ترمیم سوراخ لباس

۳ روش کاربردی تعمیر لباس، ترمیم پارگی شلوار جین و رفو لباس در خانه

۱
۳ روش کاربردی تعمیر لباس، ترمیم پارگی شلوار جین و رفو لباس در خانه
نمره 3.6 از 10 رای

شما لباسی دارید که خیلی بهش علاقه دارید ولی لباس با گذشت زمان سوراخ شده و باعث ناراحتی شما شده است و نمی خواهید لباس را کنار بگذارید با آی آر میکس همراه باشید تا ترمیم سوراخ لباس را با نخ و سوزن به روشی ساده آموزش دهیم تا خودتان جهت تعمیر لباس سوخته و ترمیم پارگی شلوار اقدام کنید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

آموزش رفو لباس، ترمیم سوراخ لباس و ترمیم پارگی شلوار در منزل

How To Fix a Hole in a Shirt

لباس که به هر دلیلی سوراخ شده شما میتوانید با استفاده از پارچه، نخ، سوزن، قیچی و.. لباس خود را ترمیم کنید. بهتر است نخ و پارچه هم رنگ لباس باشد تا هیچ کسی تشخیص ندهد که لباس شما قبلا سوراخ داشته است. با ما همراه باشید و از روشهای خلاقانه امروز مطلب آی آر میکس برای نتیجه بهتر استفاده کنید.

روش ترمیم سوراخ لباس، ترمیم زانوی شلوار جین و …

در قدم اول نخی پیدا کنید که حتما به رنگ لباس شما بیاید چون باعث می شود محلی را که ترمیم می کنید دیگر معلوم نشود. سعی کنید نخ شما تمیز باشید و بر اثر هوا تغییر رنگ نداده باشد. در بین نخ ها در جعبه خیاطی بگردید و نخ مورد نظر رو پیدا کنید. اگر رنگ مورد نظر را ندارید به همراه لباس خود به فروشگاه بروید و نخ نزدیک به رنگ پارچه لباس را تهیه کنید. ولی اگر با تمام تلاشی که کردید رنگ مورد نظر را پیدا نکردید حتما از رنگ تیره تر و مات استفاده کنید. چون رنگ تیره تر محل سوراخ لباس را خیلی خوب پوشش می دهد. از رنگ های براق و شبرنگی جهت ترمیم سوراخ لباس استفاده نکنید.

ترمیم سوراخ لباس

سوزن رو به طول ۶۰ سانت نخ کنید و بعد از نخ کردن دو طرف نخ را مساوی کنید و گره بزنید.اگر برای نخ کردن سوزن با مشکل روبر هستید، نخ را کمی نم دار کنید یا از سوزن نخ کن خیاطی استفاده کنید.

ترمیم سوراخ لباس

برای شروع دوختن محل ترمیم سوراخ لباس سوزن را از داخل لباس رد کنید و سوزن را برای جلوگیری از خطر به سمت راست بکشید.

ترمیم سوراخ لباس

وقتی محل پارگی لباس را از داخل ترمیم می کنید سوزن را نیم سانت از لبه پایین تر به طرف چپ بدوزید چون اگر لب به لب بدوزید امکان جدا شدن وصله از محل ترمیم سوراخ لباس وجود دارد. بعد هر بار دوخت نخ را قشنگ بکشید و این روند دوخت را ادامه دهید. سعی کنید دوخت ها مرتب و پشت سر هم باشد چون هر چی دوخت بهم نزدیکتر باشد دوخت مقاوم تر می شود.

ترمیم سوراخ لباس

دوختن را ادامه دهید تا دوخت محل ترمیم سوراخ لباس تمام شود. به یاد داشته باشید بعد هر دوخت قشنگ نخ را بکشید وقتی یک دور کامل محل پارگی را دوختید کافی است.

ترمیم سوراخ لباس

وقتی کار دوخت تمام شد سوزن را از روی لباس به داخل ببرید و چند تا گره در محلهای که دوخت شده با سوزن ایجاد کنید و چند گره بزنید و مطمئن باشید که محل ترمیم سوراخ لباس در جای خود محکم شده است.

ترمیم سوراخ لباس

قیچی را برداشته و نخ اضافی را از محل دوخت ببرید. لباس شما آماده پوشیدن است.

ترمیم سوراخ لباس

آموزش نحوه رفو لباس برای ترمیم پارگی شلوار، پیراهن و ..

اگر سوراخ لباس شما از ۲٫۵ تا ۵ سانت است میتوانید از وصله استفاده کنید. اگر لباس شما یک رنگ است و طرحی ندارد از وصله هم رنگ لباس استفاده کنید و اگر لباس شما طرح شلوغی دارد پارچه ای را تهیه کنید که هنگام وصله در طرح لباس شما گم شود. بین پارچه روشن و تیره، پارچه رنگ تیره را انتخاب کنید. شما می توانید پارچه مورد نظر خود را از فروشگاهها خریداری کنید. به طور مثال اگر لباس شما جیب دارد از پارچه داخل جیب برای وصله استفاده کنید. سعی کنید هنگام خرید پارچه، جنس همان لباس را تهیه کنید.

ترمیم سوراخ لباس

پارچه وصله را یک مقدار بزرگتر (حدود یک ۱ سانت تا ۱٫۵) از محل سوراخ لباس قیچی کنید. از خط کش و متر برای اندازه دقیق و بریدن وصله استفاده کنید.

ترمیم سوراخ لباس

لایه چسب به شما کمک میکند وصله به محل پارگی بچسبد. لایه چسب را روی وصله قرار دهید و با خودکار اندازه وصله را بکشید و دقیقا همه اندازه برش بزنید. لایه چسب را از تمام فروشگاه های آنلاین هم میتوانید خریداری کنید.

ترمیم سوراخ لباس

حالا لایه چسب رو روی سوراخ پارگی لباس بگذارید و با خودکار روی لایه چسب اندازه دقیق وصله را ترسیم کنید. همان یک سانت بیشتری که بالا توضیح دادیم روی وصله ایجاد کردیم را از لایه چسب با قیچی جدا کنید.

ترمیم سوراخ لباس

داخل لباس را بیرون بیاورید و لایه چسب و وصله را در محل سوراخ و پارگی لباس قرار دهید. لایه چسب باید بین سوراخ و وصله قرار بگیرید. وقتی لایه چسب را قرار می دهید نباید بین محل سوراخ و وصله فضای دیده شود. لباس را روی زمین بگذارید جوری که روی سوراخ لباس به بالا باشد.

ترمیم سوراخ لباس

و بعد اتو را روی محل وصله قرار دهید. یادتان باشد اتو را به جلو و عقب نکشید چون امکان حرکت وصله و لایه چسب وجود دارد. فقط اتو را در به مدت خیلی کوتاهی (حدود۱۰ثانیه) روی محل وصله قرار دهید. قبل شروع حتما دستور العمل لایه چسب را مطالعه کنید. در حالت کلی دمای گرمای اتو از زمانی های که میخواهید لباس اتو کنید بیشتر باشد. بعد از انجام مراحل رفو، لباس شما آماده استفاده است.

ترمیم سوراخ لباس

روشی خلاقانه برای ترمیم پارگی پارچه و …

اگر شما لباسی دارید که سوراخ شده است و سوراخ های زیادی دارد میتوانید با گلدوزی، نمدوزی و … لباس خود را منحصر به فرد و خاص کنید. شما باید طرح گلدوزی خود را فراتر از محل سوراخ لباس بدوزید تا محل پارگی و سوراخ لباس به خوبی پنهان شود.

ترمیم سوراخ لباس

اگر نمیتوانید خیاطی کنید از چسب برای ترمیم پارگی لباس خود استفاده کنید. چسب های زیادی برای رفع پارگی لباس که مخصوص پارچه وجود دارد. برای ترمیم پارگی با چسب بهتر است قسمت سوراخ پارچه بصورت خطی باشد. چسب را هم میتوانید از تمام فروشگاه ها خریداری کنید. استفاده از چسب برای ترمیم لباس باعث از بین رفتن رنگ و زبری لباس شما می شود.

ترمیم سوراخ لباس

اگر لباس شما بیش از اندازه سوراخ شده و دیگر قابل رفو کردن و استفاده نیست ولی جنس لباس خوب بود میتوانید برای رفو لباس دیگر استفاده کنید و یا با روشهای خلاقانه از تیکه های پارچه برای خود دستمال زیبا درست کنید.

ترمیم سوراخ لباس

اگر لباس شما سوراخ بزرگی دارد و شما نگران این هستید که خودتان قادر به ترمیم لباس نیستید بهتر است ترمیم پارگی شلوار، ترمیم زانوی شلوار جین و.. را به خیاط بسپارید. خیاط ماهر میتواند ترمیم پارگی پارچه را برای شما انجام دهد بدون این که کسی متوجه شود. بهتر است وقتی شما لباس را برای تعمیر به خیاط می دهید حتما از انتظارت خود با خیاط صحبت کنید و بپرسید میتواند این کار را برای شما انجام دهد یا خیر. پیشنهاد می کنیم روش های بی نظیر و ساده برای درست کردن زیپ در رفته کیف، شلوار را مطالعه بفرمایید.

ترمیم سوراخ لباس

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست آی آر میکس مراحل ترمیم پارگی و رفو لباس را آموزش دادیم. نظرات مفید خود را در زمینه مراحل ترمیم زانوی شلوار جین و لی را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید پیشنهادات خود را در مورد ترمیم سوراخ لباس با استفاده از رفو و روش های خلاقانه در بخش دیدگاه عنوان کنید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. سارا گفت:
    1

    سوراخ تو لباس خیلی کم پیش میاد..اما پاره شدن خشتک شلوار زیاداتفاق میفته..هیچ توضیحی راجع بهش ندادید…

تبلیغات متنی