روش درمان طبیعی ریزش مو مردان با شامپو، حنا، آلوئه ورا ،چای سبز و .. در خانه

روش درمان طبیعی ریزش مو مردان با شامپو، حنا، آلوئه ورا، چای سبز و .. در خانه

۰
روش درمان طبیعی ریزش مو مردان با شامپو، حنا، آلوئه ورا، چای سبز و .. در خانه
نمره 1 از 1 رای

ریزش مو چه در مردان و چه در زنان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و همه آن مربوط به پیری نیست. خوشبختانه راه های مختلفی برای درمان طبیعی ریزش مو بدون استفاده از مواد شیمیایی و یا محصولات گران قیمت وجود دارد. برای اینکه از این راه کارها آگاه شوید در ادامه این مطلب آی آر میکس با ما همراه شوید.

اگر فردی هستید که به سلامتی و زیبایی خود اهمیت می دهید قطعا به دنبال راه هایی همانند جوان سازی پوست خود و یا جلوگیری از ریزش مو می گردید. به طور خلاصه می توانید با مصرف ویتامین های ضروری مانند ویتامین A، استفاده از ماسک موی آوکادو، ماساژ پوست سر با روغن هایی مانند اسطوخودوس یا نعناع و استفاده از شامپو های بدون سولفات، به درمان طبیعی ریزش موی خود بپردازید. اما روش های دیگری هم برای این کار وجود دارد که با همدیگر آنها را مرور می کنیم.

نحوه درمان گیاهی ریزش شدید مو زنان و مردان با روغن نارگیل، زیتون و آب پیاز در منزل

Natural Hair Loss Treatment Method For Men With Shampoo, Henna, Aloe Vera, Green Tea At Home

یکی از راه ها درمان طبیعی ریزش مو ماساژ پوست سر به وسیله روغن های مخصوص است. ماساژ پوست سر باعث افزایش جریان خون و در نتیجه تقویت فولیکول های مو می شود. برای ماساژ پوست سر می توانید از روغن های اسطوخودوس، نارگیل، نعناع، آویشن و روغن کنجد استفاده کنید. هرچند که بعضی از افراد ادعا می کنند که با این روش به خوبی درمان شده اند اما تا به امروز هیچ مدرک علمی جهت اثرگذاری این روش ارائه نشده است.

درمان طبیعی ریزش مو

برای درمان طبیعی ریزش مو استفاده از روغن تخم مرغ بسیار رایج می باشد که البته موثر بودن آن به لحاظ علمی تاکنون ثابت نشده است. روغن تخم مرغ می تواند یک جایگزین مناسب برای زرده تخم مرغ به صورت طبیعی و خام باشد، زیرا در زرده تخم مرغ خام احتمال وجود باکتری سالمونلا و ایجاد عفونت وجود دارد. شما می توانید روغن تخم مرغ را در خانه هم بسازید اما خودتان و فضا کارتان همچنان در معرض آلودگی به باکتری سالمونلا هستید. بنابراین سعی کنید پس از اتمام کار دست های خود را بشورید.

درمان طبیعی ریزش مو

یکی دیگر از روش های درمان طبیعی مو استفاده از روغن های گرم است. شما می توانید روغن هایی مانند کلزا یا زیتون را تا ۴۰ درجه سانتی گراد (۱۴۰ درجه فارنهایت) گرم کنید، سپس پوست سر خود را با آن ماساژ دهید و به مدت ۳۰ دقیقه کلاه را بر سر خود بگذارید.

سس مایونز نیز می تواند موثر باشد. آن را طوری بر سر خود بمالید که سرتان را کاملا پوشش دهد. سپس کلاه را به مدت یک ساعت بر سر بگذارید و در نهایت، پس از یک ساعت سر خود را بشویید.

درمان طبیعی ریزش مو

حنا، یک پودر سبز رنگ است که کوتیکول مو را تمیز کرده و باعث تقویت ریشه مو می شود. هر چند که تاثیرگذاری این مورد هم به لحاظ علمی استفاده نشده است اما برخی از افراد برای درمان طبیعی ریزش موی خود از آن استفاده می کنند.

نکته حائز اهمیت در این مورد این است که این حنا ممکن است ایجاد حساست در پوست شما کند. بنابراین اگر مایل به استفاده از آن هستید حتما قبلا با پزشک خود مشورت کنید.

سعی کنید از حناهای تیره رنگ استفاده نکنید، زیرا آنها حاوی مواد شیمیایی و غیر طبیعی به نام  P-Phenylenediamine که به اختصار PPD نامیده می شود هستند.

درمان طبیعی ریزش مو

برخی از مطالعات نشان می دهد که می توان به درمان ریزش مو با استفاده از چای سبز امیدوار بود. زیرا چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است و می تواند به رشد مو کمک کند. دو کیسه چای سبز را در یک فنجان آب قرار دهید. پس از اینکه چای کمی سرد شد آن را به موهای خود بمالید و پس از یک ساعت موهای خود را آبکشی کنید.

درمان طبیعی ریزش مو

برای درمان طبیعی ریزش مو می توانید از دانه شنبلیه نیز استفاده کنید. استفاده از دانه شنبلیله علاوه بر افزایش قدرت مو باعث درخشش آن هم می شود.

دانه شنبلیله را در آب خیس کنید. سپس آن را بر روی پوست سر مالیده و پوست سر را به خوبی ماساژ دهید. پس از حدود نیم ساعت می توانید موهای خود را بشورید.

درمان طبیعی ریزش مو

عصاره آلوئه ورا را امتحان کنید. بسیاری از افراد فکر می کنند که این روش می تواند از ریزش مو جلوگیری کند. ممکن است این طرز تفکر به خاطر خاصیت این مواد باشد. زیرا آلوئه ورا باعث افزایش جریان خون می شود.

عصاره آلوئه ورا و سه قطره روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را بر روی پوست سر بمالید. پس از نیم ساعت آن را با شامپو بشورید. این کار را هر هفته یکبار انجام دهید.

درمان طبیعی ریزش مو

همان طور که قبلا اشاره شد ماسک موی آووکادو یک راه درمان طبیعی ریزش مو می باشد. برای ساخت این ماسک به نصف آووکادو، زرده یک تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز است. پس از ساخت ماسک آن را بر روی موهای خود بمالید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس موهای خود را بشورید. هر دو هفته یکبار این کار را انجام دهید.

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم و چه کارهای انجام دهیم ؟

یکی از راه های درمان طبیعی ریزش مو تغییر رژیم غذایی است. از مواد غذایی حاوی پروتئین همانند ماهی و سویا بیشتر استفاده کنید. بسیاری از غذاهای حاوی پروتئین حاوی ویتامین B12 و اسیدهای چرب مانند امگا ۳ هستند.

در رژیم غذایی خود سبزیجات بیشتری را بگنجانید. زیرا سبزیجات ویتامین های مورد نیاز برای رشد و نگهداری مو همانند ویتامین های A ، C ، E و موادی مانند روی، آهن، سلنیوم و .. را دارند.

موهای خود را کم تر بشورید و هنگام شست و شو از یک شامپو بدون سولفات استفاده کنید. موهایی که فاقد روغن طبیعی هستند، خشک و آسیب پذیر می باشند، بنابراین هنگام انتخاب شامپو بهتر تصمیم گیری کنید. اگر موهای خشک است از شامپوی مخصوص موهای چرب استفاده نکنید و بالعکس

درمان طبیعی ریزش مو

مراقب موهای خود باشید. هرگز موهای خیس را برس نزنید و یا با حوله به صورت کامل خشک نکنید. در صورت استفاده از حوله اجازه دهید تا کمی از رطوبت موها باقی بماند و به صورت طبیعی در هوای آزاد خشک شود. از پریشان کردن مو برای خشک کردن آن جلوگیری کنید و مواظب شکستگی مو باشید. در صورتی که موی شما شکستگی دارد از روش های مختلف برای درست کردن آن استفاده نکنید. کافیست سر خود را بر روی یک بالش گذاشته و استراحت کنید.

درمان طبیعی ریزش مو

گاهی اوقات داشتن استرس باعث ریزش مو می شود. مدیتیشن و یوگا می تواند به کاهش استرس و تعادل هورمونی شما کمک کند. انجام ورزش به مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه در روز هم می تواند به کاهش استرس شما کمک کند. ورزش هایی مانند دو، شنا کردن، دوچرخه سواری و تنیس می تواند موثر باشد. صحبت کردن با کسی که او را دوست دارید همانند همسر، خانواده یا دوستان و یا نوشتن هم می تواند استرس شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

درمان طبیعی ریزش مو

از کلاه گیس استفاده نکنید هرچند که یک راه حل خوب برای آرایش و زیبایی به نظر برسد. کلاه گیس با قرار گرفتن بر روی سر شما به فولیکول ها مو فشار می آورد و باعث ضعیف شدن مو و در نهایت ریزش مو می شود.

درمان طبیعی ریزش مو

سیگار کشیدن را ترک کنید. کشیدن سیگار برای سلامتی شما مضرات زیادی دارد. مثلا باعث به وجود آمدن بیماری های قلبی، تنفسی و حتی ریزش مو می شود. در داخل سیگار سمومی وجود داد که می تواند برای فولیکول های مو شما به شدت مضر باشد. اگر سیگاری هستید، سعی کنید آن را ترک کنید و یا حداقل مصرف سیگار را کم تر کنید.

 درمان طبیعی ریزش مو از روش های گیاهی

DHT (متابولیست تستسترون) عاملی است که باعث افزایش پروستات و همچنین ریزش مو می شود و تصور می شود ماده ای که می تواند از آن جلوگیری کند Saw Palmetto باشد. البته هیچ گزارش معتبری وجود ندارد که صحت این تصور را تایید کند.

درمان طبیعی ریزش مو

درمان طبیعی ریزش مو به وسیله مصرف ویتامین ها نیزیک راه حل است.

ویتامین A: یک آنتی اکسیدان است که باعث تولید پوست سالم در سر می شود. سیب زمینی شیرین که سرشار از ویتامین A است نه تنها باعث تولید پوست سالم در سر می شود بلکه به رشد مو هم کمک می کند.

امگا ۳: برای جلوگیری از ریزش موی خود امگا ۳ مصرف کنید. امگا ۳ در غذاهایی مانند ماهی، زرده تخم مرغ، تخم خاویار و شیر یافت می شود.

ویتامین E: این ویتامین باعث گردش خون در پوست سر می شود و در حفظ فولیکول مو موثر است.

ویتامین B: ویتامین B به در تولید ملانین به بدن کمک و گردش خون را تحریک می کند. همچنین ویتامین B5 در رشد موی مناسب به دلیل تاثیر در فولیکول های مو موثر می باشد

ویتامین C: ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث جذب آهن از محصولات گیاهی می شود. بنابراین، کمبود ویتامین C می تواند باعث خشکی و شکننده شدن مو و باعث ریزش مو شود.

ویتامین D: وجود ویتامین D که از قرار گرفتن در معرض آفتاب بوجود می آید برای همه بخصوص زنان ۱۸ تا ۴۵ سال مهم است. کمبود ویتامین D2 می تواند باعث ریزش مو شود.

درمان طبیعی ریزش مو

نظرات و پیشنهادات شما؟

برای درمان طبیعی ریزش مو مواردی بیان شد. آیا شما راه کارهای دیگری برای درمان طبیعی ریزش مو سراغ دارید؟ در قسمت دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی