روش ساخت باربیکیو فلزی، سیمانی، آجری در بالکن؛ حیاط و .. خانه

روش ساخت باربیکیو خانگی سیمانی، اجری ، چوبی در بالکن ، حیاط و تراس خانه

۰
روش ساخت باربیکیو خانگی سیمانی، اجری ، چوبی در بالکن ، حیاط و تراس خانه
نمره 3.8 از 14 رای

بدون شک طعم غذایی که بر روی آتش پخته می شود بسیار متفاوت تر و لذیذتر از بقیه غذاها می باشد. برای اینکه بتوانید غذای خود را روی آتش بپزید حتما لازم به خرید یک باربیکیو نیست. خودتان می توانید آن را بسازید. در این مطلب از آی آر میکس ساخت باربیکیو خانگی را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آموزش ساخت منقل کباب و باربیکیو خانگی چوبی و آجری در حیاط و بالکن منزل

How To Build a Barbecue At Home

ساخت باربیکیو خانگی کار بسیار آسان و لذت بخشی است. کافیست مراحلی را که به آن ها اشاره خواهیم کرد طی کنید و در نهایت همراه با دوستان و خانواده خود از خوردن غذایی که بر روی باربیکیو ساخته خودتان آماده شده است لذت ببرید. ما شما را با طرز ساخت باربیکیو آجری و چوبی آشنا خواهیم کرد. اگر از جمله دوست داران انواع کباب ها هستید پیشنهاد می کنیم حتما در مورد انواع کباب های ایرانی به همراه دستور پختشان مطالعه داشته باشید.

نحوه ساخت باربیکیو خانگی از نوع آجری

۱- برای ساخت ساخت باربیکیو اجری، از یک سینی پخت و پز به عنوان راهنما استفاده کنید تا محل قرارگیری آجرها مشخص شود. تا جایی که ممکن است تعداد آجرها  را کم کنید تا نیاز به بریدن آنها نباشد.

ساخت باربیکیو خانگی

۲- پنج پیمانه از شن و ماسه را با یک پیمانه از سیمان را مخلوط کنید و به آن آب اضافه کنید تا ملات سفت شود. قبل از ریختن ملات بر روی اولین لایه، سطحی که بر روی آن ملات خواهید ریخت را بررسی کنید تا در صورت ناهمواری با اضافه کردن ملات آن را صاف کنید.

ساخت باربیکیو خانگی

۳- از یک Spirit Level برای علامت گذاری سطح بیرونی باربیکیو استفاده کنید تا مطمئن شوید که آجرها را درست و صاف چیده شده اند. وقتی که اولین لایه آجرها قرار گرفت، آن را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید زوایه ها درست قرار گرفته اند.

ساخت باربیکیو خانگی

۴- یک فلز گره زده شده را داخل ملات فرو کنید تا دیواره داخلی به دیواره طولانی تر متصل کنید.

ساخت باربیکیو خانگی

۵- چیدن آجر ها و ساخت لایه های بیشتر را از گوشه و کنار شروع کنید. آجرها را به صورت یک در میان بچینید طوری که گوشه ها به صورت نصف آجر به نظر بیایند

ساخت باربیکیو خانگی

۶- برای اطمینان از اینکه ساخت باربیکیو خانگی به درستی جلو می رود یا نه از Spirit Level استفاده کرده و به درستی زوایا را به صورتی که در تصویر نیز نشان داده شده است بسنجید.

ساخت باربیکیو خانگی

۷- هنگامی که پنج سطح از دیواره ساخته شد با استفاده از یک چوب و Spirit Level صاف بودن سازه را بررسی کنید.

ساخت باربیکیو خانگی

۸- به اندازه هفت لایه آجر بر روی هم بچینید. آجرهای دیواره داخلی و دیواره سمت چپ را به سمت داخل بچرخانید تا یک لبه برای سینی زغال ایجاد شود. برای لبه بیرونی دیواره ها هم از یک آجر نصفه استفاده کنید. در نهایت سه ردیف دیگر آجر بچینید و همین مراحل را تکرار کنید.

ساخت باربیکیو خانگی

۹- برای اینکه کار شما زیباتر به نظر برسد، یک برش کوچک از شیلنک را بردارید و بین آجرها و بر روی ملات ها بکشید تا باربیکیو شما ظاهری تمیز تر و آراسته تر پیدا کند. بعد از اضافه کردن سطح نهایی آجر، یک لایه شیک ایجاد کنید و وقتی کارتان تمام شد مجددا تمام سطوح را بررسی کنید.

ساخت باربیکیو خانگی

۱۰- در قسمت کناری برای اینکه جایی برای قرار دادن کباب ها داشته باشید، یک سنگ بزرگ بر روی دیواره ها قرار دهید.

ساخت باربیکیو خانگی

 روش ساخت باربیکیو خانگی از نوع چوبی

در مدل این باربیگیو چوبی از یک میز گلدان الهام گرفته شده است و امکانات خوب و جالبی را در اختیار شما می گذارد. برای اتصال قطعات چوبی از چسب چوب و ۱/۲ و ۱/۴ اینچ استفاده کنید.

ساخت باربیکیو خانگی

۱- برای ساخت دیواره جلو و عقب این باربیکیو به چهار چوب ۴۹ اینچی برای قرار گرفتن در طول و ۴ عدد چوب ۳۲ اینچی به عنوان پایه های باربیکیو نیازمندید. چوب ها را به شکل زیر بهم متصل نمایید.

ساخت باربیکیو خانگی

۲- برای اینکه جدا کننده بخش های محتلف باربیکیو از هم را بتوانید بسازید به دو عدد چوب با طول ۲۴ اینچ و دو عدد چوب با طول ۱/۲ ۲۴ اینچ نیازمند دارید تا مطابق شکل زیر آن را بر روی سازه ها قرار دهید.

ساخت باربیکیو خانگی

۳- اکنون باید دو سطح ساخته شده را توسط شش چوب ۲۵ اینچی به صورتی که در شکل زیر می بینید بهم متصل کنید.

ساخت باربیکیو خانگی

۴- همان طور که قبلا اشاره شد، چوب های با طول ۲۴ اینچ و ۱/۲ ۲۴ اینچی برای جدا کردن سطوح مختلف بکار رفته اند اکنون باید ساخت این سطوح را با قراردادن دو چوب ۲۵ اینچی به صورتی که در شکل نمایش داده شده است کامل کنید.

ساخت باربیکیو خانگی

۵- چهارچوب جلو کشو باربیکیو را با استفاده از قطعات چوبی ۲۴ و ۱۹ اینچی به صورتی که در شکل نشان داده شده است بسازید.

ساخت باربیکیو خانگی

۶- چهارچوب پشت کشو را هم مانند تصویر زیر بسازید.

ساخت باربیکیو خانگی

۷- با استفاده از چوب های ۲۱ اینچی چهارچوب های جلو و عقب کشو را بهم وصل کنید.

ساخت باربیکیو خانگی

۸- چهارچوب ساخته شده را با چسباندن چوب از عقب و جلو کامل کنید و سطح آن را بپوشانید. بهتر است هنگام نصب تخته ها آنها را بهم بچسبانید تا فاصله ای بین آنها وجود نداشته باشد.

ساخت باربیکیو خانگی

۹- برای ساخت داخل قفسه ها، قطعات چوبی را به صورتی که در شکل نشان داده شده است برش بزنید. بهتر است از قفسه پایین شروع کنید.

ساخت باربیکیو خانگی

۱۰- قطعات برش داده شده را به صورتی که در شکل زیر می بینید جاگذاری کنید و سطح قفسه را با چوب پوشش داده و کامل کنید. قطعات چوبی را به وسیله چسب چوب و پیچ به بدنه قفسه متصل کنید.

ساخت باربیکیو خانگی

۱۱- سطح بالایی سازه را با یک صفحه چوبی پوشش دهید و برای اینکه بتوانید ظرف مربوط به پخت غذا را بر روی قفسه قرار دهید قسمت بالای قسمت قفسه ها را خالی بگذارید. در نهایت یک ظرف آهنی را بر روی قفسه قرار دهید و زغال را داخل آن پر کنید و یک توری بر روی ظرف آهنی قرار دهید. اکنون باربیکیو شما آماده است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا تابحال خودتان یک باربیکیو ساخته اید؟ از نظر شما ساخت باربیکیو خانگی بهتر است یا خرید یک باربیکیو آماده ؟ ساخت باربیکیو در حیاط یا در بالکن لذت بخش خواهد بود. نظر شما در این مورد چیست؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی