درمان جوش صورت

۲۹ روش متنوع و متفاوت برای درمان جوش زیرپوستی، سرسیاه و …

۰
۲۹ روش متنوع و متفاوت برای درمان جوش زیرپوستی، سرسیاه و …
امتیاز دهی به نوشته

افرادی که در سن بلوغ هستند و جوش در می آورند بسیار حساس هستند و دوست دارند که هر چه زودتر جوش های صورت خود را درمان کنند. علاوه بر سن بلوغ دلایل متعدد دیگری می تواند باعث ایجاد جوش های سرسیاه، سر سفید، قرمز و… در صورت شما شود. با دستکاری این جوش ها جای جوش روی صورت شما پدیدار می شود و پوست شما تیره تر می شود. ما در مطالب پیشین باور های غلط که موجب افزایش جوش صورت میشود را منتشر کردیم ،امروز در آی آر میکس ۲۹ روش متنوع و مختلف را برای درمان جوش صورت، جوش زیر پوستی، جوش سرسیاه و جوش های بعد از اصلاح به شما معرفی خواهد کرد.

در این مطلب میخوانید: پنهان
1 درمان جای جوش صورت، جوش زیر پوستی، جوش سرسیاه و جوش های بعد از اصلاح

درمان جای جوش صورت، جوش زیر پوستی، جوش سرسیاه و جوش های بعد از اصلاح

How to Get Rid of Acne

اکثر افراد وقتی به سن بلوغ می رسند جوش در می آورند. این جوش ها بیشتر مربوط به تغییرات هورمونی و یا استرس است. بر خلاف باور عمومی جوش ها لزوما بر اثر کثیف بودن پوست به وجود نمی آیند. در واقع پاک سازی بیش از حد نیز می تواند پوست شما را بیشتر تحریک کند. با این حال تغییرات هورمونی غیرقابل کنترل نیستند. برای درمان جوش صورت و برای اینکه  پوستی سالم، درخشان و بدون لک داشته باشید چند روش ساده وجود دارد که باید انجام دهید. در ادامه هر یک از این روش ها را بیشتر توضیح خواهیم داد. با آی آر میکس همراه باشید.

برای درمان جوش صورت و جوش زیر پوستی ورزش کنید

اگر از جوش زدن های مداوم خود خسته شده اید، ورزش منظم به شما کمک می کند تا کمتر جوش بزنید. با ورزش کردن اندروفین ها آزاد می شوند و سط استرس کاهش پیدا می کند. در نتیجه تولید چربی کاهش پیدا می کند. عرق کردن در حین ورزش به شما کمک می کند که سلول های مرده پوست از بین بروند. برای کمتر شدن و درمان جوش حداقل ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید. ورزش کردن به شما کمک می کند که علاوه بر جوش های صورت، جوش های سینه، شانه و پشت تان کمتر شود.

درمان جوش

جوش صورت خود را دستکاری نکنید

اگر مبتلا به جوش های صورت هستید جوش های خود را لمس و دستکاری نکنید. چونکه این کار باعث می شود تا باکتری ها بیشتر به پوست شما سرایت کنند و جوش های شما را بدتر می کنند. مسلما با کندن جوش ها بعد با جای جوش صورت تان مواجه خواهید شد.

درمان جوش

دوش گرفتن دیر به دیر علت جوش صورت و بدن شما است

برای درمان جوش صورت و جلوگیری از جوش زدن صورت و بدن بعد از تمرینات خود دوش بگیرید و پوست مرده خود را تمیز کنید. با استفاده از شامپوهای ملایم تمام بدن خود را بشویید. از شامپو هایی استفاده کنید که چربی موی سر شما را از بین نمی برند. اطمینان حاصل کنید که همیشه بعد از تمرین و ورزش از دوش گرفته اید. سلول های مرده و عرق خود را از این طریق از بین ببرید. عرق خود می تواند علت جوش صورت و بدن شما باشد.

درمان جوش

غذاهای چرب علت دیگر جوش صورت

در مصرف غذاهای روزانه تان تجدید نظر کنید. از غذاهایی که دیر هضم هستند و دارای روغن زیادی هستند جلوگیری کنید. این غذاها جوش های صورت و بدن شما را بیشتر می کند. دریافت مقدار مناسبی از مواد مغذی مانند غلات، میوه ها، سبزیجات و پروتئین ها به پوست شما کمک می کند تا سریعتر احیا شود و تولید چربی غیر ضروری پوست را کاهش می دهد. پس تا جایی که امکان دارد از غذاهایی که دیر هضم می شوند، روغن و قند زیادی دارند اجتناب کنید.

درمان جوش

با خواب مناسب از جوش زدن پوست خود جلوگیری کنید!

برای جلوگیری از جوش زدن صورت و بدن خود سعی کنید که حداقل ۸ ساعت خواب داشته باشید. خواب به شما کمک می کند تا بدنتان آرام شود و پوست شما زمان و توانایی بازسازی سلول های پوست را داشته باشد. همچنین خواب موجب سم زدایی پوست شما می شود پس سعی کنید که چرخه خواب خود را تنظیم کنید و حداقل ۸ ساعت خواب داشته باشید.

درمان جوش

رفع جوش صورت و بدن با آب خوردن

آب زیاد بخورید. همه ما شنیده ایم که در طول روز باید ۸ لیوان آب بنوشیم. آب کمک می کند تا بدن شما سم زدایی شود و پوستتان تمیز شود بنابراین مطمئن شوید در طول روز آب زیادی می نوشید.

درمان جوش

ذهن و بدن خود راریلکس نگه دارید تا جوش کمتری بزنید

بدن و ذهن خود را آرام کنید. استرس بالا منجر به افزایش تولید چربی پوست می شود بنابراین ذهن و بدن خود را ریلکس نگه دارید. سعی کنید با حمام کردن، خواندن کتاب، یوگا و … ذهن خود را آرام نگه دارید و به تماشای تغییرات پوستی خود بنشینید.

درمان جوش

رفع جوش صورت و بدن با شستن حوله و لباس

به طور منظم پارچه هایی که با پوست شما تماس دارند را بشویید از جمله حوله ها، لباس ها، ملحفه ها و … را حداقل یکبار در هفته بشویید تا چربی و باکتری هایی که با گذشت زمان در آنها جمع شده است را از بین ببرید. از پاک کننده ملایم برای پوست های حساس استفاده کنید. این روش کمک می کند مشکل جوش های صورت و بدن خود را حل کنید و درمان جوش صورت شما را سرعت میبخشد.

درمان جوش

از بین بردن جوش صورت و درمان جوش صورت با پاک کردن به موقع آرایش

اگر آرایش خود را پاک نکرده باشید ممکن است روی صورت تان جوش در بیاورید. استفاده از کرم پودرها و کرم های آرایشی سبب کاهش تنفس پوست می شود. سعی کنید از لوازم آرایش بدون چربی استفاده کنید. برای جلوگیری از رشد باکترها، صورت خود را با پاک کننده های ملایم بشویید و پاک کنید.

درمان جوش

جلوگیری از تشدید شدن کک و مک و جوش صورت

اشعه ماوراء بنفش یکی از علل پیری زودرس است که در دوزهای بالا منجر به سرطان پوست می شود. قرار گرفتن پوست در برابر اشعه های مضر UVA و UVB موجب آسیب زدن پوست و شدید شدن کک و مک و جوش های صوت می شود. بنابراین توصیه می شود پوست خود را با کرم های ضد آفتاب SPF 30 بپوشانید.

درمان جوش

برای درمان جوش صورت و بدن خود از این مواد استفاده نکنید

برای درمان جوش صورت و بدن خود از خمیر دندان، لیمو، نمک، نوشابه استفاده نکنید. بعضی از تجربیات نشان می دهد که استفاده از این مواد موجب سوزش و آسیب به پوست شما می شود.

درمان جوش

از ماسک زردآلو برای درمان جوش صورت خود استفاده نکنید

از مالیدن زردآلو روی پوستتان جلوگیری کنید چونکه باعث ایجاد میکروتیرها روی پوست تان می شود. به جای زرد آلو شما می توانید از درمان هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد استفاده کنید.

درمان جوش

درمان جوش هاص صورت، سینه، پشت

اولین روش برای داشتن پوستی تمیز و صاف این است که صورت خود را ۲ بار در روز با پاک کننده های PH متعادل پاک کنید. این پاک کننده ها رشد جوش و لگاریس پوست را کاهش می دهد. اگر در سایر قسمت های بدن خود مانند پشت و سینه جوش دارید ۲ با در روز این مناطق را تمیز کنید. اگر آرایش دارید بدون شستن آن به رختخواب نروید.

درمان جوش

درمان جوش صورت بعد از اصلاح

صورت خود را با استفاده از روغن ماساژ دهید. شما می توانید از روغن های زیتون، بادام، کرچک و غیره استفاده کنید. اگر بعد از اصلاح از این روغن ها استفاده کنید هنگام سر بیرون آوردن مو از پوست دیگر پوستتان جوش نمی زند.

درمان جوش

درمان سریع جای جوش صورت

صورت خود را در خانه لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوستتان از بین برود. لایه برداری می تواند به صورت شیمیایی یا فیزیکی انجام شود اگر قصد دارید در خانه پوست خود را لایه برداری کنید می توانید از قرص آسپرین که حاوی اسید سالیسیلیک است استفاده کنید. قرص آسپرین را با آب مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید برای جلوگیری از قرمزی و تورم پوست می توانید بعد از شیستم صورت خود از روغن زیتون استفاده کنید. یا می توانید برای ۳۰ دقیقه لایه ای از عسل را روی صورت خود قرار دهید و بعد پوست خود را بشویید. از تخم بلدرچین، بلغور جو دو سر و عسل هم می توانید استفاده کنید این مواد را با هم مخلوط کنید و ۲ تا ۳ دقیقه اجازه دهید روی پوست تان بماند بعد با آب ولرم صورت تان را بشویید

درمان جوش

رفع و درمان جوش صورت با روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد میکروبی است و می تواند باکترهای مربوط به جوش را از بین ببرد. قطره ای از روغن چای رقیق شده روی نقاطی از صورت خود بگذارید و با استفاده از پنبه آن را در مناطقی که جوش دارند بمالید.

درمان جوش

با پراکسید بنزوئیل جای جوش صورت خود را رفع کنید

شما می توانید از پراکسید بنزوئیل که به صورت صابون و لوسیون است استفاده کنید. شما می توانید پراکسید بنزوئیل به برداشتن پوست مرده و بازسازی سلول های جدید پوست کمک می کند. برای جلوگیری از حساسیت پوستی از محصولاتی که حاوی ۳ درصد از پراکسید بنزوئیل و یا کمتر هستند استفاده کنید.

درمان جوش

درمان جوش زیر پوستی با استفاده از گوگرد

از محصولاتی که حاوی گوگرد هستند برای رفع و درمان جوش صورت ، سینه، پشت خود استفاده کنید. شما همچنین می توانید از ماسک هایی که حاوی گوگرد و خاک رس هستند استفاده کنید.

درمان جوش

پاک کردن صورت با تونر و جلوگیری از گسترش جوش های صورت

پس از اصلاح و تمیز کردن صورت از تونر استفاده کنید و تونر را به تمام صورت خود بمالید. تونر باعث می شود گرد و غباری که در منافذ پوستی شما جا خوش کرده اند به دام بیافتند. تونرهای جوش را می توانید از داروخانه ها خریداری کنید. شما می توانید از سرکه سیب هم استفاده کنید. پس از مصرف تونر صورت خود را نشویید و اجازه دهید روی پوست شما باقی بماند.

درمان جوش

پوست خود را مرطوب نگه دارید

اگر پوست شما خشک است از مرطوب کننده ها استفاده کنید. پس از شستن صورت در صبح و عصر مقداری مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. شما می توانید تونر را پس از مرطوب کننده استفاده کنید.

درمان جوش

برای جلوگیری از جوش زدن، منافذ مسدود شده پوست خود را تمیز کنید

از رتینوئید استفاده کنید. رتینوئید یک داروی تجویز شده در ایالات متحده است.  پاک کننده های Retinoid حاوی مقادیر بالایی از ویتامین A هستند، و به شما کمک می کند تا منافذ مسدود شده پوست خود را تمیز کنید. شما می توانید با مشورت پزشک خود یک باز این این پاک کننده ها استفاده کنید.

درمان جوش

درمان جای جوش صورت با اسید آسئلائیک

محصولاتی که حاوی اسید آسئلائیک هستند را استفاده کنید. اسید آسئلائیک یک ضد باکتری است که قرمزی و التهاب پوست را کاهش می دهد. به طور طبیعی اسید آسئلائیک در گندم و جو یافت می شود. اگر جوش باعث ایجاد لکه های تیره در پوست شما شده است از اسید آسئلائیک برای پاک کردن منافذ و کاهش لکه های تیره جای جوش استفاده کنید.

درمان جوش

ماسک جوش صورت

خیار، بلغور جو دو سر را با هم مخلوط کنید و ماسک کنید. خیارها به کاهش قرمزی پوست و رفع جای جوش کمک می کند. این در حالی است که بلغور جو دو سر باعث لطافت و نرمی پوست می شود. دو به دو این مواد را در میکسر بریزید و با هم میکس کنید تا یک خمیر تشکیل شود بعد ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن راروی صورت خود ماسک کنید و بعد با آب ولرم بشورید. این ماسک را ۲ تا ۳ با در هفته استفاده کنید.

درمان جوش

از بین بردن جوش سرسیاه روی بینی توسط پزشک

اگر با استفاده از پاک کننده ها، ماسک ها جوش های صورت شما کاهش پیدا نمی کند و احساس می کنید که جوش های صورت تان روی زیبایتان تاثیر گذاشته است می توانید به متخصص پوست خود مراجعه کنید.

درمان جوش

رفع جوش صورت با لایه برداری توسط متخصص پوست

می توانید به پزشک مراجعه کنید و پوست تان را لایه برداری کنید. با استفاده از ژل های تخصصی حاوی اسید شما می توانید پوست های مرده و باکتری ها را از بین ببرید. علاوه براین شما باید یک رژیم مناسب غذایی را رعایت کنید.

درمان جوش

درمان جوش سرسیاه

برای درمان جوش سرسیاه، سفید و غیره درمان های میکرومبراسونی را یکبار در هفته و برای چند ماه انجام دهید. این روش موثرترین روش لایه برداری است چونکه تنها روی لایه های خارجی پوست تاثیر می گذارد.

درمان جوش

رفع جوش صورت با لیزر

از لیزر برای برطرف کردن جوش هاص صورت و بدن خود استفاده کنید. در حال حاضر بسیاری از متخصصان پوست این سرویس را ارائه می دهند. این روش می تواند دردناک باشد اما تا ۵۰ درصد جوش ها را کاهش می دهد.

درمان جوش

از درمان نور برای برطرف کردن جوش صورت استفاده کنید

اگر درمان با لیزر برای شما دردناک است می توانید درمان نور را امتحان کنید. برخی از نورهای رنگی مانند قرمز، سبز و آبی باکتری های پوست را از بین می برند. پس با مشاوره با متخصص پوست خود این روش را امتحان کنید.

درمان جوش

برای درمان جوش های صورت خود دارو مصرف کنید

از داروهایی که توسط متخصص پوست تجویز می شود برای پیشگیری از جوش استفاده کنید. برخی از داروها مانند قرص های جلوگیری از بارداری می تواند باعث ایجاد جوش های صورت شود با متخصص خود مشورت کنید و یک روش جایگزین مناسب را امتحان کنید. حتی برخی از داروهای بدنسازی می تواند موجب جوش صورت، شانه، سینه، بازو شود.

درمان جوش

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما هم با مشکل جوش صورت، بازو، سینه، شانه مواجه هستید؟ آیا روش هایی که به شما معرفی کردیم برایتان کاربردی است؟ شما چه روش دیگری برای برطرف کردن جوش، جای جوش می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی