تعمیر فندک اجاق گاز

علت جرقه نزدن فندک اجاق گاز و آموزش تعمیر آن در خانه + ویدیو

۶
علت جرقه نزدن فندک اجاق گاز و آموزش تعمیر آن در خانه + ویدیو
نمره 3.7 از 32 رای

تعمیر فندک اجاق گاز یکی از کارهایی است که شما خودتان در خانه می توانید انجام دهید. البته شاید نیازی به تعمیر فندک اجاق گاز نباشد. اگر هنگام روشن کردن اجاق گاز، شعله ها روشن نمی شوند، دلایل زیادی دارد. امروز در این مطلب آی آر میکس با هم به علت جرقه نزدن فندک اجاق گاز و نحوه تعمیر آن خواهیم پرداخت.با ما همراه ما باشید.

دلایل کار نکردن فندک اجاق گاز رومیزی و تعمیر مدار جرقه زن اجاق گاز

Repair Method Of Circuit, Not Sparking, Lighter Of Kitchen Desktop Stove

تعمیر فندک اجاق گاز

 

قطعا قبل از ارائه راهکار برای هر چیزی، باید علت معلوم شود تا مطابق با آن برای رفع ایراد اقدام هایی صورت بگیرد. علت جرقه نزدن فندک اجاق گاز هم می تواند زیاد باشد و متناسب با هر کدام راهکاری وجود دارد. برای یافتن علت و اقدام مناسب به مواد زیر دقت کنید.

۱- آیا ویژگی کنترل قفل فعال است؟

در اجاق گاز های جدید، یک ویژگی کنترل قفل وجود دارد، که استفاده های ناخواسته از اجاق گاز را کنترل می کند. در صورتی که این ویژگی فعال شود، فندک اجاق گاز کار نمی کند و شما قادر به روشن کردن شعله های گاز نخواهید بود و احساس خواهید کرد که تعمیر فندک اجاق گاز ضروری است. اما اگر به خوبی دقت کنید در صفحه نمایش اجاق گاز، عبارت Locked را مشاهده خواهید کرد. ویژگی کنترل قفل معمولا زمانی فعال می شود که اجاق گاز از کار بیافتد و یا برای اولین بار به برق وصل شود.

برای غیر فعال کردن این قفل به مدت ۳ ثانیه انگشت خود را بر روی کلید Lock نگه دارید. نشانگر قفل که در صفحه نمایش مشاهده می شود، خاموش شده و صدایی خواهید شنید. در صورتی که ویژگی قفل فعال شده اما با روش گفته شده مشکل حل نشد، حتما از دفترچه راهنما اجاق گاز استفاده کنید.

۲- آیا اجاق گاز اخیرا نصب شده،به جریان گاز متصل شده یا اولین بار است که از آن استفاده می کنید؟

 در صورتی که پاسخ شما به این سوالات مثبت است، تمام شعله ها را باز کنید تا هوا از خطوط گاز خارج شود و گاز راهی برای خروج پیدا کند.

۳- آیا تمامی شعله ها گاز روشن نمی شوند؟

 اگر چنین است، حتما اتصال اجاق گاز به جریان گاز را چک کنید. در صورت مشاهده مشکل با افراد متخصص برای رفع مشکل تماس بگیرید.

۴- آیا شعله ها مرطوب شده اند؟

رطوبت ناشی از تمیز کردن اجاق گاز و یا وجود نشتی می تواند نشانه های زیادی داشته باشد. به عنوان مثال مانع از روشن شدن شعله ها می شود، یا هنگامی که شعله ها روشن نیستند صدایی از آن ها خارج می شود. اجازه دهید رطوبت خشک شده و از بین برود. برای خشک کردن رطوبت از سشوار هم می توانید استفاده کنید. جهت آشنایی با نحوه تمیز کردن اجاق گاز و جلوگیری از ایجاد رطوبت از دفترچه راهنما اجاق گاز استفاده کنید.

۵- آیا منافذ شعله ها مسدود شده اند؟

 گاهی مسدود شدن منافذ شعله ها باعث می شود که گاز از شعله خارج نشده و عمل سوختن انجام نگیرد و برای باز کردن منافذ از یک سنجاق صاف استفاده کنید. در حین تمیز کردن منافذ از گشاد و یا کج کردن آنها بپرهیزید. در صورتی که شعله ها به تنظیم نیاز داشته باشند با افراد متخصص تماس بگیرید.

این نکته را هم به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن منافذ شعله ها به هیچ وجه از اشیا چوب مانند خلال دندان استفاده نکنید.

۶- آیا از دستگاه DOWNDRAFT استفاده می کنید؟

 دستگاه DOWNDRAFT می تواند بر روی کارآیی عملکرد اجاق گاز اثر بگذارد. همچنین این دستگاه می تواند با پراکنده کردن شعله، دائما جرقه ایجاد کند. بهتر است سرعت DOWNDRAFT را کاهش داده و شعله گاز را افزایش دهید.

برای درک بهتر تعمیر فندک اجاق گاز رومیزی و آشنایی با مدار جرقه زن اجاق گاز، پیشنهاد می کنیم ویدئو زیر را نیز تماشا بکنید.

امیدواریم که این مطلب آی آر میکس در رفع مشکل، به شما کمک بکند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما روشن نشدن اجاق گاز و  می تواند علت دیگری داشته باشد؟ و تعمیر جرقه زن اجاق گاز آیا تا بحال این مشکل برای شما نیز پیش آمده است؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات همین پست برای ما بیان کنید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۶ دیدگاه

  1. بهزاد گفت:
    6

    اجاق گاز ما پریما هستش فقط یکی از شعله هاش همونی که تایمر داره جرقه نمیزنه تا روشن بشه میخواستم بپرسم علتش چی میتونه باشه؟

  2. علی گفت:
    -1

    اجاق گاز ما داتسی رو میزی است هیچ کدام از شلعها با فندک خود روشن نمی شود چکونه تعمیر کنم

    با تشکر

  3. عباس مرادی گفت:
    -2

    پیلوت ما بعضی از جرقه زن ها خیلی ضعیف است علتش کجا می باشد

  4. محمد گفت:
    14

    اجاق گاز ما دوتا از فندکاش از کار افتاده یعنی وقتی میخوای شعله شو روشن کنی جرقه نمیزنه ولی وقتی با کبریت روشن میکنی شعله رو فندکش گرم میشه کار میکنه دلیلش چیه؟

  5. Mohamad Javad گفت:
    -1

    سلام ما یه اجاق گاز طرح فر داریم اولا جرقه میزد بعد یه مدت کا شستیمش دیگه جرقع نمیزنه کلان میزنی برق اصلان جرقه نمیزنع علت چیه؟

  6. رسول گفت:
    1

    چقدر ویدیوی کمک کردفارسی روان صحبت کرد همه چیزو فهمیدم!!!

تبلیغات متنی