ترمیم رنگ پریدگی خودرو

آموزش کامل ترمیم رنگ پریدگی خودرو و لکه گیری رنگ ماشین در خانه

۱
آموزش کامل ترمیم رنگ پریدگی خودرو و لکه گیری رنگ ماشین در خانه
نمره 2.9 از 8 رای

شما خودرویی دارید که سال ها از تولید آن می گذرد ولی بخاطر علاقه قصد نگه داشتن این اتومبیل را دارید. با گذشت سالها و قرار گرفتن خودرو در معرض نور خورشید و تغییرات آب هوا باعث پوسته شدن رنگ ماشین شما شده است. با آی آر میکس همراه باشید تا نحوه ترمیم رنگ پریدگی خودرو را به شما آموزش دهیم.

بهترین روش و راه حل برای ترمیم پوسته شدن رنگ ماشین و آفتاب سوختگی رنگ خودرو

How To Fix a Peeling Clear Coat On a Car

وقتی که خودرو به مرور زمان در معرض قرار گرفتن آفتاب و باران و برف قرار میگیرد شفافیت و درخشندگی خودش را از دست می دهد و رنگ ماشین کدر و دارای سطح ناهموار می شود، اگر تصمیم بگیرید که برای از بین بردن آفتاب سوختگی ، خودرو را نزد نقاش ماشین ببرید باید هزینه بسیاری زیادی برای ترمیم رنگ پردیدگی خودرو پرداخت کنید، با ما همراه باشید تا با روش های آسان و کاربردی و با وسایلی که در تمام فروشگاهها پیدا می شود خودتان ترمیم رنگ پریدگی خودرو را انجام دهید

روش ترمیم رنگ پریدگی خودرو و پوسته شدن آن

برای شروع ترمیم رنگ پریدگی خودرو محل مورد نظر را با یک سمباده متوسط (درجه زبری ۱۰۰۰) و به صورت فشار ملایم و دایره وار محل آفتاب سوخته را بسایید. برای نتیجه بهتر از چند سانت بالاتر محل آفتاب سوخته را سمباده بکشید. دقت کنید که وقتی این کار را انجام می دهد آنقدر ادامه ندهید که رنگ ماشین کاملا از بین برود. وقتی رنگ به اندازه کافی پخش شده بود برای این مرحله کافی است.

ترمیم رنگ پریدگی خودرو

در مرحله بعد سمباده صفحه ای نرم (درجه زبری ۲۰۰۰) را به مدت یکساعت در آب خیس کنید. محل آقتاب سوخته را مشخص کنید و از چند سانت بالاتر سمباده خیس رو به صورت دایره وار بکشید. زمانی که سمباده خشک شد دوباره خیس کنید. آنقدر این حرکت را انجام دهید که دیگر مرزی بین محل آفتاب سوخته و سالم رنگ وجود نداشته باشد و همسطح شوند.

ترمیم رنگ پریدگی خودرو

در مرحله بعد یک تمیز کننده الکلی مانند تمیز کننده چسب، تینر و … به پارچه ای آغشته کنید و تمام محلی را که سمباده کشیدید را تمیز کنید. شما سمباده و محلول الکلی خود را می توانید از تمام فروشگاه های آنلاین خریداری کنید.

ترمیم رنگ پریدگی خودرو

حالا یک پارچه نخی که در بیشتر مواقع در کارهای منزل از این نوع پارچه استفاده می کنید(پشمی و پنبه نباشد) بردارید و محلی را که به محلول الکلی آغشته شده را پاک کنید.

ترمیم رنگ پریدگی خودرو

با کاغذ و چسب محل لکه گیری رنگ ماشین رو مانند شکل زیر از بقیه قسمت های خودور جدا کنید تا هنگام اسپری کردن رنگ به قسمت های دیگر ماشین نپاشد. بهتر است این دایره کمی بزرگتر از محل آفتاب سوخته در نظر بگیرید.

ترمیم رنگ پریدگی خودرو

قسمت ترمیم رنگ خودرو را پاک کنید تا گرد و خاک نداشته باشد بعد اسپری رنگ را قبل از شروع تکان دهید. وقتی در حال اسپری کردن هستید دست خود را حرکت دهید تا تمام قسمت آفتاب سوخته آغشته از رنگ شود. وقتی رنگ آمیزی تمام شد به مدت ۵ دقیقه استراحت دهید و دوباره قسمت آفتاب سوخته را با اسپری رنگ پاشی کنید. حتما قبل از شروع مراحل رنگ آمیزی دستور العمل اسپری رنگ را بخوانید و دقیقا همان مراحل را برای نتیجه بهتر انجام دهید.

ترمیم رنگ پریدگی خودرو

حالا کاغذ ها و چسب را از محل جدا کنید و با یک سمباده نرم (درجه زبری ۲۰۰۰) برداشته و محل را مجدد بعد رنگ آمیزی سمباده بکشید ولی به آرامی این کار را انجام دهید تا دچار آسیب دیدگی در دست نشوید. نسبت به شدت آفتاب سوختگی مراحل رنگ آمیزی را میتوانید دو تا سه بار انجام دهید. وقتی رنگ زدن قسمت آفتاب سوختگی تمام شد یک شب تا صبح بهش زمان دهید تا خشک شود.

ترمیم رنگ پریدگی خودرو

برای درخشندگی و شفافیت محل آفتاب سوخته که رنگ زدید می توانید آموزش گام به گام نحوه پولیش زدن ماشین با دستگاه در خانه  را مطالعه کنید.

نحوه لکه گیری رنگ ماشین با تشخیص کد رنگ و ..

برای نتیجه ایده آل در مرحله اول باید بدانید کد رنگ خودرو شما چه هست. اگر در دفترچه خودرو این کد را پیدا نکردید میتوانید با سرچ مدل و سال خودور کد رنگ ماشین خود را بیابید.

ترمیم رنگ پریدگی خودرو

شما برای اینکه تمام لوازم مورد نیاز خود را مانند سمباده، پد، محلول الکلی مانند تینر و .. را تهیه کنید بهتر است بسته ای بخرید که تمام این وسایل را در یک جعبه قرار داشته باشد. چون خرید جدا هر کدام از قطعات برای شما وقت گیر و پر هزینه خواهد بود.

ترمیم رنگ پریدگی خودرو

شرایط محل ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو

وقتی شروع به رنگ زدن قسمت سوختن رنگ خودرو می کنید حواستان باشید محلی که در آن قرار گرفتید به خوبی هوا گردش داشته باشد. حین انجام این کار درها و پنجره ها را باز نگه دارید تا هوا به خوبی جریان داشته باشد.

ترمیم رنگ پریدگی خودرو

چون در محل رنگ آمیزی مواد شیمیایی وجود دارد حتما از ماسک پارچه ای استفاده کنید. اگر برای شما هزینه اش مهم نیست میتوانید از ماسک های مخصوص معادن استفاده کنید و با عینک چشم های خود را بپوشانید.

ترمیم رنگ پریدگی خودرو

حتما از دستور العمل های روی اسپری پیروی کنید. زیرا روشهای مختلفی برای هر اسپری وجود دارد که شما باید با پیروی از دستور اسپری که خریدید عمل کنید.

ترمیم رنگ پریدگی خودرو

اگر میخواهید رنگ بدون عیب و نقص داشته باشید باید به نقاش ماشین مراجعه کنید. چون نقاش ماشین برای ترمیم رنگ پریدگی خودرو قادر است دوباره محل مورد نظر را رنگ کنند، تعمیر کنند یا کل خودور را رنگ بزند که قطعا برای شما هزینه بیشتری در بر خواهد داشت.

ترمیم رنگ پریدگی خودرو

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست آی آر میکس راه حل آفتاب سوختگی رنگ ماشین را آموزش دادیم. نظرات مفید خود را در زمینه ترمیم رنگ پریدگی خودرو با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید پیشنهادات خود را در مورد بهترین روش ها برای از بین بردن خش ماشین در بخش دیدگاه بیان کنید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. احمد گفت:
    28

    همه اونایی که مطلب شما رو جهت از بین بردن سوختگی رنگ میخونن فقط بخاطر اینه که از حالت فابریک بودن رنگ خارج نشه وگرنه هر نقاشی میتونه براحتی رنگ بزنه واین آموزش شما واسه کشور ما نیست واسه کشورهایی هستش که رنگ خودرو بصورت اسپری با کد رنگ خودرو در بازار موجوده

تبلیغات متنی