آموزش نحوه دودي كردن شيشه عقب با برچسب و اسپری اتومبيل پراید + ویدیو

آموزش نحوه دودی کردن شیشه عقب اتومبیل پراید با برچسب، اسپری و .. در خانه + ویدیو

۲
آموزش نحوه دودی کردن شیشه عقب اتومبیل پراید با برچسب، اسپری و .. در خانه + ویدیو
نمره 3.7 از 7 رای

دودی کردن شیشه ماشین موضوعی است که با گذشت زمان بین راننده های به محبوبیت رسیده است. همچنین دودی کردن شیشه باعث حفظ حریم خصوصی افراد در داخل ماشین می شود و در تابستان از اشعه های UV و نور خورشید هم جلوگیری می کند. با آی آر میکس همراه باشید تا نحوه دودی کردن شیشه اتومبیل را به شما آموزش دهیم.

آموزش گام به گام دودی کردن شیشه، برچسب زدن، خرید برچسب، نصب شیشه دودی در محل

How to Tint a Car Side Window

دودی کردن شیشه ماشین علاوه بر کارایی های زیادی که دارد از جمله کاهش گرمایی داخل خودرو، کاهش تابش های مضر، ضد خش کردن شیشه خودرو و .. باعث زیباتر شدن و جلوه بیشتر ماشین هم می شود . شاید فکر کنید برچسب دودی زدن برای ماشین کار دشواری است و باید از افراد اهل فن کمک بگیرید ولی نگران نباشید، امروز در آی آر میکس با وسایل ساده برچسب دودی، کاردک، آبپاش، کارتر و .. به نحوه آموزش دودی کردن شیشه عقب می پردازیم.

روش دودی کردن شیشه با برچسب، اسپری و نصب شیشه دودی ماشین

در قدم اول بررسی کنید که قوانین راهنمای رانندگی به شما اجازه می دهد از چه میزان تیرگی در چسب دودی کردن شیشه استفاده کنید. زیرا وقتی شیشه های جلو برچسب دودی تیره ای دارن تشخیص افراد مجرم را برای پلیس غیر ممکن می کند و رویت سرنشینان داخل ماشین ممکن نیست . برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از یک نصاب زدن برچسب دودی شیشه ماشین سوال کنید یا به صورت آنلاین سرچ کنید و قوانین مربوط به برچسب دودی خودرو را بخوانید.

آموزش نحوه دودی کردن شیشه ماشین

فیلم این مرحله را در ادامه مشاهده کنید:

برچسب دودی شیشه ماشین به سه نوع مختلف متالیک، منعکس کننده نور و یا آینه ای تقسیم می شود. برچسب های دودی داری ۴ درجه بندی ۱۰%، ۳۴%، ۶۵% و ۸۰% می باشد. که با توجه به قوانین راهنمای و رانندگی رانندگان مجاز هستند از چسب دودی ۳۵% تا ۴۰% برای ماشین خود استفاده کنند تا رویت چهره ها برای پلیس ممکن باشد. حواستان باشد اگر خودرو شما عمر بیشتر از ۴ سال دارد و قرار است برای معاینه فنی ماشین مراجعه کنید در صورتی که خودرو شما برچسب دودی شیشه بیشتر از ۴۰% باشد معاینه فنی صادر نمی شود و شما مجبور به کندن برچسب دودی شیشه ماشین خواهید شد.

آموزش نحوه دودی کردن شیشه ماشین

فیلم این مرحله را در ادامه مشاهده کنید:

قبل از شروع دودی کردن شیشه ماشین خوبی و بدی های آن را بررسی کنید و تصمیم بگیرید.

  • شیشه های دودی که بدون استفاده از هیچ گونه برچسب، اسپری و .. دودی هستند عمر بسیار طولانی دارند. نصب شیشه دودی در بعضی از کشورهای تولید خودرو قانونی هستند. البته چون درجه شیشه های دودی بسیار پایین است در بیشتر کشورها و مناطق قابل استفاده هستند و مشکلی بوجود نمی آورد. قطعا بهترین مارک شیشه دودی ماشین برای شما پر هزینه خواهد بود و در صورت تصادف هم از بین خواهد رفت.
  • علاوه بر دودی کردن شیشه با برچسب و یا نصب شیشه دودی، شما میتوانید از اسپری دودی کننده شیشه بعنوان دودی کننده شیشه استفاده کنید. عمر خوبی دارد. البته استفاده از اسپری دودی کننده شیشه همه گیر نیست چون در صورت اشتباه پاشیدن برروی شیشه، شما باید کل شیشه را عوض کنید.
  •  استفاده از برچسب دودی شیشه روش محبوب بین تمام رانندگان و دارندگان خودرو محسوب می شود. برای دودی کردن شیشه ماشین به وسیله برچسب یکسری مقدمات برای آماده سازی شیشه باید انجام دهید. قیمت دودی کردن شیشه اتومبیل با برچسب یکی از ارزان ترین و پر طرفدارترین روش ها به شما می رود. به یاد داشته باشید در صورت تصادف این برچسب های دودی باعث می شود شیشه به اطراف پرت نشود و میتوان گفت این روش دایمی نیست و با گذشت حدود ۵ سال دچار حباب، پوسته پوسته شدن و..می شود که باید دوباره از برچسب دودی جدید برای خودرو خود استفاده کنید.
  • در صورتی که قبل از نصب برچسب دودی شیشه ماشین از افراد متخصص یا دیدن ویدیو استفاده کنید. برچسب شما در حین کار دچار حباب و مشکلات دیگر نمی شود.

نحوه تمیز کردن شیشه و .. قبل از دودی کردن شیشه ماشین

در مرحله اول با شوینده داخل و خارج شیشه ای را که میخواهید دودی کنید تمیز کنید. سعی کنید دو تا سه بار با دستمال نخی که پرز نمی دهد و یا کاردک تمیز این کار را انجام دهید تا هیچ گونه گرد و غبار برروی شیشه نماند. اگر شیشه شما به خوبی تمیز نشود برچسب شما بعد نصب موج دار و حباب دار خواهد شد.

  • حواستان باشید لبه های پلاستیکی روی شیشه را هم با دقت کاملا تمیز کنید.
  • اگر رنگی، چسب و .. به شیشه یا لبه پلاستیکی چسبیده بود و بعد تمیز کردن با پارچه و شوینده از بین نرفت از وسیله نوک تیز مانند چاقو برای از بین بردن لکه استفاده نمایید.

آموزش نحوه دودی کردن شیشه ماشین

فیلم این مرحله را در ادامه مشاهده کنید:

پنجره ماشین را اندازه بگیرید، برچسب را روی شیشه پهن کنید. دقت کنید کل پنجره ماشین رو اندازه بگیرید یعنی آن قسمت شیشه زیر لبه پلاستیکی هم باید برای بریدن دقیق برچسب محاسبه شود. قسمت چسبنده برچسب به طرف شیشه است . برچسب دودی ماشین از بالا به پایین و جوری روی شیشه باز کنید که تمام شیشه را پوشش دهد. سعی کنید با دقت زیاد این مرحله را انجام دهید. برای اینکه مطمئن شوید چسب دودی همه شیشه را پوشش می دهد از هر طرف با فاصله نیم ساعت چسب را جدا کنید.
آموزش نحوه دودی کردن شیشه ماشین
فیلم این مرحله را در ادامه مشاهده کنید:
 برش دادن برچسب دودی شیشه ماشین. هنگامی که چسب دودی را بر روی شیشه پهن کردید قسمتی که از عمود بر روی در ماشین قرار میگیرد از رول چسب دودی به اندازه چند میلیمتر بیشتر جدا کنید. دقت کنید قسمت های که برچسب دودی بر روی قسمت های از ماشین غیر از شیشه قرار میگیرد حین برش با تیغ دچار خسارت نشود. برای چسباندن بالای پنجره، شیشه را پایین بکشید . برچسب دودی را از لبه پنجره از چپ به راست با خم شیشه با تیغ برش بزنید. به آرامی این مراحل را انجام دهید تا خطی روی شیشه نیفتد و آخر قسمت پایین چسب دودی که روی لبه پلاستیکی قرار گرفته را جدا کنید.
آموزش نحوه دودی کردن شیشه ماشین
فیلم این مرحله را در ادامه مشاهده کنید:
بعد از نصب کردن برچسب دودی شیشه لایه ابریشمی آن را جدا کنید و بلافاصله با اسپری آب و صابون تمام سحطح نوار دودی را تمیز کنید و با کاردک تمام سطح برچسب دودی را بکشید که حباب و موجی رو برچسب ماشین نماند.
آموزش نحوه دودی کردن شیشه ماشین
فیلم این مرحله را در ادامه مشاهده کنید:
با دقت نوار برچسب دودی ماشین را روی شیشه قرار دهید و قسمتی ابریشمی به طرف بالا و قسمت چسب به سمت شیشه باشد. پوسته را از روی برچسب جدا کنید. وقتی نوار برچسب را روی شیشه پهن کردید از پایین به بالا به وسیله کاردک بچسبانید تا برچسب هیچ گونه حباب و موجی نداشته باشد.
  • از کاردک، لیسه و .. یا وسیله ای که لبه تیزی دارد برای از بین بردن حباب و موج استفاده کنید. یک دست خود را بر روی شیشه قرار دهید و با دست دیگر با کاردک و فشار دست از وسط شیشه دودی تمام حباب و موج ها را برطرف کنید.
  • پنجره را بالا بدهید و نوار چسب را از پایین به بالا می چسبانید و اسپری آب و صابون را روی شیشه بپاشید و با کاردک حباب را را بگیرید
پشنهاد می کنیم برای درک بهتر مطلب فیلم آموزش دودی کردن شیشه انواع خودرو در زیر را مشاهده بفرمایید.
اگر به زیبایی و تمیزی ماشین خود اهمیت میدهید میتوانید نحوه پولیش زدن ماشین با دستگاه در خانه را نیز در آی آر میکس بیاموزید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست آی آر میکس نحوه دودی کردن شیشه اتومبیل را آموزش دادیم. نظرات و پیشنهادات ارزنده خود را در زمینه آموزش دودی کردن شیشه پراید در بخش دیدگاه آی آر میکس با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. کیان گفت:
    0

    با سلام بسیار عالی بود

  2. مهدی گفت:
    0

    سلام چرا بعد اینکه یک روز از زدن دودی شیشه ماشین حباب میگیره نکته نکته شیشه رو هم کامل تمیز کردم ولی بازم حباب میگیره نکته نکته ممنون میشم دلیلشو بگین

تبلیغات متنی