آموزش تصویری ترمیم پارگی مبل چرم، رفو مبل سوخته و رفو پارچه مبل در خانه

آموزش تصویری ترمیم پارگی مبل، رفو مبل سوخته و رفو مبل چرم در خانه

۰
آموزش تصویری ترمیم پارگی مبل، رفو مبل سوخته و رفو مبل چرم در خانه
نمره 2.8 از 4 رای

یکی از لوازمی که باعث زیبا تر شدن خانه می شود، مبلمان خانه است اما پاره شدن روکش مبل ها می تواند زیبایی و جلوه خانه شما را از بین ببرد، برای همین ترمیم پارگی مبل در خانه یکی از مسائلی است که معمولا برای همه ما لازم می شود. اگر علاقمند هستید که خودتان پارگی مبل ها را ترمیم کنید، این مطلب آی آر میکس برای شما مفید خواهد بود. با ما همراه باشید.

روش ترمیم پارگی مبل، رفو مبل چرم و تعویض رویه مبل چرمی با پارچه چرمی و .. در منزل

How Do You Fix A Hole In A Couch

قطعا هیچ کدام از ما دوست نداریم مبل های خانه ما پاره باشد و در صورتی که این اتفاق بیافتد سریعا اقدام به تعمیر آن می کنیم. اما گاهی تعمیر پارگی مبل می تواند هزینه زیادی داشته باشد، پس شاید به این فکر بیافتید که خودتان آن را تعمیر کنید تا در هزینه های خود صرفه جویی کنید. تعمیر پارچه مبل از هر نوعی که باشد زیاد سخت نیست. اگر مایل به انجام این کار هستید، با آی آر میکس همراه باشید تا با استفاده از دستورالمعل های زیر، رفو پارچه مبل را در خانه انجام دهید.

نحوه ترمیم پارگی مبل چرمی و رفو مبل سوخته در خانه

آموزش تصویری ترمیم پارگی مبل چرم، رفو مبل سوخته و رفو پارچه مبل در خانه

مبل های چرمی ممکن است با گذشت زمان آسیب جدی ببینند. حیوانات خانگی، وسایل نوک تیز مانند کلید و چاقو … می توانند آن ها را سوراخ کرده و نمای بدی برای مبل ایجاد کنند. برای ترمیم پارگی مبل و رفو مبل سوخته در خانه اقدامات زیر را انجام دهید.

۱- یک تکه چرم را بریده و در زیر ناحیه پاره شده قرار دهید.

۲- به وسیله چسب، تکه چرم را به روکش مبل وصل کنید. اطراف ناحیه آسیب دیده را از قسمت زیرین آغشته به چسب کنید و به تکه چرم بچسبانید. برای اینکه چسب زودتر خشک شود می توانید از وسایل گرمایشی مانند سشوار نیز استفاده کنید. همچنین می توانید از یک جسم سنگین مانند کتاب برای فشار آوردن به ناحیه پاره شده جهت چسبیدن تکه چرم به بدنه مبل استفاده کنید.

۳- به وسیله یک کارتک یا یک وسیله چوبی، پر کننده را بر روی ناحیه پاره شده بمالید، طوری که همه ناحیه را پر کند. از وسایل تیز همانند چاقو برای این کار استفاده نکنید چون ممکن است به رویه مبل آسیب بزند. قسمت های اطراف سوراخ را که پر کننده بر روی آنها وجود دارد پاک کنید.

۴- با یک وسیله گرمایشی مانند سشوار، روند خشک شدن پر کننده را سریع تر کنید.

۵- پس از خشک شدن پر کننده یک بار دیگر از آن استفاده کنید تا سطح مبل شما صاف و یکدست گردد و مجددا به وسیله سشوار آن را خشک کنید.

۶- برای اینکه رنگ قسمت رفو شده با مبل شما مطابقت داشته باشد، از رنگ ها استفاده کنید. ابتدا رنگ را در جایی غیر از بدنه مبل امتحان کنید تا از مطابقت آن با رنگ مبل خود مطمئن شوید. سپس به کمک یک اسفنج یا تکه ای پنبه رنگ را بر روی ناحیه رفو شده بمالید. تا زمانی که رنگ ناحیه ی آسیب دیده با بقیه ی نواحی یکدست شود، این کار را ادامه دهید. این کار باعث می شود که میل شما همانند روز اول تازه و بی عیب و نقص به نظر برسد.

روش ترمیم پارگی مبل معمولی در خانه

ترمیم مبل معمولی روش متفاوتی با ترمیم مبل چرمی دارد اما همانند ترمیم آن کار آسانی است. برای رفو و ترمیم پارگی مبل پارچه ای در خانه به مقداری پارچه، یک عدد قاشق، چند عدد میخ یا سنجاقی که سرش سیخ شده باشد و به یک چسب پارچه لاتکس نیاز دارید.

ترمیم پارگی مبل

۱- ابتدا تکه ای از یک پارچه را کمی بزرگتر از قسمت پاره شده ببرید.

۲- با استفاده از دسته قاشق، موقعیت پارچه را تنظیم کنید و در زیر قسمت پاره شده قراردهید، طوری که کاملا قسمت پاره شده را پوشش دهد.

ترمیم پارگی مبل

۳- به وسیله چسب پارچه بریده شده را بر روی مبل محکم کنید. اطراف ناحیه آسیب دیده را از قسمت زیرین آغشته به چسب کنید و به تکه پارچه بچسبانید و منتظر بمانید که چسب خشک شود. پارچه زیرین حتما باید به صورت ثابت و محکم قرار بگیرد تا کار رفو پارچه مبل به صورت تمیزتر انجام شود.

۴- با استفاده از چسب پارچه لاتکس، لبه های قسمت بریده شده پارچه روکش مبل را آغشته به چسب کرده و آن را به پارچه زیرین وصل کنید.

ترمیم پارگی مبل

۵- هنگام چسباندن، پارچه را زیاد فشار ندهید و روی قسمت آسیب دیده را به آرامی بپوشانید. تا زمانی که چسب به صورت کامل خشک نشده است پارچه را به وسیله چند گیره محکم و به صورت ثابت نگه دارید. در هر مرحله ای که از چسب استفاده می کنید برای سریع تر کردن فرآیند خشک شدن چسب می توانید از سشوار استفاده کنید.

ترمیم پارگی مبل

چند نکته درباره نگهداری مبل پارچه ای

۱- برای تمیز کردن مبل ها سعی کنید از جارو دستی استفاده کنید. جارو برقی با توجه به قدرت مکشی که دارد، نخ های پارچه مبل را می کشد و باعث ایجاد پارگی در آن می شود. پس از تمیز کردن مبل ها با جارو خودداری نمایید.

۲- برای پاک کردن مبل از موادی که به آن چسبیده است (مانند گل و یا هر چیز دیگری) از آب و صابون استفاده کنید و یا از مواد شیمیایی مخصوص برای این کار استفاده کنید، چون اگر از ماده دیگری استفاده کنید امکان آسیب رسیدن به مبل وجود خواهد داشت و ممکن است تعمیر آن کار سختی باشد.

۳- از قرار دادن وسایل تیز و برنده همانند وسایل شیشه ای در کنار مبل ها خودداری کنید.

همان طور که دیدید رفو مبل کار ساده ای بوده و چندان سخت نیست. در صورتی که به هر علتی مایل به انجام این کار در منزل نیستید، تعمیر مبل را به افراد متخصص و کار بلد بسپارید. هرچند که هزینه آن زیاد خواهد بود اما از سلامت مبلمان خود مطمئن خواهید بود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما آیا رفو مبل در خانه کار درستی است ؟ آیا شما مایل به انجام این کار هستید و یا از متخصصان این کار کمک می گیرید؟ لطفا هر گونه نظر و یا پیشنهادی درباره پست ترمیم پارگی مبل در خانه دارید، در قسمت دیدگاه همین پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی