریش استفاده نمایید. روغن هیدراته ریش برای رویش موها و پوست صورت مفید است. کارشناسان پوست و زیبایی توصیه می کنند که بعد از حمام صبحگاهی مقداری روغن ریش را روی دستها قرار داده و پوست صورت و موها را با آن ماساژ دهید. همچنین میتوانید با بازدید از فروشگاه های لوازم بهداشتی مردانه محصولی سازگار با پوست خود را انتخاب کنید.

ریش درآوردن

۴- از مکمل استفاده کنید. در مکمل ها مواد مغذی ویژه ای وجود دارد که به رشد سریع تر موهای صورت و ریش درآوردن کمک می کند. برخی از این مکمل ها عبارت اند از: اسید فولیک (موجود در نان، غلات کامل، سبوس، سبزیجات با برگ های سبز، نخود فرنگی و آجیل)، بیوتین (صدف خوراکی، گل کلم، لوبیا، ماهی) و.. . میتوانید مکمل ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ولی پیش از این با یک پزشک مشورت نمایید.

ریش درآوردن

تغییر شیوه زندگی و تاثیر آن در ریش درآوردن

۱- از پوست خود مراقبت کنید. پوست یکی از فاکتورهای زیبایی ظاهری است و نقش موثری در رشد کامل مو و ریش درآوردن دارد. همواره پوست خود را تمیز نگه دارید منافذ پوست در صورتی که در معرض آلودگی قرار بگیرند مانع رشد ریش می شوند.

  • میتوانید یک بار در هفته از ماسک لایه بردار اکالیپتوس برای صورت استفاده نمایید.
  • از موهای خود با استفاده از شامپو و لوسیون های حاوی ویتامین B مراقبت کنید.
  • موهای صورت خود را ماساژ دهید. از مقداری کرم مرطوب کننده برای ماساژ دورانی به مدت ۳ دقیقه استفاده کنید.

ریش درآوردن

۲- از رژیم غذایی متعادل استفاده نمایید. رژیم غذایی شما تاثیرات مستقیمی روی سلامت پوست و مو دارد. از مواد مغذی در طول روز استفاده کنید.

  • ویتامین A (هیدراته کردن پوست و فولیکول های مو): موجود در تخم مرغ، گوشت، پنیر، هویج، کدو تنبل، کلم بروکلی و سبزیجات با برگ سبز تیره
  • ویتامین E (سلامت پوست و گردش خون): روغن ها، برگ سبزیجات، آجیل و لوبیا
  • ویتامین B3 (گردش خون سالم)
  • ویتامین B5 (تامین چربی و پروتئین های لازم برای سلامت پوست و مو و کاهش استرس در پروسه ریش درآوردن): بروکلی، آووکادو، زرده تخم مرغ، گوشت، اردک، شیر، خرچنگ، نان کامل، دانه ها و..

ریش درآوردن

۳- حرکت کنید. ورزش علاوه بر سلامت فیزیکی باعث افزایش گردش خون و افزایش سرعت رشد موها می شود. مهم نیست کدام حرکات ورزشی را انتخاب می کنید کافی است روزی یک ساعت ضربان قلب خود را با فعالیت های بدنی افزایش دهید.

ریش درآوردن

۴- استراحت کنید. بدن شما برای ترمیم و بازسازی نیاز به خواب و استراحت دارد. نوجوانان بین هشت تا نه ساعت و بزرگسالان بین هفت تا هشت ساعت خواب مفید شبانه نیاز دارند.

ریش درآوردن

۵- آرام باشید. استرس خود را مدیریت کنید. یکی از عوارض استرس، ریزش مو است. این به معنای اجتناب از شرایط استرس زا و پیدا کردن زمانی در طول روز برای استراحت است. چندین تکنیک برای کاهش استرس شما وجود دارد:

  • اگر احساس تنش می کنید، با یک دوست یا عضو خانواده صحبت کنید.
  • روی تنفس خود تمرکز کنید. چند نفس عمیق به صورت دم و بازدم بکشید. این روش یک راه عالی برای آرام کردن ضربان قلب و پاک کردن ذهن شما در شرایط استرس زا است.
  • صبور باشید. نگرانی کمکی به سرعت رشد مو و ریش درآوردن نمی کند فقط قادر است شرایط را وخیم تر نماید. بنابراین روی جنبه های مثبت زندگی خود تمرکز کنید.

ریش درآوردن

تکنیک های پزشکی موثر در ریش درآوردن

۱- یکی از روش های محبوب بین مردان استفاده از Rogaine برای رشد مو تازه است. Rogain یک درمان موضعی برای ریزش مو است که به صورت مستقیم در پوست استعمال می شود. البته برای موی سر بیشتر کاربرد دارد بنابراین در حین مصرف به منظور ریش درآوردن بسیار دقت نمایید و حتما با پزشک معتبر در این زمینه مشورت کنید. از عوارض جانبی این روش می توان به سوزش چشم، خارش پوست و شوره سر اشاره کرد.

ریش درآوردن

۲- با مشورت پزشک از درمان های تستوسترون(هورمون مردانه) بهره ببرید. پیش از تجویز از شما مجموعه آزمایش ها برای تعیین میزان تستوسترون گرفته می شود. در صورتی که این هورمون در بدن شما کم باشد روند درمان آغاز می گردد. این بازه درمانی می تواند تا یک سال برای کسب نتیجه مطلوب ادامه پیدا کند.

ریش درآوردن

۳- با یک جراح پلاستیک تماس بگیرید. یک جراح می تواند فولیکول موی سر را به صورت انتقال دهد. این روش که برای کسب نتیجه مطلوب زمانی بین یک الی دو سال نیاز دارد باید زیر نظر پزشک معتبر و با مشاوره های بسیار صورت بگیرد. به یاد داشته باشید که این تکنیک بسیار پرهزینه و زمان بر می باشد.

ریش درآوردن

چگونه در سن بلوغ و نوجوانی زود ریش در بیاوریم ؟

سن نوجوانی همراه با تغییر شخصیت و تفکر برای پسران نوجوان همراه با تغییرات فیزیکی همراه است. یکی از این تغییرات رایج در پسران نوجوان ریش درآوردن می باشد. آن ها اغلب در مورد اینکه چگونه ریش دار شویم و چگونه در سن بلوغ و نوجوانی زود ریش در بیاوریم نگران و مضطرب هستند. در ادامه ۸ نکته برای رشد سریع ریش و سبیل در دوران نوجوانی را معرفی می کنیم.

ریش درآوردن

۱- صورت خود را به طور مرتب و دو بار در روز تمیز کنید. برای شستشو از صابون های ملایم یا ژل صورت همراه با آب گرم برای باز شدن منافذ پوست کمک بگیرید.

۲- لایه برداری از سلول های مرده پوست باید دو بار در هفته همراه با یک اسکراب خنک کننده مناسب انجام شود. از اسکراب مناسب پوست خود (خشک، چرب، حساس یا ترکیبی) استفاده کنید.

۳- از کرم های مرطوب کننده و هیدراته حاوی اکالیپتوس استفاده کنید.

۴- ویتامین های مهمی نظیر B12 ، B6 و B1 را به اندازه کافی مصرف نمایید.

۵- از منابع پروتئینی مانند تخم مرغ، گوشت، عدس، آجیل و لوبیا به صورت منظم استفاده کنید.

۶- رژیم غذایی متعادل همراه با مواد معدنی (ویتامین های C، A ، B1 و E)، ویتامین های ضروری، میوه ها و سبزیجات و گوشت داشته باشید.

۷- برای افزایش گردش خون و افزایش رشد مو صورت خود را به صورت دورانی در طول روز ماساژ دهید. همچنین می توانید از روغن ریش برای ماساژ استفاده نمایید.

۸- استراحت مناسب و حداقل هشت ساعت خواب در روز داشته باشید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

چگونه ریش دار شویم ؟ در این پست آی آر میکس سعی کردیم روش های مختلف و ساده برای کمک به افزایش رشد مو و ریش درآوردن را برشماریم شما نیز می توانید تجربیات و پیشنهادات خود را در زمینه دارو ها و تکنیک های ریش درآوردن و عصاره رزماری برای ریش های پرپشت در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱۸ دیدگاه

  1. میلاد گفت:
    16

    من الان ۱۸ساله هستم ولی اصلا ریش در نمیارم یاید چیکار کنم؟

  2. Mehdi گفت:
    -71

    من همه راه ها رو امتحان کردم ولی فقط یه محلول جواب داد. کسی خواست بگه تا سفارش بدم واسش بفرستن. ۰۹۱۹۲۴۵….

  3. میلاد گفت:
    0

    من ۱۷ سالمه و کمی سیبیل و ریش درآوردم اما ریشوسیبیلمو با ژلت در خلاف رشد مو زدن الان که تازه داره در میاد احساس میکنم سیبیلم از بین رفته چون فقط دونه دونه مو در اومده و بقیش مونده.یعنی سیبیلم خراب شده؟

  4. کیان گفت:
    -10

    ببخشید من ۱۳ سالمه و لای سیبیل و قسمت هایی که ریش در میاد خیلی خارش داره دلیلش چیه؟

  5. علی گفت:
    4

    سلام من ۲۰ سالمه سه ماهه دارم ماینوکسیدیل ۵ درصد استفاده میکنم فقط و فقط ماینوکسیدیل ۵ درصد مارک mina استفاده کتید خیلی اثرش خوبه قیمتش ۲۰ تومنه.
    به هیچ عنوان از مارک پاک دارو ایتفاده نکنید اثر نداره اقلا من قبلا موهای صورتم خیلی نازک بود الان داره ضخیم میشه. از عوارض اینه که پویت قورتتون شوره میزنه

    • شاهین گفت:
      3

      سلام اقا علی نحوه ی استفاده هم میگی باید ماساژ بدیم یانه چقدر تو صورتمون بمونه ممنون میشم اگه جواب بدید

  6. بلوچ گفت:
    2

    من۱۵سالمه ریش درآوردم ولی میخوام زخیم تر شون کنم خب چه کنم؟

  7. حمید گفت:
    2

    دوستان ماینوکسیدیل کلا جواب می ده. از هر چیز دیگه ای بهتره. فقط بدیش اینه که الکل داره و پوستتون رو اذیت می کنه و حساسیت می ده. منم تجربم اینه که مارک پاک دارو خوب نیست. مارک های دیگه رو بگیرید. ارزون هم هست. برای کچلی هم استفاده می شه و خوبه.

تبلیغات متنی