یخ زدگی لوله های آب

۱۳ روش ساده و کاربردی جلوگیری از یخ زدگی لوله، تانکر و منبع آب در زمستان

۰
۱۳ روش ساده و کاربردی جلوگیری از یخ زدگی لوله، تانکر و منبع آب در زمستان
نمره 3.4 از 8 رای

متاسفانه با سرد شدن هوا یخ زدگی لوله های آب میتواند موجب ترکیدن آنها شود و خسارت سنگین برجا بگذارد. اگر دوست ندارید هزینه زیادی برای تعمیر لوله های ترکیده خود خرج کنید باید از یخ زدن آب لوله ها جلوگیری کنید. ما در آی آر میکس روش سریع برف روبی و از بین بردن برف نشسته بر روی سقف خانه را آموزش دادیم. در ادامه پست امروز آی آر میکس ما بهترین روش های جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب خانه، استخر، تانکر، منبع آب و غیره را توضیح خواهیم داد.

آموزش نحوه جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب، تانکر، ناودان و منبع آب با پشم شیشه و.. در زمستان

How To Prevent The Freezing Of Water Pipes, Tankers, Drains And Water Supply With Glass Wool

روش های زیادی برای جلوگیری از یخ زدن لوله های آب، ناودان، دستگاه های آبیاری، تانکر و.. وجود دارد که در ادامه به مهترین این روش ها اشاره خواهیم کرد. با صرف چند دقیقه زمان برای پوشاندن و گرم نگه داشتن لوله ها و کونتور می توانید از یخ زدن و ترکیدن لوله های آب خود جلوگیری کنید و یا زمستان شیرین و بدون دغدغه را پشت سر بگذارید.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب با نوارهای گرمایشی

شما می توانید با پیچیدن نوارهای گرمایشی اطراف لوله از یخ زدگی آنها جلوگیری کنید و می توانید این نوارها را در طول و اطراف لوله بپیچید. برای استفاده از این نوارها دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. قبل از نصب همیشه اطلاعات ایمنی را مطالعه بفرمایید تا از آتش سوزی های احتمالی جلوگیری کنید. به جای استفاده از این نوارها می توانید از لامپ های منعکس کننده گرما در یک فضای بسته و خشک استفاده کنید. در شب های سرد نور را بررسی کنید و ببینید لامپ درست عمل می کند.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب

با عایق های لاستیکی از یخ زدگی لوله های آب جلوگیری کنید

تمام لوله ایی که آب سرد در آنها حرکت می کند را عایق کنید. شما می توانید از عایق های لاستیکی فومی که برای لوله ها طراحی شده اند استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ فاصله ای بین لوله و عایق وجود ندارد. اگر این نوع عایق ها را در دسترس ندارید می توانید از پشم شیشه استفاده کنید.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب

جلوگیری از یخ زدگی لوله های تخلیه آب

عایق های لاستیکی فومی را به لوله ها وصل کنید. حمام و سینک آشپزخانه را فراموش نکنید. در روزهای سرد یک لامپ حرارتی را روی زهکش آب فاضلاب قرار دهید. اگر شما در مورد خطر آتش سوزی نگران هستید می توانید درب های کابینت آشپزخانه و سینک های حمام را باز نگه دارید و اجازه دهید هوای گرم به محیط اطراف لوله ها هدایت شوند.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب

چگونه از یخ زدگی لوله های آب جلوگیری کنیم؟

در روزهای سرد شیرآب را کمی باز کنید. نحوه باز کردن شیر آب طوری باشد که آب قطره قطره و بدون فشار بچکد. ابتدا شیر آب داغ و بعد شیر آب سرد را باز کنید. این کار باعث جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب می شود.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب

برای جلوگیری از یخ زدگی آب لوله چکار کنم؟ از دریچه های آب گرم استفاد کنید

از دریچه های جریان آب گرم استفاده کنید. این دریچه ها به برق نیاز ندارند. با استفاد از این دریچه ها آب گرم از طریق لوله ها به طور مداوم در جریان هستند. قبل از نصب آب را از منبع اصلی ببندید. دریچه های زیر سینک را با اره آهن بری بردارید. دریچه را به اتصالات مسی که از دیوار بیرون آمده است وصل کنید. مطمئن شوید که لوله ها با یک آچار فرانسه به درستی بسته شده است. هر زمان که نمی خواهید آب جریان پیدا کند دریچه ها را ببندید.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب

با استفاده از دستگاه های RedyTemp  از یخ زدگی لوله های آب، منبع آب و.. جلوگیری کنید.

از دستگاه های RedyTemp استفاده کنید. این دستگاه با استفاده از یک پروب دماسنج روی دمای آب داخل لوله ها نظارت می کنند. انتهای لوله های آب را برش بزنید. آنها را به دستگاه RedyTemp وصل کنید. دو لوله در پشت دستگاه وجود دارد. آنها را به خطوط آب وصل کنید. دستگاه را به سوکت دیوار وصل کنید. نقطه دمای دلخواه خود را تنظیم کنید.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب

ترموستات را تنظیم کنید و از یخ زدگی لوله های آب جلوگیری کنید

ترموستات خانه یا ساختمان را حداقل روی ۵۵ درجه فارنهایت (۱۳ درج سانتیگراد) تنظیم کنید. این کار باعث می شود که درجه حرارت خیلی بالاتر از نقط انجماد آب باشد.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب

جلوگیری از یخ زدن لوله های زهکش فاضلاب

نشتی هایی که در لوله اصلی آب است را پیدا کنید. این کار را باید برای لوله های خارج و داخل خانه تکرار کنید. لوله های داخل دیوار و زیرزمین را بررسی کنید.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب

بعد از پیدا کردن نشتی، منبع اصلی آب را ببندید. اطمینان حاصل کنید که جریان آب بعد از بستن کنتور آب قطع می شود. حالا قسمت شیر را بررسی کنید و آن را به اندازه کافی سفت کنید.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب

اگر از عهده این کار بر نمی آید و یا ناحیه شکستی لوله زیاد است و نیاز به تعویض دارد با لوله کش تماس بگیرید.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب

جلوگیری از یخ زدن لوله های آب ثانویه

دریچه های آب ثانویه را ببندید. اگر از سیستم های آبیاری اتوماتیک استفاده می کنید. دستگیره ها را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. دستگیره ها را با عایق، پشم شیشه ، نوارهای گرمایشی و یا هر وسیله مشابه بپوشانید. همین کار را برای ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و.. انجام دهید.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب

به دنبال نشت، زنگ زدگی، ترک و یا دیگر علائم آسیب دیدگی باشید. اگر قسمتی آسیب دیده بود آن را با لوله های ضد زنگ عوض کنید. این لوله ها دوام بیشتری نسبت به لوله های و شلنگ های پلاستیکی دارد. اگر نیاز به کمک دارید با لوله کش تماس بگیرید.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب

جلوگیری از یخ زدن آب استخر

پمپ های استخر آب را باستفاده کنید. در صورتی خرابی پاور، اضافه کردن یک باتری بکاپ به پمپ را مد نظر داشته باشید. آب را در استخر بریزید. حالا پمپ باید به طور خودکار استخر را تخلیه کند. اطمینان حاصل کنید که پمپ به درستی کار می کند. علائم انجماد و یخ زدگی لوله ها را بررسی کنید و خطوط تخلیه را تمیز کنید.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب

جلوگیری از یخ زدن لوله های آب دستگاه ای آبیاری، کولر و…

در زمستان و یا قبل از اینکه دما پایین تر از نقطه انجماد برود دستگاه های آبیاری، شلنگ، اسپری آب را جدا کنید. در اینجا اگر از کولر های آبی اسفاده می کند شلنگ آب را جدا کنید چون سرما باعث ترک خوردن شلنگ می شود.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب

جلوگیری از یخ زدگی ناودان

برای لوله های خارج از خانه باید آب های اضافه را خارج کنید و با بست این لوله ها را ببندید. بعد عایق های مخصوص لوله یا با پشم شیشه بپوشانید.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب

در جلوگیری از یخ زدن لول های آب شکست خوردید؟ کارهای زیر را انجام دهید

لوله های یخ زده را پیدا کنید. هر یک از دریچه ها را به صورت جداگانه باز کنید. اگر هیچ کدام از دریچ های شما کار نمی کند دست خود را روی امتداد لوله قرار دهید تا قسمت یخ زده را پیدا کنید. این قسمت نسبت به بقیه جاها سردتر است. تمام شیرهای یخ زده را باز نگه دارید تا آب شروع به جریان کند.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب

بعد از شناسیایی لوله های یخ زد می توانید روی لوله ها آب داغ بریزید. بعد از باز شدن لوله با عایق بندی، پشم شیشه و.. لوله های آب را بپوشانید.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب

اگر نگران آتش سوزی هستید می توانید به وسیله سشوار، بخاری برقی، یا یک لامپ گرما را به ناحیه ای که لوله ها قرار دارند منتشر کنید. در هنگام قرار دادن دستگاه های گرما زا احتیاط کنید. بخاری ها، لامپ های گرمایشی می توانند دمای زیادی را ایجاد کنند که ممکن است باعث آتش سوزی مواد قابل اشتعال شود. اگر شما یک منبع حرارتی را در زیر سینگ آشپزخانه قرار می دهید بهتر است ابتدا تمام مواد شیمیایی را بردارید.

جلوگیری از یخ زدگی لوله های آب

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس در مورد روش های جلوگیری از یخ زدن لوله های آب داخل و خارج از خانه، استخر و.. صحبت کردیم. به نظر شما به غیر از این روش ها برای جلوگیری از یخ زدن آب تانکر، منبع آب و نگهداری از استخرهای روباز در زمستان چه کارهایی می توان انجام داد نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی